KIJK preceis wat je zegt zo een goedkope westerse vrouw…
het is toch erg dat mensen al zo denken???
ik woon in nl… maar ga over 3 jaar naar egypte…
ik ben helemaal bedekt armen en benen en hoofddoek…
als ik zwem heb ik zo een bedekte zwampak aan!
al is het 50 graden…
zowel in egypte als nl…
Maar zou je mij ook kunnen vertellen waarom? Waarom ben je bekeerd? En waarom Islam? Wat zijn voor jou de belangrijkste redenen geweest? Of is dit een te persoonlijke vraag… Ik hoop dat je mij hier iets over wil vertellen, ben daar erg benieuwd naar en vind het een hele grote stap waar ik wel respect voor heb…
Tja… maar die naam heb ik mezelf en vele anderen niet gegeven… en het spijt me dat ik het zeg… Maar ik vind het ook allemaal (vooral) Russische hoertjes die daar rondlopen… goedkoop en daar wilde ik absoluut niet mee op een lijn staan…
Ik ben totaal ONGELOVIG opgevoed…
geloof was een ver van me bed show…
maar er zat een meisje in mijn klas die niet mee mg op kamp en kinder school disco ik wou weten waarom en ging naar de bieb om boeken te lezen… als je start met lezen blijf je lezen! ook veel over internet!
het is echt verslavend! en ben er achtergekomen dat ALLES met een reden is elke vraag kon worden beantwoord!
als je meer wil weten… moet je het maar laten weten je kan alles vragen en zal je proberen te helpen!
het is gewoon echt een mooi en puur geloof wat NOOIT is veranderd bv de bijbel is herschreven herschreven en daardoor veranderd niet meer puur…
ik was met een groep gingen ze lezen uit de bijbel zegt de een hey bij mij staat heel wat anders! hoe weet je dan nog wat de waarheid is?
nee de KORAN daar in tegen is daarom ook alleen in arabisch! omdat het dus niet veranderd word als je gaat vertalen (sommige dingen kan je niet letterlijk vertalen) er zijn wel vertaalde versie’s maar de origineele is en blijft in het arabisch en zijn allemaal precies het zelfde!
ehmm madamahmed je zegt je kan niet meer in kort rokje lopen enz. … sorry hoor (niet dat ik het zelf draag) maar dna ben je verkeerd geinformeerd! binnenshuis mag dat wel!!! wel duidelijk zijn aub om misverstanden te voorkomen
Verder zit geloof van binnen en zijn er vele imam’s die ook niet terecht vinden om alles te verbergen van het lichaam! die zelfs boos zijn als je je gehele gezicht verbergt…
Als jouw partner op jouw is gevallen terwijl je in bikini, korte rok, topje of wat dan ook zal hij dat nooit mogen vergeten en hij kan je zijn/ haar gebruiken vertellen en waarom maar verbieden is niet toegestaan net als opdringen van geloof!!!
Ik ben van mening dat je als persoon zelf je eigen naar de situatie kan en mag aanpassen als je dat zelf wilt en of respect hebt voor je medemens!!!
Maar soms is het simpelweg onwetendheid!!! en de kleding die hier in Nederland te koop is helpt ook niet echt mee ik probeerde laatst een lang hemd te kopen om onder een vest te dragen zonder dat mijn borsten of buik te bloot waren voor mijn eigen gevoel nou succes is niet te vinden (behalve uiteindelijk bij de action ;))
Voor hun is het makkelijk ons de schuld te geven en laten we eerlijk wezen als hier mensen zich niet aanpassen zoals wij het zouden willen heeft diegenen ook geen leven meer, wordt je uitgekotst door de maatschappij vandaar dat het zo goed is jezefl te verdiepen en vooral veel heel veel communiceren … dat is altijd nog veel beter dan te oordelen of iemand de schuld te geven!!!
respect voor je, ik zou het niet kunnen.
Mijn vriend is op deze manier verliefd op me geworden e niet als moslima, dus zo moet hij me ook accepteren, als hij wilt dat ik me bekeer, nee dan ben ik mezelf niet meer. Ook staat het in de koran dat een moslimman met een chrstelijke vrouw mag trouwen, maar een moslim vrouw neit met een christelijke man. vandaar dat hij er ook geen probleem van maakt. Doordat ik me meer in het gelof ben gaan verdiepen heb ik zelf N. dingen gezegs wat hij zelf niet zeker wist over zijn eigen geloof.
Toch bidt hij elke dag 5x, drink geen alcohol, rookt niet en eet hij de nodige verhalen.
Kan je ej voorstellen? vroeger was er neiteens een papiertje nodig om te zeggen dat je getrwoud bent, het ging altijd mondelijk. op die manier zijn N en ik getrouwd, zonder het papiertje, maar wel in woorden. het papiertje kmt later en daar zijn we nu dus meer mee bezig.
de enige reden waarom ik me zou kunnen bekeren is om mijn kinderen te kunnen behouden mocht mijn man overleiden. maar ik denkd at ik dat ook al in het contract kan laten zetten.
Sowieso wil ik gewoon het recht hebben om vrij te reizen, dus dat ding dat hij toestemming moet geven, gaat er bij mij niet in.
ja natuurlijk mag dat thuis wel maar ik denk dat eigenlijk iedereen dat wel weeet!
voor je man mag je je super sexy kleden maar buiten bedekt!
en indd bv bourka word nergens in de koran genoemd!
en dus ook zeker niet goedgekeurd…
maar er zijn extreeme gevallen die van mening zijn vanwel…
maar ja dat meoten ze zelf weten…
Over dat “verslavend” klopt wel… al noem ik het niet verslavend maar het blijft mijn interesse steeds wekken… Ik lees erg veel, zoek veel op enz enz…
Zelf ben ik christelijk opgevoed en eigenlijk zoekende in mijn geloof… Doordat ik vorig jaar mijn vriend (intussen ex) ontmoette, ben ik begonnen met uitzoeken lezen enz enz…
Een van de grootste redenen dat we niet samen konden zijn was ons geloof… en dit vond ik en vind ik nog steeds heel erg jammer… Dat zo iets moois tussen mensen en liefde kan staan… Vandaar dat ik het erg interessant vind dat een NL meid de stap neemt om zich te bekeren tot de Islam…
Respect dat je hebt gevonden in je leven waar je misschien wel naar op zoek was…
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk wel een hele grote stap zou vinden om volledig bedekt rond te lopen… en dan doel ik meer hier op NL. In Egypte zal het zeker fijner voelen… helaas maar waar…
nee mijn man is op mijn innerlijk gevallen niet mijn uiterlijk!
ik was al bedekt (kleding en hoofdoek) dat ik hem leerde kennen!
Nee opdringen van het geloof is heeeeeel fout! het moet uit iemand zelf komen anders heeft het geen zin! hij kan wel helpen dingen voor haar optezoeken en uitleg te geven en als zei vragen heeft die helpen op te zoeken en te beantwoorden…
dag susieme, ja ik geef je gelijk maar jij geeft het dan ook duidelijk aan dus heeft hij de keus jouw zo accepteren of verder te gaan! je laat hem niet in onzekerheid!
als het nu fout gaat om die reden is het zeker NIET aan jouw te danken!
en lieverd je kan het wel in je contract te laten zetten maar als je een slechte band heb met je schoon familie en die willen jouw kinderen als hem wat overkomt dan gaan ze toch naar hun omdat jij gewoon veel minder rechten heb als GEEN moslim…
EN ja een jongen mag met een cristelijk meisje trouwen ja…
maar veel jongens verwachten wel dat je naar de islam leeft… kwa kleding en gedrag!
en dan nog de kinderen die wil hij 1000% zeker islamitisch opvoeden!
dat is ook de reden dan een man wel mag toruwen met cr en een vrouw niet met een cr man…
omdat mannen sterker zijn! dit slaat voornamelijk op de opvoeding van de kinderen en bv een man zou eerder een vrouw laten bekeren dan andersom!
is het ook! maar dat maakt je ook sterker!
als je vragen heb kan je me altijd alles vragen ook prive…
en susiem niemand weet alles …
maar je kan alles navragen en uitzoeken…
toen ik dit bij een pastoor dee zei hij… (denk maar na dat weet je het zelf als je het niet weet is het gewoon geloof dara moet je in geloven en geen vragen over stellen)
dat is toch geen antwoord?
als je op iemand valt, doe je dat voor die persoon die hij/zij op dat moment is. Het moet dus nooit je doel zijn de ander te veranderen. Dus als vrouw moet je niet de man willen veranderen, maar ook niet andersom!
En als je vent ooit op je gevallen is terwijl je er als een Nederlandse touriste bij liep, wist hij dat dat is wie je bent. Ik vind het een slecht signaal als hier nou op een forum als deze gezegd wordt dat je je als vrouw DUS maar moet aanpassen, omdat voor Egyptische mannen toch religie op de eerste plek blijft staan.
En je moet het helemaal zelf weten als je je bekeerd en via internet een moslim man ontmoet en met hem trouwt nadat je hem pas 1x gezien hebt, als dat voor jou werkt, van harte proficiat! Ik wens je al het geluk van de wereld toe. En als jouw man wel “puur” is, wat je blijkbaar heel belangrijk vindt, is dat top.
Maar voor mij ben je geen “betere” moslim dan die moslima’s die niet helemaal bedekt rondlopen, en wel eerst iemand leren kennen voordat ze zich voor de rest van hun leven aan diegene verbinden.
En ja, ook ik probeer me op mijn eigen wijze met respect te kleden als ik in een Arabisch land ben, maar je moet nooit jezelf verliezen. En als ik me geen russische hoer vindt, dan zal het echt niet boeien dat iemand anders dat verschil niet ziet omdat ze te bekrompen zijn! Mijn geluk is niet afhankelijk ervan wat complete vreemdelingen wel of niet van mij denken. Dan zou ik juist heel erg ongelukkig worden, want je kunt het nooit voor de hele wereld goed doen.
Integratie door een andere versie van jezelf te zijn, ja, maar assimilatie, nee!
ja inderdaad ik begrijp dat ook wel, daarom is kinderen toch lasti voor me. z zullen in een islamitische cultuur en alles opgevoed wordne als we hier blijven. ik vind het niet erg dat er sommige normen en waarden worden ovegenomen, dat is zelfs goed en daar sta ik ook achter, maar toch ben ik bang dat ons kind dan van me gaat vervreemden, aangezien ik toch anders ben. het liefste wil ik in griekenlandof italie gaan wonen om daar ons leven op te bouwen. moetenw e osn beiden aanpassen aan een andere cultuur en dan hebben we een soort van middenweg.
sowieso dat mijn knderen in eerste opzicht moslim worden is niet echt een probleem voor me, zolang ze maar wel ook vrijheidkunnen krijgen, en dat ze niet opgesloten worden en niets mogen. het is geven en delen dus ook in dit opzicht.
dat ze sexuele voorlichting krjgen is al zeker en N. die heeft daar niets op tegen. dus we blijve pratne over de kleinste dingetjes… gewoon om het te weten, meer kan je neit doen!
Egyptische jongens zijn puur-- nou nou…ik reis al jaren naar Egypte
heb er vrienden, als je al es verstaat goe de Egyptische (jongens) over ons brave europese meisjes praten, mja mooie puurheid !!!
ja suusieme ik heb er es 3maanden gewoond, ik ken ook veel van die verhalen hoor
trouwes mijn deense ex vriendin loopt nu ook op haar laatste dagen, ik heb nooit geen kwaad gesproken over haar vriend, alleen veel met haar gepraat over goe het in egypte is(resultaat) keerde me de rug toe!!!- nu loopt haar vriend overal te verkondigen dat zn vriendin N?STUPID woman is… puur hoor!!!
en trouwes bekeren , de famillie (broer van je man) zal zich wel haastten als er iets met de vader overkomt- ga het dan maar aanvechten id rechtbank ginder…- een kind in Egypte geboren ,blijft wettelijk gezien van Egypte- men kan zelfs geen Egytisch kindje adopteren (ook al heeft ht kindje geen toekomst-zwerft op straat enz…) blijft van HUN…
orfi … vraag me af in welk ander puur (islamitisch ) land er orfi bestaat ??- ze willen zelf dat de toeristen blijven komen, dan zou iedre man die met n,vrouw om het even goed samen is (op terrasje) op straat ah praten is enz… n,orfi moete nemen- !! nee dan moeten ze mannen en vrouwen maar apart gaan doen (zoals in saoudie-arabie) orfi is Haram.
“vind het een slecht signaal als hier nou op een forum als deze gezegd wordt dat je je als vrouw DUS maar moet aanpassen, omdat voor Egyptische mannen toch religie op de eerste plek blijft staan.”
dat is dan toch je kop in het zand steken? want het is nou eenmaal zo!
en niemand wod er gelukkig van na 2 jaar uitelkaar te gaan misch met kinderen omdat hij dan verwacht dat je je bedekt kleed?
het is niet dat ik zeg kleed je bedekt! nee ik zeg alleen die mannen zullen het niet van hun vrouw accepteren als ze het niet doen!
en lieverd ik geef je zeker gelijk! ik zeg niet dat ik beter ben helemaal niet ik doe ook dingen die niet mogen!
en er zijn veel meisjes met hoofddoek die alles doen wat god verboden heeft! geloof zit van binnen!ik ken hele goede meisejes zonder hoofddoek!
ik heb het dan ook meer over armen en benen bedekt niet voor mij! maar die manenn verwachten dat nou eenmaal van hun vrouw!
JUIST susiem! dat doe je in mijn ogen heel goed! dan komen er straks geen misverstanden!
maar om nou heelmaal ergens anders te beginnnen lijkt me ook niks! dan heb je echt niemand meer om je heen niet jouw fam en niet zijn fam…
lijkt me erg moeilijk!
MadamAhmed bedankt… ik denk dat ik je idd via prive bericht dingen ga vragen, aangezien je al verwijten naar je hoofd gesmeten krijgt van een zekere tijger hier op het forum…
Teigetje… ik denk dat jezelf te bekrompen bent… misschien toch iets meer verdiepen en respecteren… Man wat zal jij zere tenen hebben overal zo tegen aan te schoppen…
haha, t gaat er lekker aan toe vandaag! soweiso is mijn vriend enige man in de familie, hij heb allen nog n zusje, thats it, daarbij hebben we beiden al besloten dat als ik kinderen krijg, ik in nederland ga bevallen en ze als eerst een nederlands paspoort krijgen, dus daar heb ik gelukkig ok geen last van! nouja ik bedoel meer, ga k geen last van krijgen.
susiem dat werkt anders helaas!
mijn man is advocaat en die weet precies hoe het werkt…
al beval jij in nl en heeft de baby alleen een nl paspoort als de vader de egyptische nationalytijd heeft heeft de babay dat automatisch ook al is er geen paspoort!
dan kan het kindje gewoon terug gehaald naar egypte worden!
wel is het aan te raden om ook een nl paspoort te hebben als het een joneg is vooral anders moet hij daar in dienst! 1 tot 3 jaar…