meiden, het is juist niet de bedoeling dat ik naar egypte ga!!! Ik wil hem juist vergeten, echt accepteren dat ik het alleen ga doen…naar egypte gaan zit juist nu helemaal niet in mijn planning!!!
Ook van mij een dikke knuffel Suusje, het is een hele lastige situatie waar je in zit. Ik begrijp dat je gewoon steun wilt krijgen van M en dat je daar zeker nu behoefte aan hebt. Kijk gewoon naar jezelf en doe wat goed voelt. Probeer niet al teveel te focussen op M. en probeer inderdaad geen hoop te putten uit de zeldzame toenaderingen die hij geeft.
Hallo Evalien
kijk even in je inentingspas na of je drie inentingen compleet hebt, en anders even de titer laten bepalen voor hepatitis A/B om te kijken of alles nog actief is. Verder wordt er in sommige gebieden ook malariaprofilaxe geadviseerd.
succes ermee liefs L.
Suusje, houd er rekening mee dat er nog veel momenten zullen komen waarbij je aan hem gaat denken, bewust of onbewust. Zwanger zijn is al een emotionele gebeurtenis op zich en voor jou nog wat extra gezien de situatie. Hem vergeten zal ook niet makkelijk zijn, wellicht niet lukken zelfs en dat hoeft ook niet. Probeer het alleen de juiste plaats te geven, zet hem vooralsnog op een zijspoor. Op een ander tijdstip kun je dan zien wat je er nog me doet. Dikke knuff.
Suusje, ik vind het echt allemaal heel erg klote voor je, sorry voor mijn taalgebruik maar kan geen ander woord bedenken…Als ik me verplaats in jou situatie, wat natuurlijk moeilijk is, ik ben niet zwanger, maar ik denk dat ik hetzelfde zou hebben…Als je je klote voelt wil je hem bellen ook al behandelt hij je niet met respect, hij zit nog wel in je hart…Het is zo’n vervelende situatie maar zoals Cleo al zei, zet hem even op een zijspoor en laat het even voor wat het is…Al deze stress die je onbewust nu hebt zijn ook niet goed voor je kindje en ook niet voor jou…
Erg moeilijk maar denk dat je nu je verstand even moet gebruiken…
Ook een knuffel van mij voor jou…
Hoi Suusje,
Ik sluit me helemaal bij de andere meiden aan.
Iedereen ( op dit forum ) weet in wat voor moeilijke situatie jij je bevindt en iedereen leeft met jou mee ( ik hoop ook dat deze gedachte jou ook wat beter/sterker maakt ) en natuurlijk willen we het allerbeste voor jou en jouw kindje.
En ik denk niet, dat de vader daar ( zowieso NIET op dit moment ) veel aan kan en wil toevoegen.
Ik hoop dan ook, dat je je snel weer wat gelukkiger zou gaan voelen en weer " alles " aankan !!
Geef het gewoon zijn tijd en een plekje ( hoe moeilijk het ook kan zijn ).
Vind het een heel verstandig besluit van je, dat je niet van plan bent om naar Egypte te gaan ( nu of binnenkort ).
Ik heb je al eerder een PB gestuurd, weet niet als deze is aangekomen.
Wil je nogmaals sterkte wensen in deze vervelende tijd en ook een dikke knuffel van mij.
Liefs Hadiya :zon02:
suusje ook een hele dikke knuffel van mij wij staan allemaal achter jou
Wat de mannen betreft. Nu genetisch gezien kunnen ze er eigelijk niet aan doen dat al hun aandacht afgeleid wordt als ze een rok zien voorbij wapperen. Ze zijn immers zo ingesteld om zich te reproduceren.
Mogen wij vrouwen wel gek zijn om voor zo iemand te vallen. Maar wie is er dan zo gek om op elk mogelijke manier vrouwelijke aandacht te willen trekken?
Wat het morele gedeelte betreft, denk ik dat mannen gewoon denken zoals vrouwen. Als je iemand echt graag ziet, ga je door vuur voor die persoon. En dan mogen er nog zoveel potentiëlen zich aanbieden, als het vanuit je hart komt, kan niemand je van gedachte doen veranderen.
Suusje, ik wed er voor dat je M op de lange baan zal schuiven eens de baby er is. Dan heb je zoveel liefde om te geven aan dat kleintje dat het al je tijd zal opslorpen. Wie kan je immers liever zien dan je eigen kindje?
En dan kan M zo veel op zijn kop staan draaien als hij wil.
Maar ik snap dat het nu even moeilijk is, dat je geen man aan je zijde hebt die de hele evolutie mee kan doormaken, want zwanger zijn is toch een intens moment. Maar kop op griet! Je bent een sterke onafhankelijk vrouw die zich binnenkort aan een van de mooiste geschenken van moeder natuur mag verwachten.
Maar voor nu een dik kuusje voor Suusje!
Trouwens, weet je het geslacht van het kindje al?
Skye, wat een lekker dingetje seg! Mooie foto’s.
Hihi en Dreetje, hoe zit het met jullie?
Suusje kop op!
Je kan het… ik weet prcies wat je bedoeld met de moeilijke momenten en hem willen bellen… Ik ben dan niet zwanger… maar net dikke week terug en hoor niks meer van Youssif… Voel me aan de kant gedonderd als een paar oude schoenen…
Het enige wat hij me nog heeft gestuurd, na mijn please send me a message… Zijn antwoord: I miss you too, but we can’t be together, i’m not good for you, you have to forget me, you are good one in my life but my heart cries every night that I can’t be with you… bye kiss…
Tja en daar zit je dan met je mobiel jankend in je handen…
Heb besloten te proberen niks meer te sturen en me op andere dingen te storten…
Op een of andere manier als ze onbereikbaar zijn… wil je ze zo graag zien, spreken, voelen of wat dan ook… Dus ik begrijp wat je bedoeld…
Ik weet dat ik besloten heb te kappen… maar realiteit klapt er even flink in nu het zo is…
Suusje, je hebt je kindje stort je daar op… ga elke dag brieven aan je kindje schrijven… schrijf je gevoel weg… ipv berichten of bellen naar je onbereikbare man…
Ik heb nu ook een schrijfblok op de plek gelegd waar normaal “zijn” telefoon lag. Ik wil niet meer bellen/smsen… mezelf gek maken… Dus dan maar schrijven wat ik voel of wil zeggen, dan is het er in ieder geval uit!
Nogmaals kop op meid! Je bent een kanjer dat je dit alleen doet en je kunt het!
xx
het kost tog geen goud om effe te vragen vanuit hun kant Haw ar you
nee, het gevoel aan de kant als een paar oude schoenen, dat is bij veel vrouwen zo herkenbaar , en vooral het I miss you sooo much, is nheel populaire(op het theater na) zin in Egypte, wat je gevoelens dan weer helemaal overhoop haalt-- ik had ook al vaak kans hoor daar niet van, maar door wat ik ginder in al die jaren al zag en hoorde antwoord ik meestal miss yourself! ik hou gewoon ervan zoals Hadiya aangaf van goede gesprekken met egyptenaren, meestal klikt het bij mij dan wel met mensen die ook in de danswereld zitte, of dansleraars , — oef suusje nu kunne wij hier allen op beide oortjes slapen, ik dacht echt die is weg als da kleintje er is, waarschijnlijk gaat ie dan wel vragen stellen als babytje geboren is(maar jij zit veilig in nederland!)
Ben ff niet op de site geweest , maar het gaat bij mij op dit moment goed .
Hij had spijt en heeft weer contact met mij opgenomen .
Maar ben op dit moment sterk en zie wel wat er gebeurt , laat me niet heen en weer gooien .
Hij moet ook mijn cultuur snappen en dat doet hij niet altijd , want vind zijn weg van denken beter dan dat van mij .en dan bedoel ik over het culuur .
En dan krijg je weer babe here we respect the woman more then in holland , en denk dan ohhhh
daar gaan we weer .
maar goed we zien het wel , en laat het maar over me heen komen .
Ik vecht voor mijn huwelijk , en hopen dat hij dat ook doet .
hihi, gelukkig maar dat het weer een beter gevoel heeft nu en dat jullie er beiden voor willen vechten…
M en ik zitten nu ook even wat moeilijker, (ik zei vorige week toch waarschijnlijk heb ik binnenkort ook een vervelende situatie) en ja hoor…
Hij heeft het erg druk met het werk en heeft het helemaal niet naar zijn zin. Hij werkte eerst voor een NL organisatie maar is overgeplaatst naar een italiaanse en moet nu de italiaanse taal kennen, cursus moet hij zelf betalen, heeft neit veel geld daarvoor…Hij zit dus niet lekker in zijn vel en heeft daardoor geen zin om te skypen, niet alleen met mij maar even met niemand niet…Ik ben iemand die anderen graag wil helpen, (dat is mijn werk ook ;)) maar hij wil dat niet, hij wil het zelf oplossen…Hij wil het liefstse rust van alles en iedereen. Ik ben op dit moment niet de juiste persoon om hem bij te staan nu hij in een slechte bui is vanwege het werk. Hij doet uitspraken als, als ik dood zou zijn zou je blij zijn, dan hoef je niet meer na te denken over de toekomst, over 2 weken denk je positief als je de gedachten hebt om mij kwijt te raken. (ik had hem eerdaags een smsje gestuurd toen ik verdrietig was en het even niet meer wist hoelang ik dit nog volhield, hij daar, ik hier…Ik denk veel na, dit heeft hem ook aan het dneken gezet en ook omdat hij al in een slechte bui is, denkt hij ook negatiever over de andere dingen, zoals mijn relatie met hem, toekomst…
Binnenkort wil hij ook even een dag of 10 naar zijn moeder in Cairo, daar komt hij tot rust, hij zet zijn gsm dan ook uit. Ik vind dat een goed idee, zoals hij nu is werkt dat niet in contact met ons. Hij is altijd moe, druk met werk, dat isook wel echt zo, toen ik daar 3 weken was is zijn telefoon nooit maar dan ook nooit stil. Hij heeft een sociale druk van zijn vrienden, iedereen die hem wil zien en spreken, zijn moeder die blijft vragen wanneer hij komt, ik die hem sms waarom hij niet terugsmst omdat ik als nederlander geen geduld heb…
Gisteravond hebben we een skype-gesprek gehad en dat was neit zo’n leuk gesprek. Hij vertelde me dat ik dus na moest denken over wat ik wil en hij is ook in de war in wat hij wil…Vervolgens word ik serieus en dan zegt hij dat hij mij echt niet kwijt wil maar dat we geduld moeten hebben…Ik ben met het visum bezig maar hij heeft nu geen geld, ik heb ook geen postadres van hem dus kan nog niets opsturen, hij vroeg me dit nog even uit te stellen want die druk kan hij er ook niet bij hebben, terwijl ik weer practisch denk want als hij naar Cairo gaan dan kan hij gelijk een afspraak maken bij de ambassade en zou het mooi zijn als hij dat tegelijk kan doen als hij daar is, zodat hij neit extra 6uur hoeft te reizen vanuit Hurghada…
Ik begrijp hem ook wel, ik ben iemand die na 5 uur geen reactie terug te hebben gehad meteen een berichtje sturen waarom hij niets terugstuurt, ik zet er ook wel druk achter, kent iemand dat ook? Soms vind ik het zo ontzettend moeilijk. M is ook iemand die als hij zich slecht voelt hij zich het liefste afsluit voor alles en iedereen, terwijl ik juist contact zoek met hem als ik me slecht voel…Dat is ook verschillend en ik moet dat misschien ook respecteren, maar ik vind dat zo moeilijk. En nu hij ook het visum uit wil stellen twijfel ik ook weer, maar hij zegt daarna wel dat hij erg graag naar NL wil komen of Duitsland want daar woont zijn broer, maar hij heeft nu teveel druk en wil zich nog niet bezig houden met het visum, hij loopt gewoon over van de stress…
Is er misschien iemand die in Hurghada werkt waar ze nog reisleiders nodig hebben? Hij spreek alleen Engels, kent een paar NL woorden…
xx deena
Waarom willen vele meiden alles toch zo snel ,snel, snel… aan de ene kant begrijp ik het wel, want je wil het liefst zo veel mogelijk bij elkaar zijn, ik ook hoor :-). Toch sta ik hier anders in. Vergeet niet, je leeft allebei in een totaal verschillende wereld, en gaat daarbij ook nog verschillend met dingen en gebeurtenissen om. Dat moet echt niet onderschat worden. Waarom zoveel druk op elkaar leggen? Heb begrip voor elkaars situatie, bouw inzicht op.
Wat ik heb gedaan is zoveel mogelijk naar hem toe gaan, en elke keer zijn we nog meer naar elkaar toegegroeid, we praten dan veel, soms ook niet, net waar we zin aan hebben. Het gebeurt meer spelenderwijs, niet opglegd van ‘zo, laten we nu dat eens bespreken’. Zo krijg je meer inzicht in elkaars denkwijze, bouw je een stabiele relatie op en kun je op een gegeven moment (redelijk) zeker van elkaar zijn en of de basis voldoende is om hem ook naar NL te halen. Je kan hem ook op een andere manier alvast kennis laten maken met NL. Veel vertellen, samen filmpjes kijken op internet, boeken meenemen noem maar op.
Aan de andere kant vind ik, dat je zo meer zekerheid krijgt of het wel echt om ‘jou’ gaat. Vind hij het de moeite waard om zo lang op jou te wachten?
Dit is hoe ik erin sta…misschien heb/ben je/jullie er wat aan.
Clejo, mooi gezegd
Helemaal mee eens.
Deena, het is normaal voor mannen daarachter om zich af te sluiten als ze emotioneel een beetje in de knoei zitten. Zoals bij ons mannen niet willen laten zien dat ze huilen (zo krijgen ze dat tenslotte ingepeperd door ‘de maatschappij’) laten ze daar niets zien van negatieve emotie waardoor ze kwetsbaar zouden kunnen overkomen (waarschijnlijk ook dankzij ‘de maatschappij’). Wij zijn stress gewend, maar in een cultuur waar alles zo op zijn dooie ooitje gaat, komt dat des te harder aan.
Ook het financiële argument van hem kan ik best begrijpen. Is het niet zo dat je als Egyptenaar alleen maar met Egypt air mag vliegen en die belachelijk duur zijn? (wie heeft hier ervaring mee? Klopt dit?) Ik begreep van vrienden dat ze voor een retourtje Europa meer dan 1000 euro kwijt zijn. Dat is voor ons al belachelijk duur, maar voor een Egyptenaar al helemaal.
Sterkte meid!
ooo ik zag nogtans al egyptenaren op n,vlucht van jet air
hey,
het ligt eraan wanneer hij de ticket boekt! vanuit cairo naar ams en terug heeft N. ongeveer 350 euro betaald.
Suusje, het komt goed, je zal M. nooit kunnen vergeten, want natuurlijk een deel van hem zit ook in je buik met je kindje, maar dat maakt het wel zeer waarschijnlijk dat je een onwijs mooi kindje zal krijgen! geniet van je lieverd in je buik, ik wou dat ik kon voelen hoe het is om een kleintje in de buik te hebben.
Trouwens allemaal gefeliciteerd!! Nederland heeft de eerste voetbal wedstrijd gewonnen joehoee!!
Deena, heerlijk lastig hoor! ik zit in Hugrhada, ik weet neit of er echt reisleiders nodig zijn maar hij kan het proberen bij: cairo express (daar zit ik nu), Birght Sky/Blue Sky (daar werkt mn vriend) aangezien we hier contactpersonen hebben, heeft je vriend n grote kans om binnen n bedrijf te komen. dus als ik zn cv heb, kan ik die doorgeven
stuur maar n pb als je dat graag wilt.
Hoe dna ook, nouja de afgelopen week hadden N en ik precies om die reden die je neer zet onwijs veel ruzie! ik wil praten en hij sluit zich af.
Uiteindelijk was ik eigenlijk heel droog en zonder veel tranen had ik hem gezegd: ik heb er op deze manier echt geen zin meer in. ik heb vaak genoeg mijn tranen laten rollen, maar dat is genoeg geqweest.
daarop als reactie: i want to sleep!
nouja ik heb m lekker achter gelaten in de slaapkamer en ben alles van me af gaan schrijven.
Echt schrijven is zo ontzettend opluchtend.
Wat eventueel ook een idee is als je je echt onwijs kwaad en pissig voelt, alles op papier schrijven en daarna dat papier verbranden. een soort iedee van ik verband al mijn boze gedachtes, raar maar het lucht erg op! FIK ERIN haha!
Ook als N. weet dat ik gelijk heb, word hij n beetje nerveus, ik ben de enige die hem de waarheid recht in zn gezicht durft te vertellen, hij pikt het van bijna niemand, maar bij mij toch wel gelukkig. natuurlijk ook neit altijd en natuurlijk ook neit altijd op de meest positieve manier.
Een paar dagen geleden zei hij: ik was alleen maar samen met je om je lichaam mooi te maken, dat was mijn doel. IK heb dat gedaan. Normaal gesproken zou ik laaiend worden maar dit keer was ik eigenlijk heel droog: gefeliciteer dje hebt je doel bereikt. maar ondertussen ben IK degene die dat gedaan heeft, niet jij. nee jij heb alleen steun gegeven en ontzettend bedankt ervoor, want zonder dat was het neit zo goed gelukt.
Hierop was hij natuurlijk stil.
daarna ging het nog verder door hoor. (ik ken hem, en ik weet dat hj deze dingen zegt om zich te verschuilen, pom zichzelf te berschermen om geen pijn te hebben voor als we uit elkaar zouden gaan) Hij probeert dan excuses te vinden waardoor het fout is gegaan en doet dan net alsof hij helemaal geen gevoelens heeft, alsof hy een soort steen is.
aangezien mijn reacties elke keer erop zo waren zoals hierboven geschreven dan opeens realiseert hij wat hij aan het doen is.
Hierop volgde dan ook een bui van hem dat hij over echt van alles en nogwat praten, allemaal dingen die hem dwars zaten en hij opgehoopt had. hehe dus uiteindelijk heb ik t er toch uitgekregen!
sowieso hebben we nu afgesproken om iets nieuws te proberen. als hij pissed is blijf ik 2 dagen stil en ga niet pushen om te praten, maar de 3e dag MOET hij praten. Dit om te zorgne dat hij toch een beetje zijn ‘‘stilte’’ heeft dan en ik uiteindelijk toch ook heb dat hij praat.
Dus ben benieuwd hoe t zal gaan haha!
gister lekker neiuwe broeken gekocht, was ik wel aan toe.
Nouja ik stop weer haha,
succes allemaal met de mannen hahaha
dat is dus het gekke, als ik bij hem in in “real life” dan laat hij zijn emotie wel zijn, bijv. op het moment dat ik ga, of als ik vraag wat hem dwars zit dan praat hij er wel over…
Ik hoop niet dat dat zo is van egypt-air…Als mensen daar iets vanaf weten idd dan laat maar weten.
we moeten sowieso ff kijken hoe we het doen met het visum, ik heb liever dat hij eerst tot zichzelf komt dmv rust en dat we dan weer verder kijken voor dat visum, ik wil in aug. daar misschien weer heen maar de ramadan begint dan ook, weet niet hoe streng hij daarin is en wat het voor mij op de kous heeft…
bedankt!
xx
ik heb pas een retour van egypt air gehad voor 450 euro. zag nu wel dat het in july/aug rond de 700 is, dus het ligt ook aan de periode. en als je in egypte boekt liggen de prijzen zelfs nog iets lager. maar ze mogen ook met een ander maatschappy vliegen hoor.
ik zou trouwens niet tijdens de ramadam gaan. mijn vriend is niet streng gelovig, bid niet dagelijks en gaat ook niet elke vrijdag naar de moskee. maar tijdens ramadam houdt hij zich echt aan de regels, dus geen man/vrouw contact.
Lijkt me ook niet de beste tijd om te gaan Deena tijdens de ramadan.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je vriend aangeeft. Als hij zegt dat het volgens hem kan dan wel. Mijn vriend had er ook moeite mee dat ik vorig jaar in september kwam, gelukkig tijdens de laatste twee dagen van de ramadan maar toch.
Joehoeeeee…suusieme…nog 2 dagen
en dan zit ik weer in NL…alles ok?
Voor de dames…heel veel sterkte met jullie mannen…Ik weet dat het vanuit Nederland niet te controleren is. Ik ben nu hier en ik heb het zelf gezien en gehoord…Maar voor de rest had ik het niet willen missen… ennuh ik zou ook alle mogelijke inentingen nemen…zelf heb me in laten inenten tegen Hepatites B…
Groetjess