'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

scheer je daar ff over 1 kam zeg…overigens scheiden egyptenaren vaak, scheidingspercentage is daar zelfs erg hoog, 2/3 van de huwelijken eindigen in eeen scheiding in egypte. ( was laatst nog bij Oprah ook ).Moslims hebben een totaal ander beeld over het respect hebben voor vrouwen en dan vooral voor vrouwen die recht hebben op hun eigen mening. Dat is dan prima voor hun, maar niet voor vrouwen die voor hun eigen intelegentie kiezen.

Veel geluk iedereen
[/QUOTE]

Ik kan het hier alleen maar mee oneens zijn, mijn vriend heeft een dochtertje waar hij ONTZETTEND blij mee is en trots op is en hij komt toch echt ‘daar’ vandaan.
Uithuwelijken zal vast nog gebeuren maar zeker niet overal.
En verder ben ik het met Skyblue eens dat ze een heel ANDER beeld hebben bij respect hebben voor vrouwen maar dat wil niet zeggen dat het vrouwonvriendelijk is. Anders is niet persé verkeerd hè :smiley: Respect heb je in vele vormen.

Daarbij ken ik inderdaad ook genoeg voorbeelden van NL mannen die behoorlijk respectloos met vrouwen omgaan. Die mannen heb je overal.

Jammer dat je destijds voor de verkeerd mannen bent gevallen.

Het grappige is dat het allebei fantastische mannen zijn, maar dat ze een produkt zijn van hun opvattingen gevormd door hun cultuur. Ik val niet aan, ik stel vast. Over nederlandse mannen, daar kan je in ieder geval nog gelijkwaardig mee omgaan (dat als ze zich hebben ontwikkeld natuurlijk)
Hoe onwaarschijnlijk was het b.v. in Egypte dat ik niet goed kon koken. Dat behoort toch iedere vrouw te kunnen!!!
Zegt wel genoeg he, ach deze problemen hadden mijn ouders ook nog 60 jaar geleden. Het is gewoon een feit dat de ouderwetse manier hoe een relatie in elkaar moet steken nog diepe wortels kent in die zogenaamde cultuur van ze. Ik heb hier hele goede gesprekken over gehad met veel arabieren. Veel dingen blijven ook onveranderd. Het is een ongelovelijke mannencultuur en dat wordt absoluut aangemoedigd door de islam. Iemand die dat ontkent is niet goed bezig. Feiten zijn feiten en daar moet je mee om gaan en erkennen.
Als je het prima vind om een bepaalde rol te moeten spelen als vrouw, geluk ermee, ik ben liever mezelf!!:zon02:

:smiley: ik kan ook voor geen meter koken, geen probleem, we lachen er om en maken er het beste van. Misschien gaat zijn moeder het me nog wel eens leren, leuk toch?
Mijn vriend is absoluut een echt man-man om het maar even zo te noemen maar kan bijvoorbeeld heel goed schoonmaken vindt hij zelf :slight_smile: en dat doet hij dan ook van harte :smiley: Ook vindt hij het geen probleem om evt mee te helpen met koken, misschien niet typisch gedrag volgens jouw idee van hoe de mannen in Egypte zich gedragen maar ik wil alleen maar aangeven dat het dus dus ook anders kan. Ik wil best geloven dat veel mannen anders zijn en er moeite mee zullen hebben maar ik geloof niet dat mijn vriend hier op de enige uitzondering is.
Zoals eerder gezegd, ik vind niet dat je iedereen over 1 kam kunt scheren.

En wat voor jou misschien voelt als een rol spelen kan voor een ander heel natuurlijk zijn.
Open staan voor verandering/nieuwe ideeen kan daarbij goed helpen. Daarbij hoef je je zelf heus niet te verliezen, maar je zult wel compromissen moeten sluiten waar beide partijen zich goed bij voelen. Is men daartoe niet bereidt en wil je alles doen zoals je het zelf gewend bent dan is het wellicht niet zo’n goed idee om een relatie aan te gaan met iemand uit een totaal andere cultuur.
Maar dat is mijn mening.

welkom nassira leuk als je blijft schrijven alle ervaringen zijn welkom zo ook welkom miriam.
Sommige vrouwen vinden het fijn om huisvrouw te zijn hoor ken er genoeg hier in nederland.
En mijn man kan echt goed koken als hij vrij is kookt hij lekkerrr

Tja, als je het fijn vind om het huishouden te doen dan zit je in een moslimland op een hele goede plek. Jammer, ik ken genoeg moslim vrouwen die heel graag willen werken en een opleiding hebben gevolgd, maar thuis zitten vanwege de verzorging van hun kinderen en dat echt heel jammer vinden. Ik wilde deze discussie niet laten verlopen zoals die nu loopt, maar ik vond een waarschuwing op zijn plaats omdat er zoveel meisjes worden gebruikt om b.v. naar het westen te komen of om het geld en dat kan niemand mij tegenspreken. Het was als een waarschuwing bedoelt, uitzonderingen daar gelaten.
Einde discussie. Veel geluk voor iedereen, alleen blijf goed opletten als je betrokken raakt bij een egyptenaar.
80 % gaat helemaal niet voor de liefde, maar voor andere redenen.
Ik ben trouwens een reisorganisator van de website: www.sinaiholiday.com

vriendelijke groeten aan iedereen

Open staan voor verandering/nieuwe ideeen behoort te gebeuren door de partij die het meeste moet leren en aangezien de egyptische cultuur nogal oud is en niet veel verder wil komen vanwege de religie, lijkt het me duidelijk wie er open zou moeten staan voor veranderingen.
Ik baseer mijn mening op de vele gesprekken die ik heb gehad met egyptenaren en bedoinenen. Een egyptenaar beweerde op een gegeven moment dat vrouwen gesluierd moeten blijven omdat hij ze niet wilde delen met andere. Neem me niet kwalijk hoor, maar dat is toch echt een mening die in veel gebieden in egypte speelt en die mening is toch echt onzinnig en in mijn ogen erg dom en denegrerend voor vrouwen.
Maar goed, ik wilde met deze discussie meisjes alleen maar waarschuwen tegen de illusie van de liefde die zo vaak wordt misbruikt in Egypte m.b.t. europeese vrouwen.
Ik ben dol op de sinai en zal dat altijd blijven zijn, maar dat is meer om het gebied zelf en om de vele goede vrienden die ik daar heb. Ze vinden het maar vreemd dat ik geen relatie meer begin, tenslotte zijn westerse vrouwen toch vrijdenkend? Als je voor echte liefde gaat en dus afwacht totdat je de juiste tegenkomt, kunnen ze dat maar moeilijk begrijpen.
Heel veel geluk voor iedereen.
Het bedrijf waarvoor ik werk heet trouwens: www.sinaiholiday.com
:zon02:

Hoi,
Kan iemand me vertellen hoeveel het kost om in Egypte documenten te laten legaliseren en vertalen…

Salaam alekoum,

Mariam for president ik geef je idd toe dat als je geen moslim bent het vrijwel onmogelijk is om zo strickt te kunnen leven. Maar als je wel moslim bent is het anders denk ik. (ligt er natuurlijk ook aan hoe praktiserend je Egyptische vriendje is) Ik zie het dragen van een hoofddoek niet als een onderdrukking of niets iets van deze tijd. Het hoort bij mijn geloof! En ik kies er helemaal zelf voor om dat te dragen. Zou het nooit voor een man doen. Maar alle respect voor mensen die er anders over denken. Wel moet ik toegeven dat hij wel conservatiever is als andere moslims die ik ken. Daarom wil ik genoeg weten voordat ik er aan begin. Ben ook van mening dat overal waar ‘te’ voorstaat niet goed is. Maar goed, kan met hem overal over praten en het klikt gewoon heel erg goed. Ondanks de vlinders in me buik blijf ik realisitisch.

Wel vind ik het knap dat meisjes kunnen / durven trouwen met een Islamitische Egyptenaar die zelf niet bekeerd zijn tot de islam. Ik zou wel graag ervaringen van dames willen horen hierover.

Wa alikoum salaam

Om je eerlijk te zeggen lijkt het mij ook heerlijk! Ik werk gewoon nog 5 dagen in de week. Kan niet wachten totdat ik getrouwd ben en kinderen heb. Het lijkt me het mooiste beroep moeder zijn!

Hallo Sofi3,
Volgende week kan ik het je precies vertellen. Mijn vriend is nu in zijn woonplaats voor de ongehuwdheidsverklaring en zijn geboortebewijs.
Zondag gaat hij beginnen deze te laten vertalen en te legaliseren. De kosten worden wel verhoogd omdat M. ook veel moet reizen 1100 km en in Cairo liggen de kantoren waar hij moet zijn precies aan de andere kant van de stad als de ambassade. Maar het zal wel meevallen hoor.

Wat de discussie betreft: Ja het leven met een Egyptenaar is anders!!!
Maar ik heb gewoon drie maanden gewerkt (vakantie daargelaten) Mahmoud kookte, strijkt zijn eigen kleding en iedere dag was het huis opgeruimd. Voordat hij terugging heeft hij zelfs heel mijn tuin en het buitengebeuren nog schoongemaakt. Maar ja ik ben niet getrouwd :slight_smile:

Marmah

Het lijkt je leuker om fulltime thuis te zijn en voor de kinderen te zorgen dan je betaalde baan die je nu hebt?
Stel je voor dat de sociale verzekeringen gaan veranderen ( dat is zelfs heel waarschijnlijk) en dat iedereen die niet financieel bijdraagt aan de sociale verzekeringen geen uitkering (WAO, pensioen, bijstand) meer krijgt, zou dat dan je van gedachten doen veranderen?
Zou je genoeg voldoening halen uit het tot aan je dood 24/7 met huis en kinderen bezig zijn?
Eigenlijk nooit de beschikking te hebben over eigen geld ?
Niet de vrijheid te hebben om bijvoorbeeld een studie te beginnen, omdat je voor het huishouden moet zorgen?
(Dit is geen aanval hoor, maar een vraag. Ik denk dat je je niet realiseert welke gevolgen dit allemaal kán hebben.)

Pff Petry,

Ik ben al een stukje ouder. Ik werk, ik geef les en ik jureer!!!
Ik ben dus zelfstandig doe wat ik wil en heb financieel niks te klagen.

En toch respecteer ik mensen die het anders willen.

Ik vind niet dat iemand verantwoording af hoeft te leggen hoe hij/zij zijn leven in wil vullen. Er zijn mensne jaloers op mij en er zijn mensen die niet met me zouden willen ruilen.

Marmah

Er hoeft bij mij helemaal niemand verantwoording af te leggen. Ik stel een vraag, en als de dame dat als ongewenst ziet, dan kan ze dat gewoon zeggen.
Overigens ben ik ook maatschappelijk behoorlijk geslaagd, en m i s s c h i e n bestaan er mensen die daarmee niet zouden willen ruilen, wie weet. Maar wat maakt jouw positie in de maatschappij eigenlijk uit? Mijn vragen hebben niks met het respecteren van keuzes te maken.

Hallo Petry,

ik zou het idd heel erg zien zitten om gewoon ‘huisvrouw’ te worden. Ik ben ook niet anders gewend van huis uit. En ik kan nou niet zeggen dat mijn moeder het slecht of saai heeft. Als je huisvrouw bent wil dat niet alleen zeggen dat je alleen maar thuis zit. Er bestaat ook nog vrijwilligers werk op eventueel de school van me kinderen. Ik heb veel sociale contacten dus eenzaam zal ik niet zijn als mijn man zou werken en de kinderen op school zitten. En als je huisvrouw bent en financieel dus afhankelijk bent van je man wil dat niet zeggen dat je niet een thuis studie kunt doen. Ik wil graag vloeiend Arabisch leren dat kan thuis en dat kan mijn man dan toch voor mij betalen. (zo duur zal dat niet eens zijn). In zijn vakanties gaan we lekker de hort op! Zo saai zou het voor mij niet zijn.
En eventueel als de kinderen groter zijn zou ik altijd nog parttime kunnen gaan werken.

Groetjes Nassira

En geen probleem hoor, iedereen mag vragen wat hij / zij wil!

Bereid jullie voor op een heel verhaal! hahaha leesze!

hey perty,
wat zou jij doen, als je moeder in je 13e jaar overleidt? en je dus eigenlijk bijna geen moeder gehad heb en die onwijs gemist heb? Dan wil je beter voor je kinderen en dan wil je er altijd voor zezijn, om hun niet hetzelfde gevoel te geven.
Dit overkwam mijn moeder, en tot aan mij 18e (toen ik voor de 1e keer vertrok naar egypte) is ze oas weer begonnen met werken.
In de tussentijd hebben we sinds ik ongeveer 8 jaar was blindegeleiden honden op ge voed.
en daarmee meer dan 10 blinde mensen geholpen om hun een hond te geven.
Een ‘‘gewone’’ huisvrouw kan op deze manier dingen mogelijk maken die de werkende vrouwen niet kunnen.
Zelf zit ik toch anders in elkaar, moet ik toegeven. Ik wil (voor mijn eigen zekerheid) niet financieel afhankelijk zijn van mn vriend. vooral ook vanwege de verhalen die je regelmatig hoort.
tot n toe heb ik nog een schuld bij mijn ouders van zo een 400 euro. gelukkig kan ik die komende maand afbetalen aangezien ik een NL’s contract heb hier in egypte.

Ik vind het erg lastig om hier makelijk mee om te gaan. vooral de afgelopen tijd. ik weet dat ik 5 keer meer verdien dan mijn eigen liefie. hij heeft veel harder moeten werken om te bereiken wat hij nu heeft.
daarbij ook dat hij naar nederland kwam, was er niemand die garant had gestaan. hij heeft werkelijk ALLES zelf betaald.
oke de uitnodiging en de stempel en de post die ik verzonden heb (dus de postzegels) heb ik betaald.
Ja vooral omdat ik weet dat veel egyptenaren veel voor geld doen, ben ik een stuk strenger en oplettender erin dan als ik een nederlandse ma zou hebben.
Zoals voor het appartement. ik zou het gemakkelijk alleen kunnen betalen, maar nee we doen het 50-50. Niet meer dan normaal voor ons.
natuurlijk voor hun is dat een ander v erhaal, officieel moeten zij voor de vrouw zorgen en alles geven en doen. Ik merk de afgelopen tijd dat N. t ook redelijk lastig heeft daarmee, hij wilt zo graag allerlei dingen voor me kopen, maar hij kan het niet betalen. en ik koop dingen ‘‘met gemak’’.
het grote verschil: egyptenare leven om te overleven, wij europese/westerse vrouwen leven om gelukkig te worden.
Dit is een groot verschil en een middenweg erin vinden vind ik nogsteeds lastig.
Aan de andere kant, dat we een tijdje geleden kleding voor me gingen kopen heb ik een stuk meer betaald voor mijn kleding dan wat ik gewoonlijk in nederland uit zou geven. In nederland kom ik dan namelijk op de zwarte markt en koop ik alleen broeke van 10/15 euro. Hier doe ik dat voor 25 euro, was voor mij dus een hele dure broek is haha!
Het zijn dus kleine dingen die erg lastig zijn.

Over het koken. Ik zelf vind het ook wel eens leuk om te koken. afgelopen zondag heb ik het kookboek: my egyptians grandmothers kitchen gekocht enn ik heb dus voor het eerst een echte egyotische tafel op te dienen. en voor de 1e keer was het (gelukkig) goed gelukt. en dan is die lieve glimlach die ik ervoor terug krijg, onbetaalbaar.

Nassira, welke dingen zou je niet accepteren als je geen moslima geweest zou zijn?

Ik ben dus christenen, wel van lan om te trouwen, maar we doen rustig aan met het plannen. aangezien ik wel een beetje het egyptische mee wil nemen, zoals de bruidsschat enzo.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mannen graag willen dat hun vrouwen bedekt gaan. Als ik een man zou zijn, zou ik het ook speciaal vinden als mijn vrouw over straat bedekt gaat, om mij de enige te laten zijn die haar zonder mag zien. Nou fantastisch toch als een vrouw dat voor je doet?!!
Op die manier kan ik het best wel begrijpen, maar toch. Hij heeft me leren kennen zonder, het lijkt em totaal niet prettig met, hij is verliefd op me geworden zoder, dus waarom zou ik het dan opeens ‘‘moeten’’ dragen?
Moeten is iets waar ik helemaal niet van hou.

oehh wat was je naam ookalweer, die 2 relaties gehad had met een egyptenaar.
Ik herken zeker wat je bedoelten ik begrijp je mening maar als te goed. Ik zie genoeg om me heen gebeuren, waarvan ik denk: meissie pas op, doe het niet! maarja iedereen maakt eigen keuzes.

de verhalen in egytpe:
mannen gaan met westerse voor geld
mannen gaan met westerse om het land uit te komen
mannen gaan met westerse vanwege de sex/sexy uitstraling

Ja, zo over de westerse vrouwen:
westerse vrouwen hebben koude gevoelens, ze zijn niet echt liefhebbend
westerse vrouwen behandelen de mannen als slaven
westerse vrouwen laten hun hele blote lichaam aan iedereen zien en zijn ‘goedkoop’
westerse bvrouwen zijn makkelijk het bed in te krijgen

Het is allemaal van 2 kanten en je moet er zelf acvhter komen of deze dingen terecht zijn of niet.
bijvoorbeeld met het ‘‘goedkope vrouwen’’. als je trouwt met een bruidsschat van 1 pond, ja dan ben je goedkoop. 13 eurocent…

Ik moet zeggen, dingen die ik veel zie: vrouwen ouder dan man, allemaal ontmoet tijdens een vakantie, redelijk snel of misschien zelf wel in de 1e week al sex gehad, mannen die op een schijneilige manier om geld proberen te vragen enz. enz. enz.
het gebeurd zo verschrikkelijk veel. daarentegen heb ik collega’s 4 jaar bij de man, man is nog nooit in nederland geweest en ze woont hier. andere 2 jaar getrouwd en echt very happy together. geven zelfs kusjes op straat en altijd zijn ze aan het lachen!
ja je ziet gewoon otnzettend veel als je hier zit.
Ik weet dat N. echt heel beschermend is. hij wilt natuurlijk neit dat ik in de avond alleen over straat ga, als je over straat lopen, zorgt hij altijd dat ik aan de binnekant loopt enzo en dat geeft me een heel speciaal gevoel. want ik kan me niet voorstellen dan een nederlandse man dat ook zou kunnen doen.

Over het schoonmaken enzo. ja z maken ook echt wel schoon hoor! alleen ze kunnen het neit zo goed, ds als ze denken dat het schoon is, is het nogsteeds vies hihi!
Ik ben erg blij dat mijn lief altijd mijn spullen wast of naar de laundry brengt. daarbij doet hij ook regelmatig de afwas enzo. Ook met het koken helpt hij graag mee.
er zijn natuurlijk ook genoeg mannen die zullen zeggen: dat is niet mijn taak, daar is de vrouw voor. Zelfs nederlandse mannen willen dit wel eens zeggen.
Nee gelijkheid en wederzijds respect is erg belangerijk.
ook hierbij meot je wel dingen van elkaar weten.
met het eten, om met je elleboog op tafel te gaan eten is voor ons respectloos en dna heb je geen tafle manieren. Ja dat moeten de mannen dan toch ook beter leren.

Verder over het: mnnen houden er niet van dat ze tegen gesproken worden.
Helemaal gelijk in! en wij vrouwen houden er ook niet van! (in eider geval ik niet).
Het mooiste ervan is, als je ze tegen s0preekt en ze weten dat jij gelijk hebt, hebben ze eerst een bakstenen hoofd en ontkennen ze, en de volgende dag komen ze poeslief zeggen dat ik toch wel gelijk had. Ik meot eerlijk zeggen, zo ben ik ook. als ik weet dat hij gelijk heeft, wil ik hem soms gewoon geen gelijk geven en ontken ik. haha!
Vooral in het begin vond N. het erg lastig dat ik mijn mening zei, nmaar nadat hij er vaker aan vaker naar ging luisteren egon hij toch meer te begrijpen.

Moet je eens voorstellen, je vriend kotm thuis helemaal geirriteerd van het werk (zoals altijd;)) en zegt dat die ene collega ook niets snapt! wat jij hebt een telefoontje gekregen over een voucher, en jouw collega moet nagaan of die verstuurd is of niet. ja als ej dan alleen een lege e-mail stuurt met het vouchernumer, hoe weet die collega dan wat hij moet doen? geen idee?? nee ik ook niet. Ik zou ook terug gaan om te vragen waarom hij die e-mail stuurt!
als hij nou in de e-mail zwt: het hotel heeft gebeld, kan ej nagaan of de voucher is verzonden, dan weet de collega tenminste wat hij moet doen en dna komt hij ook neit aan jouw kop zeuren wat hij moet!
Ja dat is dan een hele eye opener. en dan zie ik hem denken: sjonge ze heeft nog gelijk ook! dat ik daar niet aan gedacht heb!!

Door veel te praten en meningen van elkaar te vrgaen leer je steeds meer wat respect is naar elkaar toe.
dit houd bijvoorbeeld ook in, het aankijken naar elkaar als je praat. het is ontzettend onbeschoft als je lekker een spelletje op de coputer gaat spelen of tv gaat kijken terwijl je in gesprek bent.

Ja al meer dan 2 jaar bij elkaar, en ik zit nu alweer 5 maanden in egypte. de tijd vliegt voorbij! echt niet normaal!
Toch mis ik de hond! ik zou werkelijk wensen om hier een hodn te hebben, er lekker mee naar het strand of de woestijn in en daar lekker een beetje dollen, gewoon over straat of in huis ermee spelen. ik mis het ownijs en als ik geen baan had gehad had ik er zeker een gehad.
Zodra ik kinder heb, wil ik het liefste parttime gaan werken, daT IK TIJD VOOR DE KIDS EN OOK MIJN EIGEN AFHANKELIJKHEID BLIJF HOUDEN.
oops caps lock hihi:P

nouja in ieder geval denk ik dat dit verhaal wel weer groot genoeg is voor vandaag!
lol!
ik merk jullie reactes wel weer hihi!

marmah! nog gefeliciteerd dat je aanstaande man zijn toets heeft gehaald! gelukkig was hij niet te moe na de ervaqring van de exgtra ncht op schiphol!

Suusje! ohh wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel! zo een lief hummeltje in je buikie! je bent gewoon al over de helft!! lukt het al een beetje met de naam verzinnen?

Skye, spannend hoor! ben erg benieuwd heo het zal gaan en hoe de papa zal reageren als hij voor het eerst zijn kindje ziet!

Hihi, hoe gaat het met je?

dreetje en deena, zijn jullie mannen nog een beetje aanwezig of houden ze zich verdacht stil?

Omipomi,
waar ben je??? zit je nou in frankrijk met je liefie?

Linnie!!! waar ben je? leef je nog? is alles goed? ik had je ngo n berichtje gestuurd toen je hier was, maar ik heb helemaal geen reactie meer ontvangen. Ik hoop dat het goed met je gaat. en zo niet dna heel erg veel sterkte!

Zo, nu hou ik echt op hoor!
Geniet van jullie dag/avond!

grtsss

1 like

Suusieme, mooi gezegd…er zitten voor mijn idee vele waarheden in!
We hebben al een mooie meisjes naam, idee van Mahmoud, maar ik mij hier heel goed in vinden het is een naam die zowel in Nederland als Egypte gebruikt kan worden en ‘normaal’ is.
Ben verder bezig met de babykamer, toch wel confronterend om het allemaal alleen te moeten doen, mis Mahmoud dan wel hoor, maar ja alle zware spullen staan inmiddels dus heb hem eigenlijk niet nodig en dan ben ik ook wel trots!

Sky, dat duurt inderdaad nog wel eventjes, hoe oud is jullie kleintje inmiddels? Ik zit ook een beetje te denken en te berekenen wanneer ik met onze kleine een weekje er naar toe zou willen na de bevalling (ligt er natuurlijk ook aan of ze een makkelijk kindje is want als ze veel huilt en snel onrustig zal het nog wel iets langer duren) maar zat zelf te denken aan het eind van mijn zwangerschapsverlof dus dan zou ze 3 maanden zijn en is het eind februari, dus daar ook nog niet zo warm.

Ik heb net het boek grenzeloze liefde uitgelezen, goed boek en veel stof tot nadenken (voor mij tenminste).

Omar is gisteren 11 weken geworden dus als ik ga is hij iets meer dan 13 weken. Zelf had ik al veel eerder gewild maar de bedoeling was natuurlijk dat hij hierheen kwam dus vandaar niet eerder gepland. En toen moest ik wachten tot het voor hem goed uitkwam…Vind hem nu al zo groot en hij heeft al zoveel gemist

http://sc.webmessenger.msn.com/10.1.0323.0/session/images/emoticons/smile_sad.gif

maar ja, hij is nog steeds maar klein ( ook al denkt hij zelf dat hij 11 maanden is ipv 11 weken LOL )
Ik ken het gevoel dat je alles alleen moet doen terwijl je het zoooo graag wilt delen met je partner. Is gewoon NIET leuk!!! Maar ik denk dan maar steeds: met de volgende is hij er wel bij;)
Heb je het nog druk op je werk? Miss. leuk om binnenkort ff te daten samen?
Overigens meis, geniet ervan dat je ze nog bij je hebt want ik mis het zwanger zijn echt enorm, ik vind het geweldig om hem te kunnen knuffelen en met hem te kunnen spelen enzo maar dat gevoel, dat kleintje wat in je beweegt is toch wel echt super super speciaal

http://sc.webmessenger.msn.com/10.1.0323.0/session/images/emoticons/smile_teeth.gif

Sky, dat duurt inderdaad nog wel eventjes, hoe oud is jullie kleintje inmiddels? Ik zit ook een beetje te denken en te berekenen wanneer ik met onze kleine een weekje er naar toe zou willen na de bevalling (ligt er natuurlijk ook aan of ze een makkelijk kindje is want als ze veel huilt en snel onrustig zal het nog wel iets langer duren) maar zat zelf te denken aan het eind van mijn zwangerschapsverlof dus dan zou ze 3 maanden zijn en is het eind februari, dus daar ook nog niet zo warm.

Er is niks mis met welke keuze dan ook, zolang het een keuze is, Suusieme. Kiezen voor thuisblijven en geen baan is niet hetzelfde als niet mogen werken! Dat geldt natuurlijk ook voor het bedekken. Als een vrouw ervoor kiest zichzelf te bedekken dan is wat mij betreft niks mis mee. Maar als ze zich moet bedekken, dan heb ik zware bedenkingen tegen de man in kwestie!

Iedereen met een betaalde baan heeft wel ooit een periode dat de combinatie van werken in loondienst en het huishouden en de zorg voor de kinderen/ ouders want ook dat is tegenwoordig een veel voorkomend probleem (te) zwaar is. Het thuisblijven om voor het huishouden en de kinderen/ouders te zorgen klinkt dan aanlokkelijk en als héél makkelijk.
Die gedachten krijg je alleen als je combinatie van taken te zwaar is of als je baan niet luek genoeg is. Het is dan echter meer een escape dan een bewuste keuze voor het ander.

Ik kan geen mening geven over de voldoening die ik zelf zou halen uit het huishouden doen en voor de kinderen/ouders zorgen, simpelweg omdat ik nooit in die situatie ben geweest. Ik denk dat ik moeite zou hebben met het feit dat mijn geld niet van mij is, maar van mijn man. Het plaatst me in een afhankelijke situatie, en dat wil ik liever niet.

Met de vorming van het nieuwe kabinet wordt de discussie over de uitkeringen weer actueel. Het is heel goed mogelijk dat uitkeringen afhankelijk van de eigen bijdragen worden. Zonder een eigen inkomen word je dan zo mogelijk nog afhankelijker. Dan gaan we weer terug naar zoals het vroeger was, toen een echtscheiding een beletsel vormde omdat de vrouw inkomensafhankelijk was. Ik weet niét of de huidige generatie zich op den duur daarin zou kunnen vinden…