'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Dreetje

Ik heb er ook moeilijk mee om niet te bellen , ik heb laatst gebelt via skype zo kan hij niet zien dat jij belt . ( misschien een idee )
Je moet alleen ff tegoed kopen … maar is zo gedaan en is veel goedkoper .
Hij krijgt dus geen nummer te zien , misschien ziet hij jou nummer en denk pakt hem niet op
dacht ik ook zodoende heb ik het via skype geprobeert .

Ik wil dit gedrag helemaal niet leren…
het grote probleem is dat zij “een relatie uit liefde” niet echt kennen. Er wordt veel gearrangeerd op de huwelijksmarkt. Verboden goed ( een relatie met een Europese vrouw ) is vaak aantrekkelijk, maar als ze keuzes moeten maken, zijn ze daar niet toe in staat, omdat ze dat van kinds af aan nooit geleerd hebben. Vader en moeder bepalen wat er wel niet gebeurt. Verder vindt de Egyptenaar het heel lastig om iemand te “krenken”, dus vertellen ze liever een leugen als een eerlijk en hard antwoord. Dat ze met onze gevoelens spelen op relationeel gebied, is een heel lastig en moeilijk bespreekbaar item.
gr. L.

Ik sluit me volledig bij je aan…ze spelen met gevoelens zonder erbij na te denken hoe je iemand daarmee kan kwetsen…Soms denk ik dat ze geen gevoelens hebben en dat ze op automatische piloot werken… Zit dat soms in hun cultuur, mensen kwetsen zonder erbij na te denken hoeveel pijn je iemand aandoet? Zij zouden het toch ook niet prettig vinden als hun zus zo behandelt wordt…

Ik bedoel het ook helemaal niet op die manier. Tis meer een luchtige opmerking in de zin van dat ik wou dat ik het kon om er geen moeite mee te hebben om niet te bellen.
Het sloeg op het bellen.

De zussen hebben helemaal niks te lachen met hun dominante vader en broers. Ze weten niet beter, vele studentes in Cairo gaan ook bewust carriere maken, zodat " het" aan hun voorbij gaat.
Het negeren is te leren… zie het als een zakelijk iets, daarmee neem je als zakenvrouw de macht over en ga niet in de oh zo bekende afhankleijke “kinderrol” zitten. Jullie zijn veel meer waard.
Een goede vriend zei mij ooit " remember you are no trash, so don’t let lthem treat you like that"
schrijf liever hier een lange boodschap, als weer een telefoonpoging te wagen, met het risico nog meer verdriet en ellende te voelen. “Spreken” zullen ze niet, en toegeven dat ze fout waren al helemaal niet… helaas.
sterkte ermee L.

Zullen we hier proberen niet iedereen over 1 kam te scheren?
Ik baal stevig van de stilte hier, maar M heeft wel eens tegen mij gezegd dat ik misschien gelijk had en hij er naast zat en dat ging niet over iets onbelangrijks. En dat ze geen gevoel hebben geloof ik ook niet helemaal, heb M wel eens hard huilend aan de telefoon gehad, knap als hij dat kon faken.
Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat M een heilige is maar, misschien heb ik ook een ‘verkeerde’ getroffen, geen idee, maar dan nog geloof ik niet dat ze allemaal zo zijn.

Er zijn hier ook positieve verhalen te lezen :slight_smile:

Laettiana… RESPECT…

potjandikkeme!!!
ik eet de laatste weken elke keer in de hotels in de avond, gewoon om geld te besparen en als ik dan thuis kom, is mn mannetje daar, druk op de computer een stom spelletje aan t spelen of tv aan het kijken. te lui om zelf iets te koken. Zijn moeder had nogal wat eten klaar gemaakt en in de vriezer achtergelaten… dit is dan ook het enige dat hij klaar maakt. En zo neit eet hij alleen ene banaan of drink wat melk/… pff hoe zou het nou toch komen dat hij zo nerveus is elke keer?!! logies als je neits eet of veels te weinig!
en die ene avond dat ik thuis was en lasagna gemaakt had, was het heerlijk rustig en was hij zo blij, maar nee hij kan dat niet. zelfs een kaarsje aansteken voordat ik thuis kom om te zorgen da tik in ene romantische sfeer thuis kom is te lastig!
Ja, ik ben ook aan het lezen in grenzeloze liefde, gister gevraagd hoe het zit met erfenis als ik getrouwd ben en geen moslim ben… daarbij geen echte duidelijke reactie… heo zit het als we trouwen en je vader overleid, moetne we dan bij jouw familie gaan wonen, hoe gaat dat??
weer geen reactie… oke hij wil er nu niet over praten zeg ik bij mezelf. ik vraag zullen we naar rancho gaan? (een club in hrg waar we al een paar keer geweest waren) zegt hij Nee die vind ik neit zo leuk. Terwijl hij daar de keren met mij helemaal uit zn dak is gegaan en zo enthousiast was ongeloofelijk! Ik was daar uitgenodigd door een paar collega’s en wilde best graag gaan, maar alleen met hem. Toen begon hij me opeens te pushen dat ik maar alleen moest gaan! IK ZEI:L IK WIL ALLEEN GAAN ALS JIJ MEE GAAT!
dus toen was hij weer stil.
Daarna vraagt hij doodleuk, wil je een kaartspelletje doen?? ik zeg nee, ik wil tv kijken. Oke ik weet wat anders: elke keer als een van ons een kaartspel wint kan hij/zij de ander een ‘‘opdfracht’’ geven. Ik weer: Was ik neit duidelijk: IK WIL TV KIJKEN. daarbij elkaar een ‘‘opdracht’’ geven is niet bepaald respectabel… misschien ahd ik eht wel meoten doen en elke keer meoten winnen dan zou ik zeggne: ga de afwas nu doen, daarna ga de vloer dwijlen, daarna wa smijn ondergoed want je wil neit dat de laundryman dat ziet…
Hmm ha dik eht nou toch maar gedaan, maarja dan zou hij natuurlijk gaan protesteren en weer een manier vindne om ertussenuit te komen. zoals altijd…
vandaag kwam ik thuis, ik ahd het in de pauze al een beetje opgeruimd en de afwas gedaan, daarbij een smsje gestuurd: kan je alsjeblieft de vloer dwijlen of de was doen? beiden zou natuurlijk het beste zijn!
ggeen reactie op t smsje even latyer ha dik hem aan de lijn: wat was dat voor raar iets, ik zei ik heb opgeruimd en de afwas gedaan, hij zo lief ohg really?? ur great! en ik yes so can you also do something please?
yes we will see!
Ik kwam net thuis (moet zo nog naar t vliegveld om te werken) en ja hoor meneer lag te slapen. hij ahd t ook in n smsje gestuurd: i will first get some rest, than go to gym and than do the stuff for the home.
yeah sure… ik ken hem langer dan vandaag, maarja we zullen zien, ben erg benieuwd of er uberhapt iets gedaan is als ik straks terug kom.
daarna over het avondeten waardoor we gelijk weer ne heerlijke ruzie hebben…
ik vraag, wat gaan we eten? we hebben heir nog rijst en pasta… hij: no I hope to eat Egeptian food, but i dont got money.
Ok you dont got money so we can eat one of the things what we got in the home, we got more than 1 kilo rice and 1 kilo pasta. in any way if you eat egyptian food there is rice inside and we got enough of that!
No i will find a way to eat… and what about me???
Dus ik bleef doordrammen: oke wat is jouw manier dan? wat is jou manier dat je toch kan eten, neits betaald en niets van t huis gebruikt?
I will eat nothing…
Oke dat is zijn manier??? doordat hij verdomde lui is doordat zijn moede rheirt was en die eten kant en klaAR HAD DAT ALLENE OPGEWARMD MOEST WORDEN, IS HIJ OPEENS TE LUI GEWORDEN OM ZELF NOG ETEN TE KOKEN??? sorry hoor, nouja al dit gesprek over het eten wa sik nog redelijk rusitg… hij wilde al vertrekkeb naar fitnbess, maarja ik weet da tik mezelf dan ongeloofelijk ga opvreten, dus heel lief gevraagd of hij nog even naar binbnen wilde komen, oke, met zijn handen in zijn zakken staand stond hij daar, toen ik vroeg om even te gaan zitten: NO if i will sit i dont got enough power anymore to go to gym. I already didnt went yesterday and 2 days not going is bad.
Nee 2 dagen niet gaan is neit slecht: niet eten is slecht.
Hij weet dat ik wil dat hij gewzond eet, want dit is iets waar we de afgelopen tijd (sinds ik neit meer thuis eet) veel problemen mee heb. heb hem gelijk gezegd: moet ik dan je moeder zijn om al je eten klaar te maken ben je zo zwak dat je het zelf neiteens kan?? wat wil ej dat onze kinderen later doen? het is niet gezond als ze het zoals hun vader doen en je wilt toch neit dat onze kinderen niet gezond worden???
Hij weet dat ik bezorgd om hem ben met eten en dat ik wil dat hij ook goed eet ookal is hij op zn werk. hiervoor heb ik 1 keer 50 LE achtyergelaten om toch te zorgen dat hij IOETS eet. maar nu voelde ik dat hij op een snikie manier geld wilt krijgen omdat hij te lui is om zelf wat te maken met het eten hier?
en hij denkt daarbij alleen aan zichzelf… waar ben ik??wat ga ik eten?
je hebt geen zion om iets uitgebreids te koken. OKE we hebben noodels… kook water, doe het in een pannetje en klaar!
nee ik heb daar geen zin in… echt grrrrrrrrr hij maakt me gek! en ik de hele tijd rustig proberen te blijven wat me voor het eerst sinds weken goed lukte en dan hij:
YES I GOT YOUR POINT! mijn punt is: dat hij niet moet zeggen dat hij hoopt egyptische eten te eten… vlgens HEM!
sjonge mannen! hij is slim genoeg en weet drommels goed dat ik wil dat hij goed eet! en dat is mijn punt, daarbj mijn volgende nog belangrijkere punt: als je geen geld hebt en wilt eten en de kastjes liggen vol met eten, eet dan uit de kastjes en ga jezelf niet laten verhongeren omdat je er ‘‘hgeen zin in hebt’’. alsof ik altijd zin heb in dezelfde dingen! je kan het altijd op een andere manier klaarmaken met een andere smaak en een andere look!
En nouja met de I got Yyour point en You got anything other to say? is hij de deur uit gewandeld en lekker naar fitness gegaan.
pff ik weet het ik maar weer een olifant van een mug. maar het word zolangzamerehand een muggenzwerm ter groote van een olifant en dan wil ik al die muggen hard doodmeppen voordat het echt zo een grote zwerm wordt!
Oke oke, ik geeft toe, ik heb mijn maandelijkse periode… ik lees het boek grenzeloze liefde dat ook niet bepaald een leuk jippie positief verhaal is over westerse en egyptische relaties en dat maakt mijn stemming er neit echt beter op.
Nouja we zullen zien of hij echt snapt wat ik bedoel. als ik thuis kom en hij heeft de vloer neit schoongemaakt, er is geen eten voor me of hij heeft de was neit gedaan… als hij al 1 van deze dingne heeft gedaan is het oke, maar zo niet… pff wordt het ene avondje alleen emt mijn zus en haar vriend skypen en dna mag hij lekker in een andere kamer zitten, ik ga dan expres alleen in het nederlands lullen,m snapt hij toch niet…

oehh wat ben ik evil, nouja is zn eigen schuld, moet hij ook maar werkelijk luisterne en neit als een zombie staan kijken.
Het ergste is nog is dat hij weet dat ik gelijk heb, maar hij durft het niet toe te geven want het is een Egyptische Man en die vinde dat nogal lastig!
zo dat is er ook weer even uit… potjandokie wat ene mannen zucht sorry voor t waarschijlijk lange, vol met spelfouten,‘‘gezellig’’ geschreven stukje van me haha.

p.s. ik ga gelijk op onderzoek uit welke website die mannen hebben!! met Google translate vertaal ik t allemaal in t nederlands whahaha!:evil: :unibrow:

Ik herken veel in wat jullie hier schrijven over het wachten op een teken van leven van de Egyptische kant…op een gegeven moment was ik het zo zat…ik heb de situatie toen weten om te draaien zodat hij moest wachten op een teken van mij…dusss eerst gewacht toen er eindelijk een smsje kwam en toen hem ook een paar dagen laten wachten op mijn antwoord.
Het werkte wel maar…ook ik zit niet zo inmekaar en op die manier een relatie met iemand hebben…niet leuk!

Iemand vroeg of de vriendin waar ik zometeen naar toe ga ook Egyptisch is,nee,zij is Duits en woont en werkt in Alex(overigens is zij single dus niet getrouwd of een relatie met een Egyptenaar).

Ik heb al wel een paar jaar een aantal Egyptische vriendinnen en iedere x als ik weer die kant op ga ontmoet ik hun.
Als je een wat nauwer contact met Egyptische vrouwen krijgt merk je dat zij over heel veel dingen hetzelfde denken als wij en valt je op dat er meer overeenkomsten zijn als verschillen.

Beste Dreetje

het is inderdaad niet de bedoeling om iedereen over een kam te scheren zoals je het uitdrukt. Helaas zijn het toch twee verschillende werelden met andere basissen, en natuurlijk zijn er ook relaties die wel goed gaan. Echter staat er de laatste pagina’s veel ellende te lezen, en hebben de betroffen vrouwen, waaronder ook jij, het erg moeilijk. Dit gevoel wordt niet weggenomen door in de afhankelijke rol te gaan kruipen, en het probleem al helemaal niet opgelost.

Suusieme…ik kan je lange verhaal niet lezen…ahahaha…heb nog 2 minuten aan inetcredit…ga zo eten…ahahaha… Call me, dan gaan we een x uiteten…treats on my okay…sjit mot gaan…

Hahaha Suusieme! Wat kan jij toch altijd smakelijk vertellen.
Ok sorry, ik snap dat het niet prettig is, maar ik heb toch even gelachen met je uitspatting.

Wat ga je nu doen? hem de hele avond negeren als hij niets heeft gedaan? :stuck_out_tongue:
Zal hem leren en nog een dikke schop onder zijn kont erbij! Maar dan zal hij tenminste wel met een strak en gespannen sixpack terug naar huis komen. hahaaa :hihi:

ach jongens, ik wou dat ik daar bij jullie was, dan kon ik mee gaan uiteten njaaaaaammmm. Ik ben het hier kotsbeu met dat weer!!! Wens jullie alvast veel plezier samen!

Hey Lei, toch wel leuk om vriendinnen daar te hebben hoor, kan mij voorstellen hoe saai het anders zou zijn om niemand te kennen.

In het algemeen denk ik dat Egyptenaren meer denken als : Wat komt, komt. Alles op het gemak. Zij kennen die stress niet die wij hier hebben.

Ik heb ook wel minder nieuws vernomen zonet. Die Egyptische gids waar ik het over had…Zijn vader is juist overleden. Vind het altijd zo moeilijk om met zo’n dingen om te gaan. Heb mijn innige deelneming teruggestuurd. Maarja je wilt hem dan een hart onder de riem steken en als je zo ver van mekaar verwijderd ben, is dit nogal moeilijk eh. Iemand ervaring met zo’n dingen? En met Egyptische begrafenissen? :s

Wat een verhalen. Heb net zelf ook ff flink ruzie gemaakt met A. Na een week hem niet zien heeft ie tussen het werk door een half uurtje de tijd gemaakt om me te zien op skype, heel erg lief dus was superblij!!! Begint die sukkel over dat ik te bruin ben geworden door de zon, dat mn haar niet goed zit, dat ik mijn nagels moet laten doen en nog meer fijne opmerkingen…Ik ben dus ff heel pissig geworden waar hij het lef vandaan haalt om me na een week niet te hebben gezien commentaar te gaan geven op hoe ik er uit zie en het daar alleen maar over te willen hebben!!!GRRRRRRRRRRRR!!! Je hebt toch wel iets beters om over te praten! Alsof dat belangrijk is als je elkaar een week niet hebt gezien!!!
Nou ja, hij dus kwaad dat ik zo pissig reageerde,na veel trammelant gaf hij gelukkig toe dat het misschien niet erg leuk was en dat het hem speet. Hij wilde graag grapjes maken want hij was zo gestresst,maar ik kon niet echt waarderen!Maar vervolgens moest ie wel gaan omdat er drie man op hem te wachten zat!! Dus alsnog niet even de tijd om wat leuke dingen te bespreken!Wat moet je daar nou mee???
Ben trouwens net terug van een weekendje Pinkpop met mn vriendin die al 7 jaar een relatie heeft met een Nederlandse jongen en exact dezelfde problemen heeft met haar ‘schatje’. Met name ook de problemen die Suusieme net beschrijft, gewoon lui zijn en nooit spontaan iets kunnen doen!Of zien dat het misschien wel leuk is om ook eens uit zichzelf schoon te maken of iets romantisch te bedenken!! Dus denk niet dat het alleen aan Egypte ligt! Mannen snappen ons gewoon uberhaupt niet!!!

heb ik al een keer gezegt hier het ligt niet aan de egyptische mannen het ligt aan het feit dat het mannen zijn en dingen niet zien (of willen zien) gewoon echte mannen geloof iedereen heeft hier problemen mee (op uitzonderingen na)

denk dat dit forum op het moment heel aantrekkelijk is voor nieuwe mensen hahaha :wink:
Ik ben het met camilla eens, het zijn zeker niet alleen de egyptenaren die zo zijn, ik ken genoeg nederlandse mannen die ook vreselijk lui kunnen zijn en niet goed kunnen luisteren. Als dit in belgie anders is hoor ik het graag want dan ga ik toch daar op zoek naar een vent :wink: Egyptenaren zijn misschien wat dominanter ingesteld en proberen minder met gevoel te denken omdat ze zo zijn opgevoed, maar uiteindelijk zijn alle mannen wereldwijd volgens mij hetzelfde! het blijven gewoon lastige wezens af en toe maar ja ik kan niet zonder ze!!!

Maar uiteraard is het heel goed om hier de frustratie af en toe van ons af te schrijven, zowel de leuke als minder leuke kanten!

Nee dat is ook zo!! Ik kan ook echt niet zonder ze!! Maar dat maakt het juist zo lastig als je wilt dat ze je begrijpen. Weet je, ik heb dan nu echt weer spijt dat ik zo uit mn dak ben gegaan want hij bedoelde het echt goed en lief en hij vind het heel erg dat ik zo boos tegen hem wordt. Hij roept dan I’m not somebody from the street!! Maar het is gewoon zo lastig dat ze niet begrijpen dat je soms gewoon een lief woordje nodig hebt, of een spontane actie. En ik denk dat het feit dat onze mannen op grote afstand zitten waardoor je het nog moeilijker kunt uitleggen wat je voelt en wat je precies bedoelt, dat maakt het gewoon extra lastig!In mijn geval, ik spreek hem meerdere keren op een dag maar skypen is erg lastig, hooguit twee keer per week. En die enkele momenten dat je elkaar dan ziet wil je gewoon alleen maar lief doen en dingen bespreken,maar voor mij zijn dat ook de enige momenten waarop ik het idee heb dat ik ook echt kan doordringen dat ik bepaalde dingen erg belangrijk vind en helaas pakt dat dan wel eens verkeerd uit. Vandeweek zei hij weer tegen mij, Sometimes it’s hard to love you!, en hij heeft gelijk dat is zo, maar soms is het ook heel lastig om van hem te houden. Maar als ie zo iets zegt dan breekt mijn hart en ben ik weer zo in love, echt hoor, ik kan niet zonder hem!!!

denk dat er velen zijn die heeeeeeeeeel internationaal zijn hihi!
nemen wat er te vissen valt, zo denken veel Egytenaren)
russische - italiaans- ook denemarken is vrij populair bij onze egyptische vrienden
dreetje(ik vermoed) dat gij zou reageren als jij smst its over between you and me, My father not agree with you(cru) maar je pakt hem op dezelfde tactiek zoals gij met jou doet meid
mischien schiet ie wakker !
ook zo herkenbaar Busy… no work no money…, busy Me to!!! mjaaaaaaaaaaa

Jeminee wat een frustraties en verhalen weer zeg in 1 dag…
Zeker de mannen niet over 1 kam scheren, die van mij is ook niet altijd even fair maar hij
Het van het kaarsje aansteken suusieme herken ik wel, maar in afgelopen 3weken heeft hij ook schoongemaakt uit zichzelf.
Sommige opmerkingen zoals dat hij grapjes maakt omdat hij stress heeft en die wij niet als grapjes opvatten herken ik ook wel. Ze hebben soms een andere manier van humor maar misschien moeten wij er ook anders naar kijken, of ik dan.
Soms zegt hij ook dat hij bepaalde kleren niet leuk vindt terwijl ik daar niet om vraag, de volgende dag vind hij mijn ketting niet bij de kleren passen, ik word dan boos en vraag aan hem of hij het niet op een positieve manier kan brengen. Hij bedoelt het dan niet zo, maar brengt het wel zo…Het is de manier van omgaan met…
M. is naar mij toe wel eerlijk en direct, hij heeft nog nooit tegen me gelogen dat ik weet. Het toegeven van een fout doet hij ook, sorry zeggen doet hij ook, soms is het dan dat hij zegt but i only say it…i don’t mean it, dan begin ik te lachen want dan denk ik, zeg dan niks…haha, dus vaak is het: mean it or say it? meestal hoor ik dan van de andere kant, mean it…
Hij heeft wel een westerse instellling, qua denkwijze is hij ook redelijk westers ingesteld, tuurlijk hij is ook redelijk dominant, ik ook en dat hebben we beiden ook nodig van elkaar. We hebben afgelopen 3 weken redelijk veel gesprekken gehad over ons, de toekomst, gevoelens, over zijn vader die een aantal jaren geleden is overleden. Ik heb zijn gevoelige kant mogen zien en deze was wel oprecht, dus er zijn ook egyptische mannetjes die hun gevoelens bloot geven. (niet aan zijn vrienden, maar aan mij wel) Dat doet me dan toch wel goed…
In ieder geval, het forum is op het moment een beetje in een negatieve sfeer gedompeld…Dames, laat je niet kisten, probeer het soms ook van een andere kant te zien en take it ook more easy…Het leven is dan zoveel meer relaxed. Ik zeg dit nu wel, maar ben net 3 maanden in asie geweest en 3 weken egypte dus misschien zit ik nog meer in deze mood…
Zul je zien dat ik over een week of wat ook weer zit te tieren en te vloeken omdat hij me niet genoeg smst of wat dan ook…haha,

weltrusten…

haha suusje wat ngrapppige opmerking- met belgische
mannen is het niet veel beter gestekd- alleen ze begrijpen wel vlugger iets dan de egyptenaren, we hoeve het niet steeds te herhalen
wat een verhaal suusieme, zo smakelijk omschreven- maar inderdaad , jij moet zn moeder niet spelen hee- toegeven doen ze p-bijna nooit-maar meestal kan er dan wel een Am sorry af…
maar daarna begint de soep opnieuw over het schoonmaken- koken enz… haha , net nkomedie film die kerels en camilla , het zijn inderdaad precies kleine kinderen!!

hei lei- ik heb er een egyptische vriendin-
we hebbe zoveel lol samen, en ja ze denken over veel dingen hetzelfde als ons
(vooral de nieuwe generatie)
ik heb een close band met haar , en heb meer plezier als ik met haar op stap ben dan met een Egyptische man !!!, na een uur heb ik meestal al ruzie met n,man haha…, ik heb hun heel snel door(vinde ze ook nie altijd leuk) hun ego word dan gekrenkt oharme…