Tja… en doe ik zo maar weer mn internet aan vanaaf… nog even checken voor het slapen gaan…
En is na precies 4 weken terug Y online… toevallig… en dan? Ik heb hem aangesproken na zo lang geen contact… en ja dan krijg je een vaag koetjes en kalfjes gesprek…
Nu zie ik in de rechter hoek zijn Skype adres steed opdoemen dat ie zich aan meld voor Skype terwijl die tegen mij zegt ie moet gaan…
Ja… en daar zijn de vraagtekens dan weer… met wie is ie aan het msnen… met wie gaat ie op dit tijdstip skype?.. terwijl het mij niks meer moet kunnen schelen doet me dat verdorie dan toch weer even iets… en dan voel ik me stom…
Maar hij is niet meer op skype en niet meer op msn… dus misschien maak ik er zelf ook wel weer een negatief verhaal van en wil over goeie mensen niet slecht hoeven denken…
Na ja… dit was weer even een erg spontane reactie van mij…
Ben even een beetje van mn padje, dat ik hem ineens online zag… het gaat erg goed met mij, maar had eigenlijk ingecalculeerd nooit meer iets van hem te horen… en dan toch… tja…
Maar het ging oppervlakkig en ok… dus niks aan de hand en maar weer verder!
btw meiden… ik heb een nieuwe baan! waar ik helemaal blij mee ben en me lekker mee bezig kan houden + de Egyptische temperaturen maken veel goed wha ha ha…
grtz en voor iedereen veel wijsheid gewenst! Ook voor mezelf… wat erg goed gaat al zeg ik het zelf! Wha ha ha
Dreetje, kan me idd voorstellen dat je hem mist…Sterkte!
Sjess, tja, dan stel je je in op geen contact, pakt je leventje weer op en dan komt hij plotseling weer opduiken…Weer even door elkaar geschud, maar je kunt het! Woorden zijn misschien gemakkelijk, maar ik hoop dat je steun haalt uit de woorden van ons allemaal! het is zeker niet gemakkelijk. Wat is er gezegd dan tijdens koetjes en kalfjes gesprek? Niet veel bijzonders?
Ik zal het tijdschrift eens lezen, is tot vrijdag te koop toch? Ik zal van mijn omgeving ook wel gewezen worden op het verhaal… blijft toch vervelend…
M. is weer terug uit Cairo en het contact verloopt weer als vanouds, heb me wederom druk gemaakt om niets. merk wel dat hij nog steeds veel bezig is met het naar NL komen wonen, terwijl ik degene ben die nu zegt, ipv hij, heb geduld…Hij wil weten hoe het zit met de regels, denkt dat hij een klotebaantje gaat krijgen. Ben wel eerlijk geweest en heb gezegd dat hij niet op een topbaan moet hopen. Dan komt er ook nog bij dat hij het moeilijk vindt om de nederlandse taal te gaan leren tegen die tijd…
Ergens begrijp ik hem wel, ik ben zeer duidelijk in dat ik daar niet wil gaan wonen, (hooguit voor een tijdelijke periode, 6 maanden) Hij moet alles opgeven als het ooit zover komt…valt me toch op dat hij er veel over nadenkt, had ik niet verwacht aangezien hij altijd is van het afwachten, geduld hebben en zien wat de toekomst brengt…Hij kent wel wat egyptenaren die in NL wonen en die hebben ook gezegd dat het het 1e jaar niet gemakkelijk is, jezelf aarden, netwerk opbouwen, werk, de taal etc etc…
Eerst hem maar eens hier heen zien te halen voor een vakantie denk ik dan eerst…het vreet wel aan je, want ja, de knoop moeten we een keer doorhakken, of dat hij hierheen wil, gaat en kan komen…voor definitief.
Weet ook niet wat precies de regels zijn om een MVV te krijgen. M. zegt dat je moet trouwen, dit is toch niet zo? Dat kan ik later ook nog eens uitzoeken op de sites…
Nou, ben weer ff mijn verhaaltje kwijt…
Op de site van de IND staat allemaal duidelijk beschreven wat de eisen zijn. Je hoeft inderdaad voor het MVV niet getrouwd te zijn, wel moeten beide een ongehuwdverklaring hebben. Maar een ‘goede’ egyptenaar/moslim zal niet ongehuwd gaan samenwonen.
Maar bouw het rustig op Deena…(ja, ik blijf erbij ) Heb je al kennisgemaakt met zijn familie bv? En denk goed na over de garantverklaring en wat dat voor (financiele) gevolgen kan hebben.
Sjess, veel succes met je nieuwe baan en gelukkig geeft dat ook weer afleiding…loslaten is moeilijk. Maar ook deze ervaring helpt je weer in je verdere leven.
Dreetje, ook voor jou…en blijft vervelend dat je het niet samen hebt kunnen afsluiten,
Hey Deena,
ik ben weer bijgekomen van mn shock ha ha…
Over dat naar NL komen voor Egyptenaren… ik geloof echt dat ze hier nooit helemaal gelukkig kunnen worden en zullen zijn. Wat ook wel logisch is. Wij hebben zelf een Egyptenaar in de familie en hij zegt ook dat hij zijn land (familie) elke dag mist. Heb met hem toen ook gesprekken gehad over mij en Y… hij was ook de eerste die me waarschuwde dat het heel moeilijk ging worden… dat verliefd zijn leuk was, maar dat het daarna echt vechten is.
Mahmoud zo heet hij, woont nu zo’n 18 jaar in NL en vandaag opend hij hier, in mn ouders woonplaats zijn eigen restaurant! “Marhaba” oftewel welkom in’t Arabisch… vind het super dat dit hem gelukt is. In Egypte was hij advocaat… maar ja, die papieren enz waren voor NL niet goed, dus hij moest hier helemaal overnieuw beginnen en is uiteindelijk chef kok geworden.
Ben benieuwd naar zijn restaurant. Hij en zn vrouw zijn een tijd geleden gescheiden, dit alles nadat de kinderen kwamen en ze het niet over de opvoeding eens konden worden. Dit werd het grootste probleem uiteindelijk. Toen hij mij alles vertelde, vertelde hij ook dat hij graag terug naar zijn land wilde… naar zijn familie enz… Maar hij zei, ik kan niet weg want ik kan mijn kinderen niet achterlaten (die zijn nu denk 8 en 10 ofzo) hij wil voor ze zorgen en doet dat ook.
Maar altijd makkelijk heeft hij het niet hier en dat nog steeds na zoveel jaar… ze missen altijd hun land en de familie.
De koetjes en kalfjes gisteren tussen mij en Y gingen over zijn zusje, of ze al bevallen is, hoe het op het werk gaat, hoe het met hem en zn familie gaat, over mijn nieuwe baan, hij vroeg nog naar onze vakantie foto’s, want ik zou weer even zo’n fotoboekje maken… Hij was bang dat ik die niet meer opstuurde en dat hij het dan kwijt zou zijn… Ik hem vertellen, dat ik daar mee bezig ben, maar het soms even te moeilijk vind om met onze leuke/verliefde foto’s bezig te zijn.
Nou ja, dat begreep hij wel, maar zei wel dat we sterk moesten zijn en dat het niet anders kon enz enz… En dat weet ik ook. Maar het was wel even heel vreemd, precies 30 dagen na mijn terugkeer… uit het niets hij online.
Maar ik heb het goed gedaan en hij ook. ha ha… We spreken elkaar vast wel weer een keer spontaan… en dat is misschien ook maar het beste zo.
Bah laatste maand is ingegaan. Wel nog lekker drie weken vakantie voor de boeg maar toch deze keer is dat minder om naar uit te kijken. Als mijn vakantie om is gaat hij weer terug.
M. is hier nu drie keer geweest en ik heb altijd garant voor hem gestaan dat ga ik ook doen voor de MVV aanvraag. A.s. maandag gaan we naar de IND om alles nog eens door te praten. Zoals het er nu naar uitziet gaan we het direct in Cairo aanvragen. Scheelt veel tijd.
Ja dqt nederlands he. Het is verschrikkelijk moeilijk voor ze. We gaan volgende week de officiele oefentoetsten per telefoon (zo gaat het ook als het echt is) doen. Dus dan weet hij een beetje waar hij staat. Het moeilijkste onderdeel is nazeggen. Want hij verstaat dan niet wat er gezegd wordt en dan kun je ook geen 10 woorden onthouden.
Nou ik ben benieuwd hoe lang alles nu gaat duren.
Maar ga toch nog lekker drie weken genieten van mijn vakantie samen met hem.
Voor al diegene die hier die twijfels hebben het meeste ligt aan het ENORME CULTUURVERSCHIL. Waar wij boos om worden is daar heel normaal. Maar het zal stapje voor stapje gaan. M. is in vele opzichte echte Moslim. Naar de moskee op vrijdag, geen varkensvlees, maar ook eet hij alleen hallal vlees. Geen alcohol en de ramadan staat voorop.
Maar ja fouten maakt iedereen dus ook de moslims. Wij zijn niet officieel getrouwd en dat gaat ook nog niet gebeuren.
FLAIR verhaal…
What else is new!
Geloof dat we dit allemaal wel weten en kennen intussen… om misselijk van te worden.
Positief nieuws…
Mahmoud heeft donderdag zijn restaurant hier geopend! Een super menu kaart en hij is zo enthousiast en trots… Heel erg mooi om te zien! Zijn oudste zoon (die alweer veel ouder en groter is die ik dacht) gaat na de vakantie met koksopleiding beginnen en later als alles goed gaat mag ie de tent van papa overnemen! ha ha ha…
Zo ik denk gooi er even wat positiefs tegen aan… binnenkort snel terug voor zijn Grootmoeders Egyptische stoofschotel!!!
Mochten jullie een keer met jullie man of vriend in de buurt van Drachten zijn ga lekker eten bij Mahmoud, zijn restaurant heet Marhaba!
Grtz en geniet van het heerlijke weer!
Als mijn man in september hier weer komt zal ik zeker een bezoekje brengen. Drachten is voor ons niet zo ver.
Klopt dat het artikel in Flair voor ons heel bekend is, maar lang niet voor iedere argeloze bezoeker van de badplaatsen aan de Rode Zee. Mak me iedere keer wel weer heel boos, als ik zie hoe deze mannen met europese vrouwen omgaan.
Maar ik ga lekker morgen voor 2 weken naar mijn man. Moet alleen wel het voetbal missen zit net in het vliegtuig naar Cairo. Maar hij zal voor mij kijken, dus ik hoor het wel.
Heerlijk! En ja, wat maakt dat voetbal dan uit… je hebt de finale nog om naar uit te kijken wha ha ha… positief denken toch!
Lekker 2 weken vakantie… al moet ik zeggen als ik mn ogen hier dicht doe en bij het water ben… ik zo weer weg droom… dan ben ik ook weer in Egypte!!! Wat hebben we een weer!
Weet zeker dat Mahmoud het super vindt als er landgenoten van hem langskomen!!! Hij staat zelf in de keuken, maar als ie tijd heeft maakt ie vast en zeker even een praatje… Zo gaat dat meestal wel met de mannen he!!! ha ha ha…
Fijne vakantie!
Grtz Jessica
Nee… die van t/m 1 juli… is er dus ook niet meer.
Maar was zo’n bezzness verhaal… eigenlijk niks nieuws…
Goed gelovige meisje 10.000 euro lichter en de jongen deed of hij niks misdaan had… same old story…
het is idd wat sjess zegt, al denk ik dat er nog genoeg naieve meisjes zijn, misschien zelfs hier op het forum die er nog intrappen in alle mooie verhaaltjes!
Ik weet trouwens dat vele van jullie er anders over denken dan ik en er niet achter staan dat ik nog contact met M. heb (net zoals iedereen in mijn omgeving)
Maar M. staat op het moment een stuk positiever in de hele situatie! Hij komt om de dag ongeveer online, is degene die het contact maakt en denkt mee over de naam en andere dingetjes! En ondanks dat het een vreselijke lul was en hij hele foute opmerkingen heeft gemaakt ben ik hier erg blij mee al blijft altijd in mijn achterhoofd dat het ook zo weer om kan slaan!!!
Morgen 20-weken echo, weer een spannend moment!
weet ik nog niet, kost weer zoveel geld en alles kost al zoveel geld! Valt me allemaal flink tegen, zo’n kleintje is vreselijk duur!!! En tja daar komt ook nog bij dat ik alleen het allerbeste wil over het algemeen hahaha, dus ik denk er nog eventjes over na!
Hoe gaat het bij jou en je kleine mannetje? Is er al zicht op dat je man deze kant op kan komen om zijn zoontje in real life te bewonderen? Of ga je daarheen binnenkort? Dat lijkt me trouwens best spannend zo’n reis afleggen met een baby!
Het is ok logisch dat je er zo blij mee bent. Ook al blijft het elke keer onzeker hoelang hij er nu weer zo positief over blijft, het is toch een kind van jullie samen en wil uiteraard het liefste alles delen met hem. En het is juist leuk als je je dingen ook bij hem kwijt kunt over jullie kleintje… het is immders JULLIE kleine…
Ik heb besloten deze week me ouers te vertellen over mijn vriend. Gaat nu wel erg lang duren anders en vind dat ook niet eerlijk tegenover hem. Zeker niet aangezien hij het zijn familie al wel verteld heeft en dat zal je dus eigenlijk eerder andersom verwachten. Geeft voor mij ook aan hoe serieus hij is. (toch?) Anyways… ik heb echt geeeeeeen idee hoe mijn ouders er in stan wat betreft een buitenlandse (moslim) vriend. Iemand nog tips met oog op het hun vertellen?!
ja, kost zo rond de 100 euro, ik heb het toen kado gekregen.
ik heb alle kinderspullen zoals de kamer, de box, de wagen etc allemaal van marktplaats gehaald. Kost veel minder en staan vaak nog hele mooie spullen op
Mijn kleintje is echt helemaal fantastisch, op de krampjes na is hij vrijwel altijd vrolijk en hij heeft nu het bewust glimlachen en lachen uitgevonden dus mama smelt helemaal
Ook begint hij een klein beetje te brabbelen…echt het is zo’n schatje.
Overigens babykleding van de Wibra is erg aan te raden. Heel erg goedkoop en super goeie kwaliteit en ze hebben ook vaak hele leuke dingen…
Nog steeds geen zicht op een vakantie voor hem hierheen helaas en als het nog veel langer gaat duren dan ga ik denk wel even daarheen maar ik zie idd. heel erg op tegen die reis dan en alles wat ik mee moet nemen
Aan de andere kant mis ik Sharm wel echt enorm en wil ik ook best wel mijn kleintje aan onze vrienden showen daar maar het kost ook wel weer geld en ik ga straks de bijstand in dus echt veel centen heb ik dan niet meer. Maar ach,. ik zal wel zien. Ik hoop gewoon dat hij snel die werkgeversverklaring krijgt nu…
@Wendy
Kan je alleen een tip geven om zoveel mogelijk boeken enz enz enz te lezen om de Islam en het Moslim geloof en de cultuur enz… want zal waarschijnlijk eerder een punt voor jezelf zijn waar je tegen aan loopt. Ook waar je vriend vandaan komt, omgeving, opvoeding enz. Daar kan je al veel uit halen. Y zei ook tegen mij dat ie z’n moeder over mij had verteld, in onze vakantie kwam ik erachter dat ie alleen zn zusje over mij had verteld. Aangezien het voor hun NOT- DONE is om een vriendin te hebben… en een westerse… zijn ze eigenlijk helemaal niet blij mee (over het algemeen) Kortom weet waar je aan begint en zet af en toe die grote roze bril even af! ERRUUG BELANGRIJKE TIP: ROZE BRIL AF EN ONDERZOEK DOEN! Ik ben nog steeds boeken en dingen aan het lezen over de Islam en cultuur, ook al is Y intussen mn ex… Maar het is interesse… en wil dingen begrijpen ofzo… Maar ja, zo ben ik als persoon…
Pas op jezelf…
@Suusje
Je beslist nog altijd over je eigen leven… alleen heb je nu ook nog een klein leventje in je zitten… Hoop gewoon dat er de goede beslissingen genomen worden, maar dat zal je zelf moeten doen… je komt er zelf wel achter of je goed handeld. Maar hou idd in je hoofd dat ie misschien zo weer van de aardbodem verdwenen is…
AAAAARRRRRRGGGGGHHHHHHH… Soms wil ik een aantal van jullie zo graag even door elkaar schudden!!! wakker worden!!!
En ik bedoel dat niet verkeerd maar meer beschermend (onderdrukte moeder gevoelens denk ik)
Grtz
Ja, klopt. Ik ben er ook al wel mee bezig om zoveel mogelijk te willen lezen. Niet alleen uit interesse van hoe zijn leven ingevuld is maar ook gewoon uit eigen belang om zoveel mogelijk al te kunnen weten omdat er zoveel verschillen zijn. Zou toch handig zijn als er gewoon een soort lijfboek was met hoe de egyptische man in elkaar steekt. Tips voor boeken zijn alijd welkom ;-0
En tjah me ouders… ik zie wel hoe ze reageren. Ik kan er toch niets meer aan veranderen… :x
sjess…als je mij maar niet door elkaar schud want dat is niet goed voor de baby al heb ik het af en toe wel nodig hoor…haha
Ik probeer er ook voor de zorgen dat ik mij niet laat gek maken door Mahmoud, al is het soms wel lastig. Maar ik heb hem bijvoorbeeld net gebeld met de vraag of ik hem morgen moet bellen na de echo om te vertellen hoe het was, en dat ik dat alleen doe als hij blij met mij wilt zijn als er wat mis is en verdrietig met mij wilt zijn als het niet goed is. Hem eerlijk gezegd dat ik geen zin heb dat hij mijn dag verziekt met een opmerking, dit heeft hij beloofd dus zal ik hem bellen.
Maar ik blijf continu in mijn achterhoofd houden dat hij zo om kan slaan in zijn gedrag en dat maakt het wel heel moeilijk voor mij. Daardoor is het wel steeds heel erg dubbel als ik hem spreek. Ik heb nog niet het gevoel dat ik samen met hem oprecht gelukkig kan zijn, met alles ik heb continu een stemmetje in mijn achterhoofd maar misschien is dat maar goed ook.
Maar ondanks alles voel ik door die kleine wel een speciale band met hem!
Wendy, succes met het aan je ouders vertellen. Het is uiteindelijk wel jouw keus maar het kan denk ik geen kwaad om alles met hun te bespreken, daardoor zie je ook dingen door de ogen van iemand anders. Zoals Sjess ook al zegt, probeer je goed te verdiepen in de cultuur. Egyptenaren zijn anders heel anders af en toe en je moet je beide aanpassen. Iets waar ik zeker de afgelopen tijd flink tegen aan loop. En tja ze kunnen van alles zeggen maar zolang je het niet gecheckt heb moet je niet alles geloven.