… Ben 23 jaar ben nu bijna een jaar getrouwd met mijn man…
en wonen samen! het gaat super!!!
en ja na elkaar 1 x te hebben gezien! …
typisch voorbeeld van hoe ze aan een visum komen, niet? Op zo’n forum (moslima.) loopt het vol met mensen die maar al te graag iemand van buiten hun land leren kennen om zo een visum te pakken te krijgen … ik heb al reeds vier jaar een relatie met een koptisch christen egyptenaar, geen van beiden heeft zijn eigen geloof moeten opgeven om onze relatie in stand te houden (ook als de ander moslim is, kan dit perfect) Het is bij moslims alleen zo dat zij zich niet willen aanpassen aan een ander geloof en ze enkel hun geloof als het beste beschouwen. Hoe laag kan je vallen om jezelf helemaal weg te cijferen in een ander zijn geloof ??? Nee wij zijn nog steeds niet getrouwd, wonen al drie jaar samen … gaan binnen enkele weken op bezoek naar zijn familie … als de liefde echt is, dan ga je er beiden voor ondanks dat cultuur en religie verschil (wat dat verschil ook moge inhouden want dit is zo over roepen steeds, net of een egyptenaar zich hier niet kan aarden) moet je maar eens een dag meelopen met mijn vriend ook en het hem allemaal vragen …
ja suusieme- ook al beval je in eigen land
voor Egypte blijft het kindje of kinderen altijd van HUN - paspoort of niet
eenmaal in Egypte worden de kindre ook niet als belgisch, nederlands,engels of eender welke nationaliteit , het zijn Egyptische kinderen met een buitenlandse moeder ( de wet ginder) mjaaa !!!
moslims doen weing moeite om ons es in ons geloof te verdiepen , ja saraderaedt dit is zoo, en de kopten worden onderdrukt - , vele kopten cijferen zich weg uit angst (leuk leven is anders!!!), hopelijk uit zich dat nooit jeges de toeristen-x
even 1 opmerking madamahmed jij zegt 2 paginas terug dat wij ons moeten aanpassen dit is fout je moet samen aan elkaar aanpassen en je hoeft je na het trouwen niet helemaal te bedekken hoor maar soms is het wel fijn zeker niet in het toeristengebied.
Kijk eens naar mijn trouwfoto de jurk heeft mijn schoonfamilie uitgezocht voor mijn ook hun passen zich aan mij en ik aan hun en zo zal het moeten.
madam mag ik vragen waar jou man vandaan komt??? en ben je daar al vaak geweest alleen in het toeristengebied of ook in de andere steden??
Ja er komt nu een vragenvuur op je af maar dat komt ook van jou inkopper.
Ok dan ga ik ook weer even reageren over het geloof gebeuren… zou het misschien ook kunnen zijn dat het van mijn kant geen optie was? Dat ik het niet zag zitten? Juist omdat IK mezelf wilde blijven en mijn geloof niet wilde verloochenen? Ben ik dan net zo erg als jullie die Egyptenaren/Moslims vinden die aan hun geloof vast houden? Het lag niet aan Y maar aan ons samen, als je christen bent wil je voor je geloof gaan en hij als Moslim ook… Niks mis mee, maar 2 GELOVEN OP EEN KUSSEN DAAR SLAAPT DE DUIVEL TUSSEN… dat zeggen ze… en misschien is dat idd wel zo… helaas…
Iedereen heeft het steeds over die Egyptenaren en die Moslims die aan hun geloof en cultuur en gewoonten vasthouden… Doen wij dat ook niet?
Dus wie geeft wie nou de schuld…
Het blijft een touw getrek terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn…
Helaas zorgt het geloof, welk geloof dan ook te vaak overal ter wereld voor problemen terwijl het de mensen juist zou samen moeten brengen…
Ik ben nog steeds blij dat ik wel verder kan denken en vooral alleen maar respect voor Y en de andere kan hebben…
R E S P E C T en dat is volgens mij het aller belangrijkste wat er is!..
nee meid…
als je goed had gelezen… gaan we binnen 3 jaar terug dus krijgt hij niet eens een paspoort! ten tweede heeft hij de beste baan die je in egypte kan krijgen gestopt voor mij! en is nu advocaat niet echt een geval van een illy zeg maar he…
schat mijn trouwjurk is ook strepless dat is een dag appart!
verder zeg ik dat 99% van de mannen van je verlangen dat je je gepast kleed normale dagen! als je denkt dat dat niet zo is steek je je kop in het zand! wat veel meiden doen lees even ver terug en je vind veel meiden die hier problemen over hebben… en dat neit allen als er eenmaal een kind is gaat het compleet fout!
ik zeg niet dat ik mijn niet bedek waar lees je dat??? ik zeg alleen dat dit niet naar een huwelijk hoeft hoor terwijl jij aangeef dat het wel moet.
Dit heet communiceren en ik geloof zeker dat sommige dit wel willen maar wat is bedekken voor jou. Iedereen kan het anders interpeteren.
Maar eisen dat mag niet hier moet je samen uit komen.
Ik denk dat jij jou kop in de zand moet steken meid waarom zo uitspraak naar mijn toe ik doe mijn zegje heb ik wat verkeerds gezegt of… Ik ben daar zoveel geweest genoeg gezien hoor en ik ben zovaak bij zijn familie geweest die mijn respecteren zoals ik ben. Ik pas mijn natuurlijk aan ben al geen persoon die met een kort rokje loop de persoon die je op de foto ziet was ik vroeger en ben ik nu nog steeds.
kijk jij bent al voordat je hem leerde kennen bekeerd dat is toch al heel anders dan dat je een moslim leert kennen en jij bent het niet.
dus waarschijnelijk zie jij de dingen toch anders en goed om daarover te praten en meningen te hebben en adviezen te geven.
maar we zijn allemaal anders he.
En idd respect voor elkaar is het allerbelangrijkste.
Het gaat erover uit waar de man voor kiest, in het ene geval heeft de man voor de bekeerde moslima uit Europa gekozen, in het andere geval voor de christelijke uit Europa. Daar is niks mis mee, zolang hij zich maar realiseert dat elke keuze gevolgen heeft, óók morele.
Inderdaad zijn er heel veel mensen die veranderingen gaan eisen zodra ze in een relatie zijn, en dat getuigt niet van werkelijkheidszin. Je kunt een mens namelijk niet veranderen als die daar zelf niet achter staat. De ander kan aan het verzoek gehoor geven; voor de lieve vrede of gewoon vanwege de verliefdheid. Maar op den duur gaat de eigen persoonlijkheid opspelen,en gaat het botsen.
Het is afhankelijk van de oorspronkelijke intentie van de verandering eisende partner wat er daarna gebeurt. Als het doel bereikt is, zal ie afhaken.
Het gaat over wie de man kiest en als hij de keus maakt op iemand van een ander geloof of geen geloof dan moet hij ook zich aanpassen.
Lijkt er nu op dat de man alles kan doen ofzo. Je kiest voor elkaar en moet samen aanpassen als je dit beide wilt dan is het mooi.