'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

dat bedoel ik ook, mijn kind krijgt hoe dan ook een nederlands paspoort! :wink:
wel appart dan dat t toch de egyptische nationaliteit krijgt, in t paspoort zal dan toch staan nederlandse?
of geldt dat alleen als ij geen paspoort krijgt?

Misschien kan je ook opheldering geven over het gegeven dat een Moslim man Moslim kinderen krijgt… dat vinden een aantal mensen hier ook te moeilijk om te begrijpen… Ik vind dit niet moeilijk te begrijpen, het is aan jezelf of je dat kan accepteren of niet…

Sorry, maar ik vind het erg generaliserend wat je zegt, zowel over de mannen, zowel als over de vrouwen. Ik geloof dat iedereen een individu is en op zijn merites beoordeeld moet worden.
Niet alle Egyptische mannen verwachten pure assimilatie van een vrouw, en niet alle vrouwen kleden zich als hoeren als ze in westerse kleding rondlopen. Als wij als westerse vrouwen dit soort vooroordelen gaan accepteren, wie bevecht ze dan nog? Wie verdedigt ons dat wij geen sletten zijn? En als we dit soort vooroordelen accepteren, discrimineren wij dan niet net zo hard als diegenen die roepen dat alle moslims crimineel zijn? Of alle homo’s varkens zijn?

Het laatste wat wij moeten doen is ons conformeren aan vooroordelen. Blijf wie je bent, hoogstens met een ander ā€œgezichtā€ op, zoals je ook net een beetje anders bent bij je ouders, dan bij je vrienden, je collega’s, etc. Maar in al die gevallen ben je toch een versie van jezelf.
En als je niet jezelf bij je partner kunt zijn…. Waar dan wel?

het gaat er om als de vader egyptische nationaliteit heeft, dat het kindje dat automatisch ook heeft al heeft het geen paspoort en als het een nl paspoort heeft heeft het een dubble nationaliteit!

als iemand na overlijden het kindje van zijn familie opeist en het is eenmaal in egypte het vaak aan hun word toegewezen puur omdat je geen moslim bent

Teigetje
… en dit alles zegt precies waarom jij je verder niet druk moet maken over dit alles…
Je kan blijkbaar alleen maar voet bij stuk houden en een stuk interesse en begrip lijkt niet eens om de hoek te komen kijken bij jou…
Lekker is dat…

Sjess, ik schop niet overal tegen aan… ik conformeer me alleen niet aan wat anderen als de ultieme waarheid beschouwen. Dat noemen ze ā€œeen andere mening hebbenā€. De laatste keer dat ik checkte mocht dat gewoon nog steeds op een forum zoals deze, waar het de bedoeling is kennis etc uit te wisselen. En gezien mijn mening op mijn kennis gebaseerd is…

Ik zou het op prijs stellen als je tegen je medeforumgenoten met iets meer respect zou kunnen omgaan dan ze zo maar bekrompen te noemen en over mijn poezelige teentjes te beginnen.

je kan jezelf zijn bij je partner maar buitenshuis verwachten deze mannen nou eenmaal dat je je bedekt kleed op een enkeling na maar dan zal de familie je waarschijnelijk ook moeilijk accepteren!
het is nou eenmaal zou dat heeft niks te maken met wat wij denkne of zeggen! dat is de cultuur van een eyptenaar en dat zal het altijd blijven dus als je er voor kiest dan moet je dat nu eenmaal in je achterhoofd houden!

laten we geen ruzie maken hier het is juist leuk dat we alles kunnen delen ook al ben ik het niet met je eens en begrijp je mij niet helamaal goed denk ik tijgertje…
maar goed…

en JA sjes je heb helemaal gelijk met wat je zegt een moslim man krijgt nou een maal een moslim kind! dat is zo dat blijft zo! hij zal NOOIT accepteren asl zijn meisje met jonegns thuis komt ! en tijgertje dit is niet mijn mening maar van de egytenaren! natuurlijk zal 1% anders zijn maar 99% is zo

en zolang meisjes dit ontkennen en niet in hun achterhoofd hebben blijft het fout gaan!

1 like

Misschien kan je luisteren en lezen en vragen stellen… ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren… maar soms betekend dat ook toegeven of accepteren…
Ik bedoel ik geef toch ook mijn mening en ben het soms niet eens, maar ik toon ook interesse en doe daar wat mee… Ohw en verder ben ik ook al kort door de bocht en wat dan ook genoemd dus ja… als je daar ook niet mee om kan gaan…

Heel erg bedankt…

1 like

heb jij ook een relatie met een egyptenaar?

Madam stuur je wel even een pb… tot zo

ok… ik ga wel even werken nu…
ik ben vanavond rond 8 uur weer terug groetjesss

Sjess, iemand bekrompen noemen omdat diegene ervoor pleit mensen op hun merites te beoordelen en niet te conformeren aan vooroordelen, noem ik nou niet bepaald kort door de bocht.

Je pleit voor naar elkaar te luisteren, maar tegelijkertijd doe je behoorlijk denigrerend over mij en mijn mening. Erg jammer.

Als JIJ dat zo wilt lezen moet je dat vooral lekker doen… denk ervan wat jij wilt en lees hoe jij het wilt… zal mij een zorg zijn.
Maakt niet uit hoe het gezegd wordt, volgens mij komt het jou nooit uit!..
Misschien even iets ander woord gebruik her en der… zou ook schelen…

Kijk lieverd, ik vind het super dat jij ook jouw visie wilt doorgeven het enige wat ik probeer is om dit ook vanuit mijn ogen te doen… grote kans dat door "communicatie"zoals ik iig probeer te leren van elkaars cultuur, opvoeding enz. Ik denk dat door gebrek aan communicatie zoveel relaties stuk gaan. Ik weet toevallig dat je binnenshuis juist sexy gekleed mag lopen jammer genoeg denken nog veel meisjes en oudere generaties dat je enkel en alleen een boerka dragen mag :frowning: en als dit soort feiten niet naar buiten komen voor de dames (vandaar dat ik al eens onwetendheid heb laten vallen) grote kans dat ze zich onderdanig gaan gedragen, de dames alles in werk stellen om hun man hier te krijgen, de dames grote sommen met geld investeren en zich daarna bedrogen voelen omdat de man vaak zegt hey meid jij wilde dat zelf allemaal het is jouw schuld!

Kijk ik praat het geen van beide goed natuurlijk maar communicatie is goed!!!
Het is dat ik zefl het idee heb nog te weinig of de islam en relaties weet maar ik denk dat dit een goed topic zou kunnen worden en wellicht dat mevrouw achmed ons daarbij zou kunnen helpen voor diegenen die wel willen leren, vragen hebben enz. laat ik eerlijk zijn en gewoon zeggen : ik praat liever met jouw dan dat ik een imam opzoek daar ik het idee zou hebben dat ik hun wellicht onbewust zou beledigen en da tis nou juist wat ik niet wil…ik geloof dat ik anderen behoor te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden dus met respect en communicatie…

1 like

dag dimphij,

ja ik ken jouw gevoel dat had ik ook…
ik wil jullie best helpen, maar weet dat je ook bij een imam altijd terug kunt! er zijn NOOIT domme vragen!
dames ieder zijn mening natuurlijk laten we lekker verder discuseren…

ah ja maar anders zijn we teveel off topic hahaha :wink: vandaar dat een nieuw topic wellicht een goede zet zou wezen alleen eht probleem is da tik te weinig ervan af weet en hoopte dat mensen die er wel ervaring in hebben dat zouden willen opstarten :wink: is niet onbelangrijk als je van te voren weet waar je aan begint het is veel meer dan 1 man die uit egypte komt :wink: je krijgt er zijn familie en hun levenswijze gratis bij meer dan dat hier in Nederland het geval is :wink:

Jammer genoeg beseffen velen zich dat niet en door gebrek aan communicatie en vragen durven te stellen zouden velen er iets van kunnen opsteken. Het is simpelweg een levenswijze en men kan niet verwachten dat een complete familie ook al is men zelfstandig en volwassen zijn eigen familie zou moeten laten vallen voor 1 vrouw…terwijl het heel simpel gecombineerd kan worden en als je meer van elkaars achtergrond weet kan men er gemakkelijker begrip en respect voor opbrengen :wink:

2 likes

dimphij dat is nou precies wat ik bedoel!

Mag ik iets vragen, Madame Ahmed? Je bent getrouwd met iemand die je van het internet kent, na hem slechts eenmaal ontmoet te hebben. Dat huwelijk heeft niet geresulteert in een samenlevingsverband, want jij woont in Nederland terwijl hij in Egypte woont.
Je gaat over 3 jaar pas naar Egypte, schrijf je. Ik weet niet waaróm dat is, maar kun je spreken over een goede relatie als je duizenden kilometers van elkaar woont?
Verder ben ik het eens met Teigetje en Suusieme, een echtgenote is geen bezit.Buiten het feit dat het psychologisch niet mogelijk is om een mens te laten veranderen, is het ook nog eens stom. Ze zijn tenslotte verliefd geworden op de vrouw zoals ze toen was…