Bereid jullie voor op een heel verhaal! hahaha leesze!
hey perty,
wat zou jij doen, als je moeder in je 13e jaar overleidt? en je dus eigenlijk bijna geen moeder gehad heb en die onwijs gemist heb? Dan wil je beter voor je kinderen en dan wil je er altijd voor zezijn, om hun niet hetzelfde gevoel te geven.
Dit overkwam mijn moeder, en tot aan mij 18e (toen ik voor de 1e keer vertrok naar egypte) is ze oas weer begonnen met werken.
In de tussentijd hebben we sinds ik ongeveer 8 jaar was blindegeleiden honden op ge voed.
en daarmee meer dan 10 blinde mensen geholpen om hun een hond te geven.
Een ‘‘gewone’’ huisvrouw kan op deze manier dingen mogelijk maken die de werkende vrouwen niet kunnen.
Zelf zit ik toch anders in elkaar, moet ik toegeven. Ik wil (voor mijn eigen zekerheid) niet financieel afhankelijk zijn van mn vriend. vooral ook vanwege de verhalen die je regelmatig hoort.
tot n toe heb ik nog een schuld bij mijn ouders van zo een 400 euro. gelukkig kan ik die komende maand afbetalen aangezien ik een NL’s contract heb hier in egypte.
Ik vind het erg lastig om hier makelijk mee om te gaan. vooral de afgelopen tijd. ik weet dat ik 5 keer meer verdien dan mijn eigen liefie. hij heeft veel harder moeten werken om te bereiken wat hij nu heeft.
daarbij ook dat hij naar nederland kwam, was er niemand die garant had gestaan. hij heeft werkelijk ALLES zelf betaald.
oke de uitnodiging en de stempel en de post die ik verzonden heb (dus de postzegels) heb ik betaald.
Ja vooral omdat ik weet dat veel egyptenaren veel voor geld doen, ben ik een stuk strenger en oplettender erin dan als ik een nederlandse ma zou hebben.
Zoals voor het appartement. ik zou het gemakkelijk alleen kunnen betalen, maar nee we doen het 50-50. Niet meer dan normaal voor ons.
natuurlijk voor hun is dat een ander v erhaal, officieel moeten zij voor de vrouw zorgen en alles geven en doen. Ik merk de afgelopen tijd dat N. t ook redelijk lastig heeft daarmee, hij wilt zo graag allerlei dingen voor me kopen, maar hij kan het niet betalen. en ik koop dingen ‘‘met gemak’’.
het grote verschil: egyptenare leven om te overleven, wij europese/westerse vrouwen leven om gelukkig te worden.
Dit is een groot verschil en een middenweg erin vinden vind ik nogsteeds lastig.
Aan de andere kant, dat we een tijdje geleden kleding voor me gingen kopen heb ik een stuk meer betaald voor mijn kleding dan wat ik gewoonlijk in nederland uit zou geven. In nederland kom ik dan namelijk op de zwarte markt en koop ik alleen broeke van 10/15 euro. Hier doe ik dat voor 25 euro, was voor mij dus een hele dure broek is haha!
Het zijn dus kleine dingen die erg lastig zijn.
Over het koken. Ik zelf vind het ook wel eens leuk om te koken. afgelopen zondag heb ik het kookboek: my egyptians grandmothers kitchen gekocht enn ik heb dus voor het eerst een echte egyotische tafel op te dienen. en voor de 1e keer was het (gelukkig) goed gelukt. en dan is die lieve glimlach die ik ervoor terug krijg, onbetaalbaar.
Nassira, welke dingen zou je niet accepteren als je geen moslima geweest zou zijn?
Ik ben dus christenen, wel van lan om te trouwen, maar we doen rustig aan met het plannen. aangezien ik wel een beetje het egyptische mee wil nemen, zoals de bruidsschat enzo.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mannen graag willen dat hun vrouwen bedekt gaan. Als ik een man zou zijn, zou ik het ook speciaal vinden als mijn vrouw over straat bedekt gaat, om mij de enige te laten zijn die haar zonder mag zien. Nou fantastisch toch als een vrouw dat voor je doet?!!
Op die manier kan ik het best wel begrijpen, maar toch. Hij heeft me leren kennen zonder, het lijkt em totaal niet prettig met, hij is verliefd op me geworden zoder, dus waarom zou ik het dan opeens ‘‘moeten’’ dragen?
Moeten is iets waar ik helemaal niet van hou.
oehh wat was je naam ookalweer, die 2 relaties gehad had met een egyptenaar.
Ik herken zeker wat je bedoelten ik begrijp je mening maar als te goed. Ik zie genoeg om me heen gebeuren, waarvan ik denk: meissie pas op, doe het niet! maarja iedereen maakt eigen keuzes.
de verhalen in egytpe:
mannen gaan met westerse voor geld
mannen gaan met westerse om het land uit te komen
mannen gaan met westerse vanwege de sex/sexy uitstraling
Ja, zo over de westerse vrouwen:
westerse vrouwen hebben koude gevoelens, ze zijn niet echt liefhebbend
westerse vrouwen behandelen de mannen als slaven
westerse vrouwen laten hun hele blote lichaam aan iedereen zien en zijn ‘goedkoop’
westerse bvrouwen zijn makkelijk het bed in te krijgen
Het is allemaal van 2 kanten en je moet er zelf acvhter komen of deze dingen terecht zijn of niet.
bijvoorbeeld met het ‘‘goedkope vrouwen’’. als je trouwt met een bruidsschat van 1 pond, ja dan ben je goedkoop. 13 eurocent…
Ik moet zeggen, dingen die ik veel zie: vrouwen ouder dan man, allemaal ontmoet tijdens een vakantie, redelijk snel of misschien zelf wel in de 1e week al sex gehad, mannen die op een schijneilige manier om geld proberen te vragen enz. enz. enz.
het gebeurd zo verschrikkelijk veel. daarentegen heb ik collega’s 4 jaar bij de man, man is nog nooit in nederland geweest en ze woont hier. andere 2 jaar getrouwd en echt very happy together. geven zelfs kusjes op straat en altijd zijn ze aan het lachen!
ja je ziet gewoon otnzettend veel als je hier zit.
Ik weet dat N. echt heel beschermend is. hij wilt natuurlijk neit dat ik in de avond alleen over straat ga, als je over straat lopen, zorgt hij altijd dat ik aan de binnekant loopt enzo en dat geeft me een heel speciaal gevoel. want ik kan me niet voorstellen dan een nederlandse man dat ook zou kunnen doen.
Over het schoonmaken enzo. ja z maken ook echt wel schoon hoor! alleen ze kunnen het neit zo goed, ds als ze denken dat het schoon is, is het nogsteeds vies hihi!
Ik ben erg blij dat mijn lief altijd mijn spullen wast of naar de laundry brengt. daarbij doet hij ook regelmatig de afwas enzo. Ook met het koken helpt hij graag mee.
er zijn natuurlijk ook genoeg mannen die zullen zeggen: dat is niet mijn taak, daar is de vrouw voor. Zelfs nederlandse mannen willen dit wel eens zeggen.
Nee gelijkheid en wederzijds respect is erg belangerijk.
ook hierbij meot je wel dingen van elkaar weten.
met het eten, om met je elleboog op tafel te gaan eten is voor ons respectloos en dna heb je geen tafle manieren. Ja dat moeten de mannen dan toch ook beter leren.
Verder over het: mnnen houden er niet van dat ze tegen gesproken worden.
Helemaal gelijk in! en wij vrouwen houden er ook niet van! (in eider geval ik niet).
Het mooiste ervan is, als je ze tegen s0preekt en ze weten dat jij gelijk hebt, hebben ze eerst een bakstenen hoofd en ontkennen ze, en de volgende dag komen ze poeslief zeggen dat ik toch wel gelijk had. Ik meot eerlijk zeggen, zo ben ik ook. als ik weet dat hij gelijk heeft, wil ik hem soms gewoon geen gelijk geven en ontken ik. haha!
Vooral in het begin vond N. het erg lastig dat ik mijn mening zei, nmaar nadat hij er vaker aan vaker naar ging luisteren egon hij toch meer te begrijpen.
Moet je eens voorstellen, je vriend kotm thuis helemaal geirriteerd van het werk (zoals altijd;)) en zegt dat die ene collega ook niets snapt! wat jij hebt een telefoontje gekregen over een voucher, en jouw collega moet nagaan of die verstuurd is of niet. ja als ej dan alleen een lege e-mail stuurt met het vouchernumer, hoe weet die collega dan wat hij moet doen? geen idee?? nee ik ook niet. Ik zou ook terug gaan om te vragen waarom hij die e-mail stuurt!
als hij nou in de e-mail zwt: het hotel heeft gebeld, kan ej nagaan of de voucher is verzonden, dan weet de collega tenminste wat hij moet doen en dna komt hij ook neit aan jouw kop zeuren wat hij moet!
Ja dat is dan een hele eye opener. en dan zie ik hem denken: sjonge ze heeft nog gelijk ook! dat ik daar niet aan gedacht heb!!
Door veel te praten en meningen van elkaar te vrgaen leer je steeds meer wat respect is naar elkaar toe.
dit houd bijvoorbeeld ook in, het aankijken naar elkaar als je praat. het is ontzettend onbeschoft als je lekker een spelletje op de coputer gaat spelen of tv gaat kijken terwijl je in gesprek bent.
Ja al meer dan 2 jaar bij elkaar, en ik zit nu alweer 5 maanden in egypte. de tijd vliegt voorbij! echt niet normaal!
Toch mis ik de hond! ik zou werkelijk wensen om hier een hodn te hebben, er lekker mee naar het strand of de woestijn in en daar lekker een beetje dollen, gewoon over straat of in huis ermee spelen. ik mis het ownijs en als ik geen baan had gehad had ik er zeker een gehad.
Zodra ik kinder heb, wil ik het liefste parttime gaan werken, daT IK TIJD VOOR DE KIDS EN OOK MIJN EIGEN AFHANKELIJKHEID BLIJF HOUDEN.
oops caps lock hihi:P
nouja in ieder geval denk ik dat dit verhaal wel weer groot genoeg is voor vandaag!
lol!
ik merk jullie reactes wel weer hihi!
marmah! nog gefeliciteerd dat je aanstaande man zijn toets heeft gehaald! gelukkig was hij niet te moe na de ervaqring van de exgtra ncht op schiphol!
Suusje! ohh wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel! zo een lief hummeltje in je buikie! je bent gewoon al over de helft!! lukt het al een beetje met de naam verzinnen?
Skye, spannend hoor! ben erg benieuwd heo het zal gaan en hoe de papa zal reageren als hij voor het eerst zijn kindje ziet!
Hihi, hoe gaat het met je?
dreetje en deena, zijn jullie mannen nog een beetje aanwezig of houden ze zich verdacht stil?
Omipomi,
waar ben je??? zit je nou in frankrijk met je liefie?
Linnie!!! waar ben je? leef je nog? is alles goed? ik had je ngo n berichtje gestuurd toen je hier was, maar ik heb helemaal geen reactie meer ontvangen. Ik hoop dat het goed met je gaat. en zo niet dna heel erg veel sterkte!
Zo, nu hou ik echt op hoor!
Geniet van jullie dag/avond!
grtsss