'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

jeetje wat nverhaal,maar ik geloof je - muijn ex was ook aan het bouwen(achter mn rug om -in india!)
hier was-is ie Arme man jaja…
in Egypte is het ook zo,heel makklijk om huis te kopen maar de grond kan je nooit bezitten
, maar of ze daar nu mensen(foreigners)gaan vermoorden denk ik niet, er staan heel scherpe veiligheden tr bescherming van toeristen-er worden wel vaak kopten gedood in onderlinge vetes
heb jij daar gewoond id filipijnen? jeetje wat erg voor die man ze zijn zo lief meneer"!!
ik denk dat mn ex zijn famillie nu ook lekker n,huisje bezit, gij is de brave,heilige zoon die in europa is hee !!! wie ben-was ik!!! als ik me niet los zo gerukt hebbe was ik en "gek en volledig gereuneerd, mn dokter zei ooit emotionele en relationele schade is veeel erger dan slaag krijgen, ja ze hebbe geen geweten (velen) enkel wat hunzelf belangt snappen ze wat consience- en dat zijn dan de eerste die over "faith?beginne!!! (selffaith vooral!)niks met religie te maken…

Heej Deena!

Ik herken wel een beetje wat je schrijft, dat je je al gauw minder fijn gaat voelen als je al die negatieve verhalen om je heen hoort/leest. Probeert toch een beetje er boven te gaan staain, denk vooral al alle leuke momenten die jullie samen hebben. Het is goed om het in je achterhoofd op te slaan en je er van bewust te zijn maar onthoud ook dat het in de mens zit om voornamelijk de negatieve dingen te vertellen en rond te bazuinen.

Hoi weet iemand van de insiders waar je de ongehuwd verklaring in Egypte kunt halen.
Al twee dagen heel zijn woonplaats door maar niemand begrijpt waar hij het over heeft.
Marmah

niet in alle mensen wendy…
dan was mijn ex duidlijk negatief en ik positief omdat ik erin geluisd werd
op relationeel vlak!
en ik geloofde all what he said…
en ik ben blij dat ik weer ih "positieve geloof van de mens(want gij kreeg me ver negatief)
en denk dat die canadese man(ook al ken ik hem niet) ook heftig zn positieve zal moete terugvinde…

@Raks

Ik geloof ook in het postieve van de mens…
Het is nu eenmaal zo dat er vaker geklaagd wordt dan goede dingen beschreven worden, in regular zin.

Maar ik snap best dat door alle negatieve verhalen hier, mensen zich steeds down gaan voelen. Er zijn genoeg verhalen van mensen die met buitenlanders een relatie krijgen en worden bedonderd… Maar hoeveel worden er niet door een nederlandse bedonderd?

Ik ben iig nog steeds blij met mijn relatie met mijn egyptenaar… :slight_smile:

Ben het met Wendy en Deena eens! Waarschuwingen zijn prima, belangrijk ook, maar af en toe is het moeilijk om je er niet door te laten beïnvloeden in je gedrag naar je vriend toe. Krijgt hij het voor z’n kiezen omdat een ander iets misdaan heeft…
Ben me er erg van bewust dat dergelijke relaties risicovol zijn (mede dankzij al jullie verhalen), maar soms moet je een risico durven nemen om ergens te komen. Of niet natuurlijk, maar dat zal dan later vanzelf blijken. Ook ik ben voorlopig nog blij.

Mohamed had het er toen over dat hij dat bij zijn ‘gemeentehuis’ ( wat e voor doorgaat daar dan ) kon halen. Zijn neef werkt daar en die wist preciess wat hij bedoelde…

Dank je Skye Blue,
Maar in Marsah Matrouh dus niet. Hij gaat vanavond naar Cairo. Hij heeft contact gehad met iemand die hier nu ook woont en die heeft het uitgelegd Hopelijk gaat het goed nu. Wat een gedoe weer zeg.

Maar Deena en Wendy ik voel het ook zo hoor. Ik ben ook stapje voor stapje te werk gegaan. In november is het al weer twee jaar. Ik ben daar nu 4x geweest hij is 3x hier geweest totaal nu zo’n 20 weken is hij in NL. geweest en steeds heb ik goed gekeken en geluisterd. En gelukkig heb ik hem nog steeds niet op een leugen of zo kunnen betrappen.
Toen hij de eerste keer zei dat zijn moeder geopereerd moest worden dacht ik ook nu begint het. Maar hij heeft nooit over geld gesproken alleen was hij maar emotioneel erbij betrokken. Ook terwijl hij hier was heeft met de Kerst zijn vader in het ziekenhuis gelegen en nu zijn moeder weer. Wederom operatie maar dat betalen ze gewoon zelf hoor. Maar het eerste wat dan door je hoofd schiet is hetgeen je hier gelezen hebt over bezness.

Dus kortom ik ben nog steeds gelukkig.

Marmah

Er wordt alleen een eigen bijdrage gevraagd voor zo’n operatie en die is heel laag. Er wonen 40 miljoen mannen in Egypte en natuurlijk zitten daar goede en slechte tussen. Ik denk dat er bij zo’n ambassade ook veel hulpvragen komen van mensen die zich niet goed hebben voorbereid. Zoals dat meisje dat naast me zat in het vliegtuig, onderweg om te gaan trouwen, terwijl ze alleen z’n voornaam wist. Dat is natuurlijk vrágen om problemen.
Ik wil niemand bang maken, en ik denk dat iedere vrouw die op dit forum leest zich bewust is van de risico’s en de moeilijkheden. Je houdt het allicht in je achterhoofd, en dat is meestal wel genoeg.

2 likes

Marmah:raar dat een persoonlijk bericht aan mij zenden niet lukt anders mail gewoon [EMAIL=“pepermans@hotmail.com”]pepermans@hotmail.com

Heb daadwerkelijk met periodes van 3 en 6maanden in de Filippijnen gewoond ook in Thailand daar worden mannen ook Westerse vrouwen door Thaise mannen belazerd waar ze bijstaan ken persoonlijk een Vlaamse vrouw die verliefd werd of een (te)jonge Thaise man ze begonnen(te)snel
een restaurant op Koh Smet en na amper 2maanden kwam de Thaise maffia(waar die man nauurlijk mee samenwerkte)al elk maand ‘protection money’ vragen maar die Vlaamse vrouw weigerde te betalen met als resultaat dat de boten die groeten,fruit en andere levensmiddelen noodzakelijk voor het runnen van haar restaurant niet meer leverden dus
zaak in de ‘problemen’ en toen op een morgen enkele ‘zware Thaise jongens’ kwamen dreigen dat ze nog 1 week tijd had om te betalen anders
sloegen ze de zaak kort en klein heft die Vlaamse vrouw haar valiezen gepakt en de eerste vlucht naar Belgie genomen…
Resultaat van die relatie:vrouw al haar geinvesteerde geld kwijt stond op
naar Thaise man en natuurlijk werkte die Thaise man voor die Thaise maffia hij runt nu gewoon haar zaak en is(was al getrouwd)met een Thaise
vrouw en had al 2 kinderen one ‘Happy family’…
Dit is een Thais verhaal zo ken ik er(met bewijzen)nog vele andere die totaal erin geluisd zijn…

P.S. Ga volgend jaar die Canadese man bezoeken in de Filipijnen want hij
‘probeert’ nu ‘zijn’ huis in de Filipijnen te verkopen(50 percent van verkoopsom is voor hem)dus ben benieuwd of dat gaat lukken want als ‘Americano’ in de Filipijnen spreekt het gerecht/wet zich ALTIJD in het nadeel van de ‘Americano’ uit…
Dus benieuwd wat het word…

Dat zijn criminelen, Confederate. De doorsnee vrouw krijgt niet te maken met zulke zaken.

ah maar dat heb ik nu ook bijna na mijn scheiding met NL man. Meneer heeft een hoge functie (volgens zijn zeggen) bij de Fair play en verdiend boven de 2000 euro in de maand maar kinderalimentatie??? ik ben al ruim 4,5 jaar bezig om dat (wettelijk toch verplicht) voor het onderhoudt van mijn kinderen te ontvangen…

Dus werk ik part-time en wonen wij bij mijn ouders … Dus zever niet over dat egyptenaren zo gedragen als er nog genoeg andere mannen zo zijn!!! Ik denk niet dat dit te maken heeft met egyptenaren maar met de persoon zelf en hoe ze zijn opgevoed zijn moeder is overtuigd dat haar zoon de waarheid spreekt en netjes betaald!!! Nee het liegen zit er bij NL mannen zeer zeker ook in het is maar net hoe ze zich hebben ontwikkeld en voor een groot deel wat ze van hun opvoeding hebben meegekregen (als ze uberhaubt al een opvoeding hebben genoten ;)) In mijn ogen heeft dit niets met ëgyptenaren te maken dit kom je echt overal op de wereld tegen. .

De vrienden in egypte die ik heb respecteren het dat ik part time werk maar vinden het de taak van de vader om voor hun kind te zorgen en voor diens moeder hoe slecht die relatie ook kan zijn. Vaak vinden ze het makkelijk dat europese vrouwen liever weg blijven en niets meer laten horen na een scheiding dat scheelt een hoop geld maar liever doen ze het respectvol naar kinderen toe…

Dit topic gaat over een relatie met een egyptenaar. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om allemaal verhalen te lezen over de Filipijnen of Thailand waar westerse mensen opgelicht worden door mannen en vrouwen. Dan kijk ik wel in een ander landentopic van deze site.

Ik zou het in dit topic willen houden op relaties met egyptenaren.

5 likes

Hoi Dimphy,
Hoe gaat het met je. We wonen zo dicht bijelkaar. Is jouw vriend al hier geweest nu?
Marmah

Ik heb alleen goede vrienden daar;) niets geen geld, sex, visa verhaal aan mijn kant, family friends :wink: hahahhaha lol groot voordeel als je kids hebt :slight_smile: dus nee niemand hier geweest. Ga binnenkort wel weer iedereen daar opzoeken in Sharm en ze zijn al mijn vakantie aan t helpen invullen ik hoef enkel aan te geven of ik wel of niet wil gaan met mijn nichtje ze roepen al voer de piramides, glasbottom boat, paardrijden snorkelen enz enz en s’avonds colatje drinken hier of daar :slight_smile: dus alles in overleg met mijn nichtje of we wel of niet iets gaan doen gaat helemaal goed komen :slight_smile:

Ik hoop dat je vriend de ongehuuwd verklaring kan bemachtigen voor dat de ramadan gaat beginnen deze week :wink: , succes iig gaat uiteindelijk helemaal goed komen :slight_smile: daar ben ik van overtuigd !!!

greetz en iedereen die aan de ramadan mee doet veel succes!!! ( er is geen mooiere manier om respect te voelen voor armen dan zelf ook erbij stil te staan en alle luxe aan de kant zet, des te meer waardeer je wat je in je leven hebt bereikt als je het mij zou vragen ;))

Dimpiej,
Ik ben het volledigmet je eens… Laten we het hier vooral over de egyptische vriendjes hebben… daar is dit topic immers ook voor!!

tuurlijk, liegen kan iedereen, maar in egypte worden ze ermee opgevoed. Daar is het normaal en wordt het zelfs aangemoedigd

Ik moet even mijn verhaal hier kwijt. Ik zit er helemaal doorheen. Mijn partner vertelde me net dat hij het niet meer zitten om def. naar nederland te komen. Dit komt omdat hij het gedrag van mijn zoon respectloos vindt. Ik snap niet dat hij daardoor deze beslissing kan nemen. Ik had al wel het gevoel omdat hij z’n examen steeds maar uitstelt, terwijl hij in het begin enthousiast aan het leren was. Maar iedere keer als we elkaar zien dan belooft hij me opnieuw. Ik kan hier niet tegem,wil duidelijkheid. Maar ja, de waarheid is nu wel heel hart. Hij houdt zeker van mij, maar ik wil iets gezamenlijks, niet iedere keer heen en weer reizen. Graag jullie advies, ik voel me in de steek gelaten. Makkelijk als het opvoeden lastig is, dan maar weg te blijven. Misschien ben ik nu onredelijk, maar zo voelt het. Ik wil steun.

Almar,
Ik ken je verhaal niet maar is hij al eerder hier geweest. Zo niet is het misschien een optie om hem eerst voor drie maanden te laten komen. Is mij heel goed bevallen. Zo gaat het voor beide partijen stap voor stap.

Jeetje, wat zijn dat harde woorden om te horen. Hoe definitief is deze beslissing van hem? Kan het niet zo zijn dat hij er zelf even helemaal doorheen zit, ver bij jou vandaan en hij hier op terug komt als hij zich wat beter voelt? (Zou het natuurlijk niet goed praten en een probleem zal hij zeker ervaren, maar neemt misschien de heftigheid van zijn reactie weg.)

Als het goed is komt hij in september weer hierheen, toch? Hoop dat jullie dan over het probleem kunnen praten en dat jullie er zo samen uit kunnen komen.

En misschien een beetje onbeschoft om te vragen, maar het probleem dat hij ziet met je zoon, zie jij dat probleem ook? Is het er echt, of ligt het aan je vriend dat hij dit zo ervaart? Neem aan dat jouw zoon jou gelukkig wil zien en hij dit niet in de weg zou willen staan, mocht hij dat inderdaad echt doen. Is met hem hierover praten dan een optie?

Sterkte!