'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

heb net ook grenzeloos verliefd gekeken is had deze nog nooit gezien maar heb helaas het laatste stukje niet gezien hoe ging het verder zouden ze daar blijven of naar hier komen?? Wel een mooie lieve man hoor.
Is idd heel stil hier ook niet veel meegemaakt heel saai eigenlijk.
Ramadan begint volgende week gelukkig heb ik het vorige jaar al meegemaakt dus ben al voorbereid.
Helaas kon hij geen vakantie krijgen anders was hij 2 weken naar egypte gegaan.
Hoop dat de maand snel voorbij vliegt ook voor hem het is hier erg zwaar om de ramandan te doen omdat het lang licht blijft en weer snel licht wordt. Gelukkig heeft hij nu wel werk vorige jaar pppffff.
Vorige jaar is het me heel erg tegengevallen maar ja we zijn beide nu beter voorbereid en deze week maar extra lang in bed blijven liggen samen :wink:
Knuffelen in de ramadan zelf mag gewoon gelukkig.

Bij mij ook rustig. Ik heb ook grenzeloos verliefd gekeken, jammer dat het weer herhalingen zijn. Ik dacht dat het nieuwe afleveringen zouden zijn.
Ik ga ook na de ramadan mijn lief weer zien. Het is inderdaad aftellen maar het duurt nog even.

Camilla, ze maakten plannen om naar NL te komen. Ik heb ook een aflevering gezien waar ze samen in NL waren en dat hij ging schaatsen. Zag er wel grappig uit. Maar hij had toen een toeristenvisum. Hoe het verder is gegaan weet ik niet.

Suusje, balen dat zijn arm gebroken is. Maar afwachten hoe het verder gaat. Fijn dat het met jou goed gaat, goed van je dat je bent gestopt met roken.

1 like

Woehaha net weer met M gebeld. We hadden het oa over de hygiene van moslims :smiley: haha dan weten jullie vast waar we het over hadden haha… Ik heb weer nieuwe dingen gehoord.
En dan staan wij Nederlanders er om bekend dat we zo open zijn… uhu… nou die Egyptenaren kunnen er ook wat van :smiley: Ik voelde me toch behoorlijk preuts…

Haha sorry ik moest het even kwijt :smiley:

Dalfien zullen we samen aftellen?? :smiley:
Ik ga ook na ramadan, laat alleen dit keer M de datum bepalen. Vorige keer heb ik gezegd wanneer ik kwam, was niet bepaald een succes dus nu is het zijn beurt…
Heb jij al een datum?

Nee, helaas nog geen concrete datum. Hij gaat proberen vrij te krijgen voor het suikerfeest om dan naar zijn familie te gaan. Maar hij dacht pas aan het eind van de maand. Blijft altijd wat vaag tot het laatste moment. We tellen samen af:cheer:

Hoi allemaal,

Pfff…Wat een dag gisteren!!
Eerst waren we allebei heel emotioneel omdat de drie maanden zo vlug voorbij zijn gegaan en het afscheid nu zou komen.

Dan op Schiphol nog maar een sigaretje en dan inchecken. Ja dachten we!!
Vlucht overboekt! Mahmoud zit nu sinds gisterenavond half 8 op Schiphol. Vanavond om 21.00 uur kan hij pas weg. Dus drukke dag vandaag. Marchaussee bellen omdat zijn visum vandaag verloopt. Maar volgens zeggen geen probleem als hij Egypte te laat inreist.
Vannacht heeft hij op een kamertje op Schiphol verbleven echter nauwelijks geslapen natuurlijk. Hij mag Schiphol niet af vanwege zijn uitreisvisum dat ingeleverd is. Vannacht komt hij pas om half drie egyptische tijd aan en dan moet hij om 13.00 examen afleggen. Nou dit is natuurlijk geen goede relaxte voorbereiding. Twee nacht zonder slaap. Hij gaat vannacht nog naar een hotel maar ben zo bang dat hij zich verslaapt. want als hij slaapt kun je een kanon naast zijn bed afschieten.
Uitstel van het examen is wel mogelijk maar dan wordt het half augustus of zo.We willen geen tijd meer verliezen dus maar duimen morgen dat het goed gaat. Laatste oefentoets was 56 voor NL en dat is dus ruim boven de 16 die je moet halen.
Vannacht was ik hem kwijt maar was al snel tot de conclusie oh ja hij is niet meer bij mij :slight_smile:
Vreselijke dag dus. Hopelijk gaat het morgen toch goed en kan hij zijn papieren in zijn woonplaats gaan halen en dan alles laten vertalen en afstempelen zodat we daarna de advies aanvraag weg kunnen doen. Hier ligt een hele dikke map klaar voor verzending.

Goh Suus wat gaat de tijd snel he. Ook voor jou las ik net. Je bent al een heel eind met je zwangerschap.

Ja Ramadan. Ik hoop dat hij voor de 11e alles geregeld heeft en dan zijn ding kan doen. Na de ramadan gaat hij toch weer terug naar Sharm om te werken. Gezien het salaris daar hoger ligt als de kantoorbaan die hij nu heeft. 1 november ga ik terug. Ik hoop dat we dan maar weten.

Marmah

Ik vraag me wat af, je zegt dat de vlucht overboekt was. Wie bepaalt er nu dat het jouw vriend is wiens plaats dubbel geboekt is? Er zijn een paar honderd zitplaatsen in zo’n vliegtuig en ik vraag me af hoe er nu bepaalt wordt wie er wél en wie er niet mee mag. Gaat dat als vraag of gaat dat onvrijwillig? Je kunt in sommige gevallen € 600,- claimen…

is dat dan niet gewoon in volgorde van je bij de balie melden? Wie eerst komt eerst maalt?

Ik heb ooit weleens horen omroepen dat ze om vrijwilligers vroegen die hun plaats wilden afstaan en dan die vergoeding kregen. (+ een latere vlucht)
Als die er niet waren, dan werd er inderdad iemand gekozen, en op volgorde binnenkomst is een manier. Ik heb zelf weleens gehad dat mijn vlucht gecancelled was ( toevallig ook de zondagvlucht) en er werd geen vergoeding voor gegeven, ik hoorde het toevallig later. € 600,- is wél een vrije ticket…

goede link! 600 euro, hebben of niet hebben he? :slight_smile:

marmah,
wat vreselijk als ik dat lees. na 3 maanden afscheid nemen, heel moeilijk, maar wel lekker 3 maanden samen geweest…ik weet even niet meer of jullie getrouwd zijn en hoelang jullie al samen zijn. (gewoon uit nieuwsgierigheid) hoe vond hij het in NL? Ziet hij het zitten om hier te gaan wonen?

Ik hoop de mijne eind september te zien. hij wil nu toch weer naar NL komen maar dan in okt. we zien wel hoe het gaat lopen…durf niet meer veel te hopen, net wat je zegt suus, het verandert nogal snel in hun hoofden…

@ Marwah

Mag je zelf niet op Schiphol blijven om hem te steunen?
Lijkt me niets om te weten dat je mannetje nog in Nederland is maar dat je er niet bij kunt…!

Nee je kunt er dabn niet meer bij. Het uitreisvisum is dan afgegeven.
Maar gelukkig hij is om half tien vanavond dan toch eindelijk de lucht in.

Nu maar weer hopen dat hij wat rust kan vinden om morgen toch de test te kunnen doen.

Hopelijk lukt het en dan gaan we weer…papier hier…

Hij moet dan eerst weer terug naar Marsha Matrouh om geboortebewijs en ongehuwdverklaring (550 km) en dan weer terug naar Cairo om ze te laten vertalen en te voorzien van heel veel stempels. Hopelijk lukt het hem allemaal voor de Ramadan en kan ik beginnen met het wachten op de uitslag van het MVV hier in NL.

Helaas kan ik door mijn drukke werkzaamheden niet eerder dan 1 november weer naar hem toe. Maar als ik zie hoe vlug deze drie maanden zijn gegaan dan is dat ook weer zo.

Zou mooi zijn als hij dan me terug zou kunnen maar dan moet het allemaal wel heel voortvarend gaan. Dus daar maken we ons nog maar geen illusies over.

Marmah

Ben al aan het duimen Marmah!!
Hoop zo dat het goed gaat met de test.

Ja hoor hij heeft het gehaald.
NL was erg moeilijk geweest. Veel woorden die hij nog nooit gehoord had.
Maar maakt niet uit we hebben het papiertje

Marmah

proficiat!!!

SUPER!!! op naar het mvv :slight_smile:

1 like

Yay!! Congrats! :cheer:

Wat goed zeg!! gefeliciteerd Marmah, je zult erg trots op hem zijn.

oh wat een heerlijk nieuws :slight_smile: bravo!!!