in dit geval ook N over het n*****
Professioneel⦠?..
Ik bedoel alles allen maar goed⦠en wil graag het beste voor elk meisje hier en soms moeten er gewoon dingen gezegd wordenā¦
Maar ik bedoel alles goed, maak me alleen soms erge zorgenā¦
suusieme, wat vervelend voor je! Elke relatie heeft wel een zijn dipjes en probeer nog even te genieten van je zus en zwager want voor je het weet zijn hun weer weg en daarna kan je het met N. uit gaan pratenā¦nu is het zonde om de periode met je zus erdoor te laten verpesten!
20-weken echo bij mij was goed, beeb is goed gegroeid en alles lijkt goed te zijn er zijn geen afwijkingen gevonden! En ze is nog steeds een meisjeā¦
Gister ook de dvd van de echo aan M. laten zien, nou zoiets kende hij echt nietā¦maar hij leek het toch wel bijzonder te vinden!
Super voor je meid! Blij dat alles goed lijkt met je kleine meisje!..
You go girl!!!
Meid ik hoop dat je mij begrijpt in mn berichten, heb namelijk diep respect voor je!
grtz x
Oh ooowwww⦠Suusiemeā¦
Maar Egyptische mannen zijn ook echt niet makkelijk! En praten is ook niet hun sterkste punt idd⦠Heb dit ook wel ondervondenā¦
Kop op meid! En laat je niet kisten⦠en uuh voor straf GEEN SEKS!!! ha ha haā¦
Blijf sterk en zorg goed voor jezelf!
grtz x
Lieve Suus,
Wat irritant dat hij nu weer zo vervelend doet. Eigenlijk kan ik me er ook moeilijk iets bij voorstellen. Hij doet zich denk ik dommer voor qua het hebben van begrip dan dat hij is. Toen jij met Ismail aan het praten was, kwam hij met mij praten. Hij was zó lief en vooral erg niet-egyptisch. Hij steunde mij i.p.v. Ismail, vertelde dat I fout zat, dat het niet zo hoort te zijn en hoe het vooral wel hoort te zijn in een relatie. Hij begon positieve dingen aan mij op te sommen om daarmee aan te geven dat ik niet verdrietig hoefde te zijn, omdat ik alles kan krijgen wat ik wil. Hij vertelde over jullie relatie, over bepaalde afspraken en vooral over hoeveel hij van je houdt. Zijn liefde voor jou zit zo ontzettend diep, dat was erg mooi en ontroerend om te horen en het was ook echt aan hem te zien toen hij over jou/jullie vertelde. Hij heeft absoluut heel veel respect voor jou en voor wat je zegt. En praten kon hij overduidelijk ook.
Ik hoop voor je dat hij deze dingen snel ook weer aan jou laat zien en dat je tot die tijd wat hebt aan deze woorden, dat je weet dat hij het allemaal wel echt kan en dat hij zoo verschrikkelijk dol op je is.
Liefs, Suus
Heej Suusiemie
Wat vervelend voor je dat je het er even mee gehad hebt. Ik hoop voor je dat je snel weer een beter gevoel bij jullie hebt, en dat jullie er samen uit komen. Probeer idd nog even lekker te genieten van je zus en je zwager hoe vervelend het ook voor je is dat hij misschien niet mee wilt. Dan kun je daarna samen gaan praten⦠in de hoop dat hij het in wilt zien. Goed in je standpunt blijven staan en flink laten zien dat je het zo niet leuk vind. Dat wil vaak wel helpen⦠(bij de mijne wel iig⦠lief aanspreken helpt niet bij deze mannenā¦)
egyptenaren kunnen idd heel egoitisch zijn dat zit in hun blijkbaar hebben er zelf geen weet van spiegel ze of laat het even goed weten.
Wij zijn net terug van 3 dagen parijs ooooohhhhh wow wat een mooie stad en 3 dagen is te kort zoveel moois om te zien en ook voetbal gekeken net achter de eiffeltoren dus op groot scherm met de eiffeltoren oooohhh prachtig.
Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Ben moe maar voel me heerlijk eindelijk samen weg met me vent een andere stad een hele mooie stad.
TE GEK
lieve Suusie,
hoop dat je nog een leuke avond hebt gehad met je zus en hoop dat jij en N nu rustig de tijd hebben/nemen om met elkaar te praten. want de frustraties lopen nu wel erg op zo te lezen en dat is natuurlijk nooit goed, er komt dan zoveel druk op de relatie. hebben jullie ook wel echt samen dagen vrij om te relaxen en leuke dingen te doen?
N moet ook begrijpen dat dit niet goed is voor jullie relatie, confronteer hem daar desnoods mee,
veel liefs Clejo
Fijn dat de echo goed was Suusje. Ik vind het ook fijn voor je dat je nu wat beter contact hebt met Mahmoud, dat houdt het stresslevel ook wat lager en dat kan je alleen maar goed gebruiken nu. Sterkte met de volgende helft!
Suusieme, wat vreemd dat hij zo doet op het moment dat je zus er is. Hopelijk wordt het duidelijk wat hem dwarszit. Probeer er toch over te praten op een later tijdstip wanneer jullie allebei een beetje bijgekomen zijn. Ook jij veel sterkte en succes:kus:
Suus,
Egoistisch ja, maar ze hebben dat niet door. Je zult ze dat keer op keer duidelijk moeten maken en doe dat dan weer vooral zonder boos te worden. Dan werkt het weer even :).
Houd er wel rekening mee dat ze echt heel weinig tijd hebben daar hoor. M. werkte van 12 tot 12 in de nacht en soms gerust nog 2 uur langer en dat 7 dagen per week. Er zal dus ook een keer geslapen moeten worden toch? Vergeet zulke dingen ook niet. Ik praat hem niet goed hoor want een half uurtje per dag moet er wel af kunnen om een relatie in stand te houden.
M. heeft gisteren een proeftest Nederlands via de telefoon gedaan. score 43 punten. Dus is erg goed. Stond onder dat het natuurlijk altijd nog aaf kan wijken maar zoals het er nu uitziet is de slagingskans 95%. En hij vond het zo slecht gegaan, want hij verstond het niet zo goed. Te zacht. Dus wie weet. Zou mooi zijn heeft hij gelijk zijn eerste vrijstelling voor de echte inburgering binnen. Want daar moet je een score van 37 (A2) voor hebben. Hij heeft gezegd dus voor de 47 te gaan dan is het B1.
Nog een dag en dan VAKANTIE (helaas na de vakantie zit het feest van drie maanden er weer op).
De zwangeren onder ons NIET ERG WARM voor jullie?
Marmah
Vanavond ga ik skypen met M. Van de week hebben we een zeer hftig gesprek gehad. Hij wil ermee stoppen, later belde hij toch amar weer van niet en dat we moeten nadenken.
Hij weet niet wat hij moet en wil, NL of EG, doorgaan of niet, Nederlands leren, alles wat erbij komt kijken, zijn werk loopt niet zoals hij wil. (hulp van mij slaat hij af, he suus??) Ik heb al zoveel gehuild want ik wil hem niet kwijt, hij mij ook niet zegt hij, maar hij kan het niet meer, het is hem teveel, teveel druk, vooral het werk, ja daar gaan we weer, altijd zorgt het werk voor stressā¦
Nu komen de cultuurverschillen om de hoek kijken denk ik. Hij is soms erg tegenstrijdig. Denkt vrij westers, zoals bijvoorbeeld hij wil dat man en vrouw gelijk is, freedom of thinking en elkaar respecteren blablabla, hij rookt, drinkt af en toe alcohol, gaat soms op vrijdag de laatste 15min naar het gebed, doet mee aan de ramadan en dat is hetā¦Zijn broer woont in duitsland met een duitse vrouw, zijn zus draagt geen hoofddoek, heeft ook in frankrijk gewoondā¦Dit klinkt als een redelijk vrije familie.
Nu moet hij op zoek naar zichzelf, hij weet het allemaal neit meer en door het uit te maken met mij kan hij daarachter komen zegt hijā¦Ik heb hierover nog niet duidelijk gepraat omdat ik gisteren niet in staat was om te skypenā¦Ik voel me zo ontzettend kut. Hij heeft me niet eerder hier iets over verteld omdat hij me niet ongerust wilde maken, ik word daar dan weer boos om, want ik wil dat juist wel weten. Nu weet ik ook nog niets, maar we hebben eergisteravond laat even snel gebeld en kregen we het over kinderen, het geloof enzo, hij wil dus dat zijn kidneren moslim wordenā¦Ik ben juist van het vrije, laat de kinderen op de leeftijd dat ze er klaar voor zijn zelf beslissen wat ze willen met het geloof. Ik denk echt dat het klaar is tussen onsā¦Heeft bijna een jaar geduurd en het ergste vind ik dat ik hem geen laatste knuffel of een laatste kus kan geven dat het via de skype afgerond moet wordenā¦
Het is nog niet uitgesproken dat het uit is maar ik heb het gevoel van wel. Hij zegt hij geen contact meer met mij kan hebben zoals eerst omdat hij met zichzelf in de knoop zitā¦Bji het vragen in wat hij nu wil zegt hij heel paniekerig, I donāt know, I donāt know babyā¦I donāt wanna lose you, i love you really and i need you but the distance is too muchā¦You donāt wanna live here forever, i donāt have enough money to come to hollandā¦
Ik denk persoonlijk omdat hij slecht in zijn vel zit, ik hem energie ākostā hij denkt dat uitmaken de gemakkelijkste weg isā¦Ik begrijp als we enorme verschillende ideeen hebben over kinderen/opvoeden dat het niet anders kan. Ik vind het ook goed om het daar nu over te hebben, het is vreog dat klopt, maar dadelijk zijn we 3 jaar verder, ben ik zwanger en komen we erachter dat hij wil dat kidneren persee moslim worden en ik nietā¦Dan krijg je trammelant, scheiden en dat wil hij niet. (zijn ouders zijn zelf ook gescheiden en dat wil hij kids niet aan doen)
Sorry dat ik neit gereageerd heb op alle andere verhalen maar ik moest ff mijn hart luchtenā¦Ik ga zo even de verhalen lezen!~
xx
Lieve Deenaā¦
het is net of je mijn verhaal verteldā¦
En ik ben dus voor 2 weken naar Egypte gegaan om het af te ronden⦠omdat ik hem ook nog weer wilde zien en het niet via Skype kon afronden enz enz⦠En daarbij leerde ik hem ook nog even echt qua samen wonen enz kennenā¦
Ik begrijp precies wat je bedoeld en hoe je je voelt meid! Kop op!..
Maar hou idd in je hoofd dat je nu misschien nog op tijd bent om evt. te stoppen. Je woont nog niet bij elkaar, geen kinderen, niet getrouwd enz⦠Kortom je bespaart jezelf veel ellende, maar makkelijk is het absoluut nietā¦
Ik herken het allemaal⦠maar heb er nu wel vrede mee en ben ervan overtuigd dat mij veel ellende bespaard is gebleven. Ik ben Y dankbaar dat hij zo eerlijk tegen mij is geweest vroeg in onze relatie, zo ook over opvoeden kinderen⦠wat gewoon maar op 1 manier kan⦠Of ze nu wel of niet fanatiek Moslim zijn.
Gelukkig hebben we samen de conclusie kunnen trekken⦠We hebben zoveel van elkaar geleerd en dat neem ik mee als een wijze levenslesā¦
Heel veel sterkte meid en denk ook vooruit!
x
Ik zou bijna zeggen adem in adem uit!!!
Misschien eerst eens wat in de nabije toekomst denken. Over drie jaar zie je weer wel joh. Als het nu stapje voor stapje gaat heb je het over drie jaar voorelkaar.
En kinderen ja die worden moslim als de man moslim is.
Maar werk eerst aan je relatie dan ga je elkaar veel meer begrijpen.
Heb je al veel gelezen? Leg hem ook eens jouw dilemmaās voor en vraag er de andere dag weer na. Zo moet hij zich ook in jouw dingen gaan verdiepen.
Sterkte hoor maar blijf rustig dat doen zij ook ![]()
Marmah
ik weet die discussie hebben we al eerder gehad, maar is het wel echt zo dat als de man moslim is, de kinderen automatisch moslim zijn?
Ik bedoel, hypothetisch gezien, als ik met een moslim kiddies krijg en we ze laten dopen, zijn ze toch echt wel christelijk. En als ze zelf besluiten op hun 10e om nergens in te geloven, zijn ze AtheĆÆst, geen moslim of christen. Niemand kan jou dwingen ergens in te geloven, je ouders niet, niemand niet.
Je wordt niet geboren met een religie, je wordt er mee opgevoed en vervolgens maak je je eigen keuzes.
Daarnaast dacht ik toch dat wij in Europa iets anders denken dan in religie en de erfelijkheid daarvan⦠dankzij de 2e wereld oorlog etc, you know.
Zo werkt dat niet in de Islam⦠Moslim vader is moslim kinderenā¦
dus als hypothetisch gezien een joodse moeder kiddies krijgt met een moslim vader, wat zijn de kinderen dan? Want beide beweren dat de religie wordt doorgegeven via de besbetreffende ouder.
Daarnaast ken ik genoeg moderne moslims die zeggen dat ook dat een keuze van de kinderen zelf moet zijn. Het is een ouderwetse regel die ooit gemaakt is ter overleving van de religie, maar het is net zo min in beton gegoten als āgeen lijfelijke intimiteiten voor het huwelijkā.
Laat je niets wijsmaken.
Laat me niks wijsmaken⦠maar dat is toch het geloof⦠je wil doorgeven waar je in gelooft. Dat maakt gemengde relaties ook zo moeilijk en ingewikkeldā¦
En als je kind geboren wordt kan het nog niet kiezen, dus zullen de ouders daarover beslissen en geloof mij⦠een moslim man ziet liever zijn kinderen niet christelijk opgevoed wordenā¦
ik weet dit⦠heb een moslim Egyptenaar in de familie, en hij wil niet dat zijn kinderen naar de kerk gaan.
Kortom het is ook maar wat je er zelf mee doet, maar eens een moslim altijd een moslim en moslim vader krijgt moslim kinderen⦠Heeft niks met wijsmaken te maken, is een geloofsovertuiging. En dat kon ik ook niet accepteren omdat ikzelf christelijk ben en mn eigen geloof ook niet ga verloochenenā¦
grtz
Het was dus zijn KEUZE om de kinderen als moslim op te voeden, het was geen genetisch vereiste. Dat is helemaal mijn punt.
Dank je dat je me gelijk geeft.
En jij mag dan een voorbeeld hebben van een rigide moslim man, zo heb ik voorbeelden waarbij dit niet zo is. Net zoals er voorbeelden zijn van vrouwen die rigide voor de hoofddoek gaan, en anderen niet.
het is een keuze, geen genetisch vereiste.
Whatever!!!
Maak ervan wat je wilt⦠ik weet het zelf wel hoe t zitā¦
En hoe kan je in vredesnaam een Moslim gen hebben⦠kan je niet echt onderzoeken volgens mijā¦
Het is zoals het is⦠maak er van wat JIJ wiltā¦