'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Dimphy, Mocht jouw man/vriend ooit nederlandse les nodig hebben als hij hier is. Wij hebben geweldige steun gehad via de broeders van Huybergen. Was ideaal. Mahmoud kon er iedere keer op de fiets naar toe. En je bepaalt zelf hoeveel lessen per week. Zelfs op zaterdag heeft Mahmoud af en toe les gehad.

Marmah

oh klinkt goed :wink: ik ben zo blij voor jullie dat zal wel een opgelucht gevoel geven zeg pfff heerlijk :smiley:

Jazeker.

Ik ben direct naar het gemeentehuis geweest voor mijn ongehuwdverklaring en GBA uittreksel.

Mahmoud gaat dat deze week doen. Maar dat zal niet zo vlug gaan.
Hij is dus nu onderweg naar zijn woonplaats 550 km gaat dan morgen en donderdag de Egyptische papieren halen en zal dus zaterdagnacht wederom afreizen naar Cairo waar het vertaald en gelegaliseerd zal moeten worden. We hopen zo dat dit binnen een week kan dan kan de MVV aanvraag mooi half augustus weg.
En dan gaan we wederom wachten :slight_smile: en hopen natuurlijk.

Heeft hier nog iemand plannen om zijn partner naar hier te laten komen?
Kunnen we elkaar een beetje steunen:)

Marmah

Geweldig! wat een goed bericht zeg. Nog even volhouden, de laatste loodjes, en dan forever together.

Marmah…Gefeliciteerd voor jou en je man…:cheer:

nou dreetje, beslist gij nou wanneer jij naar egypte komt
leuke kerel !!!
mja, gij zal zich goed (voorbereiden) op je komst …hun egyptisch hoofd hee …wel-niet -wel-niet
suusje wat leuk dat je je ondanks alles goed voelt tijdes de zwangerschap- hoelang nog??

Marmah, gefeliciteerd!! Ga voor je hopen dat jullie zo snel mogelijk goed nieuws krijgen!!
Sky, ben jij alweer terug of ga je juist nog? Ik ben wel heel benieuwd hoe het geweest is als je al geweest ben, was het afscheid niet heel zwaar en hoe ging de reis met je kleine mannetje en kon hij met de hitte daar omgaan?

Ik voel me lichamelijk inderdaad heel goed, ben nu 24 weken, dus nog 16 weken te gaan! Kan mij niet snel genoeg gaan, maar lijkt nog zo lang te duren!!!

@ Raks: ja ik wil dat hij een datum noemt. Vorige keer heb ik besloten wanneer ik kwam en dat was geen succes. Nu mag hij beslissen. Hij regelt maar dat hij vrij is en als hij dat gedaan heeft dan pas ga ik een ticket boeken. Dus in dat opzicht ‘beslist’ hij onze vakantie. Ik ben wat flexibeler in het opnemen van vrije dagen dan hij en ik wil niet het risico lopen dat ik een ticket heb geboekt en er dan 2 dagen voor vakantie achter kom dat hij geen vrij kan krijgen.
Vandaar… Het gaat heus wel in overleg hoor maar het initiatief moet nu bij hem liggen.

Dreetje, logisch, na vorige keer zou ik ook geen risico meer nemen!!!

dreetje stond daar , habiby was …busy
ik hoop dat je nog nvakantie hebt dit jaar dreetje,…

Ik ga over 18 dagen pas:( tijd gaat te langzaam helaas…ben zelf ook heel benieuwd naar die dingen :wink: Merk wel dat hij het heeel erg nodig heeft om hem te zien (en mij ook want hij heeft me begin januari voor het laatst gezien), mijn verwachting is dat die stoere sterke vent in tranen uitbarst :wink: heb er zin in!!Mijn kleine man is niet een ‘normale’ baby, hij is hyperactief en slaapt dus niet veel, ligt de hele dag oefeningen te doen. Hij loopt dus ook een aantal maanden voor op zijn ontwikkeling. zijn nieuwste ding…: de hele dag op zijn benen willen staan, die intussen ook flink sterk zijn ( t is dat de rest van zijn lijf nog een beetje alle kanten op hobbelt zodat ik zijn handen niet los kan laten want anders hahaha) ook zijn bolletje is supersterk, dat was al gelijk bij de geboorte maar nu zwiept hij helemaal niet meer en kan hem gewoon omhoog houden en draaien en optillen etc…Jullie merken: ik ben een trotse mama LOLsky, ben jij alweer terug of ga je juist nog? Ik ben wel heel benieuwd hoe het geweest is als je al geweest ben, was het afscheid niet heel zwaar en hoe ging de reis met je kleine mannetje en kon hij met de hitte daar omgaan?</p>

Hey grappige meiden,

Ik kom al 15 jaar in Egypte. Ik heb 2x een relatie gehad met een egyptenaar, 1x in Holland en 1x in Sinai.
In het begin leek alles verschrikkelijk mooi, totdat de man in Holland niet bleek te gaan scheiden, ook al houd hij niet van zijn egyptische vrouw (gebeurt daar heel veel, vrouwen hebben een ondergeschikte rol en worden dus vaak alleen gebruikt om familie te kweken), Dus heeft hij vrouw en kinderen in egypte en werkt in Nederland en gaat dus gewoon relaties aan en belooft gouden bergen.
De man in Sinai bleek zoals zo vele, alleen op geld uit te zijn. Ik was bij een engelse kapper in Dahab en ik vertelde mijn verhaal over de egyptenaar waarop zij zei, oh my dear I hear hundred of the same story’s here. They all go with a forein woman for the money.
Sorry voor de meiden die echt van een man in egypte zijn gaan houden, maar ik geef het weinig kans, ook vanwege het verschil in cultuur en vooral niet te vergeten, de religie. Ik weet van mannen daar, dat b.v. het niet geaccepteerd wordt dat de vrouw een tegen woord of advies geeft, want daar houden de mannen daar niet van. Geloof me, dat houden ze graag zo. Ook is het zo dat liegen, veel meer als normaal wordt beschouwd, je zou bijna kunnen zeggen dat het in hun cultuur hoort. Een soort van liegcultuur.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar weinig denk ik. Dus realiseer je dit goed, ga dan voor plezier of begin er niet aan.
Verder is de Sinai woestijn met de bedoïnen nog het puurst. Ook wat normen en waarden betreft.
Veel vakantie plezier toegewenst aan iedereen die naar de Sinai gaat en naar andere delen van egypte.
Miriam

Gelukkig heb ik geen geld :smiley:

Ha ha, geld is toch niet zo belangrijk in de woestijn:zon02:

Nee en ook niet voor mijn mannetje hoop ik :wink: Ach hij weet dat hij wat dat betreft de verkeerd uitgekozen heeft :smiley:

Jammer dat het 2x ‘mis’ is gelopen bij je…

Salaam alekoum allemaal.

Ik heb me vandaag aangemeld op de wereldwijzer en zat zo is een aantal reacties te lezen. Intressant ook allemaal.

Ik heb zelf ook een Egyptenaar ontmoet tijdens mijn vakantie in Sharm el Sheikh. Ik stond er eigenlijk helemaal niet voor open maar het gebeurde gewoon. Ik ben zelf moslim (elhamdolilah) en daarom kwamen we ook samen in gesprek en na lange, diepe gesprekken ben ik dan toch verliefd geworden. Ben inmiddels ook al teruggegaan maar dan naar Cairo tijdens zijn vakantie.
We hebben daar 4 geweldige dagen gehad. Veel gepraat over alles en nog wat. Ook heb ik me al enigzins verdiept in de Egyptische wetten en regels en over hoe de mannen met de vrouwen omgaan. Mocht er een huwelijk komen weet ik ook al precies wat ik wel en niet op wil nemen in de huwelijksakte. Ook daar hebben we heel goed overgepraat. Hij is een praktiserende moslim die zich wel strikt aan de regels houdt en wil houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook steeds praktiserender wordt. Een hoofddoek dragen is voor mij zo ie zo van zelfsprekend. Ik merk daarom ook niet veel problemen of vette cultuurverschillen op. Hij wil de regels van de islam volgen en niet die van zijn cultuur. En daar zijn we het allebei overeens. Ook heb ik het met hem gehad over vrouwen besnijdenis. Dat zal ik nooit toelaten of accepteren bij mijn dochters later. Hij is het nu gaan uitzoeken of dat halal of haram is (goed of verboden is) Als hij dat later wel wil doen bij onze dochters heb ik voor mezelf besloten niet met hem trouwen. Want ik zal niets doen tegen me zin in, of mijn geluk voorop zetten tegen de wreedheid wat er later voor mijn dochters zal plaatsvinden.

Maar goed ik zal zo ie zo op mijn hoede blijven voor alles. Maar ik denk als ik geen moslima geweest zou zijn ik niet met hem kon trouwen of leven. Want er zijn idd bepaalde eisen, voorwaarde die hij mij oplegt die ik nooit had geaccepteerd als ik geen moslima geweest zou zijn.

Nou ik zal het niet te lang maken voor jullie.

Fijne dag nog verder.

Wa alikoum salaam Nassira

Leuk geschreven stukje, goed dat je accepteerd dat als je geen moslim bent, de regels onaceptable zijn. Ik verkies gelukkig vrijheid, ieder zijn ding dan maar. Een hoofddoekje omdoen, het idee alleen al, niet van deze tijd.
Veel geluk

Jammer dat het uberhoubt gebeurd is bedoel je, vandaar ook de waarschuwing voor andere vrouwen. De slagingskans is nu eenmaal nihiel.
Moslims hebben een totaal ander beeld over het respect hebben voor vrouwen en dan vooral voor vrouwen die recht hebben op hun eigen mening. Dat is dan prima voor hun, maar niet voor vrouwen die voor hun eigen intelegentie kiezen.

Veel geluk iedereen

Trouwens, zou maar uitkijken met dat trouwen, je hebt niets meer te vertellen als vrouw zijnde als je eenmaal getrouwd bent. Ze vinden het daar toch veel beter om jongetjes ter wereld te brengen en voor meisjes is dat dan maar beter, want die zijn toch voorbestemd om uitgehuwelijkt te worden. Vrouwvriendelijke cultuur is het bepaald niet, moslim of geen moslim

Nou niet om een discussie op te laaien, maar hoe jammer ik het ook voor jou vindt dat het 2x misgegaan is, wil niet zeggen dat een heel volk niet deugt. Dan zou ik hier ook moeten roepen dat je het met Nederlandse mannen kunt vergeten, want ook daar ken ik 2 of meer voorbeelden van hufters die doen alsof je het belangrijkste op de wereld voor hun bent, om je achteraf helemaal de grond in de boren en je piepklein te maken zodat ze je daarna naar hun eigen wensen kunnen optrekken.
Afgezien ervan dat er hier meiden zijn die heel gelukkig zijn met hun egyptische vent, ken ik zelf ook meerdere voorbeelden van europees/egyptische koppels die een goede, langdurige relatie hebben, gebaseerd op gelijkheid en respect. En een enkeling waarbij zelfs de vrouw duidelijk de broek aan heeft :wink:

Ik ben het eens met je dat er genoeg in Egypte rondlopen waarbij je het kunt vergeten, maar de rest afschrijven is niet fair.