'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Biancos,

Nog een vraagje, waren ze bij jouw man dan niet bang voor vestigingsgevaar? Ik zit nl te twijfelen of hij eerlijk moet vertellen dat hij hierheen wil vanwege onze relatie en om te kijken of hij zich uiteindelijk hier wil vestigen… Het is allemaal zo’n gedoe, dat je door de bomen af en toe het bos niet meer ziet :wink: Toch jammer dat ze niet net als wij gewoon het vliegtuig kunnen pakken :frowning:
Mag ik vragen hoe lang jij en je mannetje al samen zijn en of je al bezig bent voor zijn MVV, of denk je erover om naar Egypte te gaan?
Wat leuk dat je een kleine krijgt :slight_smile: wanneer ben je uitgerekend? of is het al geboren??
Wij zijn er ook mee bezig maar ja echt makkelijk is het niet als je zo ver van elkaar zit, moet maar niet in de geplande vakantie pakken…Maar geeft ons wel weer wat te dromen :wink:

Hoi skyblue.

Wij hebben,niets vermeld van onze relatie.Zelf niet dat we getrouwd zijn.Ivm met de afwijzingen.Nu heb ik hem ook niet zelf uitgenodigd,maar een familielid,dit is namelijk ook mogelijk.Met als rede toerisme,bij een vriend:-)Mijn advies is dus om niks over je relatie te vertellen.Maar dat is mijn ervaring.Ik ben niet bezig met een mvv,wel in verdiept,maar je moet aan aarig wat regels voldoen,voldoende inkomen hebben 1500 en nog beetje ,een vast contract enzo.hij moet inburgeringtoets doen,dus een beetje nederlands kennen,Weet niet of je je er al in verdiept heb???
Wij gaan proberen,om in een van onze buurtlanden te gaan wonen.
Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn mannetje
De kleine is er nog niet:-).Maar verwacht hem wel deze maand:-)

Hoelang zijn jullie al samen?Beheerst je vriend al wat nederlands??

groetjes

Hoi,

Ja ik zit al van alles na te kijken daarom zie ik onderhand ook een beetje scheel :wink:
Ik wil hem nl zo snel mogelijk hier hebben, kan echt niet tegen die afstand, wat een drama…maar idd die regels waar je aan gebonden bent…hopelijk heb ik in juni een vast contract en dan ga ik het wel in start zetten, hij wil best aan de inburgeringscursus ( nou ja cursus…er zijn geen lessen en geen boeken dus…) beginnen dus dat ga ik zsm opsturen naar hem, en dan is het voor ons eigenlijk alleen dat hij dingen moet laten legaliseren en moet slagen. Gelukkig is mijn inkomen ( op papier ) ruimschoots voldoende om hem hier te krijgen en als ik dat vaste contract heb is die eis ook voorzien. En uiteraard een map met bewijzen van onze relatie ( foto’s, telefoonrekeningen, vliegtickets etc.)
Ja ik dacht zelf ook al dat ik hem dat zou laten zeggen, gewoon op vriendenbezoek ( heeft er hier al een aantal, toch handig dat toerisme ) en nederland en europa bekijken…
Spannend hoor, en het lijkt erop dat je een kleine man krijgt dus…leuk hoor, krijgt je baby ook een arabische naam of maakt dat bij jullie niet zo uit?
Had ik nou overigens goed begrepen dat jouw mannetje Christen is?
Dat heb ik nou weer niet, die van mij is moslim en ik heb geen religie ( kreeg ik ook een heeeele leuke reactie van hem op ahaha )
Hij spreekt een heeeeeel klein beetje nederlands, gewoon wat toeristen hem leren uiteraard. Maar hij zegt de dingen wel vaak in de goeie context…en gelukkig heeft hij een echte talenknobbel want hij spreekt 5 of 6 talen, waarvan zeker 3 heel goed bruikbaar :wink:
Wij zijn bijna een jaar samen nu, nog niet echt super lang, en als je al die dingen hier leest gaat het kippenvel wel op je armen staan he, maar gelukkig kan ik ( tot op heden ) zeggen dat al die dingen bij ons ( nog ) niet zijn voorgekomen. Al is onze relatie nogal apart :wink: het gaat geweldig en ik hoop dat dat ook zo blijft ( al blijf ik voorlopig alert, maar dat zou ik met iedere man hebben ).
Maar jij overweegt dus niet om in Egypte te gaan wonen?

:vak02:

Nou ja, de eerste 4 jaar heb je geen last van het onderwijs toch;) ? maar ik snap het wel.
DAt is ook 1 van mijn redenen om het liever niet te doen en het feit dat je wettelijk gezien bijna tot geen rechten hebt ( in ieder geval niet als vrouw v.e. moslim, hoe dat zit met Christenen daar weet ik niet…) het feit dat je toestemming moet hebben van je man om het land te verlaten, de kinderen onder de vader vallen ( errug vervelend als het evt uiteindelijk toch fout loopt want dan kun je ze dus daar laten ) en dat je toch vaak word aangekeken als europese slet…maar het kan dat ik het fout heb ( dit is in ieder geval wat ik op het internet heb gevonden ) Niet dat dit alles me echt tegen houdt hoor, het is bij mij meer de financiele situatie want daarheen verhuizen kost aardig wat en ik zit hier met schulden die ik niet 1 2
kan aflossen etc. Bovendien klreeg mijn halve familie een hartverzakking toen ik zei dat ik daar heen ging hahahaha ( ook dat houdt mij absoluut niet tegen ). TOch ergens droom ik er wel van hoor, Egypte heeft toch wel weer wat, behalve het lekkere weer natuurlijk. Ikl heb overigens wel tegen mijn ventje gezegd dat als het zover komt dat ik daarheen ga dat ik wel in of bij een toeristisch gebied wil zitten, omdat de mensen daar toch wat ruimdenkender zijn en je dan ook nog wat ander contact op doet behalve arabieren :wink: Maar voor ons is nu in ieder geval het plan om hem hier te krijgen en dan ( proberen ) zijn droom waar te maken ( meneer zou graag een egyptisch restaurant beginnen samen )
Maar miss is het handig en leuk als we de wat meer prive dingen ook prive bespreken? Ik had je al een prive berichtje gestuurd met mijn mail en msn adres…

Hoi Mosay,

Ik weet niet of je nog steeds een relatie hebt met die egyptische jongen maar ik heb begrepen dat je het minder prettig vond om in je eentje naar Egypte te gaan. Ik had dezelfde gevoelens maar als je liefde voor hem groot genoeg is zou ik zeggen doe het wel want het is het echt waard. Bovendien ziet hij je dan in ander opzicht dan wanneer er vrienden bij zijn en ben je niemand tot last als jullie lekker klef willen doen :wink: Ik heb het nu 2 keer gedaan en de eerste keer vond ik doodeng maar ik moet zeggen het is me heel erg meegevallen. Ook mijn mannetje moest gewoon werken terwijl ik er was, maar als hij aan het werk ging ik gewoon naar zijn hotel en daar vermaakte ik me dan wel, of met zijn collega’s of met andere gasten. Want 1 voordeel, iedereen is op vakantie en dat wil zeggen dat de meeste mensen zeer goed gehumeurd zijn en geloof me, je doet nog hele leuke en aparte vriendschappen op :wink: nou heb ik het voordeel dat mijn mannetje ook wel aan alle gasten vertelde dat ik kwam dus zodra ik de eerste dag in zijn hotel aankwam werd ik al voorgesteld aan sommige mensen. Maar wees niet bang, het is best leuk alleen en jullie hebben de tijd om elkaar echt goed te leren kennen. Huur samen een flatje en ga evt als hij moet werken mee…Het is het absoluut waard ( bij mij in ieder geval wel, ik heb er geen moment spijt van gehad )

hoi skyblue…

Ja dat is goed,maar ik heb geen nog prive berichtje ontvangen.

En idd gewoon dat vliegtuig pakken,en als het tegen zit,kan je altijd je hostes van je reisorganisatie bellen.Die zijn er om je te helpen.

Bij ons was het omgedraaid,mijn mannetje kwam eerst naar Nederland…dus 1ste x alleen naar egypte was voor mij minder eng:-)

Het was de bedoeling dat het over zou zijn omdat ik niet zo snel terug kan komen wegens omstandigheden en hij niet naar Nederland… En tsja je kunt wel op elkaar blijven wachten, maar niet eeuwig.
Dusja had er een eind aan gemaakt maar we konden elkaar toch niet helemaal vergeten. Nu afgesproken om er niet te zwaar aan te tillen maar wel af en toe contact te houden en dan zien we wel tegen de tijd dat we elkaar weer zien…

Alleen naar Egypte zie ik echt niet zitten, als hij eerst naar Nederland was gekomen, was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest. Maar ik ben heel avontuurlijk, zolang ik maar met iemand samen ben… :wink: Ik wil sowieso nog 1x met iemand samen er heen en daarna durf ik misschien de stap wel aan om alleen te gaan.

Maargoed, we zullen zien…

Toch wel jammer.Maar je heb gedaan wat jou hartje je ingeeft.
Mijn gevoel was van het begin,liefde overwint alles.Ook de afstand

Ja dat had ik nou ook, mijn eigen twijfels en angsten opzij gezet en er gewoon voor gegaan. Maar moet zeggen toen ik de eerste keer in mijn eentje in een taxi moest naar zijn werk vond ik het doodeng, maar zodra je verteld dat je een relatie hebt met een egyptenaar zijn ze hartsikke aardig en heb me ook eigenlijk geen moment bedreigd gevoeld. ik durf zelfs te zeggen dat ik me in Sharm veiliger voel dan wanneer ik bv in rotterdam ben…Maar miss. ligt het oojk aan de leeftijd, je bent geloof ik ook nog jong dus dat maakt het miss. wat enger ( niet dat ik al zo heel oud ben ) Maar geef hem in ieder geval niet op en hou e hoofd erbij ( dus stuur geen geld en luxe dingen etc ).

Ik vind het ook zeker jammer en ben er ook nog iedere dag mee bezig om iets te bedenken om alsnog iemand te vinden om samen mee terug te gaan. En ook al zou ik alleen terugwillen, ik denk niet dat mijn ouders mij alleen zouden laten gaan. :wink:
Dus helaas, maar heel hard sparen en heel hard hopen dat ik iemand zo gek kan krijgen, dan zit ik er meteen weer!

Alleen in taxi…durf je meer als mij.
hahaha
De mijne kan zorgen,dat hij mezelf komt ophalen,of een vriend die ik ook ken,hahahahha

Heb 1x meegemaakt was wel heel grappig.Ging mijn man even snel iets kopen,en ik vast een taxi aanhouden,harstikke aardig doen tegen mij,en toen ik zei dat die even moest wachten,omdat mijn man er aan kwam…Ging die er vandoor.
Maar idd als ze weten dat je met een egyptenaar bent,hoef je je niet druk te maken,en als je een paar woordtjes arabisch kan spreken ook niet.

En Mosay wat betreft jou leeftijd…begrijp ik wel dat je ouders je niet zo snel zouden laten gaan.Is toch heel wat je dochter naar een ander land,waar je vaak en veel negatieve verhalen over leest.Maar goed,als jullie bij elkaar horen,komt alles wel goed.

Nou hij kwam me wel van het vliegveld enzo afhalen maar 's ochtends ging hij vanuit de flat naar zijn werk en daar ging ik dan weer 's middags heen en dan samen 's avonds terug. Maar ik moet zeggen dat ik beter ben met betalen dan mijn vent want ik was altijd goedkoper uit. Hamed liet zich nog wel eens omver praten :wink: haha
Maar idd qua leeftijd snap ik dat ook wel, maar miss. een oproepje plaatsen hier tegen de tijd dat je weer wilt, of op school / werk / familie…
En ook al kun je dit jaar niet, als het goed zit tussen jullie lukt het ook wel langer…en anders proberen om hem hier uit te nodigen? Niet geschoten altijd mis…

Als ik een goedkope vakantie kan vinden (ala 450 p.p) dan ga ik in april terug! :smiley:

Ga heel hard hopen op een last minute dus… Als jullie nog sites weten voor goedkope all-in reizen naar Sharm? :wink:

Hoi en een goedeavond Mosay

Misshien een tip voor je.

Maar kijk eens op www.vakantieveilingen.nl

Daar worden best regelmatig vakantie.s aan geboden voor spotprijzen…
vorige week ging er een reis uit voor … € 800 voor het Makadi |Resort Hurghada was een inclusief arrangement en… voor 2 personen

Wie weet he ?

Ik kijk er zelf ook regelmatig …ik wil ook terug naar Egypte vandaar

Gr Kemmy Akkerman

hey iedereen,

ik wou laten weten, ben ook gehuwd met een egyptenaar ondertussen al een jaar, nu hebben we zelfs een kindje.
volgende week gaan we dus op bezoek bij zijn familie wat ondertussen al een jaar is geleden.
natuurlijk hoopt iedereen dat je de juiste hebt, maar dit weet je nooit op voorhand.
maar ik mag zeker niet klagen op dit moment, alleen de crisis voelen wij dus heel hard, ze geven hem geen kans met werk op het moment.
maar als ik al deze verhalen lees ben ik soms toch bang, en wordt ik zelfs achterdochtig naar mijn echtgenoot, terwijl ik nog niks slecht meemaak.
en inderdaad de culturen verschillen ontzettend, maar oordeel niet te vlug op iemand van daar. want ik ben eerst met iemand van hier getrouwd en deze heeft me dik in de schulden gezet.
terwijl bij mijn echtgenoot ik eigenlijk alles heb wat ik wil.
alleen twijfelen we als we naar egypte zouden verhuizen of hier blijven.
want daar hebben we alle twee werk. vindt het zo een moeilijke beslissing.
ale ga jullie laten
tot binnenkort
nathalie

nog even iets vergeten.

waarom vlieg je trouwens niet naar cairo daar heb je al vluchten voor vanaf 69 euro heen en terug kosten ze ook zo iets.
dan kan je met de bus naar sharm, dit is het goedkoopste wat er is.
doe dit namelijk ook.

groetjes
:dag:

Hoi,

Truelove mag ik weten welke maatschappij je naar Cairo vlieg voor 69 euro ik vlieg er ook vaak heen maar niet voor deze prijs. Ik zal er graag meer info over willen.

gr

camel,

misschien ga je wel mee met mij over twee weken ?

gr,

hapsetchut

hey camilla,

dat is met www.tuifly.com geloof me goedkoper dan dit vlieg je zelden of nooit.
moet wel zeggen de prijzen kunnen ook hoger zijn he.
maar zeker en vast vind je daar iets tussen.

ik vertrek maandag weer naar cairo met mijn ventje en de baby.

nathalie