'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

ik denk ook dat je het moeilijk gaat krijgen sjess-(je huilt nu al)
het pijnlijke is de confrontatie en wetende dat er geen toekomst inzit(heb ik ook allmaal meegemaakt) bter tijdig eruit stappen, gij staat in ieder geval enorm te popelen dunkt mij , ( ja charmeurs 1e klas)
voor ieder die vertrekt of terug komt hopelijk geeen aswolk>>>

sorry hoor dreetje maar ik denk toch dat hij met je voeten aan het rammelen is hoor, als die vader zo ziek is dan denk ik niet dat hij goesting heeft om hem met jullie te bemoeien, en echt ik denk dat het allemaal uitvluchten zijn om van je af te zijn.

@ Sjess:

Alvast heel veel succes! Ik hoop dat het allemaal maar iets goed meebrengt.

ja dreetje zo lopen der daar ook veeeel rond eerst doen ze er alles aan
om je aandacht(en zorgen)te trekken en dan willen ze van je af en verzinnnen allerlei smoesjes- , ligt zijn vader wel in de kliniek?,want zo,n lange tijd ??die moete schatrijk zijn om iemand zolange tijd id kliniek te verzorgen-- waarom maak jij je zorgen?maakt gij zich ook zorgen om jou?
ja zo zitte wij europese in elkaar hee, we zijn direkt bekommerd om anderen(die we in feite niet kenne)of heb je zn vader al ontmoet., ik vraag me af moest je in cairo geweest zijn hoe jou vriend dan gereageerd zou hebbe…, ik ben ook zo,n bezorgd type hoor,maar in die landen levert dat meestal niks op, (daar profiteren ze op):mad::mad:

Sta idd te popelen!.. Gisteren ook nog geskyped!.. Heerlijk om hem te zien… en heerlijk om te zeggen: ā€œSee you next week! See you Tuesday!ā€ Ik kan het gewoon nog niet geloven dat ik hem volgende week weer in het echt zie!
Hij heeft er ook zoooooooooo ontzettend veel zin in, hij vertrekt vandaag waarschijnlijk nog richting Cairo… Zijn zusje krijgt een baby en staat op springen en als het goed is, is hij dinsdag weer in Sharm en zien we elkaar! IN HET ECHT!
Het zal heel heel heel erg leuk worden en zijn… maar… helaas die maar…

Verder voor anderen die nog vliegen veel plezier! Lekker genieten en geestelijk voorbereiden op het weer, want het is er erg warm! Ow en laten we duimen dat die ASwolk weg blijft en er niks nieuws deze kant uitkomt!
Grtz

Ik duim voor je Sjess, laat de aswolk maar ver weg blijven.

Het is volgens mijn lief ook te merken dat er minder toeristen zijn in het hotel ivm de aswolk. Veel mensen die de reis annuleren of verzetten.
Wat een gedoe hoor.

@ Karolientje: Bedankt voor je zorgen maar zijn vader maakt zich wel degelijk zorgen om M, ook als hij ziek is. Heeft oa met het verleden te maken maar zoals je wellicht zult begrijpen zet ik niet alles op een forum. Ik heb hem genoeg kansen gegeven om van me af te komen, maar die grijpt hij niet aan, deze manier zou wel erg omslachtig zijn, maar wie weet heb je gelijk.

@Raks: Ik denk dat iedereen hier nu wel weet dat er inderdaad veel ā€˜zo’ rondlopen. De tijd zal het leren. Zijn familie lijkt inderdaad het geld wel te hebben. Daarnaast maak ik me inderdaad zorgen om hem/zijn familie en ik ga dat niet veranderen omdat iemand misschien niet is zoals ie lijkt. Ik ben wie ik ben en ik maak me zorgen, met alle risico’s die daarbij horen, daar ben ik me echt wel van bewust.
M maakt zich ook zorgen om mij (hoe denk je dat ik er achter ben dat mn berichtjes bij zijn vader terecht zijn gekomen).

Ach hoe dan ook, we zien wel. Ik vond het wel allemaal wel komisch en probeer me vooral niet te laten leiden door alle negatieve dingen. Je kunt alles in twijfel trekken, je kunt dat ook niet doen. Ik probeer voor mezelf hier een goede balans in te vinden.

Maar bedankt voor alle zorgen hier. Ik houd mijn ogen en oren open.

Hoi Dreetje…zolang jij maar een goed gevoel over hebt :smile:

Oh Ja…Sjess…heel veel plezier met je vriend, geniet van elkaar zolang het kan en geniet ook zeker van de zon…:zon02:

vooral van :zon02::zon02::zon02:suuuuuuuuuper tog.

hihi, ik geniet ook wel van de zon voor jullie hoor :wink: geen probleem!
een duik in t zwembad, en met mn nieuwe bikini die ik net ekocht heb, gaat dat gene probleem worden. hihihi, ben er echt blij mee! eindelijk heb ik een bikini en geen badpak of tankini meer!!! :smiley:
liefs suusieee

Gaat zeker goed komen!
Hij is nu onderweg naar Cairo, en dinsdag staan we weer reallife oog in oog met elkaar! We kijken er allebei zo naar uit!
WAUWIE!
Na ja… jullie horen uiteindelijk wel hoe en wat alles gaat of gegaan is!

Nou Sjess, ik zou het heel knap van je vinden als je na je vakantie een punt achter je relatie kunt zetten, neem je wel hele stevige schoenen mee? :slight_smile:

volges mij heeft ze het nog flink te pakken:wub:
ja stevige schoenen kan je dr wel gebruiken(als vrouw) en stevige mond:so:
in ieder geval goede reis-- >>> -

Uuhm… slippers zullen idd niet stevig genoeg zijn… Zal dinsdag bij vertrek alvast stevige schoenen aandoen!..
Heb ze vast en zeker nodig!.. Krijg het elke dag wel moeilijker eerlijk gezegd… het komt nu zo dichtbij, zo spannend, zoveel zin… en dan dat klote dubbele gevoel erbij…
Ga mijn best doen, een onvergetelijke vakantie wordt het sowieso…
Als ik maar niet direct begin te janken als ik hem zie… :crybaby:… schrikt ie ook nog Ha ha ha…
grtz

sjess je gaat gewoon vreselijk genieten daar van alles!!! De tranen die je nu hebt zijn vooral de zenuwen maar die zijn waarschijnlijk weg zodra je hem ziet, het afscheid zal ongetwijfeld zwaar worden maar dat zie je dan wel weer joh, nu nog niet te druk om maken!

Hallo lieve meiden,

Ik lees hier al een tijdje mee, vanaf februari dit jaar om precies te zijn. Ik ben dus ook verliefd geworden op een naar mijn gevoel mooie, lieve, pure eerlijke Egyptenaar. Wat mij zo ontzettend zwaar valt is de afstand tussen ons. Wij hebben elkaar leren kennen in Januari dit jaar, en ben ik April teruggeweest naar hem. Dit was heel heftig en mooi…
Nu zit ik te denken om hem hier voor een week naar toe te laten komen… maar al die reacties van mijn dierbare mensen om mij heen maken het er voor mij niet makkelijker op. Wat is wijsheid in dit geval??? Qua toekomst laat ik het nog enigzins open tussen ons maar mijn vriendje M heeft het al over een heel leven samen… Ik heb een vriendin die getrouwd is met een Egyptenaar, die waarschuwd mij zelfs… als je hem hierheen haalt dan is de kans heel groot dat hij niet terugkeert naar Egypte…en als jij dan een garantieverklaring hebt getekend zit jij in de problemen…
Ik weet het echt niet meer…wil dus hier even mijn gevoel kwijt in de hoop op eerlijke positieve reacties…

waarom is de kans groot dat hij niet terugkeert?? wat wil je zelf en je vriend beter om hem hier te laten komen voor een weekje om jou cultuur/familie en vrienden te zien dan zullen ze er daarna waarschijnelijk anders over denken.

Ken het gevoel dat mensen je kunnen beinvloeden, ik wordt al maanden voor gek verklaard dat ik met een Egyptenaar ga, en nu ik definitief naar Egypte vertrek om daar een nieuw leven te beginnen, werd ik helemaal raar aangekeken.

Als je echt wil dat hij, jouw vriend, naar NL komt. Om jouw vrienden, familie en cultuur te zien, dan hebben ze dat maar te respecteren lijkt mij. Mijn familie keek ook raar op toen ik zei dat ik een Egyptenaar had leren kennen, en dat ik graag terug zou gaan voor hem. Gelukkig staan ze nu wel achter mijn beslissing.

Volg je intuitie, dat is je eigen gids! Succes

heey mariska, tof hoor!!!
ik woon nu ook in egypte sinds begin maart. heb hier ook al voor langere tijd en meerdere keren gewerkt in de afgeloepn 2 jaren.
Ik zit in Hurghada, als ej hulp nodig hebt voor werk ofzo, kan je me altijd een pb sturen hoor!

Heey Anjer,
Ja die egyptenaren zijn charmante mannen hihi!
waar heb je hem leren kenne? sharm luxor? hurghada?
ik heb nu al bijna (om 17 mei echt) 2 jaar een relatie met mijn egyptische liefie. Inderdaad is het heel erg zwaar om met een afstand te leven. N en ik zaten werkelijk elke avond op skype en als het 1 avond niet zo was, zaten we dubbel zo lang de volgende avond!
Uiteindelijk heb ik hem pas naar nederland kunne krijgen afgelopen februai.
Het heeft ongeveer een half jaar geduurt voordat hij zijn visum kreeg voor 2 weken vakantie hier.
Natuurlijk loop je risico, maarja ik hem mijn vriend alles zelf laten betalen. het enige wat ik geregeld heb was de uitnodiging, en alle bezwaarbriefen enzo! verder heeft N. alles zelf gedaan en betaald.
Dat raad ik jou dan ook aan, vooral omdat je hem toch nog redelijk kort kent.
Heeft je vriend een vaste baan? een eigen huis? dit zijn dingen en redenen om terug te keren naar egypte.
Hoe dan ook, gebruik je hart, maar volg ook je verstand, laat de alarmbellen rinkelen en zet ze niet op ā€˜ā€˜stil/doof/blind’’.
Persoonlijk vind ik het redelijk snekl om hem vanaf februari te kennen en hem nu al naar Nederland te halen, is hij erover begonnen of jij?
vraagt hij aan jou om het vliegticket te betalen enz? of niet? Dit zijn normale dingen waarbij je goed moet opletten als je een relatie hebt met een Egyptenaar. Ookal zou je dit nooit doen bij een relatie met n Nederlander… lees goed door en kijk ook even op de waarschuwingen pagina, dat je in ieder geval een beetje weet waarop je moet letten.

als je nog andere dingen wilt weten kan ej altijd n PB sturen of gewoon vragen natuurlijk! en natuurlijk ook nog hartelijk welkom hier.
Ik vind t erg gezellig om toch elke keer weer eiuwe mensen te ontmoeten met hun eigen verhaal. ja leuk!

groetjes suusie