'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey almar,
Bedankt :slight_smile:
soms kan ik hem dus moeilijk peilen. De ene keer zie ik zijn gevoelige kant, bijvoorbeeld als ik daar ben, maar soms kan hij ook zo afstandelijk zijn. net als nu, nu zegt hij dat we met ons verstand moeten denken en niet met het hart, ja dat klopt, dat moeten we soms ook, maar ik ben best gevoelig wat dat betreft en ik maak vaak keuzes op basis van mijn intuitie, dus dat maakt het voor mij weel moeilijk en wij vrouwen, denk ik zo, zijn gewoon emer ingesteld op gevoel. mannen kunnen het beter los van elkaar zien heb ik het idee…Hij zit ook boordevol met vragen hoe alles geregeld moet weorden, het is voor hem ook een hele omschakeling als het zo ver gaat komen. Ik geef mijn leven hier niet op om naar daar te gaan omdat ik Egypte geen geschikt land voor mij vindt om daar te wonen, hij vindt egypte ook niet geweldig, dat zegt hij ook, maar NL heeft zoveel regels zegt hij en is bang dat hij daar niet aan kan voldoen, is ook onzekerheid, maar ja, ik heb zoiets van, kom maar eens eerst hier op vakantie en dan zien we wel verder. Ik heb er echt een knoop van in mijn maag, mijn hoofd is zo vol daarvan, ik sta ermee op en ga ermee naar bed :frowning:

Weten jullie hoe het zit als je garant wilt staan voor je partner? Hij hoeft dan geen 34euro per dag te hebben toch? M. weet niet of hij al het geld bij elkaar gaat krijgen voor oktober aangezien het toch echt veel geld is hij niet veel verdient…Ik doe het alleen als het echt niet anders kan, garant staan. Hebben jullie er ervaring mee bij het aanvragen van het visum? Krijg je het dan juist eerder of is er geen verschil.

xx mandy

Hey hey!!
Evalien!! wat tof daar heb ik ook gewerkt als guest relation!!! doe de groetjes aan eva en Nagla als ze er nog zijn hihi! :smiley:
waarschijnlijk ben ik dinsdag niet op de luchthaven, mijn enige vrije dag in de week haha :stuck_out_tongue:
Deena, als je vriend ene telefoonnr wilt voor een Nederlandse lerares, heb ik wel. mijn vriend heefty ook een paar maanden les gehad hier in Hurghada. en ik weet trouwens ook van mijn collega dat haar man op t ogenblik ook nederlandse lessen krijgt.
dus dat is wel te regelen in Hurghada!
Het is inderdaad onwijs lastig als ze zo afstandelijk doen, maar hee alleen denken met je verstand is ook neit goed hoor! je meot altijd denken met je hart EN verstand. en neit met alleen 1 van de 2 ;).
mijn vriend voelt zich ook n beetje shit de agfgelopen dagen en wilt opeens volgende week voor 2 dagen weg gaan. Hij had mijn antwoord al helemaal klaar in zijn gedachte en was dus redelijk pissed toen hij het zei… haha en je kent vrouwen en mij: dan word ik pissig.
nouja we kijkenw el of t hem gaat lukken. sowieso is suzannevanes da hier, dus kan ik lekker met haar op stap:D vanavond komt ze! hihi!
Ikk vind t wel tof om nu eindelijk wat mensen van t forum hier te ontmoeten! is echt leuk! :smiley:
nouja ik spreke jullie wel weer! grtss suus

Ik sta al tijd garant als mijn partner hier komt. Als je hem vertrouwt is dit geen probleem. Je vult bij de gemeente een formulier in en krijgt een stempel. Dit moet je vriend inleveren bij de nederlandse ambassade. Ik weet niet anders dan dat dit moet, tenzij hij in een hotel verblijft als toerist. Het betekent natuurlijk wel dat als hij na afloop van het visum niet teug gaat jij verantwoordelijk bent voor de kosten. Tevens is het zaak dat hij een reisverzekering afsluit. Maar het is inderdaag een goed idee om hier eerst de nederlandse cultuur te laten proeven en samen de mogelijkheden op een rij te zetten. Voor het visum is het van belang dat je vriend duidelijk kan maken dat hij terug keert, bijvoorbeeld door een brief van de werkgever waaruit blijkt dat hij vakantie heeft. Succes.

hey suuss… echt??? wat leuk!! hahah
ist een beetje een leuk hotel??

ja het is zeker een leuk hotel, ook heb je de kans om een paar keer in festival riviera te moeten werken. de mensen en alles zijn erg aardig. maar pas ok, want zo proberen je te naaien met als je stopt met het geld.
begin echt pas de 1e en ga ook echt precies aan het eind van de maand weg, zodat je daar geen gezeur mee krijgt, want werkelijk ik heb meer dan 50 euro te weinig gehad doordat ik halverwege da maand stopte en ook haverwege de maand was begonnen. ondeschrijf hier dus geen arabisch contract, en laat daarbij in het contract duidelijk zetten hoe het zit met de vakantiedagen. of je er 4 per maand of 7 per maand krijgt. dit is vooral belangrijk voor de uitbetaling als je stopt.
verder zijnd e mensen wel heele rg aardig, als je op mijn reisblog kijkt www.reizigstersuzanne.waarbenjij.nu staat er ook over mijn tijd als guest relation, daar zie je precies hoe ik het gehad heb en hoe het mij bevallen is haha.
in ieder geval succes!
trouwens je zal dan ook wel in contact komen met Lotte en Marcella en Ahmed, allemaal oudcollegas van me die daar wonen en werken bij thomas cook! lol wat is t wereldje toch klein!
groetjes suus

@ Deena…

Ik vind het heel herkenbaar hoor, de onzekerheid die het met zich meebrengt als je even een paar dagen wat minder hoort van je lover. Er gaan dan zoveel vragen en senario’s in je op dat je jezelf helemaal gek maakt. En als je het er dan over hebt is diegene van geen kwaam bewust of moet je krom gezegd niet zo moeilijk denken.
Ik twijfel soms ook wel of het allemaal de moeite waard is ondanks ik zo gek op mijn vriend ben. Er komt zoveel bij kijken zeker als je iid al die verhalen hoort… en de afstand natuurlijk.

ja precies…dat heeft hij dus ook, hij is zich van geen kwaad bewust, blijkbaar heeft hij een soort van afspraak met zichzelf gemaakt om zijn gsm veel thuis te laten en er niet in geinteresseerd te zijn…Waaruit ik weer uit opmaak dat hij geen interesse heeft om van mij een bericht te krijgen of naar mij te sturen. Ik voel me echt een zeurpiet als ik het zo bekijk, maar als ik zo eens terug kijk naar afgelopen tijd dan komt het contact toch wel van mij af…ik sms meer, ik bel hem (hij mij niet) skype-afspraken komen van beiden kanten…

Almar, jij hebt goede successen gehad wat betreft garant staan en een visumtoewijzing?

Suusje, even over die NL lerares? Die zit in Hurghada? Heeft M. niets van verteld, hij denkt dat hij naar Cairo moet, dit verandert zijn mening misschien over het leren van de taal :slight_smile: eerst zijn visumaanvraag eens afwachten. want soms heb ik alweer het idee dat dat niet eens meer nodig is…aangezien we dan pas praten over sept/okt (ramadan zit ertussen)
pffffffffffffffffffffffffffff…Ik maak mezelf soms ook helemaal gek hoor!

Bedankt voor de reacties iig! super!

xx

Ik snap wat je bedoelt…!
Ik denk dat dat ook een beetje hun eigen is hoor… Ze zijn eht niet zo gewend denk ik om veel “verantwoording” af te moeten leggen…
Wat ik ook vervelend vind af en toe is dta hij altijd wil weten wat je de avond gaat doen, of je nog weg gaat en hoe laat je dan thuis komt… Vandaag werd me ook even vriendelijk verzocht het hem te laten weten want ik schijn het gisteren niet gezegd te hebben… alsof hij me elke avond verteld waar die heen gaat… dat is soms best lastig vind ik hoor…

Hey Wendy
Uit zelfbescherming heb ik daar nooit gehoor aan gegeven. Wat hij niet deed naar mij toe, deed ik ook niet naar hem toe. Hij ging ook wel eens zonder wat te zeggen bij vrienden langs, en dan deed ik datzelfde. Totdat hij doorhad wat ik bedoelde en toen begon ie ineens dat soort dingen te overleggen, al was het maar om te weten waar ik heen ging.

Mijn idee hierachter is namelijk dat hoe meer je de egyptische man de kans geeft om over jou de baas te spelen, hoe meer ze dat ook zullen doen en dat valt niet meer terug te draaien op het moment dat jij uit je eerste verliefdheid komt en weer s ‘normaal’ wilt doen wat je altijd deed.
Ik heb ook nooit geluisterd naar verzoeken over kleding etc. Tot grote ergernis van hem af en toe, maar het resultaat is nu wel dat ik kan doen en laten wat ik wil. Hij weet dat ik hem op mijn manier respecteer en dat hij daarvoor niet alles over mij hoeft te weten. Kledingzaken deed ik voor mezelf, nooit voor hem. En laten weten waar ik heen ging deed ik maar oppervlakkig, maar ind e vorm van een mededeling, nooit een vraag!

Veel europese meiden daar zeiden na een tijdje ook dat ik gelijk had gehad met mijn houding. Ook al heeft het veel ruzies veroorzaakt en leek het op het eerste gezicht respectloos. Zij hadden dat niet gedaan en altijd braaf geluisterd en nu konden ze niet meer terug in dat gedrag.

Als hij niet laat weten waar hij uithangt, hoeft hij dat ook niet van jou te weten. Gelijke monniken, gelijke kappen!

In de Flair van deze week staat weer eens een bezness verhaal over een relatie met een egyptenaar…wordt weer heel duidelijk dat vrouwen hun ogen heel goed open moeten houden!!

oohhhh die ga ik dan misschien lezen maar ja als ik het niet aankan dan lees ik mijn stuk in de viva weer :slight_smile:
ja het is goed opletten meiden.

Ja, het is voor ons, die er mee bekend zijn, weer een duidelijk verhaal. Het is het inmiddels bekende spelletje wat ze met je kunnen spelen.
Maar een goede waarschuwing voor alle andere vrouwen.
Alleen, voor de ‘goeden’ onder ons, pfff wij kunnen ons weer gaan verdedigen tegen over de buitenwereld…

wilde komen vertellen dat er een verhaal in de flair staat, maar zie dat Clejo dat ook al heeft verteld…is denk ik voor iedereen wel een goed stuk om eens te lezen, opent toch wel weer de ogen! Ik herken er niks in wat betreft mijn ‘relatie’ die ik had met Mahmoud, maar het zorgt wel dat je op je hoede blijft!

Hier verder alles zijn gangetje, ik begin al een buikje te krijgen en heb het kleine prinsesje ook al voelen schoppen heel bijzonder gevoel! Vorige week weer even op een normale manier met M. gesproken, was hier toch wel even blij mee want tenslotte hoop ik dat we gewoon op een normale manier contact kunnen houden!

heej Omipomi,

klopt inderdaad wat je zegt. Het is ook niet zo dat als ik wegga ik hem altijd vertel dat k weg ga of wat dan ook… Puur als hij vraagt of ik nog plannen heb voor bijv. vanavond, dan zeg ik hem wel wat ik ga doen. Verder bemoeit hij zich vrij weinig met dingen die ik in mijn leven doe of dat hij ze zou willen veranderen. Hopen dat dat zo blijft.

Ik vind hem erg leuk en als het zo blijft zoals het nu gaat (behalve dan de afstand) dan weet ik zeker dat het goed gaat komen tussen ons. Maar word stiekem ook wel bang van alle verhalen die er rondgaan over Egyptenaren en de problemen die er naar voren kunnen komen… Dan vraag ik me echt af… is er nu altijd gezeur of zou het ook geregeld goed kunnen gaan? Tuurlijk zijn er hier onder ons ook gelukkige stellen maar ik bedoel als je al die boeken of artikelen leest… Vind het dan soms wel lasig om door te gaan. Ik zit natuurlijk nog niet zo lang in deze situatie en vraag me dan wel eens af of ik door moet gaan; is het het waard om er zoveel energie in te gaan steken. Niet aan hem persoonlijk hoor, want hij is echt speciaal voor mij en weet ook wel dat onze gevoelens echt zijn… Tjah lastig uitleggen zo! haha

haha, ja het hebben van n relatie met een egyptenaar is een verhaal opzich.
het grappigste is dat ik het gisteren met iemand :wink: dat we van iedereen die we zagen met een egyotenaar allerlei oordelen hadden,: waar begin je aan? doe het niet? zie je niet wat hij wil?hou toch op joh! je btoch een van de ‘‘velen’’ hoeveelste nummerjte zou die zijn? whahaha, ja en daarna komt gelijk de volgende vraag: wat zullen ze welniet van mij denken… oops LOL
nouja t is wat allemaal met die gekke mannetjes hier!

Ik mis mijn gekke mannetje wel… grumbl… :tear:

Dat begrijp ik Dreetje!! Dikke virtuele knuffel voor jou:kus:

1 like

dreetje, ook van mij een knuffel…kan mij voorstellen hoe lastig het is!!! Sterkte

1 like

kan me goed voorstellen dat je hem mist na zo een vreemd einde…Sterkte Dreetje.

Sterkte Dreetje… Hoop dat je een goede manier vindt om het een plekje te geven!