heel goed dat je dat nu ziet en lekker beginnen aan je job vrijdag en lekker aan jezelf denken en leuke dingen doen
als ik dat zo hoor ben ik echt heel blij met mij vent een goede moslim die ook respect heeft voor mij en iedereen en hemelt mijn kookkunsten op bij iedereen (al kan ik niet bijzonder koken ofzo) ik denk dat het idd ook scheelt dat zijn familie vrij modern is hoor wel met tradities maar dat is ook goed.
je hebt nu de Egyptische zijde leren kennen
mn laatste keer toen ik er was, zat ik er 7weken tussen lokalen, en twas me ook niet altijd goed bevallen- je voelt gewoon dat je zo minder bent als vrouw! en inderdaad sjess dat liegen zit er ginder ingebakken(ik weet niet waarom)
ik had ooit ook dromen om er te wonen, maar nu allang niet meer
in ieder geval welkom terug in jou cultuur.
an sjess bovenstaand bericht
Wauw Sjess, niet gedacht dat het zo zou aflopen, maar toch blij dat je een fijne vakantie hebt gehad.
Kijk , als je voortdurend bij elkaar bent, komt je ware aard boven. Wel spijtig dat die ware aard zo dominant is. ![]()
Nu ben je weer een ervaring rijker hé! Maar is het enkel Youssif dat tegenviel of meer de omgeving?
Dalfien! Waar heb jij de jouwe vandaan gehaald? Wil ik wel eens weten… ![]()
En jij Camilla, waar kom die van jou vandaan?
die van mij komt van tanta een grote stad tussen cairo en alexandrie in en de jouwe?
Oooh… ik wil op zoveel dingen reageren, dat M zijn moeder wel eens helpt met koken en dat hij lekker zelf zijn was met de hand doet (hihi dat kon ik door de telefoon zelfs horen :)) enz enz en het haalt zoveel herinneringen op aan gesprekken die we hadden maar ik weet op dit moment niet eens of het nog wel ‘mijn’ mannetje is… Grumbl.
![]()
Sorry, ik wil de sfeer hier niet verpesten.
t Blijft me alleen dwars zitten. Ben net zowaar weer gaan hardlopen, goeie afleiding! En ben vandaag ook nog eens de hele dag stil geweest richting Egypte! Hij alleen helaas ook…
Oh ik heb wel bedacht dat als hij nu terug is bij zijn ex, al dan niet onder dwang, ik in elk geval niet de vrouw ben die een vader ‘bij zijn kinderen vandaan haalde’ of zoiets
das een fijne gedachte dus die probeer ik maar even vast te houden.
Pfff…
Excuses voor al mijn gebrabbel hier, moet t even kwijt ![]()
Uhmm ga ik eens opzoeken Camilla.
Die van mij hahaa, momenteel komt die nog uit sprookjesland.
Nee hoor, ik heb momenteel niemand, maar wie weet is dat wel aan het veranderen. ^^
En Dreetje, hij zal toch ooit wel iets van zich laten horen eh, hoe lang is het nu al stil aan zijn kant?
En als je na een maand nog niets vernomen hebt, zou ik misschien toch een een kwade mail sturen of iets dergelijks (zoals iemand hier al voorstelde), waarschijnlijk zal hij dan wel antwoorden.
Hihi… hoe zit het bij jou?
zoens!
Ik denk dat ik onze relatie en ons weerzien erg geromantiseerd heb… Ik had er zoveel zin in, heb er maanden naar uit gekeken… en dan… dan valt het eigenlijk erg tegen. Ik had af en toe… maar eerder vaak een man bij mij die ik voor mijn gevoel niet kende… vaak was het niet de man waar ik zo verliefd op was, en dat was een erge teleurstelling!.. Maar daarbij hebben we ook heel erg leuke momenten gehad en van elkaar geleerd. Alleen bereikte ik op een gegeven moment echt een breekpunt, heb die dag direct met mijn moeder en beste vriendin geskyped om nieuwe energie te krijgen, want ik zat er echt doorheen. Het leek wel of alles wat ik zei niet goed was… dus zei ik maar niks meer en dan kreeg ik de vraag waarom ik zo stil was…
Ik vond het vaak erg moeilijk. Maar moet nu wel even afkicken, ik mis hem wel en ben ook wel verdrietig… maar een toekomst voor ons zit er zeker niet in. Maar dat wisten we al.
Verder hadden een we een leuk appartement, dichtbij de leuke "uitgaansplaatsjes"lke dag lekker met de taxi of minibus op pad… samen naar het strand, de markt en lekker bij het zwembad liggen.
Ook appart, de eerste dag… na ja ochtend ik wilde op het balkon koffie drinken… vroeg hij ga je zo naar buiten? Ik had een jurkje aan… ik zei ja ik wil graag buiten onbijten/koffie drinken. Hij wilde dat niet, want er waren mannen buiten bezig en die zouden dan naar mij kijken… Ik dacht ohw ok… uhm tja… ha ha ha… heb dit wel gerespecteerd en als ik het balkon op ging trok ik een lange rok aan.
Ook in de taxi, als mn rok opwaaide, of ik ging zitten en mijn knieen kwamen bloot… trok hij mn jurk of rok naar beneden… zodat ze mijn benen niet konden zien…
Erg appart om mee te maken, maar dat vond ik ook nog wel een soort van lief… dat hij voor mij zorgde en op mij lette. Hij was altijd beschermend en waarschuwde altijd andere mannen als ze mij respectloos na staarden. Ze hadden namelijk vaak niet door dat Youssif Egyptisch was… totdat hij iets in het Arabisch zei… ha ha ha…
Ach ja… ik voel me nog niet helemaal weer op mijn plek… moet even mijn eigen routine en mijn eigen ding weer oppakken… voel me nu nog een beetje verloren ofzo…
BTW… Sky! Ben je al bevallen? Of weet iemand dat? Ik heb namelijk nog niet alles terug gelezen!
grtz
Hoi Zonnetje
Met mij gaat het goed , het is stil aan z`n kant … alleen een berichtje vandaag i miss you like crazy and i need your hug … dan denk ik waarom doe je dit dan en wil je bedenk tijd .
Maar goed we zien het wel … ik voel me verder wel goed …tuurlijk doet het zeer .
Vandaag weer wat beter gegeten , ben al 2 kilo kwijt , is toch ergens goed voor hahaha…
he dames,eindelijk weer een berichtje van mij. Deze keer als hele trotse mama van een schitterende zoon. onze omar is geboren op 19 mei. helaas was het niet echt de bevalling die ik wilde, na 30 uur weeen waarvan 3 uur persweeen had ik maar 3 cm ontsluiting en werd er besloten tot een spoedkeizersnede. door de ruggeprik was ik zo misselijk dat ik tijdens die ingreep heb liggen braken waardoor de chirurg mijn dunne darm perforeerde. gelukkig hebben ze dit direct na de geboorte van omar gerepareerd. helaas na dit alles bleek dat mijn darmen er maar gewoon helemaal me gestopt waren waardoor ik zeer ernstig ziek was. heb in totaal een hele week in het ziekenhuis gelegen en de eerste dagen van mijn zoontje niet echt meegekregen. maar ben nu alweer lekker een week thuis en volop aan het genieten van hem. het was moeilijk dat mohamed er niet bij was/ is maar we redden ons wel. hij is lekker aan het opscheppen daar en iedereen de foto’s van zijn te laten zien. toen ik hem belde dat omar geboren was heeft hij hardop gehuild ( vertelde later dat hij een uur lang hard had gehuild en da mensen dachten dat er iets vreselijks was gebeurd en hij niet eens kon antwooren ) en geloof me, mijn mannetje huilt nooit. zo blij maar ook zo verdrietig dat we niet samen zijn. hopelijk komt dat wel weer zodra hij een werkgeversverklaring heeft, geduld hebben en tot die tijd doen we het wel weer met de telefoon en heel af en toe het internet. ons kleintje heeft ( voor nu ) zacht glad haar, donkerblond, blauwe ogen en lichte huid. handen en voeten zijn kleine kopieen van zijn vader en het egyptisch temperament is hem ook niet onbekend. qua karakter is hij echt mohamed. het is zo wonderlijk om dat te zien. zei tegen mijn mannetje: iedere keer dat ik naar hem kijk hou ik meer van jou. wist niet dat dat mogelijk was maar het is echt waar. ik ben erg gelukkig maar ook verdrietig omdat ik alleen ben en hij zoveel mist. maar wat is het heerlijk om zo’n kleintje te hebben samen
ik heb wel af en toe mee gelezen en ben blij dat ik kan zeggen dat mijn mannetje me wel respecteert en hij ook graag voor me zorgt, eten kookt en de afwas doet. andere dingen moet ik hem wel vragen maar dat schijnt een mannenkwaal te zijn, die zien dat soort dingen gewoon niet, maar daar doet hij dan ook niet moeilijk over. ik heb ook geboft want het is een stoere lieverd ;)jess, wat jammer dat youssif toch niet was wat je dacht, idd erg ouderwetse gedachten dus. maar dat maakt de breuk wel makkelijker. als het allemaal fantastisch was geweest had het wel heel zwaar geweest ( niet dat ik denk dat het nu allemaal makkelijk is ). gelukkig heb je nog wel lekker vakantie kunnen vieren ![]()
skye, gefeliciteerd, vervelend dat de bevalling zo heftig was maar je hebt er iets heel moois voor terug gekregen! Je moet maar snel een foto hier plaatsen hoor, ik ben heel benieuwd naar je halfbloedje al klinkt hij aardig westers met zijn blauwe ogen en donker blonde haar!!! heerlijk dat je man zo trots is en ik hoop voor jullie dat hij snel bij jullie kan zijn!!!
Sjess, welkom terug. Jammer dat je zoveel negatieve kanten hebt gezien, maar aan de andere kant misschien maar goed ook…maakt het allemaal een stuk makkelijker!!!
GEFELICITEERD SKYEBLUE!! met jullie wondertje, Omar, wat een mooie naam!!!
geniet maar op en top en ik hoop echt voor je dat jullie maar snel met zijn drietjes mogen zijn =)
gefeliciteerd met jullie zoontje , hoop voor je dat je gauw samen bent met z`n 3.
Gefeliciteerd met jullie zoon Skyeblue! Mooie naam ook.
Vervelend dat het zo’n zware bevalling is geweest maar gelukkig gaat het nu goed met jullie. Geniet ervan.
ooohhh super gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en ga er nu lekker van genieten.
gefeliciteerd skye met jullie zoontje en heel veel geluk samen…en hoop dat papa hem snel in zn armen kan houden want dat gevoel is niet te beschrijven.
Hipperdepip! Gefeliciteerd Skye met de nieuwe aanwinst!
Superveel geluk samen!
Wat een vrouw toch niet moet afzien seg! Maar voor zo’n klein ding hebben we het wel over hé! :hihi:
Wauw dat hij zo aangedaan was, vind ik zo schattig. Kijk, dat zijn dan weer de mooie kanten van het verhaal.
You make my day, ga ik weer helemaal wegdromen. ![]()
Dikke zoen aan Omar!
Hihi… toch lief dat hij dan aan jou blijkt te denken. Even rustig aandoen en je ziet wel.
En ja liefde gaat inderdaad door de maag :p. Ben je nu van plan om daarheen te gaan omdat die dat gevraagd heeft?
alf mabrock skyeblue
sjess , hoe meer je daar verblijft en tussen de bevolking leeft-zit
goe meer je de andere(echte)kant ziet- buite het toeristische is het heel moeilijk leven in Egypte als westerling, ik had het daar ook moeilijk mee,en brak ook op n,gegeven moment-, ik bleef dan soms wel ndag binne en dan kon ik dr weer tegenaan, want Egypte vergt energie (haha), ik ben nu 8weekjes terug, en heb nu pas mn routine terug, en ook al ben ik er graag, deze keer heb ik ook iets van effe genoeg(raar hee)-
van harte proficiat Skyblue!!! Ik kan niet wachten totdat je een foto plaatst ![]()
Wat een heftige bevalling zeg, die kleine heeft wel nu al de dramatische neigingen van een echte egyptenaar ![]()
Sjess, jammer van je vakantie en jammer dat Y toch een andere kant had die je niet achter hem verwacht had. Laat me denken aan een verhaal van een Egyptenaar, hij zei:
"Many people here wear their ‘holiday face’, a happy face. But nobody has only one face. You don’t see their other faces until you spend more time with each other outside of holiday, in real life. It can be disappointing, it can be good. No matter what, if you love someone you must be in love with all the faces and be prepared to show all your faces. Or else it’s not love, its deception. It’s easy to love the holiday face, the challenge is the other faces.
And if all your faces do not work together with all the faces of the other person, it was not the person Allah meant for you to be with.”
Vond ik wel mooi ![]()