'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

@wendy,
laat duidelijk aan je ouders weten dat je jezelf er goed in verdiept, dat je dit forum hebt waar heel veel waarschuwingen worden gegeven waar je op moet letten, dat je weet welke dingen er fout kunnen gaan en welke dingen gebeuren. geef hun namen van boeken die je zelf al gelezen hebt en websites waar verhalen opstaan die je liever niet wilt geven, maar dat maakt het wel duidelijk voor je ouders dat je weet wat je doet en dat je bezig bent en niet je roze bril de gehele tijd op heb.

Zelf heb ik het een helen tijd verzwegen dat ik met mn vriend samenwoonde, vanwege de reactie van mijn ouders, daarbij ook dAT IK naar hem toe ging als verrassing zonder dat hij het wist.
Ik wist hoe mijn ouders over die dingen dachten en daarom wilde ik het neit zeggen. hetzelfde gelde trouwens voor eht trouwen. ik was voorbereid op preken over allerlei dingen, en nouja door erg duidelijk te maken hoe ik er tegenover stond heb ik nieteens 1 preek erover gekregen!
succes in ieder geval!
liefs suus

Ik snap je wel hoor Suusje, het is wel de vader van je kind en ik kan me voorstellen dat je altijd hoopt op een goede band met deze vader. Niet perse meer of minder.
Jouw kindje zal je regelmatig zo niet altijd herinneren aan deze man, dan kan ik me voorstellen dat je wel je best wilt doen voor iets moois, en dat hoeft niet perse een relatie te zijn en anders wilt kunnen zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om een goed contact met hem te hebben.
En met ‘alles’ bedoel ik niet ten koste van alles :wink: Ik denk dat alleen jij kunt voelen hoe dit in elkaar steekt, laat mensen maar denken wat ze willen :slight_smile:

Sorry misschien een beetje vaag op geschreven.

Dikke knuffel voor jou, volgens mij doe je het heel goed! :slight_smile:

ik die “mijn” egyptenaar al bijna vier jaar ken mag dus ook even zeggen dat men het excuus van: de familie accepteert het niet en dergelijke … niet altijd zomaar moet aanvaarden. mijn vriend zijn familie was er in het begin ook niet blij mee dat wij samen woonden in egypte terwijl wij niet getrouwd waren, ze zagen het ook liever anders maar mijn vriend heeft wel steeds voor mij gekozen en nu bijna vier jaar later gaan wij gewoon op bezoek bij hen en slapen wij in één kamer en zijn we nog steeds niet getrouwd … dat hij koptisch christen is en geen moslim staat hier volledig los van … het gaat om de juistheid en de diepte van zijn liefde voor jou, dat is wat het er hem toe doet! en dat hij de relatie onmogelijk vindt wegens de bekende excuses (als de relatie al wat serieuzer wordt en wat de bedoeling eigenlijk niet was): mijn familie accepteert het niet en ze dreigen met dit en dat … ik ben moslim en jij niet … al die dingen weten ze ginder heel goed voor ze hun charmes boven halen en trachten te profiteren van ons!

n,lul ja sorry suusjeja dat is gij
je moet het laten weghalen en nu zit ie mee namen te beslissen, ???
sorry ik snap dat allemaal niet zo,n mannen
heeft ie het trouwes al aan zn ouders vertelt , dat ie dr eentje zwanger maakte ??
of word dat in de doofpot gestoken dat ie Vader word (zo is het tog)
ik kan alleen maar bewondering opbrengen voor goe sterk jij in deze situatie bent- chapeau hoor xxx

Suusiemie/suusje

Ik heb het ze verteld. Eigenlijk had ik een heel vragenvuur op me af verwacht over hoe ik het dan verder zag enz, maar niets is er van gekomen. Anders dan van; woont ie in egypte, is die egyptenaar enz is er niet geweest. Ik denk dat mijn ouders nu meer zoiets hebben van ach een vakantieliefde zal wel weer overwaaien. En dat later pas de vragen zullen komen als ze door gaan hebben dat het toch wel serieuzer is.
Ach, ze weten het nu iig. Is toch een stuk vrijer praten dan met de mensen om me heen :wink:

Wat betreft het inlezen; ik ben al behoorlijk bezig. Heb al aantal artikelen en boeken gelezen en ben nu ook bezig in grenzeloze liefde. En ook aan dit forum heb ik echt een hoop!! (thanks allen!) We zullen, net als jullie, een hoop dingen tegen gaan komen die misschein zullen botsen en straks als ik daar weer heen ga ga ik ook echt zijn familie in levende lijve ontmoeten. (zijn zusje al eventjes gezien op de cam) Ook hij zal tzt mijn familie gaan ontmoeten en dat zal atoch allemaal spannend zijn. Toch leer ik een hoop van jullie verhalen en ben dr wel blij om! Vind het soms wel lastig om niet teveel in het negatieve te gaan denken, het onzekere voor de toekomst. Maar het is ook wel nodig om je met beide benen op de grond te houden en nuchter te blijven in sommige situaties. Dit zullen jullie vast wel herkennen.

Suusje… ik zal jou niet door elkaar schudden ;-)… maar je weet wat ik bedoel!
Wat gaat de tijd snel hey… alweer je 20 weken echo. Ik weet nog dat je het vertelde, toen was je net een paar weken zwanger! Ongelooflijk!
Maar aub zet de kleine boven alles, ook boven je eigen gevoel. Je hebt straks een klein kindje waar je voor moet zorgen, en dan heb je al je aandacht en tijd nodig voor dat kleine mensje… en niet voor die halve gare NEP vader!!! Zo toch nog even lopen schudden!
Ik begrijp ook wel dat je het samen wilt doen, dat is immers het ideaal beeld, maar helaas is dat niet zo in jou situatie… Je zal het alleen moeten doen… hoe dan ook. Je kan deze situatie niet romantiseren hoe graag je dat ook zou willen…
Ik hoop serieus dat als straks de kleine er is, je daar al je tijd en aandacht voor nodig hebt en merkt dat je het heel goed alleen kan en hem daar niet bij nodig hebt… Uiteindelijk zal jij degene zijn die de moeite doet (naar hem toe) en er (weer) gekwetst uitkomen!
Kop op meid en hoop dat de echo helemaal ok is!
grtz!

Wendy
Grenzeloze liefde! Erg goed boek! Mijn ogen waren na dat boek echt goed geopend!
Wat een verhalen!
Gelukkig had ik ook hele goede en eerlijke gesprekken met Y en wisten wij samen wel dat er absoluut geen toekomst mogelijk was voor ons… en daar heb ik nu ook echt wel vrede mee. Zonder roze bril kan ik alles veel beter zien… maar dat is meestal het geval!

Ik vind het alleen maar lovenswaardig dat Suusje contact blijft houden met de vader van het kind en de manier waarop ze het doet. Snap echt niet dat ze op deze manier de relatie aan het romantiseren zou zijn. Vind dit erg kort door de bocht gedacht.

Hoi allemaal,

En toch… kan het geweldig leuk zijn!!! Ik ben aan de laatste 4 weken begonnen dat M. er is. Vrijdag vakantie!!! Gisteren IND geweest waar we ontzettend goed geholpen zijn. Ze namen alle tijd om al onze vragen te beantwoorden. We gaan dus nu beginnen met verzamelen voor de aanvraag MVV. Op en neer van hier naar Egypte en terug voor ons beiden is nu leuk geweest. We gaan proberen dat hij naar hier mag komen. We weten dat het een lang traject kan worden, zeker gezien ons leeftijdsverschil maar we vinden het beiden het proberen waard.

Marmah

hey Marmah,
heel veel succes met de aanvraag! Ik duim voor jullie!
maar toch ff uit nieuwsgierigheid… hoe groot is dat leeftijdsverschil?

Heb zeker respect voor Suusje! 200%…
Maar… ik vergeet niet wat hij als eerste zei!!! En dat doet Suusje gelukkig ook niet.
Met romantiseren bedoel ik dat ze het misschien leuker en makkelijker wil maken voor haar zelf dan het eigenlijk is…
Niks niet kort door de bocht gewoon… gewoon waar het op staat en ik denk dat je dat nodig hebt als er zoveel hormonen door je lijf gieren en je het best moeilijk hebt om alleen zwanger te zijn…
Maar ik geloof dat Suusje (waar ik het aan schrijf) mij begrijpt en daar gaat het om!!!

Sjess, ik begrijp de reaktie vanuit jouw gezichtsveld ook wel hoor maar ik kijk er ook nog met een professionele blik naar, vandaar wellicht. Weet ook dat je soms voorzichtig moet zijn om ‘adviezen’ te geven. Maar goed, vind het niet gepast om hier nu verder op door te gaan.
Ik weet wel dat we het allemaal goed bedoelen! :slight_smile:

WHOEHOEEEEE, heb net mijn ticket geboekt, ik vlieg volgende week donderdag voor bijna 3 weken naar mijn lieve schat!! Heeft heel lang geduurd, maar het gaat nu toch echt weer gebeuren!!! Heb dr zo’n zin in! Is nu vier maanden geleden dat ik daar voor het laatst was, en ging niet echt lekker weg na in het ziekenhuis te hebben gelegen maar nu gaan we dr voor!! Zoals mijn liefie zegt:No more drama this time!!!

Suusje, echt hoor, je doet het fantastisch en ik vind het geweldig van je dat je ondanks al die negatieve reacties van zijn kant toch de moeite neemt om hem op de hoogte te houden. Natuurlijk misschien ook wel met een heel klein beetje hoop, maar dat lijkt me logisch!! Ik hoop dat je heel veel steun krijgt van de mensen om je heen en dat je ondanks alle narigheid toch ook heel erg kan genieten van het wondertje!!!Een hele dikke knuffel!!!

Mochten er nog meer meiden zijn in Hurghada vanaf volgende week;het llijkt me erg leuk om wat af te spreken!! Suusieme,met jou zeker dus ik stuur je vandeweek een pbtje als ik weet wat mn vluchttijden en plannen zijn!!

Wat heerlijk voor je Linnie…3 weken, heerlijk…en hebben jullie ook mooi de tijd om wat met het NL te oefenen :slight_smile:
Ik ga ook in die periode weer naar Egypte maar deze keer niet naar Hurghada, en geen 3 weken :frowning: dus kan niet afspreken.
Heb je op deze korte termijn nog voor een redelijke prijs een ticket kunnen boeken?

Suusje, was de echo weer ok?

ik ben t totaal zat!!!

Wat is er suusieme…Ik stuur je straks een sms…story story…

tis altijd hetzelfde verhaal met die egoistische egyptenaren. sinds mijn zus er is heb ik nog geen 1 avond met hem allene gepraat, hij is 3 dAGEN naar zijn familie geweest en ik heb dus sinds donderdag geen enkel nuttig gesprek met m gehad. hij beledigt me alleenmaar en denkt er grappig mee te zijn. laat me elke keer stikken en wilt alleen maar naar bed om te ‘‘slapen’’.
Ik ben t gewoon zo zat! hij heb geen greintje respoect voor de dingen die ik zeg. hij wordt alleen maar pissed, maar hij praat over nix. bnee dat kotm wle als mijn zus weg is. waarom niet gewoon nu? waarom neit in plaast van lui te slapen en zodra ik thuiskom gelijk weg gaan naar de fitness, waarom akn ie neit voor een keer gewoon hier blijven?? nee dat is te moeilijk voor hem! alsof mijn gevoel helemaal niets is, tis neit belangrijk. hij geeft van alles de schuld waarom ik zo ben, maar hij weet het allemaal niet, want hij luistert niet. hij weigert te gelovn dat hij t probleem en en probeert overal n excuus voor te vinden terwijl hij drommelsgoed weet dat HIJ t probleem is. maar nee, die stomme mannen gedachtes WILLEN t neit snappen. ik ben t gewoon zo zat. ik ben moe, ik wil slapen, maarja tis de laatste avond dat mn zus er is. dus ja zo vaak zie ik haar nou ook weer niet. maar meot ik dan weer alleen maar haar en der vriend op stap? ik heb t helemaal gehad. Hij zegt neit wat er is, hij vraagt nix hij denkt dat alles normaal is. hij geeft mijn werk de schuld… ja egyptenaren geven altijd werk de schuld… dat zorgt voor de stress. nee hij is t zelf.
Ik ben t gewoon echt zat!!!
hij mag heus wel wat om me geven en niet alleen om een bepaalde gaatje in mijn lijf.

K.*T…ik had een hele verhaal op je PB gezet, wil ik het sturen ben ik wel poverdommeke niet ingelogd…pppffffff…ik doe het nog een x

hij mag heus wel wat om me geven en niet alleen om een bepaalde gaatje in mijn lijf.
[/QUOTE]

Als ik even grof mag zijn hier op het forum. Suus, je weet wat een vriend van mij van zijn egyptische vrienden hoorde:

Europese vrouwen moet je allen n***en en je moet ze geld vragen…Maar dat is niet voor N bedoelt…dat terzijde :slight_smile: