Suus, ik heb eens zitten denken. (Klinkt nu al gevaarlijk.) Je geeft aan dat hij weet dat jij gelijk hebt wat betreft het eten, maar dat hij dat niet toe durft te geven. Dat zal dan juist zo zijn als je erop aandringt. Denk je niet dat het vanzelf wel weer beter wordt als je het laat gaan? Dan kan hij naar eigen idee uit zichzelf beteren, i.p.v. het te doen omdat jij het zegt en zo dus zijn eigen fout en jouw gelijk moet toegeven.
Los daarvan is het ook nogal zonde om hier steeds ruzie over te maken. Lijkt me heel wat fijner om in die tijd lekker tegen elkaar aan te kruipen op de bank. Het is zijn lichaam, als hij die slecht wil behandelen moet hij het zelf maar weten, hoor. Hij is degene die zich vanzelf minder energiek gaat voelen of het slechte, saaie eten zat wordt. Wie niet horen wil, moet voelen. En ook dat lijkt me een reden voor hem om toch wat te veranderen op den duur.
Enige punt waar jij dan nog mee zit wat betreft het eten is dat je nog steeds bezorgd bent. Eigenlijk lijkt dat wel een beetje op het negeer-verhaal, is moeilijk om te doen (het van je af te zetten), maar misschien wel beter. Hij is een flinke (en die bedoel ik positief) gezonde man die echt wel wat hebben kan. Zijn gezondheid zal niet zomaar schade oplopen van een periode slechter eten.
Als ik jou was zou ik dus proberen dat probleem zijn probleem te laten, je niet verplicht voelen te gaan moederen en leukere dingen met je energie te doen! En vooral lekker gaan stappen met je collegaās, ookal heeft hij geen zin.
Ik weet dat dat wel erg makkelijk gezegd is van meā¦
Dat lui zijn, niks uit zichzelf doen in het huishouden of spontaan een klein romantisch gebaar uitbrengen naar jou, daar kan ik heel lang over nadenken zonder dat er iets nuttigs in me opkomt. Er zijn best wel wat mannen te vinden die wel spontaan met een sopje door het huis gaan of eraan denken eens een kaarsje aan te steken. Probleem is alleen dat die meestal niet op vrouwen vallen. Vind ik altijd erg vervelend; de leukste mannen zijn meestal homo.
En nu ik toch een verhaaltje gericht aan jou aan het schrijven ben, kan ik gelijk wel even reageren op je nieuwe baan. Gefeliciteerd! Met een auto⦠Ik vind het wel heldhaftig van je, dat je daar durft te rijden tussen al die mafkezen. Linkerhand op het stuur, rechterhand op de claxon en gasgeven!
Veel plezier met je nieuwe baan en succes met je vriend. Hoe eigenwijs hij blijkbaar ook kan zijn, eerlijk is eerlijk, hij is wel een schatje. Vond ik in ieder geval wel. (Jij waarschijnlijk ook wel, haha.) Helpt misschien ook wel om dat in je achterhoofd te houden als hij toch weer de behoefte krijgt het bloed onder je nagels vandaan te halenā¦
Jullie zijn een leuk stel!
Ik denk dat de meeste egyptische mannen je het bloed onder de nagels willen halen .
Ze denken dat ze altijd gelijk hebben babe i think i know it better then you ???
i say you think ā¦sure hihih
Denk dat ze de eigenschap hebben van altijd maar gelijk willen ⦠weet het niet zeker .
Maar zo voelt het .
Ik ben het met zonnetje eens hoe meer je aandringt hoe minder ze zullen doen.
Je moet niet denken dat ze precies hetzelfde doen als wij dat kan niet niemand en mocht je wat vragen ga er dan niet een heel verhaal van maken wil je afwassen ik ben moe want bla bla nou ook dat werkt averecht gewoon zeggen wil je afwassen??
Hoe meer je ze eigenlijk met rust laat hoe meer hun doen en praten. Uiteindelijk doen ze het wel en als het dan allemaal leuk en gezellig is dan komen ze zelf met verhalen/emotie.
Wij vrouwen zijn ook moeilijk hoor me vent heeft ook wat te verduren gehad. Het is geven en nemen in een relatie en als je dat beide kan is dat heel goed als je dat niet kan weet ik niet of het werkt.
We zijn een leuk stel samen maar soms beide iets te koppig maar ja de andere dag lachen we er weer om ( moet ook kunnen)
Maar toch heb ik soms een groot kind thuis hoor.
deena azie en Egypte kan je totaal niet vergelijken, ik denk dat jij je in azie meer relaxed voelde
het bloed onder de nagels halen Hihi , ja daar is iets vanā¦
ik denk dat er hier momenteel een Realistische sfeer heerstā¦
Het blijft ook gewoon lastig om op deze manier een relatie op te bouwen. Je bent allebei een heel andere cultuur gewend en de afstand maakt het dubbel zo lastig. Je kan elkaar niet altijd goed aanvoelen, wat je vaak beter kunt als je elkaar regelmatig ziet, in verschillende omstandigheden etc. En voor degenen die al wel samen wonen geldt ook dat je niet echt naar een samenleef situatie bent toegegroeid. En onze mannen zijn onze soort relaties ook niet echt gewend, wij zijn assertief, gaan er van uit dat er gelijkheid is, noem maar op. Laten we dit in ons achterhoofd houden waardoor er meer begrip kan ontstaan. En laten we eerlijk zijn, wij vrouwen hebben hierin toch meer gevoel, hebben er misschien eerder ālastā van.
Dusā¦blijf stoom afblazen op het forum! Iedereen heeft een uitlaatklep nodig. En langzaam aan, stukje bij beetje, onze mannen een beetje opvoeden
hoi raks,
Ik bedoelde ook niet dat ik egypte met azie vergelijk. ik bedoel dat ik misschien wat meer layback ben geworden omdat ik 3 maanden ben weggeweest naar azie en dan ook nog eens 3 weken naar egypteā¦Ik ben er zelf geweest dus ik weet dat deze landen niet met elkaar te vergelijken zijn, heb dit ook neit zo beschreven of bedoeld. Bedoelde dat het verstandig is zoals de meesten hier nu zeggen het even te laten voor wat het is, wat meer relaxed worden en ermee omgaanā¦
De sfeer is misschien ook wel realistisch maar gisteren las ik behoorlijk wat negatieve verhalen, terwijl het bij mij op het moment juist goed gaatā¦
Wat bedoel je sarcastisch ⦠we zijn toch benieuwd als onze mannen ook een forum hebben , waar ze net als ons praten of wat dan ook .
Zo waarom sarcastisch ???
De sfeer is misschien ook wel realistisch maar gisteren las ik behoorlijk wat negatieve verhalen, terwijl het bij mij op het moment juist goed gaatā¦
[/QUOTE]
Bij mij gaat het ook heel goed hoorā¦nog steedsā¦en als ik eens een opmerking tegen hem maak of laat merken teleurgesteld te zijn, kan hij daar heel goed mee omgaan, praten we erover. Echt woorden, ruzie hebben we nog nooit gehad. Hmm zou hij wel echt egyptisch zijn⦠haha
Oh ben zo blij met m.
Ik bedoel dat er, denk ik, niet een dergelijk forum bestaat.
Maar dat het lijkt alsof de mannen er wel een hebbenā¦omdat ze soortgelijk gedrag vertonen.
Snappie?
Maar misschien zit ik ook wel fout hoor.
Haha, āHihiā⦠ik denk dat het ook best een humoristische uitlating was over dat forum. Het zou knap zijn als ze elkaar allemaal gevonden zouden hebben. Hoe groot is Egypte ook weer?
Ja inderdaad Camilla, Volgens mij is onze vrouwelijke soort ook niet altijd de gemakkelijkste. Maar uiteindelijk zijn we toch allemaal mensen en die hebben toch gevoelens.
Als je constant bij elkaar bent kun je een deftige relatie opbouwen, want als er dan eens iets misloopt, ben je direct bij elkaar om het uit te praten. Maarja de afstand zal denk ik toch altijd het grootste probleem blijven + Ieder heeft zān leven in zijn land, je kan plots jouw persoonlijke geschiedenis toch niet wissen. Alles wat je in je vroegere leven hebt meegemaakt, met de daarbij horende principes en interpretaties, kan je toch niet zo maar van de kaart vegen, alleen omdat je nu een relatie hebt met iemand uit een ander land. Laat het nu juist een moslimland zijn, die hebben niet altijd de makkelijkste cultuur natuurlijk. (Niet dat er iets mee mee mis is, maar ik blijf er toch bij dat ze op sommige vlakken wel heel andere principes (goede en slechte) hebben.)
Bijvoorbeeld op het gebied van seksualiteit: in Egypte zijn ze zo conservatief als ze groot zijn, wat ook niet altijd positieve gevolgen heeft op de bevolking natuurlijk. Maar hier in Europa, zoals Camillaās man al zei, vind ik sommige meisjes toch wel te losbandig hoor, dan is het misschien wel goed dat je principes hebt waar je je kunt aan vasthouden.
nou volgensmij zijn ze heel erg actief op dat mannenforum als ik hier alle verhalen lees
Suus, ik ben het helemaal eens met wat hier eerder werd gezegd. Als hij zijn lichaam kapot wil maken, moet hij het zelf weten, hij is ook diegene die op de blaren moet zitten als hij omvalt. En als hij egyptisch eten wilt, voor 5 pond kun je downtown koshari gaan halen, dat hij maar gaat lopen haha en 5 pond zal hij toch nog wel zelf hebben zonder bij jou te moeten bedelen!
en een tip voor diegenen die slecht zijn in negeren: dagboek! schrijf brieven aan hem, maar verstuur ze niet. dan kun je wel al je frustraties kwijt, maar weet hij stiekem toch van niets.
Ik heb niet zoveel toe te voegen. De meeste voor mij hebben al verstandige woorden geschreven.
In ieder geval blijft het erg lastig, relaties tussen mannen en vrouwen. maar daar ligt denk ik ook de uitdaging.
Ik wens Suusieme in ieder geval veel succes, het is nu even een en al frustratie maar volgens mij komen jullie daar ook weer uit.
Hihi, het forum voor mannen was volgens mij een grapje. Maar het is natuurlijk wel zo dat er van allerlei verhalen rondzweven en dat ze het onderling het vast ook wel over dit soort dingen hebben.
Hoe gaat het met je Suusje?
En met Sjess, ik ben ook wel benieuwd hoe alles gegaan is.
Tuurlijk moet je goed in je achterhoofd houden dat hun opvoeding zo anders is dan ons dan moet je niet verwachten dat ze alles doen wat wij verwachten niet alleen omdat het mannen zijn maar ook ligt het aan hun opvoeding en daar kunnen ze niets aandoen dit heb ik volgens mij al een keer eerder op het forum gezet.
In egypte doen ze niet veel aan huishouden verwacht dan niet dat ze dat hier in 1 keer doen en gelijk heel goed.
Je moet gewoon niet te hoge verwachtingen hebben dat werkt niet samen over praten is het beste.
Daarnaast hebben een aantal hier nog de afstand wat het heel lastig maakt probeer daarom ook van alle gesprekken iets goeds te maken voor beide heel fijn want wanneer zie je elkaar??
Maar ben blij dat ik die afstand niet meer heb al wil ik wel zeggen ik heb een supertijd gehad daar en dat mis ik wel.
Hopelijk kunnen we binnenkort voor het eerst echt samen op vakantie (niet naar egypte).
Ook bij ons gaat het goed hoor zeker weten maar ik herken echt heel veel van de stukjes hier en omdat wij samen zijn heb ik misschien de ervaring en wil ik dit graag met jullie delen.
Hallo dames!
Nou vannacht om 4 uur lag ik weer in mijn pyama onder de dekensā¦
Ben weer terug⦠helaas⦠want mis het strand, het weer (al is het vandaag ook lekker hier) het zwembad⦠mn vakantieā¦
Mijn roze wolk⦠daar ben ik wel flink vanaf⦠af en toe zelfs een zwat donderwolkā¦
Sorry hoor⦠maar het leven met mijn Egyptische man was niet altijd een pretje! Jeetje voelde me soms echt een voetveegā¦
Elke ochtend onbijt maken, koffie maken, appartement schoonmaken, wassen enz enz⦠ik wil best deze dingen doen, maar niet als het als een soort van ājij bent de vrouw en hoort dat te doenā wordt gezien. Meneer lag languit op de bank en als ik ook net even wilde gaan zitten, kon ik weer gaan staan om een ander opdracht voor hem uit te voeren.
We hebben niet alleen maar ellende gahad, maar wel erg veel conflicten⦠ik ben ook niet op mijn mondje gevallen en laat mij niet zo behandelen. Op een gegeven moment was ik gewoon blij dat hij weer aan het werk moest en ik hem alleen even in zijn pauze en 's avonds zag⦠De tijd voor mezelf had ik echt nodig om bij te trekken, want het heeft me aardig energie, boosheid en wat tranen gekost.
Wel was Youssif op een gegeven moment zo eerlijk om te zeggen dat hij mij echt een bijzondere vrouw vindt en dat hij veel van mij leerde⦠Ik heb 2 totaal verschillende mannen beter leren kennen, de Youssif op wie ik verliefd werd en een Youssif die ik absoluut niet leuk vind en niet kan waarderen⦠Nee hoor⦠niks voor mijā¦En dat heb ik ook tegen hyem gezegd, hij kan wel met respect behandeld willen worden, maar dan zal hij mij ook moeten respecteren⦠en het draaide vaker alleen om hem en zijn woord⦠dan om mijn ideeen en wat ik te zeggen had. Maar dat zal wel hun cultuur zijn, het onderdanige vrouwtje en DE man! Ik mis hem nu wel, maar dat is niet vreemd na 15 dagen samen.
Verder was dit een goeie afsluiter en ben ik benieuwd hoe ons contact verder zal blijven⦠Een ding weet ik wel⦠ik laat zoiets nooit weer gebeuren! Dit was een zeer wijze les⦠Youssif is echt een goeie man. een lieve jongen⦠maar had ook een erg dominerende, manupilerende kant⦠niet erg fijn! Kortom hij zal ooit goed worden voor een andere vrouw, een Egyptische Moslim meid en die zal bij zijn moeder in huis blijven⦠dus dat is de toekomst van zijn vrouwā¦
Gelukkig wist heel veel door alle boeken die ik heb gelezen, de gevoerde gesprekken met mensen en de info op internet⦠maar het in reallife mee maken, dat heeft mijn ogen echt nog meer geopend!
Zo ha ha ha⦠dat was het wel ongeveer⦠Ow ja ben nog in mn eentje (na ja excursie) naar Cairo geweest⦠veel gezien, Piramides, Egyptian Museum, boottochtje Nijl enz enz⦠Super blij dat ik dat lekker heb gedaan⦠Verder veel Sisha gerookt, thee en koffie gedronken, bekenden van de laatste keer bezocht en ook ECHT hele leuke momenten, avonden, dagen met Youssif gehad!
Zeker een vakantie, een ervaring die ik nooit zal vergeten.
Sollicitatie heb ik laten schieten omdat ik even helemaal klaar was daaro en op dat moment mijzelf daar niet kon zien wonen en leven!..
Maar wie weetā¦
iig dat is nu ook heel duidelijk voor je toch een goede afsluiter zonder twijfels nu je heb een leuke tijd gehad en klaar nu op zoek naar een vent hier hihi.
en wat zijn je plannen verder wil je daar nog werken?
Hoi Sjess, goed dat het niet een grote roze wolk is geweest. Want dan denk ik dat je er een stuk meer moeite mee gehad zou hebben om het hierbij te laten. Jammer dat hij zo dominant is. Ik ken dit helemaal niet. Mijn vriend brengt me altijd ontbijt s ochtends, en hij kookt ook. Weliswaar niet heel goed maar toch⦠Daarnaast maakte hij ook schoon en het viel hem op toen ik al eerder had schoongemaakt. Hij zei toen, dat zou ik toch doen? Hij verwacht helemaal niet dat ik alles voor hem moet doen en dat vind ik dan zo leuk aan hem. Het samen voor elkaar zorgen.
Maar ik ben blij voor je dat je ondanks alles wel een leuke vakantie hebt gehad, maar je kan het nu denk ik goed afsluiten.
⦠mijn plannenā¦
voorlopig absoluut geen man!!! Even lekker tijd voor mezelf en begin hier waarschijnlijk vrijdag met een nieuwe baan en heb Egypte even helemaal geschraptā¦
Heb dit keer een hele andere kant leren kennen en die is mij niet altijd even goed bevallen⦠Dus denk niet dat ik daar nu met een negatief gevoel tussen moet gaan zitten⦠Nee eerst mezelf en alles hier maar even op orde krijgenā¦
Het is daar zoān andere wereld⦠ze willen vroom moslim zijn, maar ze liegen en bedriegen en doen alles wat Allah verbied⦠nee, daar kan ik mij niet in vinden⦠En dan mogen de mannen zich meer en beter dan de vrouw vinden⦠ik denk dat ik heel wat beter in mijn leven sta en leef dan menig man daar doetā¦
Kortom⦠ik bedank!
Misschien omdat Youssif uit een boerendorp komt⦠ergens klein uurtje van Cairo⦠Hij heeft de ouderwetse wijze in zn genen, in zn bloed zitten denk ik⦠āik was de vrouw en hoorde te weten hoe te koken en te wassen enz enzā Youssif heeft ook gekookt hoor en lekker ook nog, maar dat kreeg ik dan wel te horen DAT HIJ GEKOOKT HAD! ha ha ha⦠onmogelijkā¦
En wat zo vreemd is⦠eigenlijk⦠ze willen modern zijn, Westers op een bepaalde manier⦠maar als het puntje bij het paaltje komt klampen ze vast aan hun oude denken en gewoonten!.. Is niet erg, maar zeg dan niet dat je modern denkt, of kunt denkenā¦