en belgie is TOP en dat zegt een nederlandse he.
VIVA BELGICA
cora-voetbal
idd galas zeggen ze heel vaak
inshallah- als het god het wil het belangrijkste woordje wat ze gebruiken.
Ja daar zijn ze meer bezig met zich beter voelen en macht macht
en belgie is TOP en dat zegt een nederlandse he.
VIVA BELGICA
cora-voetbal
idd galas zeggen ze heel vaak
inshallah- als het god het wil het belangrijkste woordje wat ze gebruiken.
Ja daar zijn ze meer bezig met zich beter voelen en macht macht
Die wat en hoe taalgids heb ik ook ha… gekocht op schiphol haha!
Is inderdaad wel handig af en toe
Kleine correctie: hati betekent geef. Als je wil vragen mag ik een kusje dan is het momkin wahed bossa ;)inta elbi : jij bent mijn hartinta hayati: jij bent mijn allesinta omri: jij bent mijn leveninta ya hayat elbi: jij bent het leven in mijn hartinta noor aieny: jij bent het licht in mijn ogeniowa:jaleh:waarommafish: geen ideemafish moeskila:geen probleemtaben:moeane kamen:ik ookragar:hetzelfde ( ik ook )masallahgeer:goededagasl: honeygoezi: echtgenootetc etc hahaha
ik heb geleerd dat ik wil: ane aise betekent:shems:zonane aise kalamak arabi: ik wil arabisch spreken
ooo suuper Wendy
nou ,je mag me veel vertellen over curacao!! ik ben natuurlijk al jaaaaaren gewoon naar egypte te reizen,
dus n,nieuwe bestemming is totaal vreemd voor mij, wat leuk dat je er woonde
ja camilla -viva belgie!! alhoewel ik kom graag naar nederland …
inshallah en hamdullah hoor je continue hee in egypt…,
ook n,belangrijke die je vaak hoort tabannna (moe) hihi
ismek eh: hoe heet je
ana ismie …: ik heet …
als antwoord van hoe gaat t (koele temem)
Nos y Nos: 50-50
Quies(man) Quiesa (vrouw): goed
enta fehn?: waar ben je?
ana fi …: ik ben …
il fondo : voor het
Ala kambe low samath: aan de kant alstublieft
ana aisa henna: ik woon hier
henna: hier
enta gamiel: je bent een lieverd
enta hasel: je bent een (honey)schatje
enta amr: je bent de maan
Die warne ent geloof ik ookal gezegd door skyeblue hihi.
verder als hij zegt ana bahebek (ik hou van jou) kan ej terug zeggen:
we ana kamen: ik ook van jouw
We ana bamoetfik: ik onwijs veel van jou
mot mot mot: heel heel heel veel (kan je zeggen ana bahebek mot mot mot!)
arabea: auto
Malesh: sorry
jannie: weet je wel
aiwa/na’aam: ja
hader: jawel
als iemand goede morgen zegt: saba al ghier, zeg je terug: sabah al voel
Ik schrijf het echt op de manier zoals ik t uitspreek hoor whaha, nouja dat was wle weer even genoeg voor de vroege ochtend!
ik ga werken!
doeg doeg!!
Groetjes suusie
@ Raks
Stuur me anders even een prive mailtje met alles wat je wilt weten hihi, is misschien net zo makkelijk… Wat je er wil gaan doen (vakantie, wonen, werken…) waar je gaat zitten, wanneer je gaat enz enz… Heb op een hoop dingen wel antwoord of wat over te vertellen hihi!
Hihi heb M net overtuigd van het feit dat wanneer je verkouden bent je een ui naast je bed moet leggen omdat dat écht helpt, maar heb het zelf eigenlijk nooit geprobeerd -oeps- ![]()
Maar het citroenmiddeltje dat hij kent werkt niet, kennen jullie dat? M heeft het er over dat je je helemaal in moet smeren met citroen als je verkouden bent, iew…
Hihi zn collega keek hem heel raar aan toen hij net met een heel aantal uien naar zijn kamer vertrok ![]()
Hoi allemaal.
Zonder jullie berichten de laatste weken gelezen te hebben laat ik ff iets van me horen… Laatste dagen van de geweldige drie maanden gaan in. Morgen laatste NL les en volgende week gaat hij in Cairo de test doen. De oefentoetsen gaan goed.
Ook hebben we al bijna een ordner vol voor aanvraag MVV.
Pffff zie als een berg op tegen zondag. Dat vliegveld he…
Marmah
Ja hoor ze zaijn vaak moe. Ik ben zoveel ouder maar heb inderdaad meer energie. Komt mijnwel lekker uit hoor:)
Het spijt me dat ik het vraag… maar mag ik het leeftijdsverschil tussen jou en je vriend/man weten? Aangezien jezelf zegt dat je zoveel ouder bent?..(misschien vul ik hetzelf compleet verkeerd in!)
Verder kan ik erg goed begrijpen dat je tegen het “afscheid” opkijkt, vreselijk… na zo’n lange tijd gezellig en intensief samen zijn.
Sterkte en geniet van de laatste dagen!
grtz
Geniet nog goed van de laatste dagen Marmah!
Wel fijn dat alles nu geregeld is en hopelijk gaat hij het examen goed doen na zo’n intensieve training in NL.
Succes!
Marwah,
Probeer ultiem te genieten de laatste dagen en niet teveel stilstaan bij het naderende afscheid, dat komt daarna wel… Geniet van elkaar!
Wat is het rustig op het forum… ha ha ha… Geen bericht goed bericht…
Ja wel heel erg rustig. Ik ben zelf nog ana het bijkomen van mijn terugkeer. Vind het steeds moeilijker worden om zonder elkaar te leven. Ik weet zeker dat we heel erg van elkaar houden, maar vind het moeilijk als hij tegen mij zegt dat hij mijn contact met m,n ex niet kan accepteren. Dit contact bestaat uit zo nu en da email van zijn kant over kosten of over onze zoon. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit hier normaal is en ook niet anders kan. Bij een scheiding heb je hier gedeeld ouderschap.
Marmah veel sterkt vandaag, afscheid nemen blijft moeilijk, maar ik hoop dat jullie een goede tijd hebben gehad en kunnen toeleven naar een gezamenlijke toekomst.
Weet iemand of er goedkope appartementen te koop zijn in Cairo. Wat ik zie op internet is toch redelijk prijzig.
Helooo, wakey wakey allemaaal!
Iemand nog ervaringen?
Suusje, hoe is het met hou en de baby?
Dreetje en hihi , hoe is het met jullie…
Het is bijna ramadan, zijn al jullie mannen er klaar voor?
Ik heb momenteel niet veel te vertellen, aangezien ik in quarantaine op mijn kamer zit wegens herexamens. Joepiejajeeee!
grtjs
hey hey,
is zeker stil hier…niemand maakt volgens mij wat mee!
Maar met mij gaat alles goed, mijn (ons) meisje schopt lekker rond in mijn buik, ben inmiddels 23,5 weken zwanger en begin ook al dik te worden…snoep te veel en daarbij gestopt met roken dus niet alleen een zwangerschapsbuikje helaas!
Contact met Mahmoud loopt wisselend, ene dag is die super lief en betrokken, andere moment is die weer druk, moe of weet ik het wat en daar kan ik slecht tegen. Volgens mij snappen egyptenaren ook helemaal niks van hormonen en volgens mij is er geen boek zoals ‘help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’ in het arabisch helaas!!! Dus dat geeft af en toe flink wat strubbelingen!
Daarbij komt dat hij zijn arm heeft gebroken eergister, terwijl hij aan het sparen was voor zijn dochter, dus nu kan hij weer niet werken en ik word daar alweer boos van omdat hij zijn arm heeft gebroken met motorrijden en ik weet hoe hij rijdt als hij alleen is en dat is heel onverantwoordelijk! Maar ik word dan ook wel weer heel snel boos op het moment…ach het is allemaal niet makkelijk!!
Succes met je hertentamens!!!
t blijven heftige weken hier, de ene dag is net een sprookje en dan de volgendendag een grote nachtmerrie.
afgelopen zatewrdag voor t eerst sinds tijden naar t strand geweest. zwaar kut, waant daar heb ik mijn ketting verloren, dit was het allereerste cadeau dat ik ooit van hem gehad heb.
ik was kapot, daarentegen zei Nabil, het is goed zo, dit betekend een nieuwe start waarbij we gewoon weer overnieuw kunnen beginnen en alle nare dingen achter de rug laten.
ondanks dat, baal ik er echt onwijs van. t zit ergens begraven in t zand in de zee. maarja gister gelijk een vervangend (en eigenlijk ook veel mooier en vrouwelijkere) ketting gekregen.
zelf heb ik nog een armbandje laten maken met de key of life erin. die heeft op een een of andere manier toch een speciale betekenis voor me.
ook is mijn ring een paar maten verkleind, aangezien ik zo was afgevallen was hij 4 maten te groot geworden!
dus al met al gaat t wel lekker.
ook met de verkoop van excursies gaat t goed, dus ik ben tevreden.
tis alleen wel echt een rot benauwd weer hoor! jakkes!
nog even en ramadam begint al, heel hurghada is al behoorlijk in de voorbereiding en met een beetje mazzel kan ik iets zorgen met t werk, zodat ik met het suikerfeest met nabil naar zijn dorp kan gaan. 1 weekje.
we zien het nog wel!
dat was weer even vanuit mijn kant!
iuk hoop dat t allemaal goed gaat bij de rest!
liefs suus
Hi,
tja hier alles wel rustig. M en ik hebben weer dagelijks contact. Soms iets te weinig naar mijn zin maar goed (krijg niet altijd antwoord op smsjes, niet gewend), M heeft een nieuwe baan en is druk dus ik ga er maar vanuit dat het daar aan ligt. Haha laatst vond ik dat ik een ernstig aandacht tekort had, had 24u niets gehoord, dus toen heb ik maar even om aandacht gevraagd en dat kreeg ik toen ook ![]()
Af en toe vraag ik me natuurlijk af wat hij aan het doen is, waar hij zo druk mee is, met wie en waar enz haha… ik ben nog nooit zo jaloers geweest en M vind dat alleen maar ok
Hij is zelf ook jaloers en vindt het om de een of andere reden ook fijn dat ik jaloers ben :S rare mannen daar haha. Ach die afstand maakt het gewoon allemaal wel moeilijk of zo.
Ik heb een beetje het idee dat we beiden nu zitten te wachten tot we elkaar eindelijk weer zien, waarschijnlijk eind september. Ik denk dat we allebei het gevoel hebben dat daar veel vanaf hangt, is het dan goed, dan zit het goed of zo en kunnen we nieuwe stappen maken.
Ook al wil ik er eigenlijk niet zoveel druk op leggen en maar zien hoe het loopt, stiekem kan ik het niet zo goed uitschakelen.
Pff… nog 2 maanden… 2 LANGE maanden.
Btw ben nu weer ‘Genzeloos verliefd’ aan het kijken. Helaas herhalingen maar toch…
pfff… Ik wil ook naar mijn schatje ![]()