phoe hee lastig hoor almar!
Echt zwaar vervelend! Heeft hij ook uitgelegd wat hij bedoeld met jouw zoon? In ieder egval weet ik dat respect totaal anders voor hun word opgevat dan hier.
Als een kind te veel vrijheid krijgt, dan betekend het al snel respectloos, aangezien het kind zelf beslissingen kan maken zonder de hulp van papie en mamie. in egypte zijn ze veel meer afhankelijk van de familie en ik heb het idee dat ze dat ook willen van de westerse.
Ik kan me er wel een beetje in vinden, aangezien ik soms ook met problemen zit, kan ik lastig echt bij mijn ouders terecht. die zeggen redelijk snel: het ios jullie probleem en ju;llie moeten er samen uit zien te komen. Ja dat weet ik, maar advies geven en rkijgen betekend niet dat dat slecht is?!
Probeer gewoon echt duidelijkheid te krijgen over wat hij bedoelt met respectloze zoon.
dat is het eerste wat al wat duidelijkehid kan opqwekken.
Dank jullie voor je reacties. Marmah, we zijn al twee jaar samen en hij komt hier straks voor de zesde keer. In het begin was hij gek op mijn zoon, het is ook echt een lieve man. Maar sinds mijn zoon drugs gebruikt kan mijn man daar niet mee omgaan. Hij is ook wel bezorgd om mij, maar ik begrijp zijn beslissing niet. Natuurlijk kan ik er over praten, en ja mijn zoon wil me gelukkig zien. Maar na de keer dat mijn man hem nogal negeerde , omdat hij keer op keer tegen hem loog , heeft mijn zoon zoiets van waar bemoeit hij zich mee. Ja , mijn zoon was onbeschoft tegen hem voor de telefoon, maar op dat moment had hij drugs nodig. Klopt dat in Egypte van kinderen veel respect wordt verwacht, ik ben daar wel eens jaloers op. Hij vindt mij veel te slap met mijn zoon, maar ik zet hem niet uit huis omdat hij gebruikt en z;n afspraken niet nakomt over thuiskomen.
zo hee lastig hoor.
in ieder geval vind jij het ook niet prettig dat ej zoon drugs gebruikt. het is natuurlijk iets dat kan je nooit voorkomen. maar dat zijn beslissing daar vanaf hangt bvind ik erg slapn van jouw vriend/man.
het gaat om jou en niet om je zoon. elk persoon is anders en ookal ben je de strengste moeder/vader van de wereld, als jouw zoon drugs wilt gebruiken vindt hij toch ook wel een manier.
hij moet ook maar eens goed zijn ogen open doen over de egyptenaren hier, er zijn er genoeg die ook drugs gebruiken! maar daar weten paps en mams er neits vanaf, jij bent tenminste sterk genoeg om de waarheid onder ogen te zien en vele families hier zijn daar blind vor. want : nee, zo is mijn zoon/dochter niet!
maar oh ja wat zijn er een boel die heir toch ook gebruiken!
vooral onder de jongeren tussen 20 en 25 merk ik het regelmatig.
Hoi Almar, Ja dan heb je niet zoveel aan mijn voorstel. Oh wat is het toch allemaal ingewikkeld. Maar hoe denk je dat het tussen je zoon en hem zal gaan als hij hier wel komt wonen. Zal ook niet meevallen denk ik.
Hopelijk komt hij toch en zullen jullie samen een lijn moeten vormen. en dat is moeilijk want je zult dan tussen je zoon en hem in staan.
ZIet je zoon zijn gebruik als probleem of is het niets verslavends?
Ik wens je wel sterkte hoor, zo tussen twee vuren in
Marmah
hey marmah,
Recent certificate of residence of the intended (Egyptian) partner, issued by the relevant Egyptian authority (police station, Shara’ Iqari), legalised by the Ministry of Foreign Affairs in Egypt and translated by a certified translator.
ik denk dat je die bedoelt toch?
anders kan je even hier kijken :
http://www.hollandembassy.org.eg/Products_and_Services/Consular_services/Marriage/Getting_married_in_Egypt
Staan handige dingne in voor als je wilt gaan trouwen!
liefs sus
Sorry hoor…
maar wat een heerlijke Grenzeloos verliefd aflevering, had deze niet gezien en per toeval Egypte!!!
Ik direct gegoogled hoe en wat het nu is en gaat!
Prachtig gezinnetje!
Kreeg wel kippenvel… ja erg mooi!
haha dimphij…
ze zulle je wel vertellen goe je jou dagen invult,ikke niet ik doe daar alles zelf
-stel daar volledig "mijn programma samen-waar ik wil gaan-wat ik wil zien
ik blijf ook nooit vashangen op 1plek, ik denk dat ik al in alle uithoeken van egypte zat
de egyptenaren komen zelfs advies aan mij vragen goe ze naar nplek moeten reizen(wel grappig),
jee almar, dit is wel nfeit, in Egypte word ook veel drugs gebruikt heeeel veel- op mn laatste vakantie,had ik ndansleraar die voor mn ogen zn sigaret aan het rollen was!!!, ik ben dan ook weggehold- weet jou vriend dit niet ofzo over zn land??,
ik geef je gelijk suusieme, ginder zijn ze daar blind voor(zoals bij veel zaken)!
Die mijnheer heeft iets tegen het samen gaan wonen met een vrouw die een zoon heeft die drugs gebruikt( en in hetzelfde huis woont). Dat heeft toch niks met het drugsgebruik in Egypte te maken?
Dit heeft niet zoveel te maken met het feit dat hij egyptenaar is hoor.
Als hij echt van je houd, dan staat hij aan je zijde om je altijd in wat voor situatie ook bij te staan. dus ook met een zoon die drugs gebruikt. Trouwens het is belangrijk om te weten welke drugs je kind gebruikt. Ik zou al mijn energie in mijn zoon stoppen, want als je dat nu niet goed begeleid gaat jouw zoon later geen goed leven hebben.
Is het een joint? Maak je geen zorgen, is het harddrugs, doe wat!!!
heel veel succes
Hey petry,
ik bedoel het ook meer om duidelijk te maken dat het in egypte ook zo verschrikkelijk veel gebeurt en dat ik het idee heb dat haar man dit nieteens realiseerd. op die manier kan ze hem zeggen dat er ook onwijs veel mensen in egypte drugs gebruiken en wieweet doety dat iets met zijn gedachte. ![]()
Ik ken een mijnheer van dik in de tachtig die elke dag hasheesh in zijn waterpijp rookt. En hij is niét verslaafd, zegt -ie! ![]()
Mooie aflevering van grenzeloos verliefd gisteravond
Jess, had jij gevonden hoe het nu met hun gaat? Heb je daar een linkje van? Zeiden ze op het einde niet dat ze zwanger was nu?
Leuke, überhollandse vrije meid, die het dan toch weet te redden in Cairo of all places. En toch met respect voor zijn islamitische opvattingen (zoals geen sex voor het huwelijk, hihi). Kudoos to her!
Klopt!!! Zo leuk om te zien! Ze wonen in NL en hebben een prachtig zoontje van 8 maanden.
Ik heb gewoon gegoogled: GRENZELOOS VERLIEFD EGYPTE EN NU…
Ha ha… het is de site van net 5 en daar kan je de stellen allemaal op terug vinden, met verslag en foto’s!..
Te leuk om te zien… kreeg wel even een soort van heimwee op bepaalde momenten en ook veel herkenning enz…
Hoop dat je het kan vinden… want sorry, maar ik ben niet zo technisch dat ik weet hoe je een link stuurt :o… woops
grtz…
awww wat poepig! Ik krijg het er helemaal warm van als ik het lees :o :wub:
Mooi spul dat ze verkopen op hun site. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt hier.
Zo zie je maar wat een bezoekje aan een internetcafé allemaal te weeg kan brengen.
Dat kan heel goed hoor, soft drugs is niet verslavend. Je kan er zo mee ophouden, iedereen.
Het probleem is dat mijn zoon zwaar gebruikt, wel softdrugs, maar hij is verslaafd. Mijn man heeft een broer die het hele leven van d efamilie verpest door zijn drugsgebruik. Dus hij heeft het van zeer dichtbij gezien. Het gaat hem met name om het gedrag van mijn zoon, daarnaast heeft mijn ex hem meerdere malen bedreigt. Maar genoeg over mij. Hij zegt dat hij bang is dat mijn zoon onze liefde breekt. Volgens mij zijn we daar zelf bij en verantwoordelijk voor.
Ik heb gister ook gekeken naar “Grenzeloos verliefd” . Ga ook kijken hoe het nu verder gaat. Leuk stel.
hmm begrijp me niet verkeerd, maar ik kan me best wel wat voorstellen bij zijn standpunt. Als je weet hoe het is om kapot te gaan aan iemand met een verslaving, pas je wel 3x op voordat je jezelf nog eens in die positie zet. Een gezinslid met een verslaving zuigt het hele gezin leeg, bewust of onbewust draait alles om diegene en zijn/haar behoeftes. Het liefst wil je diegene gelukkig zien, maar hij/zij stoot zichzelf alleen maar verder in verderf, slaat om zich heen en trekt alles en iedereen mee in de neerwaartse spiraal.
De enige oplossing die je partner zal zien is je zoon zelfstandig te maken, waardoor jij ook zelfstandig kunt zijn. En zolang jullie beide dat niet willen… dan staat hij ook met de rug tegen de muur.
staat jou zoon niet open voor hem te late opnemen?
Nogmaal Almar veel sterkte en ik hoop dat jullie professionele hulp kunnen krijgen.
M. weet eindelijk waar hij om de ongehuwdverklaring moest. Aangekomen in Cairo bleek hij daarvoor dus nodig te hebben, de geboorteaktes van de hele familie inclusief kopie paspoort en het huwelijksbewijs van zijn ouders. Dus na 550 km 20 telefoontjes dus eindelijk stapje vooruit. Hele familie nu gebeld om deze stukken. Gelukkig mag het zowaar een kopie zijn, Dus M. wacht nu op emails van zijn familie. Geboortebewijs moet voor het vertaald kan worden ook nog door min. gezondheid en buitenlandse zaken worden afgetekend. Maar goed het duurt even maar dan heb je ook wat. Dommer worden we er in ieder geval niet van. Ik heb op kantoor al geopperd nog even en dan kunnen we ook vreemdelingenrecht gaan doen ![]()
Had gehoopt het voor de 15e allemaal klaar te hebben maar dat gaat denk ik niet meer lukken.
We komen nog goed weg dat hij een makkelijke baas heeft en nog terug mag komen want dat zou dus hier weer niet mogelijk zijn. Zo zie je maar,ieder land heeft nadelen en voordelen.
Marmah
Nogmaals bedankt voor juliie reacties. Mijn zoon heeft professionele hulp. Wil zich alleen nog niet laten opnemen. Het is altijd goed om verschillende standpunten te bekijken, voelt ook beter.
Marmah, mijn partner moest iedere keer een ongehuwdverklaring overleggen als hij een visum aanvroeg. Ook nu heeft hij de papieren weer in huis. Maar nooit iets gehoord van dat dit voor alle familieleden geldt. Het is toch alleen van belang dat hij aantoont dat hij single is?