'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik duim voor je Sjess, zou enorm balen zijn als je hierdoor vertraging of een stuk later aankomt. Of erger nog… Ik wil er niet aan denken.
Heel veel succes met de laatste loodjes!

THNX!
Youss heeft er in ieder geval alle vertrouwen in dat het goed komt!.. En de berichten van schiphol zijn op het moment ook prettig! Dus ik ga er vanuit dat het allemaal goedkomt morgen!
Maar ik ben pas rustig als ik daadwerkelijk in dat vliegtuig zit en vlieg… en vervolgens weer land en in Sharm ben!!!
In ieder geval sta ik morgen met al mijn zenuwen, blijdschap, ongeloof enz enz en te zware koffer :wink: op schiphol!:vak01:grtz

ik ben nog geen 24 uur terug van een weekje hurghada en ik wil weer terug :cry:
Waarom gaat de tijd er zo snel???

Sjess, ik heb zelf een mp4 speler, dus muziek en film, en vlak voor vertrek download ik me vanalles aan films om die uren vol te proppen. En ik neem heel veel snoepjes mee om de zenuwen weg te eten hi hi.

Suusieme, werkt je vriend nog steeds op dezelfde plek? Ik ben er een paar keer naar binnen gelopen en zag hem niet zitten :frowning:

Sjess, relax relax…je gaat morgen gewoon lekker vliegen en geniet nu maar vast van de voorpret…wat een heerlijk vooruitzicht heb je!!

Ik ben ook net terug en wil als het zou kunnen morgen zo weer mee die kant op :slight_smile:

… ben er nog niet helemaal rustig op… aangezien de wind verkeerd staat… het kan morgen dus gewoon weer helemaal mis zijn… maar ik probeer positief te blijven, alleen valt de “voorpret” nu helemaal in het water en is het vooral stress… eerst dat vliegtuig in! Ha ha ha…

GOEDEMORGEN!!!

Verrot geslapen en veel en veel te vroeg wakker! … Maar… volgens het laatste nieuws op mijn speciale Transavia site, vliegt alles volgens schema!!!
Kortom het lijkt er toch echt op dat ik vandaag vertrek!!!
WhiHoo!!!

Grtz,
nu nog kijken of ik kan eten ha ha ha…

sjess heel veel plezier, geniet van je tijd daar!

have fun sjess :slight_smile: geniet ze!

whooooeeee sjesss!! daar ga je dan.
Heel veel plezier! :smiley:

Sjess!

Heel veel plezier daar in Sharm!
Geniet, doe je ding, succes! Wens je van alles toe!

Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! Aangezien ik nog 1 maandje moet wachten voordat ik de mijne zie!

Veel plezier!! Mocht je dit nog lezen :slight_smile: Ik (en velen met mij denk ik :)) ben een beetje jaloers :wink:

Drama continues hier… Argh ik wordt gek van mijn eigen argwaan, herkennen jullie dat? Door alle slechte verhalen zet ik af en toe werkelijk overal mijn vraagtekens bij…

Net een berichtje van M, zijn vader is nog steeds heel kwaad, wil dat hij terug gaat naar zijn ex. Ze zijn vanochtend bij een advocaat geweest waar M uit het testament van zn vader is geschreven, totdat hij terug gaat naar zijn ex.
Zn vader heeft hem ook zijn auto afgenomen omdat hij daar ooit aan mee betaald heeft, dus nu zit hij zonder auto terwijl hij wel naar zijn werk moet. (jaja alle alarmbelletjes begonnen bij mij direct te rinkelen na alle verhalen en waarschuwingen overal, heel irritant)
En hij blijft maar zeggen: Dont worry…
EH… hoe dan??

Ik geloof dat ik nogal wat problemen veroorzaak :frown:

Oh ja mijn gevoel is nog steeds goed hoor, het zijn meer de ‘prikkels van buitenaf’ die de twijfels soms doen oplaaien. Heel naar vind ik dat…
Zucht, iemand ervaring met hoe om te gaan met dit soort dingen??

hij zal toch zelf moeten leren op te treden tegen zijn vader, in dat opzicht is er bitter weinig wat je kunt doen behalve hem een (digitale) dikke knuffel geven. Persoonlijk had ik gewoon die autosleutels niet geven ^^ maarja dat is mijn hollandse zelfstandigheid weer. Ik bedoel, heeft de vader toendertijd dit soort mitsen en maren eraan vastgehangen? Zo van:“Dit is een lening, geen kado, en totdat je me terugbetaald is die stiekem toch van mij en niet van jou”?

Ja t stomme is dat hij zijn vader al eens terug heeft willen betalen maar dat zijn vader het toen niet aan wilde nemen…
Oh ik zou die man zo graag eens de waarheid willen vertellen :slight_smile:

kan ik me goed voorstellen! wat een chantage zeg :disgust:

Het is Nederland niet… In Egypte kom je zonen van 40 tegen die stiekum roken omdat hun vader dat niet mag weten.

Net te laat om Sjess een fijne vakantie en veel sterkte toe te wensen. Hopelijk lees je dit tussendoor nog.

Wat vervelend Dreetje, ik kan me voorstellen dat je dit erg lastig vindt. Zeker zijn vader die zo vervelend ten opzichte van hem optreedt en hem chanteert. Je kan hier zo weinig aan veranderen.

Ik begrijp wat je bedoelt Petry, mijn vriend zijn vader weet ook niet dat hij wel van shisa houdt, als je dan vraagt waarom hij dit niet zegt dan geeft hij aan dat het geen respect toont. Een andere wereld in dat opzicht.

Sjess…als dit nog een x leest…veel plezier…ik moet nog 11 dAgen wachten :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:

Hey meiden, zo leuk om jullie berichtjes te lezen, lees al een hele lange tijd mee…ik denk laat ik nu toch ook eens wat posten en mijn verhaal vertellen. Ik zal het in het kort even vertellen.
In maart vorig jaar ook mijn mannetje leren kennen…in sharm in het hotel waar hij barmanager was.in juni alleen teruggeweest naar sharm, direct paar dagen naar cairo deel van zijn familie ontmoet, orficontract getekend, niet geregistreerd op mijn verzoek, in juli weer weekje in sharm geweest, in augustus 1 week in cairo bij zijn familie en 1 week in qena bij zijn moeder, zusjes en broertje en het hele “dorp” leren kennen…ook allemaal familie natuurlijk.in oktober weer een weekje cairo.in november weer naar zijn moeder…in januari heerlijk met zijn tweetjes in app.in sharm, maart weer bij zijn moeder en afgelopen zondag teruggekomen van 5 dagen sharm en a.s. zondag ga ik weer naar mij mannetje in sharm…is het al zondag pff…ook ik heb in het begin alle vreselijke verhalen op internet gelezen…ook alle negatieve goed bedoelde adviezen van familie, vrienden enz. aangehoord…ook toeristenvisa aangevraagd…afgewezen…bezwaar gemaakt…afgewezen…en nu gaan we hopelijk snel voor een MVV…hij was al aan de inburg.cursus begonnen en zal deze binnenkort weer oppakken…ook ik gebruik mijn verstand en ben op mijn hoede…maar aan de andere kant durf ik mijn hand voor hem in het vuur te steken…hij is echt de allerliefste schattigste man :wub:die alles voor mij wil betalen tot zijn laatste eg.pond en doet alles voor me…smst me elke dag wel 3 keer of meer…als hij online kan komen, komt ie online…als ik niets van mij laat horen, krijg ik dat van hem te horen haha.Afijn ik kan nog wel heel wat vertellen…maar dan is het geen kort verhaal meer…volgens mij is het dat al niet…:dag:gr.

Je zou ook de volgende uitleg kunnen geven: het is mijn vader, en ik respecteer hem, en daarom wil ik beslist niet tegen hem liegen. Want; hoe kan liegen een teken van respect zijn? Dat was mijn commentaar destijds, maar ze begrijpen het standpunt, maar geven de voorkeur aan de leugen omdat die sociaal geaccepteerd is. Ethiek is daar heel anders dan hier. Ik heb ooit eens een zakelijk voorstel gekregen waar enkele Egyptenaren bij waren. Dat voorstel was aantrekkelijk, echter er was vanaf het begin duidelijk dat er een zekere mate van bedrog aan vast zat. Ik weigerde er op in te gaan, omdat ik geen trek had in semi-illegale financiële transacties, mede omdat ik vreesde betrokken te raken in zulke circuits.
Later zei een van de Egyptenaren: Ik vond het zo knap van jou, dat je gewoon weigerde uit principe ook al kon je er een hoop geld voor krijgen. Ik heb principes, zelfs religieuze principes, maar regelmatig zet ik ze opzij
als ik er veel mee kan verdienen. Ik voel me daar niet goed bij, maar tóch is dat geld aantrekkelijker…
Ik legde hem uit dat principes ook betrekking hebben op situaties, soms is het makkelijker bij je principes te blijven omdat je het niet nodig hebt. De truc is wanneer je het nodig vind of niet…
Dat heeft weer met hebzucht te maken. Uiteindelijk komen we dan weer tot elkaar, want dan blijkt dat eenieder daar op de eigen manier mee omgaat. In Egypte en in Nederland…

Hoi Sambi, wat een ‘heftig’ jaar zeg. Bijna meer in Egypte geweest dan hier in NL lijkt het :slight_smile: en het klinkt allemaal positief. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen zo verschillend is… de een bouwt de relatie rustig op (zoals ik haha) de ander komt allerlei struikelblokken tegen, en wat niet meer. Maar allemaal houden we zo verschrikkelijk veel van onze egyptische mannen! Toch?