Weet niet of dit n.a.v het boek Grenzeloze liefde is… ???.. en anders het boerk zeker sowieso maar even lezen!!!
Verder kun je de Koran online lezen en zijn er meer goede boeken o.a. De weg naar Mekka… en wat ook erg belangrijk is… praten met je vriend, juist hem vragen stellen wat je wilt weten… Je wilt het immers met hem delen?.. toch?..
Succes en leesse…
grtz
Ik heb beide boeken al gelezen…
En niet alleen na aanleiding van dit, maar het is zo dat een ‘zeggeschap’ op het geloof niet altijd hoeft te betekenen dat de familie dan ook doet wat ze officieel moeten doen. In Egypte zijn de regeltjes toch altijd wel te verbuigen op de een of andere manier.
Ik snap dat als je je bekeert tot moslim dat je dan meer rechten hebt enz… maar wie geeft het jou op een briefje dat je ook daadwerkelijk aanspraak maakt op alles?
Niemand en daarom moet je alles goed op contract vast laten zetten daar… Trouwen in Egypte en daar wonen/leven enz… Kan bijna niet (alleen) uit liefde, om jezelf en evt. kinderen, huis, recht op verblijf in het land enz. veilig te stellen moet je een heel contract op laten stellen en dan maar hopen dat dat goed genoeg is!.. Kortom niet niks en zeker niet iets om licht over te denken…
Dag meiden,
ik ben getrouwd met een egyptenaar, en ben van mening dat sommige meiden eerst moeten denken voor ze wat doen! ze weten dat die jongens moslim zijn! en je kan een jongen NOOIT veranderen! En JA die jongens stellen hun geloof uit uindelijk op de eerste plaats! niet jouw!
hmdl was ik al bekeerd voor ik mijn man leerde kennen en zijn we ook getrouwd na elkaar 1 keer te hebben gezien! en we zijn super gelukkig! al dat gedoe om een orfi huwelijk! kom op meiden… het is geen “Vrij Neuk” papiertje!
sorry dat ik dit zeg maar sommige meiden maken echt een slechte naam voor de goede! Voor de duidelijkheid heb ik het niet over iedereen!
maar de meeste jongens daar zijn PUUR! dat zou zo moeten blijven! dus eerst trouwen dan sex! maar veel meiden van europa verpesten het!
hoop echt dat meiden het sirieuser nemen! en al helemala het orfi huwelijk!
waarom niet eht trouwen waarom zo een papiertje…
dan ben je dus niet zeker van je zelf en je man! wat is dat voor relatie!
sorry maar moest echt mijn frustraties kwijt omdat veel mensen daar erg slecht denken over europesche meisjes!
groetjes
Tja en helaas…
sommige mannen daar geven ook een slechte naam aan de goede meiden hier…
Die met goede bedoelingen en uit echte liefde een relatie aangaan en er bedrogen uitkomen… Dat bestaat ook nog!!! Laten we dat niet vergeten…
en over ORFI is misschien niet de manier, maar wel een goede oplossing… Ik zou niet trouwen met met iemand die ik niet ken. Hier in NL gaat dat toch ook niet zo… dan ga je toch eerst daten en elkaar beter leren kennen…
Dat hoeft niet te betekenen dat je direct met elkaar het bed in duikt!!!
Niet alle meiden zijn zo…
Ik begrijp je frustraties, maar die zijn er ook vanaf de andere kant natuurlijk… toch?
ja, maar ook daar denk ik dat de meiden schuld aan hebben…
als een jongen van je houd en jij van hem waarom dan niet trouwen?
natuurlijk zijn er ook zeker foute mannen!
die heb je in nl ook!
maar ja dat is wat ik bedoel je weet dat de cultuur en geloof anders is en dat de families (99%) een realtie NIET accepteren!
waarom besparen die meiden niet hun verdriet en denken eerst na sorry hoor maar het is gewoon echt frustrerend! en kijk wat je al zelf zegt…
nee het is niet goed maar wel een goede oplossing!
dat is toch tegen dradig?
… nog even…
ik denk dat de meiden die het allemaal serieus menen met hun vriend het ook niet altijd leuk vinden om “het” beruchte papiertje te halen… Maar soms is het de oplossing om samen te kunnen zijn en veilig over straat te kunnen i.v.m controles enz… enz…
Tja… daar is gewoon daten en elkaar beter leren kennen niet echt de gang van zaken… dus dan is dit misschien wel een goede oplossing toch…
Nee… ik zei: niet de goede manier… maar wel een oplossing… hoe vervelend ook…
Ik dacht ook dat ik mijn liefde had gevonden… dankzij gesprekken en elkaar leren kennen enz enz enz… kwamen we er samen achter dat het niet ging werken… Mij is een scheiding en misschien wel veel ellende bespaard gebleven…
Sorry maar ik kan het niet eens zijn met wat je zegt…
Meiden…
Ik heb nog even een paar mooie herinneringen, laatste Y en ik foto’s in een album gestopt… Blijf het toch wel een soort van moeilijk vinden om ons samen te zien… ONDANKS DAT IK ACHTER DIT BESLUIT STA… ha ha ha… maar ja dat krijg je als je zoveel hebt gedeeld en tot over je oren verliefd raakt…
Inderdaad, ik denk dat dit forum puur en alleen bestaat uit meiden die zich juist de dupe voelen van het feit dat er dames zijn op deze wereld die naar Egypte gaan om puur en alleen de seks en zich verkopen voor hooguit een wodka cola. Dit zijn juist de dames waar we allemaal bang voor zijn en die het voor ons verpesten. Natuurlijk, er is blijkbaar vraag naar maar daar wordt ik echt niet vrolijk van!
Ik denk idd dat het bestaan van het orfi contract heel goed is voor sommige van ons en dat dat de kans biedt om elkaar toch op een wat meer Westerse manier te leren kennen in plaats van de gevaren om meteen aan een volledig huwelijk met alle mitsen en maren voor beide kanten vast te zitten. Laten we eerlijk zijn, het elkaar leren kennen gebeurt ook onderling in Egyptische kringen,maar omdat het daar niet mag doen ze het stiekum onder het mom van 'just friends"en liegen ze er over. Dat vind ik echt heel erg!! Ik heb hier in NL ook realties gehad die na een paar maanden niet helemaal bleken te zijn wat ik ervan dacht,maar daar ben ik echt niet minder van geworden,daardoor weet ik juist heel goed wat ik wel en niet wil en zoek in een relatie.
Ik heb zelf geen orfi,en van mij hoeft het ook echt niet, gelukkig voor mijn vriend en zijn familie ook niet,maar als dat voor mij en mijn vriend de wel de mogelijkheid zou bieden dat we geoorloofd over straat kunnen en dat ik daarmee ook zijn familie en vrienden niet voor het hoofd stoot dan zou dat wel een oplossing zijn. Ik zeg altijd maar, een broek koop je ook niet zonder hem te passen, waarom zou je dan wel gaan trouwen als je nog niet weet hoe je samen een toekomst kunt opbouwen. dat weet je pas als je elkaar wat beter kent. Natuurlijk kunnen dr dan ook heel vreemde dingen gebeuren, maar ik denk zeker dat het helpt om veel samen te zijn en te bespreken als je van plan bent zo’n grote beslissing te nemen!! En als een orfi daar de gelegheid voor geeft die je anders niet zou hebben vind ik dat alleen maar goed!!
Ik ben het er helemaal mee eens. Het wordt door omstanders er van gemaakt dat het je meer vrijheid geeft, maar als het je alleen om het “neuken” gaat dan hoef je daar geen papiertje voor te tekenen, dan kun je ook gewoon op andere manieren stiekem met elkaar het bed in duiken. Ik denk inderdaad dat mensen dit papiertje aangaan om zo dichter bij hun geliefde te zijn. En de europese meiden maken het er niet van, het is een regel vanuit Egypte zelf dat je niet samen mag zijn als je niet getrouwd bent en ze hebben zelf het ORFI contract de wereld in gebracht dus wat is er dan fout uit vanuit de europeanen?
Als het dan al gebruikt wordt voor alleen de leukde nachten dan is de egyptenaar er net zo schuldig aan.
En ik vind niet dat je na een keer iemand gezien te hebben al kunt zeggen dat je van diegene houdt. Dat moet groeien en is er niet spontaan. Je geliefde wordt toch een van de belangrijkste personen in je leven, daar mag je wat mij betreft best even de tijd voor nemen om die in je leven te laten en je gevoelens te laten groeien.
madamahmed waarom dan niet trouwen sorry hoor na 1 keer gezien te hebben gelijk trouwen is wel heel snel hoor. En trouwen met een egyptenaar die moslim is daar komt zo veel bij kijken dat ik het goed vind als je eerst wilt kijken of het klikt.
En oooohh die mannen kunnen er daar ook wat van vergeet dat niet hoor het komt van 2 kanten.
In egypte trouwen ze ook niet naar 1 keer gezien te hebben dan gaan ze eerst verloven net als mijn schoonzusje maar die heeft haar verloving verbroken het werkte toch niet kijk zo kan het ook en doen wij het ook alleen verloven wij ons niet.
Maar goed stel je eens voor wie ben je hoelang ben je getrouwd wonen jullie hier samen of apart???
Madamachem, ik ben nu even heel neiuwschierig,
hoe lang ken je je man nu en ben je nu met hem samen? heb je dngen in het contract erbij laten zetten? heb je een bruidsschat gehad met veel goud enzo? hoe is het je gelukt om na 1 dag te trouwen, aangezien al t papierwerk toch wel tijd in beslag neemt? hoe heb je hem ontmoet, woonde je al in egypte of tijdens vakatie? wat is het leeftijdsverschil ben ej ouder of jonger en hoeveel jaar?
Wat ej zegt dat alle egyptenaren puur zijn, nee ik ben te helder daarvoor. jij geeft alle europeanen de schuld, maar kijk eens goed: Russen zijn geen europeanen en die neuken wat af hoor!
Verder ik ken mijn vriend nu meer dan 2 jaar en we zijn nu bezig met trouwplannen. ik verdiep me in mijn rechten enz, heb jij dat ook gedaan?
Ik vind het ookw el grappig dat je zegt: de meiden moeten eerst denken voordat ze wat doen. en ik vraag me dan af, heb je je echt goed voorbereid om te gaan trouwen, heb je er daadwerkelijk goed over nagedacht, of heb je het gewoon gedaan omdat je van hem hodt, zonder n de wet te verdiepen?
Dit zijn allemaal kleine dingetjes die ik neit snap. Natuurlijk jij bent moslim, en niet alleen als moslim zijnde moet je eigenlijk sex hebben na je huwelijk, dut geld voor alle geloven.
Iedereen is anders, het heeft bij mij bijna 3 maanden geduurd vordat ik voor de eerste keer sex had met N. we hebben geen orfi en geen trouwcntract, omdat we daar dus nog mee bezig zijn met kijk op de rechten.
Ik ben blij met hem, en ik ben nog blijer dat ik neit gelijk met hem in het huwelijksbootje ben gestapt, gewoon omdat ik nu weet wie en hoe hij is ook tijdens het samenwonen.
ik ben nu echt heel nieuwschierig of je met hem samenwoont en waar en alle andere dingen die ik gevraagd heb! ik hoop n atwoord te krijgen!
en daarbij egyptenaren puur:
nee, ze gaan met de europese vrouw en hebben sex, ze zijn bij de vrouw voor een visum of voor geld. en dan wil je zeggen dat het de schuld van de europenanen is? sorry hoor maar het kotm van 2 kanten, er zijn vrouwen zo en ook mannen zo, dus die egyptische mannen doen het zelf! dus zo puur zijn ze echt niet hoor. natuurlijk heb je overal goede en slechte, maar ik woon hier. heb hier eerder n half jaar gewoond n keer 2 maanden en nu weer dichtbij de 4 en halve maand, ik zie genoeg om me heen gebeuren, dat de egyptenaar een westerse vrouw getrouwd is, als bijna 3 jaar en dan opeens gat trouwen met een egyptische zonder het te overleggen tijden en vakantie van de ederlandse. ik heb het zelf zien gebeuren. dus geef niet de schuld aan de westerse vrouwen, de manne hier kunnen er ook wat van!
Meiden ik heb het niet zozeer over dat het papiertje slecht is maar hoe sommige het gebruiken!
en iedereen is vrij te doen wat hij/zei wil maar vele gebruiken het voor verkeerde doeleinde want…
waar het bij mij omgaat is=
De meiden weten dat ze verliefd worden op een moslim man!
vele meiden weten niks tot weinig van het geloof en storten zich er in!
na een tijdje als ze een orfi huweijk hebben, komen ze er achter dat hij meer gaat zeggen over hun kleding hun doen en laten! en meer om zijn geloof gaat geven… (soms komen er zelfs kinderen) en die wil hij islamitisch opvoeden en start alles fout te gaan!
En JA de mannen zijn ook fout hier in!
Maar de meiden moeten weten dat ze de mannen NIET kunnen veranderen! dat is alles wat ik zeg! je kan nou eenmaal niet meer met blote armen lopen en een mini rokje!
De mannen zijn fout om te zeggen nee jullie hoeven jullie niet te bekeren! maar ze willen wel dat je er naar leeft!
helaas gaat het hier heel vaak fout! DAt vind ik gewoon heel jammer!
meiden voor je een realtie begind!!! lees wat over de islam en onthou dat je deze jongens NOOIT kan veranderen! dat jullie moeten aanpassen!
over mij…
ik ben bekeerd tot de islam (ben nl meisje) 2 jaar terug…
Ben 23 jaar ben nu bijna een jaar getrouwd met mijn man…
en wonen samen! het gaat super!!!
en ja na elkaar 1 x te hebben gezien! (mensen kennen elkaar 10 jaaar trouwen en gaan uit elkaar) dus waarom niet trouwen dan elkaar leren kennen ( zoals het geschreven staat) het is meer speciaal en je zal er super sterk uitkomen! Natuurlijk kijk je wel eerst naar belangrijke punten… daar kan je van te voor over praten! dan gaat alles goed inshallah en alles blijft puur!
mijn menig
Mag ik vragen waarom je bent bekeerd? En wat was je geloof voordat je Moslim bent geworden? Ik vind dit erg interessant om te weten, ben me namelijk nog steeds erg in de Islam aan het verdiepen… en zou jou beweegredenen graag willen horen.
Bedankt…
Ow en woon je hier in NL of Egypte?..
woon je in NL of in Egypte? en heb je huwelijksvoorwaarden in het contract laten zetten of alkles gehouden zoals het was? en hoe heb je het gedaan in 1 dag, dat wil ik ook! aleen voor de papieren zijn we weken bezig, dus tell me please, zla ons misschien een hoop werk besparen.
En lange mouwen vind ik te overdreven, een t=shirt mag ook gewoon, zlang de schouders bedekt zijn, ik vind dat neit meer dan normaal om respect te tonen, niet alleen voor de man, maar gericht naar het hele land en respect voor hun cultuur. naturlijk tijdens een vakantie is t heel anders dan hier leven.
hoe lang ken je je man nu en ben je nu met hem samen? heb je dngen in het contract erbij laten zetten? heb je een bruidsschat gehad met veel goud enzo? hoe is het je gelukt om na 1 dag te trouwen, aangezien al t papierwerk toch wel tijd in beslag neemt? hoe heb je hem ontmoet, woonde je al in egypte of tijdens vakatie? wat is het leeftijdsverschil ben ej ouder of jonger en hoeveel jaar?
Meiden ik zeg ook de mannen zijn ook niet heilig! zeker niet!
in mijn contract is er niks bij geschreven omdat ik ook moslim ben dus veel is dan al geregeld… als hij een aantekening zet bij het deel dat zegt dat je niet mag reizen dat moet je in de gaten houden!
maar dat staat al in het contract dus hoeft neit er bij worden gezet!
en ja ik heb een mooie bruidschat gehad ja! en al het papier werk heeft hij gedaan! hij is advocaat dus weet precies hoe alles werkt…
heb hem ontmoet via internet… moslima.com
Hij woonde in egypte ik in nl… ik ben 23 hij is 26…
ja ik had me goed verdiept in de wet! weet precies mijn rechten en plichten!
en veel in gebaseerd op de islam! als je niet moslim bent is het wel verstandig om in elk geval iets over de kinderen er in te zetten! maar VAAK als het tot een rechtzaak komt verlies je dan als nog gewoon weg omdat je geen moslim bent!
het is vooral handig en goed om een goede realtie met de schoon familie te hebben!
(dames als hij jullie al niet wil voorstellen aan de hele familie zit er toch al wat fout)
of ligt dit aan mij?
Ik vind het gewoon jammer dat wij zo een slechte naam hebben omdat ij geoon harstikke leuke goede meiden zijn! maar net als bij ons horen ze alleen de slechte verhalen en niet de goede verhalen!
en als je echt wil hoeft het niet zo lang te duren toch, om de wet en recht kennis door te krijgen???
vind hij het niet erg dat je geen moslim bent? en prata vooral over de kinderen later inshallah… want daar gata het meestal fout!
ik woon in nl maar ga over 3 jaar terug naar egypte om daar te wonen…
… en uit respect voor mezelf… Ook al was het te warm, veel te warm ha ha ha… 's avonds als we weg gingen was ik tot aan mn enkels bedekt, soms ook mijn schouders… maar dat was maar net hoe ik mezelf op dat moment voelde… Ik wilde namelijk niet dat ze van mij dachten dat ik zo’n goedkope Westerse vrouw was, terwijl ik tot over mijn oren verliefd met mijn vriend hand in hand liep…
Maar ik ben ook erg benieuwd, vooral of je gelovig was voordat je bekeerde en waarom je bent bekeerd? En of je idd in NL woont of Eypte… lijkt me ook een verschil…