Zucht. wat heerlijk… ik twijfel nog of ik er nog een keer heen ga, ik wil graag maar iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek, vinden het onbeschoft dat M me niet heeft op gezocht tijdens mn vakantie.
M en ik moeten het er nog eens uitgebreid over hebben… Nu niet het juiste moment met zijn vader in het ziekenhuis.
Ik vroeg hem laatst (ik sprak hem voor het eerst na mijn vakantie): do you want to continue?
Hij had geen idee waar ik het over had, schrok zich rot, snapte er niets van, die vraag kwam voor hem als donderslag bij heldere hemel…
Was dus duidelijk dat hij door wil gaan ![]()
Maar mocht ik weer gaan, dan wil ik ook zo’n fantastisch film moment wanneer hij daar op het vliegveld staat
Dat is het minste wat ik wil hahaha…
oo jee sjess het is inderdaad wel heel dubbel bij jou
duurt het aftellen zolang ivm hem of is het meer de vakantie die lonkt
en gij zit ook al te popelen van ongeduld, je krijgt het vast niet makklijk met de Egyptische charmes;)
eten in het vliegtuig en dan op je horloge kijken, dan is er meestal al dik 1uur en een half weg… en dan slapen en hoor je plots een stem die afroept we zijn de daling an het inzetten(zo doe ik het meestal) ook met een pilletje:wacko:- , en als er naast je aangenaam gezelschap hebt dan vliegt het echt voorbij…, ik had dat es bij terugkomst, ik maar praten met dat meissie en zij maar foto,s late zien het leek wel of we maar n,uur op het vliegtuig zaten!!(had al spijt toen we landden)![]()
ps- ik zit heeeel graag in een vliegtuig
Zoooo ontzettend leuk om al jullie eerste keer weer terug ontmoetingen enz te lezen!
Dagboek heb ik sowieso! Ben ADHDer en mijn hoofd expodeert vaak bijna, dus schrijf erg veel van mij af (uit mn hoofd) helpt om wat relaxter te worden. Ook is het zo leuk of confronterend maar goed om dingen terug te lezen! Dus dagboek komt goed en zeker vol terug!
Verder vind ik het ook wel een goeie om niet direct door de douane te gaan en misschien nog even een bakkie te doen met mn ouders, die brengen me even weg. Maar misschien ren ik ook wel direct door, wha ha ha…
Ik ben idd ook zo bang dat als Youssif op het vliegveld staat ik hem niet zie… omdat ik te gefocust rondloop… moet nog een visum en spannend… geen controle… veel in mn hoofd WHHAAAAAA!
Waar is mijn taxi chauffeur? Waar is Youssif? Is ie er of niet? ha ha ha… Vanavond belde Youssif weer, hij kon niet geloven dat het bijna zover was, hij miste mij zo erg en wenste dat ik er al was… OHW… ik voel nu ook weer dat ik hem zo intens mis en zo stapel gek ben op hem! Jeetje het gaat ook wel moeilijk worden hoor, naast alle fantastische momenten… ben ik bang dat er ook traantjes gaan vloeien!
En over dat aftellen… het zijn eigenlijk 3 dingen… Aftellen in eerste instantie om Youssif weer te zien, dat voelt voor mij zo onrealistisch en vind ik zo te gek! Nr 2 inderdaad eindelijk weer vakantie, heb beetje rare tijd achter de rug en ben er echt aan toe… Maar ook en dat is 3, aftellen naar het einde van de relatie. Het gegeven dat ik op 1 juni 20:55 terug vlieg en geen relatie meer heb. Dat besef is er ook heel erg en begint steeds meer door te dringen en dat vind ik ook heel moeilijk… Dat wil ik uitstellen… maar ja…
Maar het mooiste blijft dat ik 2 weken bij Youssif mag zijn en dat vind ik heel bijzonder en ga ik zo ontzettend koesteren en van genieten. Hij is echt zo ontzettende lieve en goeie jongen…
PPPfffffff…
Tja… ik ben benieuwd hoe het gaat… Ga zo lekker op bed, dan is er weer een dag voorbij… dus zitten we bijna op 8 ha ha… oooohhh wat erg.
Verliefde puber van bijna 30! ha ha…
Meiden ik vind dit forum echt uniek! Ik zet een help nog 9 dagen bericht en krijg fantastische verhalen en tips! THNX! Zo leuk!
Heb nog een lekker geurtje met douchegel voor Youss gekocht en wilde nog even een leuk shirt voor m halen… Ik ben zo blij!
bah…
Nou, ik word er helemaal enthousiast van als ik je enthousiaste berichten lees Sjess. De eerste keer dat ik terugging om mijn lief te zien was er een probleem met mijn visumkaart, ik had er geen adres opgeschreven of hotel. Dus toen mocht ik niet door bij de douane, ik heb mijn lief toen gebeld en hij heeft toen met de man van douane gesproken en het adres gegeven. Dat was echt stressen, maar toen ik door mocht was ik een van de laatste. Hij stond op het parkeerterrein te wachten en kwam naar me toe lopen. Heel bijzonder, dat moment dat je elkaar weer ziet na al die telefoontjes. En dan in de taxi elkaars hand de hele tijd vasthouden… romantisch.
Dalfien, goed dat je dat nog even zegt! Zal nog even goed opschrijven waar ik verblijf wha ha ha… Heb alleen appartementen complex naam, maar adres? Dat vind ik daar zo vaag! Ging ook een keer een pakketje naar Youssif sturen, lachen wat ik daar allemaal op heb geschreven… Maar… het pakketje is wel aangekomen!..
Anders het Engelse stel (waar ik van huur) maar even mailen… met de vraag op welk adres ik verblijf! ha ha… Heb zo geen zin in gedoe idd…
Ik denk dat het handig is om gewoon een naam van een hotel in te vullen, had ik de volgende keer ook gedaan en dan is er niemand die er moeilijk over doet.
Vul idd gewoon de naam van het appartementen complex in en de plaats… Komt helemaal goed. Net mn E-Ticket uitgeprint wha ha ha… zal je maar vergeten. Zo mijn koffer even zoeken… zomer kleding tevoorschijn toveren…
Weersverwachting de komende 14 dagen ziet er heerlijk uit… 38 graden!
Nog 8 dagen!..
Kún je doen natuurlijk, totdat er iets gebeurd en de autoriteiten ingeschakeld worden. Jouw paspoortnummer staat in de systemen gelinkt aan die inkom-kaart, en je bent niet meer terug te vinden als je een fake adres opgeeft. In geval van calamiteiten (ongelukken, aarbevingen, aanslagen etc.) is er dus een probleem. Die kans is klein, maar niet ondenkbaar…
Ik heb het toevallig eens meegemaakt; een vriend die ineens van de aardbodem verdwenen was. De politie gaat dan in eerste instantie altijd uit van de gegevens op zo’n kaart. Dan zie je pas het belang van de juistheid van zulke gegevens…
petry heeft hier een punt
inderdaad (het moet daarvoor)geen aanslag zijn , maar als er iets gebeurd waarbij ze de autoriteiten inschakelen, ben je onvindbaar…, geef altijd adres op , op de inkomstkaart en toerist- alhoewel petry ik ginder veel rondreis dan heb je tog ook geen vast adres???, ik ben soms in hurghada- cairo, of in de sinai…:tssk:
Dat is zo, als je rondreist héb je geen vast adres. Ik geef altijd het huisadres van mijn vriendin op, als iemand me nodig heeft, dan weten ze dáár mijn mobiele nummer, of kunnen zó mijn familileden contacteren, uitvinden waar ik op dat moment zou kunnen of moeten zijn.
Zij zijn altijd op de hoogte van mijn verblijfplaats, zodat er desnoods iemand daar naar toegestuurd kan worden.
mijn broer heeft een paar jaar geleden een weekje bij ons gelogeerd in Hurghada. Hij had ons adres opgeschreven op die kaart. Toen stond er eigenlijk elke dag een 1-2 uur een toeristpolitieauto voor ons gebouw. Dus het wordt wel in de gaten gehouden. (ze deden niks hoor
)
Hallo allemaal
ik zou heel voorzichtig zijn met het opgeven van een fakeadres in Egypte, ze zijn er niet misselijk in het " lastig doen". Ik had bij mijn laatste bezoek vergeten naast de straatnaam de plaats Cairo in te vullen, heeft me aardig wat tijd extra gekost om ze te overtuigen. Ook niet fair ten opzichte van een hotel als je invult daar te verblijven en je bent er niet. Dan moeten zij belasting gaan nabetalen omdat jouw naam op de douanelijst staat en niet op de lijst van het hotel. De hotels krijgen dagelijks bezoek van de " toeristenbelastingpolitie" en moeten hun gastenlijst iedere dag laten controleren.
gr L.
inderdaad in zo,n landen stel vooral jezelf veilig
ze zijn er inderdaad niet misslijk over lastig te doen op vele vlakken, en als vrouw
zijnde reizigers hier op de site…;; leg het maar uit aan de mannen regerende cultuur daar!!!
WhoHoo… Ik ga echt niet een fake adres invullen! Op die manier heb ik het ook niet gelezen! Ik heb een verblijfadres… in hoeverre je het een adress kan noemen, ik bedoel er is niet sprake van een straatnaam en postcode… Zo bedoelde ik het meer.
De verhuurders heb ik nog gevraagd en vertelden mij dat de naam van appartementen complex + nummer en plaatsnaam goed was.
Niks niet fake adres… aangezien ik een vaste verblijfplaats heb… gelukkig!
Ik heb even een vraag tussen door…als je in een jaar bijvoorbeeld 6 of meer keren naar Egypte bent geweest, dan heb je ook zoveel aantal stempels in je paspoort. Weten jullie of ze bij de douane moeilijk gaan doen of vragen gaan stellen. Aangezien je als vrouwzijnde alleen (in mijn geval) reist?
Laatst was ik in Hurghada, was al door de douane heen, mijn koffers gepakt. Stonden er 2 van die mannen net bij de uitgang. Moest ik stoppen, mijn papieren wilden ze zien en vroegen wat ik daar kwam doen etc. Vroegen ook wat ik in mijn koffer had. Ik antwoordde dat ik kleren bij mij had, vervolgens tilt 1 mijn koffer op (waarom, i dont know) en mocht gelukkig weg…
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
ik was al vaak in Hurghada - nog nooooit meegemaakt , wel tijdes de douane (ook opmerking over de stempels) zoiets van why you came back!! flauw hoor, ik antwoordde hem For you ,was gelijk over (hahaha), maar eens door de douane heen??
over de vele stempels doen ze niet moeilijk(maar in hun binnenste zijn ze veeeels te nieuwsgierig!) we komen als toerist(in mijn geval tog- en dan ook nog alleenreizend) dat klopt volgens hun geloof en waarden niet ,een alleenreizende vrouw tsja…
Nee, heb daar geen vervelende ervaring mee hoewel ik ook al meerdere stempels heb.
En nog even over die filmfragmenten: heeeeeeerlijk…elke keer weer als ik mn lief weer aan zie komen op t vliegveld en dan die knuffel, is niet te beschrijven wat er dan door je heen gaat.
Voor allen die binnenkort gaan, en sjess vooral nu :-), geniet ervan want de tijd dat je hier bent gaat zo vreselijk snel voorbij.
Ik zit nu nog in egypte bij heerlijk meer dan 30 graden, maar niet voor lang meer helaas. Kon ik hier maar blijven…Owee
Ja, dat hebben ze mij ook gevraagd, voor de eerste keer in al die jaren: Wat zit er in uw koffer? Ik antwoordde eveneens: ‘my clothes’ en mocht toen doorlopen. Ze hebben niet naar mijn paspoort gevraagd. Zal wel een nieuw beleid zijn… Ik was overigens 1 jaar eerder daar geweest, dus was er geen sprake van veelvuldig bezoek.
Ach die mannetjes zullen wel een beetje interessant willen doen tegenover de vrouwen die alleen aankomen.
Trouwens, kunnen jullie die aswolk niet een beeeeeetje deze kant opblazen?
heb ik een goed excuus om wat langer te blijven. Voor anderen misschien niet zo leuk maar voor mij nu even wel.