Ik vind ook zeker dat je je goed moet voorbereiden op een relatie met een egyptenaar die dan moslim is. Niet dat je over 3 jaar wat hoort en dan zegt oooohhh dat wist ik niet. Dat kan je wel weten en veel praten over alles wat hoort bij een relatie/toekomst moet heel logisch zijn en kunnen. Voor beide partijen is het heel goed om elkaars cultuur te kennen waar je vandaan komt je opvoeding hoe je dingen ziet etc etc etc
Beter gelijk dan achteraf achter dingen komen wat je/jullie niet leuk vinden.
Ik weet en ken er genoeg die idd veel vriendinnetjes hebben vind dit niet kunnen en meng me daar ook niet bij.
Je kan er wat van zeggen maar daar luisteren ze toch niet naar. Dat vinden ze stoer.
Zoals je in de viva heb gelezen het eerste wat me vent zei vond ik niet zo heel leuk maar dat hadden zijn vrienden gezegt want dat vinden vrouwen leuk!!!
De aandacht het mooie koppie en de lieve woorden vinden vrouwen leuk maar je moet goed naar je verstand luisteren. De laatste keer dat ik daar was ging ik samen met me vent naar het hotel waar hij werkte en we zaten daar met zijn allen zijn oude collegas en wij en er liep een meisje langs denk rond de 17 jaar en die egyptenaartje pakte haar helemaal in. Ik kookte van woede ben ook gelijk naar de toilet gelopen wilde dit niet zien en horen ik gaf haar wel een raar gezicht met als hint meid doe het niet luister niet naar die mooie praatjes want dit deed hij bij alle damens. Hoop dat ze dit heb begrepen maar jong en naief misschien.
Ik kan je echt wel vertellen dat gelukkig die van mij helemaal niet zo is elhamdallah dat weet ik dat zie ik dat hoor ik.
hey meiden!
als ik straks voor 3 maand naar Egypte ga he, moet ik dan ook nog speciale prikken halen ofzo?? ik lees overal dat als je op āāvakantieāā gaat dat het niet verplicht is, maar ik lees niets over 3 maanden of meer⦠weten jullie dat??
Volgens mij moet je eigenlijk Hepatites prikken halen iig⦠Ik heb het nu 2 keer niet gedaan, idd omdat ik met vakantie ging⦠maar ja⦠je weet maar nooit hygiene daar is niet echt super enz. Dus ik denk dat het wel handig is om dat iig te doen. Zekere voor onzekere is beter. Ik had het ook beter kunnen doen⦠ga me nu maar even laten testen op dingen⦠Maar achteraf is nooit goed natuurlijk.
Vaccinatieadviezen e.a. aanbevolen preventieve maatregelen voor Egypte zijn hier te vinden: Landelijk Coƶrdinatiecentrum Reizigersadvisering: Landen - Egypte.
Voor echte zekerheid zou ik gewoon even de huisarts bellen, lekker save.
Wat ga je die 3 maanden doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
ik laat me altijd vaccineren, kost niet veel tijd en eerlijk gezegd wil ik het risico ook niet nemen. Je gezondheid is toch je alles. In sommige ziekenhuizen heb je een travelcentre, maar ook de GGD houdt zich met dat soort prikjes bezig.
Natuurlijk moeten we ons hart volgen maar ons verstand gebruiken. Als ik dit zo lees dat veel mannen daar vreemdgaan, wat ik zelf ook wel weetā¦dan schiet er toch even door mijn hoofd zou M. dat ook doen? Ik weet dat hij het niet doet, maar toch, hij heeft voor mij vele vrouwen gehad, daar is hij eerlijk inā¦Het blijft een man en die hebben toch net wat sterkere behoeftes als vrouwen, soms twijfel ik weer en denk, zou hij dan toch ook niet vreemdgaan? Maar dat is puur de onzekerheid waar ik soms last van heb. Nu denk ik er weer even over na en dan denk ik, nee dat zou hij nooit doen. Heeft hij me ook gezegd. Zijn vrienden zijn ook trouw aan hun vriendin/vrouw, wil ook neit alles zeggen, maar vrienden hebben ook een grote invloed in Egypteā¦
Kortom, ik ga er niet meer over nadenken, mijn gevoel zit goed, zijn gevoel ook. Over de Ramadan idd, ik ben nu ook wel nieuwsgierig of hij naar zijn familie gaat, volgens mij nietā¦Zal het hem eens vragen in de skype deze weekā¦Ik zit ook met het aanvragen van het visum, nog steeds niets opgestuurd want hem M niet meer gezien in de skype deze weekā¦
hij heeft het druk druk met werkā¦
ja zit ik me de laatste tijd ook af te vragen
wat doe ik op dit forum hahaha
ik ben vooral negatief over de mannen(en dat zal nooooit ) veranderen! op enkele uitzonderingen na , handelen de meeste zoals sjess ook aangeeft niet uit liefde-
ja inderdaad Camilla , met jonge meijes vinde ze het ook leuk hee- ik vind dit een vorm van Spot drijven met ons, toeristen gaan dit niet blijve slikkeā¦
negatief over daarginder, teigetje heb jij daar al es maanden vertoeft(dan krijg je n,totaal andre kijk)ā¦, wij blijven buitestaanders geloof me, verder vind ik ht n,zalig vakantieland,maar al de rest kan me gestolen worden -dit koken van woede met al hetgene je rondom hoort en ziet herken ik camilla, zo is er dagelijks wel iets- maar wie zijn wij om ons daarin te mengen, we kunne hints geven
ja dreetje , dan moet je conclusies trekken over hem hee- , ik hoop het dat het nu duidelijk is voor jou?- vreemde kerel in ieder geval u zo in het ongewisse laten!!!
hey hey,
de vaccinatries die ik (allemaal) heb zijn hepatites a + herhaling, hpatites B + herhaling, Rabies (pff stomme dure prikken met herhaling!), gele koorts, buiktyfus en dtP ofzoiets!
dus ik heb ze allemaal. de eerste keerr dat ik voor 6 maanden ging heb ik ze allemaal gehaald, alleen hepatites B niet, want daar was te weinig tijd vor de herhalingsprikken, nadat ik terug ben gekomen in NL heb ik ze wel allemaal genomen. voor de zekerheid ook en soatest gedaan om zeker van te zijn dat ik totaal gezond was, vordat het opeens bleek dat ik toch hepatites b ofzo opgehlopen zou hebben, aangezien dat toch redelijk veel voorkomt in egypte zonder dat de meeste het zelf weten.
Ik weet van een collega van me die heeft na 3 jaar opeens toch nog hepatites A gekregen, dus ik ben blij dat ik alle vaccinaties heb, beter veel betalen en gezond op reis dan het risico lopen dat ik straks 10 keer zoveel moet beTALEN voor ziekte in het ziekenhuids door een van deze dingen.
Over dat vreemdgaan, ja zelf ik vraag het me weleens af, terwijl we ongveeer op elkaars lip zitten hahaha! toch gebeurd t in nederland natuurlijk ook veel.
Ik heb in de afgelopen maand 2 keer gehad dat ik met een man in de auto stat, soort privetaxi en beide mannen hadden een āāvriendinnetjeāā waarbij ze heel overtuigend zeiden nee er is geen vrouw met me in de auto alleen wat vrienden, echt geen vrouw, vertrouw je me neit meer ofzo??? terwijl ik toch echt een vrouw ben die ernaast zit⦠je kan heus wel zeggen dat je de tourleader even naar huis brengt⦠wat is daar zo erg aan? eerlijkheidn boven alles, maarja dat zorgt wel weer voor vragen van, doet die van mij dat ook, wanneer ik vroeg zijn er geen vrouwen⦠doet hij dan hetzelfde??
Maarja ik ga er vanuit dat ik veilig zit hihi!
ik moet even werken! doegiess!
hmm het lijkt me nou niet van evident belang om hier een soort van pissing contest van te maken, dus ik zal me ervan weerhouden om mijn eigen ervaringen hiertegenover te zetten om te kijken āwie de langste heeftā. Wel lijkt het me handig geen oordeel over elkaar en elkaars ervaringen uit te spreken. Die zijn voor iedereen uniek, omdat de mens uniek is, en dus ook de mensen die je tegenkomt. Zo zijn er mensen die juist slechte ervaringen opdoen met kopten, anderen juist weer met moslims.
Je zegt zelf, wie zijn wij om ons daarin te mengen? Toch bekruipt me het gevoel dat je doel is hier meiden te bekeren tot jouw eigen mening, en hun mannen met pure achterdocht en negativiteit moeten gaan benaderen eer jij hun je goedkeuring zou kunnen verlenen. Waardoor je een selffulfilling prophecy uitlokt. Tenslotte, als iemand jou consequent in een relatie niet zou vertrouwen, zou jij dan niet na verloop van tijd gaan bokken?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Misschien probeert Raks haar eigen nare ervaringen mbt een relatie met een Egyptenaar op deze manier te verwerken?
En is dat erg?Ik kan mij er wel iets bij voorstellenā¦mijn relatie is uiteindelijk ook geeindigt omdat mijn ex vreemd gingā¦en ja hij is ook werkzaam in het toerismeā¦het toerisme is natuurlijk bij uitstek een branche waar meer vreemdgegaan wordt als elders,denk ik.
Ik zit zoals ik eerder schreef niet vol rancune,vreemdgaan is van alle culturen,ik zie mijzelf dan ook wel weer een relatie krijgen met een Arabische man,haha en blijf in die ene goeie geloven ![]()
ik zit ook niet vol rancune teigertje , waarom zou ik mensen bekeren??
inderdaad, dat pissig hebbe we hier genoeg gehad -
maarre de berichten de laatste tijd hier op het forum zijn tog duidlijke taal , dunkt mij-
op enkele uitzonderingen na, wie loopt,kwam hier gelukkig uit , uit zn relatie met een egyptenaar??(veel gekwetste vrouwen!! ja) selfffullfilling, sorry hoor?? dat heb ik bij mn dans!!----, achterdocht JA,geef ik je volledig gelijk in! (is zo gegroeid door er al jaren naartoe te reizen) haha- never trust a stranger with yr hart(kim wilde) - lei mijn nare ervaringen was met een indier-, - hetgene ik hier neerpen is opdat ik al jaaaren 16 naar egypte reis , en inmiddels n,boek kan schrijven!!- en teigetje mensen bekeren??(doe ik niet aan mee)- , maakt de partner of famillie wel voor je uit in zo,n landen-
Hoi Camilla,
Helaas heb ik die betreffende viva niet gelezen ( wou hem wel kopen, maar was te laat ermeeā¦:mad: ), maar je maakt me nu wel nieuwsgierig !!!
Wat was nu het eerste wat jouw man tegen jou zei ??
Heb in Egypte de standaardzinnen als : " wat ben je mooi " en " hoe heet je ? ", gevolgd door ; " waar kom je vandaan ? " te vaak gehoord.
Op de duur werd ik er zat van, vooral wanneer ze zeiden, wanneer ze wisten dat ik van Nederland afkomstig was, " lekker ding ".
Ik hou hier in Nederland niet van dit woord en daar dus ook niet !!
Op de duur, gaf ik de " players " een gevat antwoord terug, vertelde ik dat ik " Fatima " heette en een Egyptische vader had.
Misschien niet zo eerlijk, maar ik werd er soms gestoord van, vooral wanneer ik gewoon wat te eten ging halen in het restaurant v/h hotel en de koks of de bediening altijd weer met die standaardzinnen kwamen !!
En ik droeg mijn trouwring, gaf geen aanleiding en was** netjes gekleed**.
En nee, ik ben NIET blond en geen meisje van 17/18 jaar !!
Ik heb ook leuke gesprekken gehad, ( zonder dat er iets achter zat ) maar deze waren zeer zeldzaam.
Groetjes Hadiya :zon02:
Hallo Evalien+
het enige juiste advies hierover krijg je bij de GGD of het havenziekenhuis in Rotterdam, die zijn op de hoogte van de actuele ontwikkelingen mbt infectiegevaar en de benodigde inentingen.
Een groot probleem in Egypte is ook het " niet gebruiken " van condooms, daardoor lopen veel vrouwen vervelende geslachtsziektes op van hun vakantieliefde. Gr L.
hij had gehoord van zijn vrienden dat als je indruk op een europees meisje wilt maken je dan stoer moet doen met stoere praatjes maar daar was ik niet van gediend haha daarna was het heel leuk hoor.
Gelukkig ( voor jullie ) heeft zijn eerste indruk niet gelijk alles verpest !!
En ja, dacht al dat het later gezellig is geworden, je bent niks voor niks later met hem getrouwd :slywink: .
Groetjes Hadiya :zon02:
Ik denk dat het alleen maar goed is om elkaar via deze site te waarschuwenā¦helaas is het zo dat veel mannen niet te vertrouwen, en de afstand en het verschil in cultuur maakt het dan niet makkelijker!
Ik heb het op het moment even zwaar, probeerde afgelopen dagen ter vergeef met Mahmoud te praten, de enige reden dat ik dat doe is voor de kleine, maar er is gewoon niet mee te praten. Hij roept alleen maar dat ik mij niet zo druk moet maken en dat we wel zien heo het gaat in de toekomst. Hij heeft nog niks tegen zijn familie verteld en dat vind ik toch wel heel belangrijk! Het allerliefst zou ik hem helemaal uit mijn leven bannen, maar op de 1 of andere gekke manier lukt mij dat niet, als ik me down voel of wat dan ook heb ik zo de neiging hem te bellenā¦ik wil daar vanaf! Het is gewoon een eikel met totaal geen respect! Zijn niet eens echt dingen die hij zegt maar mijn gevoel zegt gewoon dat het allemaal nutteloos is! Hij heeft heel af en toe een opleving en zoekt dan contact waar ik dus weer hoop uit put!
Hoe kan ik hem vergeten en het accepteren dat hij nooit een vader voor het kindje kan zijn?? Ik weet het even allemaal niet meer. Zou misschien ook mee spelen dat ik nu vreselijk moe ben en ik weinig kan hebben op het moment, maar ik vind het gewoon zo moeilijk allemaal alleen!
Hmm ja oke, toen ik op vakantie was heb ik ook 2 hepititus prikken gehad + herhalingā¦
k zal de huisarts voor de zekerheid wel even bellen, just for sureā¦
Verder vind ik het ook goed om dit soort dingen te lezen, natuurlijk is het niet altijd rozegeur en maneschijnā¦
De een maakt het ander mee als de ander.
Toen ik in Egypte was heb ik ook van dichtbij mee gemaakt dat vrienden van mijn vriend een ander hadden, maar dat zegt nog niet over mijn vriend.
Vertrouwen is het belangrijkste aan een relatie ( vind ik ) en als dat er al niet 100% is, waar wil je dan heen??
Ik denk dat als je āā de ware āā heb ontmoet, dat je er 100% voor moet gaan, en als hij al vreemd zou gaan, is het je ware liefde niet en loopt het hoe dan ook ooit stuk en komt alles boven water, hoe dan ook.
Maar zolang je niet weet of hoort dat hij vreemd gaat, en je vertrouwd hem 100% is er ook niets om je druk over te makenā¦
tuurlijk heb je soms buien en dagen, soms weken dat je twijfelt⦠maar dat zou hij net zo hebben lijkt me, ik bedoel tuurlijk⦠je bent ver van elkaar vandaan en dan komen er onzekere tijden.
maar hoe dan ook vind ik persoonlijk, dat je er altijd wel achter komt of het je ware is of niet.
als mijn vent nou vreemd zou gaan, weet ik zeker dat ik hoe dan ook niet oud met hem word, want dan is hij in ieder geval niet mijn ware liefde.
Beste Evalien
je inenting voor de hepatitis is dan compleet voor de komende tien jaar( of was het een tetanus inenting???), je huisarts kan je hierin niet zo goed adviseren als de ggd, aangezien die een speciale afdeling hebben voor buitenlandse vakantiereizen. Als je DTKP inenting langer dan vijftien jaar geleden opgefrist is, is het raadzaam deze ook op te herhalen, dan krijg je de tetanus nog een keer. Verder is voor " nieuwe inenters aan te bevelen om de combinatie Hepatitis a en B te nemen, twinrix, omdat je dan ook hier in Nl beter beschermd bent.
Lieve Suusje
ik snap dat je door de hormonen en vermoeidheid , niets liever wilt als " een normaal contact" met M. Maar als ik je relaas zo lees, geloof ik niet dat je er nog normaal gedrag van kunt verwachten. Hij behandelt jou niet met respect als de moeder van zijn kind, laat staan dat hij dan jullie kind volgens āeen westerse normā gaat accepteren en behandelen. Ik vrees er zo erg voor dat jij straks apetrots met je kindje naar Egypte gaat, en zonder kind naar huis keert. Ik wil je niet banger en onrustiger maken, maar wel toch weer even wakker schudden. Investeer in jezelf en de toekomst van je kind voorlopig. zoek afleiding als je het moeilijk hebt ipv steeds te hopen en pleasen in zijn richting, dat geeft hem nog meer macht over je, en verdriet als je alweer niet de antwoorden/ reacties krijgt die je stiekem van binnen hoopt,
een dikke knuffel van mij voor jou, want die heb je op dit moment heel erg nodig
gr. L.
ja ik ben toen naar de GGD gegaan.
hepatitis B of A had ik al, toen ik verpleegkundige opleiding deed. en voor de laatste vaakntie had ik die DTKP prik gehad en hepatitis A of B volgens mij, dat weet ik niet meer welke het was haha maar k heb ze wel gehad.
waaaaaaaaa das ngoeia hadiya, meer ik verzon op den duur ook namen!
ik ben ook niet blond-ook geen 18 meer , en vrij donker voor n,belgische- dus zei ik ook
maar dat ik egyptische roots hadā¦
ja als je eten gaat halen is het nogal n,avontuur ginder(ook al ben je netjes gekleed) oooo beatifull-ooo yr eyes-,were yr from hahahaa
lieve suusje ā ik wil je Niet bekeren, maar aub ga niet met je kindje naar Egypte (teminste niet alleen), gij heeft inderdaad totaal geen respect,dat was al langer duidelijk - dat gij niks tege zijn famillie zegt tsja gij beschermt gewoon zichzelf --, gij kan uit de famillie gezet worden en dat zal ie vast niet willen- veeeeel sterkte