Ik heb een theorie ontwikkeld… Zij hebben ook gewoon een forum! Daar spreken ze met elkaar af hoe ze ons kunnen testen, grenzen op kunnen zoeken en ons tot waanzin kunnen drijven. Ze wisselen de populairste spelletjes uit en zijn momenteel erg actief. Wie zoekt die site op en haalt deze uit de lucht?!
Hahahahahah ja dat kan haast niet anders. Hier nog eentje hoor.
Ik lees al een maandje mee met jullie. Heb eind april ook een jongen in hurghada leren kennen die daar in het hotel werkt en ik ben van plan in juli terug te gaan voor 2 weken. We hebben alleen telefonisch contact… hij kan niet smsen met zijn toestel (zegt ie) en hij zit nooit in een internetcafe. Ok geen probleem, doe ik niet moeilijk over. Heb alleen wel een keer gezegd dat ie mij soms ook moet bellen zodat ik weet dat hij aan me denkt. Heeft ie wel een paar keer gedaan.
Laatst was hij boos op me omdat ik er weer over ben begonnen dat ik wel bang ben voor die verhalen bla bla. Jullie kennen het wel. Toen heeft ie gezegd ik kan nu niet met je praten, ik ben boos. En toen heeft ie opgehangen. Ik heb hem daarna nog een sms gestuurd. Ik dacht ik ga niet bellen! Al moet ik mn vingers opeten!!! 5 dagen later nog niks gehoord en ik heb toch maar gebeld. Even gepraat nog en toen zei hij dat ie ging douchen en dat ie me later ging bellen. Nou… jullie raden het al… Later is bij hem misschien over een week ofzo lol2.
Ik ga ook niet meer bellen hoor nu, maar als het zo doorgaat weet ik echt niet of ik wel zin heb om terug te gaan >>>:vak02:
nou nou die vent van je klinkt niet echt over zijn oren verliefd he? Of is hij verlegen?
Een gsm waarmee je niet kunt smssen… dat heb ik niet meer gehoord sinds de begintijd van Dutchtone in Nederland en hoeveel jaar geleden is dat? Zijn gsm moet toch wel nieuwer zijn hi hi. En volgensmij ondersteunen alle providers daar sms. MMS is wat anders, true, maar sms… Welk hotel zit hij?
Heb je al geboekt voor juli? Hoe dan ook, laat het je vakantie niet verpesten, Hurghada is ook leuk zonder een liefde aan je zijde
Gisteravond zat ik te skypen met mn man en we hadden het over ons stomme huwelijk en hoe dat was gegaan en dat ik eigenlijk nog steeds wel graag een feestje wilde. Maar ook dat ik een beetje bang ben van al die verhalen (problemen na scheiden of overlijden of kinderen kidnappen) en wij hebben uiteindelijk niks in ons contract laten zetten. Dat kwam toen door alle stress en die ambtenaar zei dat we niet erin konden zetten wat we wilden en toen wist ik even zo snel niets anders.
Ik heb hem dat wel vaker gezegd, maar hij begint altijd heel hard te lachen, omdat ie t echt belachelijk vindt dat ik zo denk over hem. Hij zegt altijd dat ik niet zo naar die verhalen moet luisteren.
Toen heb ik m de link doorgestuurd van die Vermist kerstspecial, met die vijf vrouwen in Egypte. Hij begrijpt inmiddels een hoop nederlands, dus hij heeft die aflevering zitten kijken en hij was echt met stomheid geslagen. Hij zei dat ie zich echt schaamde voor z’n land en dat hij die kerels echt niet tegen hoeft te komen.
Hij zegt vervolgens ‘Ik ga morgen naar een advocaat om een contract op te laten stellen voor jou. Ik wil niet dat jij daar bang voor bent en als zo’n contract jou rust geeft, dan doe ik dat.’
Ik was echt helemaal verbaasd dat ie dat ineens zei! Wel echt heel lief van m! Ik weet niet of het kan hoor, maar t feit dat ie t zelf al aanbiedt vind ik echt heel lief.
haha - butterfly ik had dat ginder es in een supermarkt- ik was daar altijd met een jongen vriendlijk- die dacht al dat ie zijn slag gewonne had, en zei me if you need me?(uuuuh?) i wait- daags drna trug in de supermakt zei ie doodleuk tegen mij , dont speak to me am very angry??? -, ik ze hem tat your problem not mine!(waaaaaaaaaaaaaaaaah) die dacht al dat ik aan zn haak ging.(die was duidelijk op zoek naar een toerist!)
ja een gsm waar je niet mee kunt sms-en?- waar blijven hun het uithalen!!!- oftwel kan ie niet lezen en schrijven, dat komt nog veel voor in Egypte…,
Nou raks, dat is nog helemaal niet zo raar gedacht. Ik heb ook samengewerkt daar met iemand en ik maar smsen over werk, maar ik kreeg nooit wat terug. Totdat een andere collega mij eens vertelde dat ie kerel niet kon lezen en schrijven…
ja ik vond het ook een beetje raar! sms ontvangen kon ie wel, maar versturen niet met die telefoon die hij nu heeft. hij zou deze maand een andere krijgen waar het wel mee kon. whatever…
vorige week was er nog helemaal niks aan de hand. het is na die “ruzie” dat ie nu zo doet. ik zie wel. moet wel van twee kanten komen.
hahahhaha ja daar heb ik ook al aan zitten denken.
hij wilde zijn mailadres niet opschrijven maar hij ging t opzeggen en ik moest t schrijven. en hoe hij yahoo uitsprak… het is dacht ik eruit kon halen dat het geen hotmail was dus ik zei bedoel je yahoo???
Hallo meiden,
Ik ben ook een tijdje weggeweest. 3weken Hurghada!! Helemaal fantastisch. Hij moest wel werken maar we hadden geluk omdat een luchthaven in Italie gesloten was de eerste week dat ik daar was. Hij werkt inmiddels voor een italiaanse organisatie ipv nederlands, daar werkte hij eerst voor.
1e week lekker veel samen geweest, filmpjes gekeken, naar het strand geweest, lekker samen knuffelen…
Ben nu weer thuis en heb het er weer erg moeilijk mee. De terugweg naar huis in het vliegtuig is altijd zo slopend en moeilijk…Hopelijk vanavond weer skypen. Morgen mag ik weer beginnen met werken na 4 maanden…Zal erg wennen zijn, maar wel een goede afleiding voor nu.
M. wil dolgraag naar NL komen, vooral ook om te zien hoe mijn leven is en hoe het leven in NL is. Hij heeft al plannen gemaakt wat hij wil gaan doen en wie hij wil gaan bezoeken als ik aan het werk ben, haha, erg schattig. Maar ja, deze week maar eens beginnen met alles heel goed door te lezen en informatie op te vragen want soms vind ik het verwarrend wat ik nu precies moet doen…
Weten jullie of het verstandiger is om mijn vader de uitnodiging te laten sturen? Misschien dat de ambassade dan minder snel denkt voor vestigingsgevaar? M en zijn vrienden zeiden dat de kans van goedkeuring groter zal zijn als mijn vader hem uitnodigt met als reisdoel, dat hij een vriend van de familie is en dat hij ons wil bezoeken, heeft voor NL organisatie gewerkt en wil NL met eigen ogen zien…
Moet degene die de uitnodiging stuurt ook op gesprek komen bij de ambassade hier in NL of niet? En de uitnodigingsbrief kun je halen bij de gemeente die moet deze legaliseren en stuurt hem dan op naar ambassade in NL of naar de ambassade in Egypte??
Ik heb van een tijdje terug de berichten teruggelezen…
Hihi, echt heel erg rot voor je zeg…Hoe staat het er nu voor? Inmiddels is de week bijna voor bij…
Suusje, ik heb meegekregen dat je zwanger bent van hem maar ik heb niet meegekregen wat er mis is gegaan tussen jullie…(sorry, ben een hele poos weggeweest)
Even nog en andere vraag, na hoeveel keer is het gelukt om jullie mannetje naar NL te laten komen? Hoeveel afwijzingen en waren het gegronde redenen? Bijv, dat hij niet voldeed aan de eisen van de aanvraag?
Ook ik zit hier al een tijdje mee te leven en te lezen…tijd om mijzelf dus maar eens voor te stellen wat betreft dit onderwerp:ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met een Egyptenaar die aldaar woont en(ja sorry tbleef trekken)daarna een paar maanden met eentje die hier in Nederland woont.
Beiden relaties heb ik zelf beeindigt,ik zit echter niet vol rancune naar de Egyptische man toe…zal mij aangetrokken blijven voelen tot het Arabische maar weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn!
Over een paar weken ga ik weer naar Egypte,niet voor een man maar voor een lieve vriendin en natuurlijk voor het land zelf!
Ik snap het zelf nog niet…
Je moet gewoon al je papieren op orde hebben. Kijk even goed naar de site van IND en hou je daar echt aan, anders wordt t sowieso afgewezen…
Hij moet in elk geval een baan hebben en ik denk niet dat ie schoolgaande kinderen heeft, maar misschien een huis??
Mijn man heeft een huis op zijn naam laten zetten door zijn vader (die bezit veel huizen, dus was een eitje) en ik heb een begeleidende brief erbij gedaan. Daarin gezegd dat het voor ons allebei erg belangrijk is om ons aan de regels te houden en dat hij weer terug zal komen naar Egypte. Hoe meer reden je de ambassade geeft om te geloven dat ie terug MOET komen, hoe groter de kans is dat ie dat domme visum krijgt.
Met lieve vriendin bedoel ik niet dat ik mij nu aangetrokken voel tot het vrouwelijke geslacht,haha,misschien had ik er beter neer kunnen zetten goeie vriendin!
Ik heb overigens ervaring met het hier heen halen van een Egyptische partner,in 1e instantie werd ook zijn visum voor NL geweigert maar na in beroep te zijn gegaan met behulp van een Nederlandse advocate vreemdelingenrecht was dit snel geregelt…vragen mbt dit onderwerp staan dus ook vrij…
omipomi, wat lief van hem…het is duidelijk dat hij veel rekening met jou wilt houden!
Deena, de reden dat het niet goed gaat tussen mij en mahmoud is ook juist dat ik zwanger ben, hij heeft heel veel moeite met dit accepteren!
Butterfly, als ik jou was zou ik eens doorvragen en laten doorschemeren dat het helemaal niet zo raar is als hij niet kan schrijven. Ik kreeg in het begin ook nauwelijk smsjes van Mahmoud, en toen ik een keer wat kreeg schreef hij I love you terwijl wij dat helemaal nog niet tegen elkaar zeiden, dus toen kwam het hoge woord eruit dat hij zelf niet kon typen en lezen ook moeizaam en hij een vriend soms wat liet schrijven… lezen kon hij een beetje als hij er de tijd voor nam. Maar hij schaamde zich hier erg voor en deed er voor die tijd alles aan om het te verbergen.
sjess zou ook wel eerdaags terug komen, denk morgen alweer…ben benieuwd hoe die het gehad heeft en hoe het afscheid gegaan is!
Ja Butterfly, in negeren zijn ze wel goed. Ik vraag me dan altijd of ze het er zelf niet moeilijk mee hebben om dat negeren zo lang vol te houden. Moet toch frustrerend voor hen zijn, alleszins als de gevoelens oprecht zijn. Alleja, ik vind het zelf frustrerend om iemand opzettelijk te moeten negeren. Misschien krijgen ze er wel een kick van ofzo… :tssk:
Alhoewel ik eens heb voorgehad, dat iemand me maar bleeeeeef bellen en smsen. Ofwel negeren ofwel bespringen. Een middenmaat moeten ze in Egypte nog uitvinden.
Wat lief seg, Omipomi! Mag ik je nou eens vragen, hoe jullie elkaar nou weer hebben leren kennen. Want zover was ik nog niet mee.
Deena, veel succes samen! Tof dat hij zo nieuwsgierig is naar onze cultuur.
Bedoel je dan een Egyptische vriendin, Lei? Wat ik heb altijd zo de indruk dat Egyptische vrouwen een beetje neerkijken op westerse vrouwen, dus een vriendschap sluiten met een Egyptische vrouw is wel leuk. Zie je de andere kant van het verhaal ook eens in een mannenmaatschappij.
Proficiat met je nieuwe job Suusieme! Bonne chance là-bas!
Morgen komt Sjess toch terug naar huis? Of vergis ik me? Ben echt benieuwd hoe het is afgelopen! Ik hoop stiekem toch wel dat ze besloten hebben om bij elkaar te blijven hoor!
Hihi, hoe is het ondertussen met jou en jouw man afgelopen? Heeft hij nog iets van zichzelf laten horen? En die van jou Suusje?