clejo, ja idd die kleine heeft nog wel eventjes te groeien, volgende week woensdag weet ik wat het word! Super spannend
Dreetje, ik zou helemaal gefrustreerd ervan raken, dus vind het heel knap dat je ondanks alles toch nog zo rustig overkomt, probeer sterk te blijven en het ondanks alles toch zoveel mogelijk naast je neer te leggen en zoek afleiding!
Skye!!! Wat een schatje!
Wat zul je een trotse moeder zijn… en wat zal Omar ook een trotse vader hebben die waarschijnlijk staat te popelen om hem vast te kunnen houden! Ik hoop dat dat snel gaat gebeuren!
Meiden… ik zal denk wel mee blijven lezen, maar schrijven… tja… wat kan ik schrijven…
Succes voor jullie allemaal! voor mij is het immers voorbij
Suusje! Voor jou ook het aller beste meid!
wowwwwwww wat een mooi zoontje hebben jullie superrrr nogmaals van harte gefeliciteerd en heel fijn dat het beter gaat met je.
suusje wat fijn dat het ook goed gaat met jou en de kleine.
Wat n schatje!!!
sooo leuk en mooi dat hij blauwe ogen heeft! echt een kanp kindje, ik wou dat ik ook al zo een lief klein kindje had, maarja eerst nog even een spaarpotje hebben en trouwen hihi! (maar stiekem ben ik wel jaloers hoor!)
Leuk hoor suusje, het begint al wat te worden, ben heel benieuwd of t n jongen of meisje wordt!
spannendd!!! heerlijk hoor!
Geniet er maar van, hopelijk heeft hij niet al teveel last van krampjes. Dat lijkt me zo zielig.
Spannend Suusje, heb je zelf een voorkeur? Jongen of meisje, laat je het ons ook weten of wil je het geheim houden?
Sjess, ik ga je berichtjes wel missen hoor. Misschien vind je het wel leuk om ons een beetje op de hoogte te houden met hoe het met je gaat. En anders kan je jouw ervaringen nog delen met nieuwe forummers. Ik wens je in ieder geval heel veel geluk toe!
oke ik loop veel berichten achter en mijn oog valt keer op keer op waarom hoor ik niets en eet hij wel goed…vorige week zei een vriend van mij uit egypte tegen mij dat hij nu iets harder en meer gaat werken zodat hij vrije dagen kan opsparen en ook minder gaat eten om zijn lichaam te kunnen laten wennen aan de ramadam (rond 10 augustus) zou het wellicht kunnen dat het er zo zit ingebakken bij hun dat ze dat wellicht uit automatisme doen en dat ze proberen om het contact iets te verminderen zodat als men straks thuis zit en hun ouders vragen of ze al toe zijn aan huwelijk en met allerlei kandidaten aankomen ze lichamelijk en geestelijk op zijn voorbereidt??? Wie zal het zeggen mijn vriend daar zei mij (gewone vriend btw ;)) dat ik hem daar wel gewoon kon bereiken en als hij moest bidden ik eventueel zijn voicemail mocht inspreken mocht er iets zijn.
Ik denk dat jullie mannen daar al volop mee bezig zijn en geloof het of niet maar niet alle ouders weten van de europese vriendin van zoonlief triest maar waar, net als dat vele europese vrouwen niet weten van de andere vrouwen van manlief laat staan van hun egyptische vrouwlief…
het feit blijft dat hij niet verplicht is dit tegen een europese vrouw te zeggen wel tegen zijn egyptische vrouw…
Het blijft een hele vreemde cultuur in onze ogen vooral als wij blijven vasthouden aan onze gewoontes!
Laten we eerlijk wezen zou een Nederlandse man zo lang trouw blijven als jij in een ander land zou wonen? Geweldig dat met wat mierenzoete woordjes en een woedeaanval alles weer koek en ei is?
Dit wilde ik even kwijt en ik hoop dat jullie er iets mee kunnen…
Eigenlijk komen je woorden neer op het feit dat iedere man vreemd zou gaan als je niet standaard bij elkaar bent. Bedoelde je dit met jouw woorden Dimphij?
Ik vind het erg kort door de bocht. Maar dat is mijn mening.
Skyblue, Gefeliciteerd!!! Wat een schatje!! Wat een prachtige foto’s! Ik hoop echt dat jouw man Omar heel snel in zijn armen kan sluiten want lijkt me verschrikkelijk voor hem maar ook voor jou dat je deze eerste tijd niet samen kunt doorbrengen!!
Dimphie, ik vind het ook wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat alle mannen vreemdgaan als je uit elkaar bent. Ik denk dat er genoeg successen zijn, ook op dit forum om te bewijzen dat dat niet het geval is. Natuurlijk mis je elkaar, en mis je elkaar erger als je langer uit elkaar bent maar dan hoef je nog niet meteen vreemd te gaan! Ik ken genoeg mannen maar ook vrouwen die vreemd gaan, en een aantal daarvan zien elkaar gewoon elke dag, daar is de afstand dus niet de rede!!
Ik moet eerlijk zijn,natuurlijk komt het vaak in me op dat dat kan gebeuren, en ik denk niet dat ik de enige ben die daar bang voor is!! Maar dat risico loop je elke dag, waar ook ter wereld, en waar je man/vriend ook woont. Als je daar altijd bang voor bent, en onzeker over bent heb je geen leven!! Ennuh, een woedeaanval en mierenzoete woordjes hoef je bij mij niet mee aan te komen! Ik ben daar heel duidelijk in geweest naar Ahmed toe, mocht ik daar ooit achter komen is het voor mij voorbij, whatever zijn verhaal of reden ook mag zijn…
Maar ik ga daar dus niet van uit! Wat heb ik te verliezen, ik ben superverliefd en zie een toekomst met hem en daar ga ik voor!En hij ook, dat heeft ie wel bewezen afgelopen tijd, ondanks het feit dat ik hem nu bijna 5 maanden niet heb gezien!Natuurlijk hou ik mijn ogen en oren open, en blijf ik wel met twee benen op de grond staan,maar dat deed ik ook in mijn relaties met Nederlandse mannen…
Hey meiden…
toch nog weer even een bericht.
Over vreemdgaan, andere vrouw hebben of hoe je het ook maar noemt.
Ik heb daar verschillende vrienden van Youssif leren kennen die dus idd meerdere “vriendinnen” hadden… Frankrijk, Engeland, Nederland… Een van zijn vrienden/collega’s zat 3 dagen voor aankomst van zijn “vriendin” een andere toerist af te lebberen en moest en zou daar nog werk van maken. Ik wist dat zijn vriendin zou komen en heb tegen Youssif gezegd dat ik weg wilde, dat ik me niet met zulke dingen bezig wilde houden…
Een andere vertelde mij vol trots dat zijn ene vriendin voor 3 weken kwam en zijn andere vriendin voor 6 maanden!.. Houd je mond… ik wil dat niet horen… dit bevestigde voor mij toch echt wel heel erg dat dat daar normaal en een soort “baan” business is idd… Heel slecht maar ik keek volgens mij vervolgens ook met zware vraagtekens in mijn ogen naar Youssif… En hij maar zeggen dat hij dat niet kon en nooit zou doen…
Nou ik weet het niet… misschien heeft hij idd wel een vrouw en kids in Cairo en vervolgens een aantal vriendinnen erbij… Wat een vreselijk idee. Maar en schrale troost dat ik me daar nu niet meer zorgen over hoef te maken… Ik ben weer single, nog niet helemaal happy single… Maar mijn ogen zijn daar wel weer even extra geopend…
En nee ik zeg niet dat iedere man zo is… maar ik denk wel dat het daar heel veel gebeurd en het een soort van overleven (van het klote leven wat ze hebben) en een levenswijze geworden… Ze verdienen er immers aan, is het niet aan geld, dan zijn het wel de meegenomen kadootjes…
woooowww Dimphij relax… Er staat toch: Bedoelde je dit met jouw woorden? Ik zie nergens dat je woorden in de mond gelegd worden.
En vwb vreemdgaan en mannen met meerdere vriendinnen: soortgelijke mannen ken ik hier in Nederland ook.
Het blijft een kwestie van vertrouwen en daarin heb je zelf een keus. Ken de risico’s en maak je keuze. Mijn idee.
M vond het ook wel eens moeilijk om mij hier te vertrouwen en was ook wel eens bang dat ik hier met een ander in bed lag, werkt dus 2 kanten op. Feit blijft dat je elkaar niet kunt controleren. Maar als je elkaar niet vertrouwt maak je jezelf helemaal gek en is het geen doen.
Dat is dan weer mijn mening.
… en toch denk ik dat het niet te vergelijken is.
Ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe ze te werk gaan, zo noemen ze het zelf ook. Daarbij kwam ook nog dat Youssif het afkeurde maar wel zei dat het ook de fout van de vrouw/het meisje was… die moet het immers kunnen voelen of de man trouw is.
Verder zijn het de vrouwen die verliefd worden, niet gek… charmante man, lieve woordjes alle aandacht enz enz… Wij vrouwen worden en blijven verliefd en voelen, wij hoeven geen ander ons hart is vol met 1 persoon… Maar hun, hun leven is anders… Ze zijn over het algemeen niet gelukkig hebben 9 van de 10 keer niks en proberen er zo misschien iets aan bij te verdienen, qua leven en geld.
Ik ben er van geschrokken en Youssif heeft me vele verhalen erover verteld…
Natuurlijk heb je hier ook smeerlappen, maar hier is het vreemdgaan op een andere manier dan hoe ze daar vrouwen veroveren…
Niet dat ik nu ineens alleen maar negatief ben… heb gwoon veel opgestoken en geleerd en echt waar… van dichtbij gezien… Kortom wij vrouwen moeten echt wel iets meer op onze hoede zijn in zo’n relatie… En ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denk.
Nee, sjess, je bent niet de enige die daar zo over denkt.
Ik heb zelf daar ook genoeg gezien en gehoord ( uit de monden van de Egyptenaren daar ).
Kan genoeg voorbeelden opnoemen, ook met Egyptenaren die een relatie hebben met een Nederlandse.
Iedereen moet inderdaad wat meer op zijn hoede zijn en niet alles aannemen als zoete koek !!
Natuurlijk is niet iederreen hetzelfde, er zijn uitzonderingen, maar die zijn wel zeldzaam.
Vraag maar Suusieme, wat ze daar allemaal meemaakt m.b.t. het vreemdgaan en flirten, ik denk dat zij er wel een boek over kan schrijven !!
En dan heb ik het niet over haar relatie, ik denk dat die wel goed zit !!
Dus meiden, geniet van het gevoel, maar hou je ogen open, verstand erbij, portemonee dicht en luister naar jouw intuitie.
ja, er is bezzness in Egypte. Er zijn mannen die misbruik maken van vrouwen.
Maar er zijn ook hufters in Nederland. Loverboys, anyone?
Het is altijd goed om op je hoede te zijn. Sluit niet zomaar een orfi af, geef geen geld, etc. Gebruik je gezond verstand. Ik denk dat iedereen dat hier weet. Maar de reden juist dat de meesten hier op dit forum zijn, is ook om de positieve verhalen te horen. De verliefde koppels, de baby’s De meesten komen hier om bevestigd te krijgen dat een relatie met een egyptenaar niet per se rotzooi is.
ik denk, iedereen kent al de slechte verhalen. De mannen die een vrouw in Cairo hebben en toch met westerse vrouwen in Hurghada het bed in springen. Maar dat wil niet zeggen dat je ALLEEN maar dat soort losers daar hebt rondlopen.
Volg je hart, maar gebruik altijd je hoofd. Meer dan dat kan niemand van je verwachten.
helemaal eens Teigetje ‘volg je hart en gebruik je hoofd’. en ik denk niet dat we er verder nog een discussie van moeten gaan maken. het moeilijke is alleen dat het hart en het hoofd soms met elkaar in botsing komt…soms heeft het hart de overhand en dan weer het hoofd. en daarom is het forum voor velen zo fijn, je kunt er met elkaar over praten, ervaringen uitwisselen en gewoon je gevoel delen.
de bekendste mierzoete woorden(na soms woedeaanvallen) en ruzie met een
egyptenaar zijn volges mij I miss you sooooo much !! zo,n cliche zinnetje ginder en zo n,komedie(meestal)
o ja hoor sjess ik heb daar ook al heel wat gehoord en gezien, het ene vriendinnetje zat zwanger op de terugvlucht naar haar land, terwijl meneer bij anderen ging vragen hem om een Visa te helpen!!! - ik was ook weg, wilde dit niet horen…- dreetje ken je niemand die hem in het arabisch n,bericht kan sturen(word hoogtijd dat ie wakker geschud word) das tog niet meer leuk voor jou…, niet iedreen over dezlfde kam scheren(dat weet ik)maar van de meeste mannen krijg ik koppijn ginder !!!
Raks, begrijp me niet verkeerd, maar je bent altijd behoorlijk negatief over ‘daarginder’ en de mannen daar… waarom ben je op dit forum?
(Voor de zekerheid heb ik je profiel bezocht en al je berichten van de afgelopen tijd nog eens nagelezen, en ik heb echt geen positief woord kunnen ontdekken over egypte/egyptische mannen.)
… misschien omdat de meeste mannen daar toch echt met een ander idee handelen dan uit liefde…
Het spijt me meiden… maar ik heb ook teveel dingen van dichtbij meegemaakt wat bij mij even een hele andere kijk op de situatie heeft gebracht…
Ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik door mijn verdriet nu ineens een bittere vrouw ben geworden, maar het is ook dat ik graag meiden hun ogen willen openen…
Ik wist namelijk al heel erg veel voordat ik bij Youssif in Egypte kwam, ik had heel veel vooronderzoek gedaan, boeken gelezen, gesprekken gevoerd enz enz… En soms heb ik het idee dat wij vrouwen ons vooral door de vlinders en liefde laten sturen en dat is in zo’n relatie gewoon niet altijd handig.
Nadat ik het boek “Grenzeloze liefde” had gelezen (toen kende ik Youssif denk 2 maanden) toen ben ik al met deze gesprekken met hem begonnen… Het heeft ons beide doen inzien dat er voor ons geen toekomst is… door de verschillende culturen, het geloof en de denkwijzes enz enz… En nee, liefde kan dit niet overwinnen. Dat kon zelfs Youssif mij vertellen, die dit verschrikkelijk vind. Want hij vind het helemaal niks, dat zijn toekomst een Egyptisch Moslim meisje is waar hij waarschijnlijk niet eens verliefd op is of wat dan ook… Maar gewoon omdat het goed is voor zijn familie en zogenaamd goed voor zichzelf… het breekt zijn hart elke dag weer dat hij moet leven waar hij leeft en eigenlijk helemaal geen waarde hecht aan zijn bestaan… Ik vond dit erg triest om te horen en werd en ben nog steeds erg verdrietig.
Ik zou hem graag helpen, maar weet dat dit niet kan.
Dus misschien is het ook helemaal niet zo gek (en ik keur het absoluut niet goed!!!) dat mannen daar handelen zoals ze handelen. Ze willen gewoon ook een leuk en goed leven. Tja…
In ieder geval… meiden wees op je hoede en liefde is in zo’n relatie helaas niet genoeg.
En ja… natuurlijk er zullen uitzonderingen zijn… het bewijs is ook te vinden op dit forum! God zij dank!
grtz
Hey Raks,
ik begrijp niet helemaal waarom een Arabisch smsje hem iets duidelijker zou maken dan een Engels smsje. Hij begrijpt Engels en zijn vader evt ook (als die telefoon daar is).
En daarbij, gezien de hoeveelheid smsjes en belletjes van mijn kant is de boodschap sowieso wel duidelijk lijkt mij, welke taal je ook spreekt/begrijpt…
Of zie ik iets over het hoofd?