'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

oke oke… komt wel goed nu. hah
bedankt he girlss!!!

haha ja zou best wel eens kunnen.
Nouja natuurlijk voor het bedrijf, die wilt zeker weten dat je blijft, dus dat meot je laten zien met behulp van een visum vor ee langer verblijf.
Nouja zo leer ik ook nog eens wat whahaha!
Evalien ej kan zelf kiezen om het hier uit te printen, maar hoe dan ook krijg je precies t zelfde formulier ook op de gemeente. misschien scheelt het wat tijd, maar misschien \zeggen ze wel dat je die officiele moet hebben en alsnog nog een keer moet invullen.
en dus ook je pasfoto meenemen. geen idee wat ze ermee doen, maarja.

ik denk idd dat t het beste is om eerst bij de bank te kopen en daarna bij de gemeente.

Meid, kan je hier in NL toch regelen! Ben je er daar vanaf…

in NL betaald je alleen t dubbele en kost t veel meer tijd en geld… :wink: haha

ohw ok… tja, dat weet ik dan weer niet… maar ja als het om 20 euro gaat… dan wist ik het wel :wink: ha ha… Dan wilde ik daar ook geen gedoe…

nee idd… maar het maakt mij niet uit dak het daar moet doen het ging mij alleen om die stress.
ik moet altijd precies weten hoe of wat, anders raak k het helemaal kwijt.
een echte controlfreak dus :wink:
maarksnaphet nu dus komt welgoed… en belde net mijn vent en hij zei dat ie t voor me gaat regelen als k er ben, ik moest me geen zorgen maken.
dus komt allemaal goed

Hey Evalien…Heel veel plezier in Hurghada en geniet van het weer en zeker van elkaar…

Suusieme…hoe is het?..Hier alles goed…het weer zit tenminste mee cheer…Groetjes aan N

heeft iemand ervaring om te willen verhuizen naar egypte en daar werk te zoeken?
is het moeilijk ?

Suusieme is er voor onbepaalde tijd, die kan je wat beter helpen denk ik! en dan ook qua werk…
ik ga volgende week voor 3 maand heen, ook werken… dus k zal ook wel wat meer ervaring op doen maar daar heb je nu niet zo veel aan! :wink:

1 like

We zijn ons aan het orienteren voor de MVV aanvraag en aan het bekijken of we direct een aanvraag indienen of eerst advies-aanvraag hier bij de IND.

Is er op het forum nog iemand die hiermee bezig is??

Marmah
[/QUOTE]

Hoi Marmah,
Mijn mannetje en ik gaan ook voor een MVV. Hij gaat 7 juli a.s. het inburgeringsexamen afleggen op de ambassade. Hopelijk slaagt ie in een keer…hij is er wel een beetje zenuwachtig voor…wie niet haha…Ik ga de advies-aanvraag MVV doen. Ik voldoe aan alle genoemde voorwaarden…echter je weet maar nooit wat het IND nog aan eisen, regeltjes enz. in petto heeft. Ik ben al bezig om de gevraagde gegevens te verzamelen zodat, als hij geslaagd is en het papiertje heeft, ik alle papieren zo snel mogelijk naar het IND kan sturen…en dan duimen op een snel positief bericht!:dag:

evalien- als je land heb je n,visa voor n,maand
dat ga je ginder dan(zoals hier voorheen al gezegd) dan verlengen in het paspoortkantoor
gaat heel makklijk, als je daar wilt werken, zal je het ginder tog almaal moeten leren, stresskippen brengen geen resultaat op in egypte is het Geduld hhaaaahaaaaa
het allerbeste ginder !

@ Evalien: hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=30311 vind je nog wat meer info over een visum

1 like

Evalien, veel plezier en geluk toegewenst in Egypte. Wanneer vertrekt je vliegtuig?

hey hey
dankjewel!!
mijn vliegtuig vertrekt dinsdag 29 juni :smiley:

hey…
nog even een berichtje… ik weet nu zeker dat M niet meer werkt waar hij werkte, wat bizar is want hij vond zijn werk en de plek te gek. Op zijn werk weten ze niet waar hij nu is.
Ik weet nu bijna zeker dat zijn familie het voor elkaar heeft… ze wilden eerder al dat hij weer in Hurghada zou komen wonen/werken zodat ze hem beter in de gaten kunnen houden en het lijkt er op dat het ze gelukt is. M zou zijn werk NOOIT uit vrije wil hebben verlaten, dat weet ik 100% zeker. Ook ben ik bang dat de kans bestaat dat hij weer terug is bij zijn ex, ook niet uit vrije wil overigens, het viel binnen het eisenpakket van de familie… Tja, en van de familie ga ik het nooit ‘winnen’ ben ik bang.
Naja dan lag het niet aan mij… Draagt iets bij aan mijn gemoedsrust.

Het doet me veel verdiet, niet alleen voor mezelf (ik vind de hele situatie nog steeds onbegrijpelijk) maar ook voor hem. Ik had nooit kunnen bedenken (en hij ook niet) dat ons contact zijn leven zo overhoop zou halen. Als wij elkaar niet hadden leren kennen hij gewoon zijn leven in peace verder kunnen leven…
Inmiddels was ik er wel van overtuigd dat ik een ‘goeie’ getroffen had, helaas gooit nu de familie roet in het eten :frowning:

Argh! Ik ga maar weer eens op zoek naar afleiding…

(sorry voor mijn minder positieve berichtje(s) tussendoor)

je hoeft geen sorry te zeggen hier op het forum mag je alles zeggen en dat helpt ons weer en het helpt zeker jou even alles eruit gooien. Het is idd een heel vreemd verhaal heel jammer ook dat je niets meer hoort zodat je het een plekje kan geven. Maar zoals jezelf al zegt je wint het niet van de familie maar kom op hij kan toch wel iets laten weten.
Iig denk aan jezelf.
Evalien veel plezier in egypte en als je eens tijd heb schrijf je ervaringen op ben heel nieuwsgierig.
De verloving van me schoonzusje is verbroken ze hadden teveel ruzie en ze wilde niet meer dus op naar de volgende hahah wij hebben ook vriendjes en hun dus ook maar moeten ze eerst verloven.
Een groot feest voor niets had me schoonpa toch gelijk dat het geen geschikte kandidaat was maar me vent vond het goed omdat zijn zusje hem graag zag maar nu niet meer.
Iig als ik het zo zie heb ik een moderne schoonfamilie ben ik wel blij om.

Hey debbie,
Ik woon nu sinds 3 en halv e maand in egypte, ik ben hier al eerder geweest voor 6 maanden en een aantal keer op vakantie en nog een keer voor 2 maanden met werkrn. dus in de afgelopen 2 jaar ben ik er meer dan een jaar geweest haha.
Het is redelijk eenvoudig om werk te vinden, maar lastig om werk te vinden met een goed salaris. ik weet niet waar je van houdt, maar guest relation in een hotel s een van de beter betaalde banen hier. ook is reisleidster een erg goede baan (doe ik nu). maar daar is het toch redelijk lastig om tussen te komen.
als je meer tips/hulp wil hebben stuur me maar een pb.

Heey muchacha!! alweer een beetje gewed aan t weer in nederland? ik hoorde dat t tcoh redelijk zonnig is! en hoe reageerde je familie? heb je jezelf sterk kunnen houden?

echt leuk hoor evalien! met een beetje mazzel sta ik ook op de luchhaven deze dinsdag e zo niet he ik lekker mijn vrije dag haha. in welk hotel ga je werken?? ben heel nieuwschierighoe t gaat bevallen!

Dreetje, wat een gedoe zeg, maar ik ben wel blij dat je nu tenminste een klein beetje weet. en wieweet kom ik hem hier nog tegen bij een eenofandere duikschool, dan zal ik hem wel even ondervragen whahaha :evil:

Ik sprak pasgeleden met N over onze kinderen, hij was vastbesloten dat als onze dochter uit zou gaan met een jongen, dat hij eerst bij ons moet komen. daarop reageerde ik hoe zit t met de zoon? die mag gelijk uitgaan met een meisje als het meisjes ouders daarvoor toestemming geven, zei hei. daar was ik het neit mee eens. als je perc wilt weten met wie onze dochter uit wilt gaan, wil ik perc weten met wie onze zoon uitgaat, dus die moet dan ook langs komen! hihi, ja gelijkheid moeten onze kinderen ook krijgen.
Hier kom ik op vanwege de schoonzus die verloofd was.
Als ze verloofd zijn, mogen ze dan samen in 1 kamer zijn? of moeten er dan alsnog altijd mensen bij zijn?

nou dat was t weer evenm vanuit het bloedhete egypte waar ze 50 graden verwachten :s zweet zweet zweet:dag:

1 like

Hey ik zit in festival le lardin… K weet niet oft wat is maar dat zie ik dan ook wel. Blijkt wel een heel groot hotel te zijn. Ken je het? Wat is de ervaring met dit hotel? Op internet zag ik wel goeie comments… Wat leuk! Ik kom aan om 8 uur volgens mij. Ben je er dan ook?

Hallo allemaal,
weer een tijdje geleden dat ik er was. Had even geen internet en was een weekend weggeweest. (zonder telefoon) M. is goed in het niet reageren op smsjes, zoals velen van jullie ook wel zullen herkennen. Ik kwam thuis na mijn weekend en mijn telefoon was stil gebleven rondom M. Daar baalde ik natuurlijk van…Hij zit in Cairo. Nu heb ik deze week ook heeeel weinig van hem gehoord terwijl ik hem gesmst heb of er iets aan de hand was vanwege het geringe contact wat we momenteel hebben.
Toch maar besloten om hem weer te bellen, stom van me eigenlijk omdat hij ook initiatief kan nemen.
We hebben een uur gepraat zojuist en hij is heel veel na aan het denken over de toekomst. Over het wonen in NL, of hij wel werk kan krijgen, of hij met mij moet trouwen om hier te wonen, (volgens mij is dat geen vereiste toch?) Niet dat hij dat niet wil, maar hij wil “in the right way” in NL wonen en niet op een illegale manier, dat snap ik ook wel en dat gebeurt ook niet. Hij is bang dat hij geen werk kan vinden, de taal ziet hij ook tegenop want het is niet zo’n talenman…Heeft het ook druk met werk en blijkbaar zit er in Hurghada geen school of iets waar men NL kan leren…(is dat idd zo dat iemand weet?) Ik heb gezegd dat hij eerst maar eens voor een vakantie hierheen moet komen ipv zich druk te maken over wonen en werk, want misschien vindt hij het wel helemaal niets.
Ik heb ook gevraagd hoe het komt dat hij niets laat horen want ik heb dat nodig om vaker wat te horen. Ik vind het verschrikkelijk als ik 3 dagen niets hoor terwijl ik weet dat hij vakantie heeft. Als hij terug is in Hurghada heeft hij het weer druk met werk dus ja…Dan vraag ik me af, is er dan nog wel tijd voor mij over, pas ik dan wel in zijn leven. Ik ga dan meteen denken als het langer stil blijft, hij wil niet meer, hij bouwt het contact af om het afscheid gemakkelijker te maken. Daarop zegt hij dat hij niet zo is, hij zal het nooit zo beeindigen met mij, maar ja, als ik de verhalen hier lees word ik daar weer wantrouwend van…dusss, ligt ook voor een gedeelte bij mij, maar ik vind dat hij een schepje erbovenop moet doen, op het contact en ik een stapje terug in het sturen van smsjes. Ik mis hem en heb hem nodig, het telefonisch contact, smscontact en de skype is het enige wat we hebben. Dat snapt hij ook wel, maar hij wil tijd voor zichzelf omdat hij zich “shit” voelt. Daarop zeg ik dan weer dat ik er ook nog ben en dat hij mij niet kan negeren, “i’m not ignoring you”, i take time for myself, i can’t take care of you if i don’t feel well about myself…Dat zal ook wel, maar ik wil ook wat aandacht snapje…(vrouwen misschien)
Ik maak mezelf soms helemaal gek en dan vraag ik me af of ik dit nog wel allemaal wil!! Het is zo moeilijk op deze manier. Het contact wat we hebben is stukken minder, maar dat is ook het enige wat we hebben! aaaah!! SOrry voor mijn frustraties hoor…maar moet het even kwijt, volgens mij heb ik 3 keer hetzelfde geschreven nu haha.
Hij zou eraan gaan werken om wat meer te sturen, ik ben benieuwd, hij zegt wel vaker wat en dan verandert er ook niets…
Ik zou zo graag willen dat hij hier bij mij woont, samen in een flatje, allebei werk, daarna samen eten, samen slapen, gewoon lekker samenwonen…maar ja, ben ook bang dat als het zover gaat komen en we een MVV aan zouden gaan vragen dat hij er geen zin meer in heeft ivm inburgeringscursus en NL-taal…Herkent iemand dit ook? Die onzekerheid als het daarover gaat? En over de taal en het werk?
Dit lucht wel even op…

• Geniet van het mooie weer voor degene die in NL zitten.
  • Degene die nu lekker bij hun mannetje zijn geniet er ook van.
  • En degene die het moeilijk hebben op dit moment, dreetje, suusje, veel succes, veel spuien hier dat werkt!

xx Deena

Hallo Deena,

Ik denk dat je niets teveel vraagt. Wij nederlandse vrouwen zijn er goed in om veel van onze buitenlandse partner te accepteren. Hij kan ook rekening houden met jouw gevoelens en behoeften. En als hij om je geeft zal hij toch ook contact willen hebben. Misschien zijn ze het minder gewend om over problemen met vrouwen te praten, dat zou kunnen. Maar voor ons geeft dit vaak een verdieping van de relatie. Dus, kom voor jezelf op, wat je vraagt is helemaal normaal. Natuurlijk is het een hele stap om hierheen te komen en de taal te leren en werk te vinden, maar hij is nog jong en je kan de weg open houden om na de mvv weer terug te gaan.
Maar jij kent hem het best en je weet of voelt wat zijn gedrag betekent.
Kop op en succes, je bent de moeite waard.