ja klopt je kan het morgen nog kopen vrijdag komen er weer nieuwe uit misschien leuk om te lezen hihi.
in de uitnodiging moet staan wie je bent waarom je die persoon uitnodigt dat jij hem financieert en hem verzekert etc etc meld je aan op buitenlandsepartner.nl hier staan ook brieven op.
Wanneer wil je de aanvraag doen?? Heb je de afgelopen 3 maanden wel loon gehad?? Dan kan je eventueel je oude contract, nieuwe contract geven en ja ligt eraan wanneer je het doet ze willen wel je recente loonstrookjes.
Of je moet aangeven in je brief dat je bent gaan reizen en dat je een nieuwe job heb met daarbij het eerste loonstrookje die je ontvangt en geef aan dat dit je standaard loon is in de maand.
Ik weet het anders ook even niet hoor het is een idee misschien hebben andere betere adviezen.
hallo,
ik zou eigenlijk zaterdag 8 mei naar Hurghada gaan maar nu is het zo dat M. moet werken t/m de 13e. Ik kan er ook voor kiezen om de 15e te vliegen maar ik had me ingesteld op de 8e en dan moet ik weer een week langer wachten voordat ik hem kan zien.
Hij heeft evt. geregeld dat hij me de 8e op kan halen op het vliegveld, (ik kom snachts aan) en hoeft hij de volgende dag pas te werken…
ik kan naar het strand, boek lezen, tv kijken, laptop meenemen en films kijken…maar ja, gaat dat niet vervelen na 2 dagen. Hij moet gewoon werken.
Ik ben net 3 maanden op reis geweest dus je zou zeggen dat ik dat wel gewoon even doe maar Egypte is wel een heel ander land ten opzichte van een vrouwelijke toerist. M zegt ook, ze gaan je aanstaren, ze gaan met je flirten want dat doen ze met iedereen…
Nu twijfel ik dus of ik eerder zal gaan ja of nee omdat ik dan 5 daagjes, het zijn maar 5 daagjes alleen zit…Is er iemand hier die dit toevallig ook heeft gehad, of Suusieme, jij werkt daar, jij gaat ook vaak alleen over straat etc…
Hij woont dichtbij Sakala in de buurt en Marina is maar 15minuutjes lopen, dus zit vrij centraal…
Ik hoor het wel…Ik hoop zo snel mogelijk want M. moet het zo snel mogelijk weten ivm werkplanning…
Moeilijk moeilijk, het scheelt toch een week en ik ga hem zeker meer zien als dat ik hier thuis blijf…
xx
de meeste mensen zouden dat vakantie noemen ![]()
Wat voor uren werkt hij? De marina is trouwens zo westers dat ik me niet kan voorstellen dat je daar veel wordt lastig gevallen als je daar op een terrasje gaat zitten. In ieder geval minder dan in shopping streets.
Hey Deena,
ik ga 15 dagen naar Sharm… waarvan mijn vriend de eerste week vakantie heeft en daarna ook moet werken. Ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen over alleen zijn de laatste week.
Doe lekker mijn ding, boekje lezen, duiken en waarschijnlijk regelt mijn vriend iets dat ik naar het resort kan waar hij werkt. Ben benieuwd.
Suusieme! Dat je dat boek nog niet gelezen hebt! Daar gingen bij mij toch flink mijn ogen van open… dus bereid je voor echt wel heftig hoor! Maar een super boek, ik heb hem vol verbazing in 1 dag uitgelezen en zou hem zo weer lezen. Ben daar heel heel veel wijzer van geworden en heeft mij ook erg geholpen in de gesprekken met Youssif en het besluit (helaas) om ermee te stoppen… Niet alleen vanwege dat boek natuurlijk, maar wel mede… staat erg veel info in!
Ach ja, misschien ga ik wel gigantisch door de knietjes als ik hem straks weer na 5 maanden weer zie. Kan me er zo geen voorstelling van maken hoe dat is om elkaar na zo’n lange tijd weer te zien en vast te houden! Alleen dat ik verrek van de zenuwen, ha ha nu al als ik aan dat moment denk! Heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt en gedaan. Zo spannend en leuk!!!
We zullen zien, over 12 nachtjes dan vlieg ik ook eindelijk!
grtz
Sky!
Hoe gaat ie? Wat mooi die 3d echo, echt wel bijzonder om dat zo te zien… Dat zit in je buik!!! Of misschien intussen al bevallen?
Ik hoop dat alles goed met jou/jullie gaat.
Ik hoor nog wel van je!
grtz
sjess ik vind gewoon dat je wel een punt hebt om over zoveel zaken op je hoede te zijn
en jezelf in te dekken, soms lijkt dat wel geen normale situatie meer…
er bestaan veel goede boeken over Egyptische traditie- , maar ze zijn niet leuk om te lezen!
in ieder geval gode reis (alvast)
deena , je hebt de kracht gehad 3maanden door azie te reizen:)
je kan tog (vakantie ) nemen in Egyppte…:zon02::zon02::zon02:
is er al n,relatie tusse jullie gebloeid??
ik blijf voorlopig in mijn land, goe raar het ook klinkt ,ik ben hier aan het bijtanken…![]()
Hallo…over boeken gesproken…heb gister een boek gekocht bij de V&D…het heet Chicago…Het is een Egyptische roman en speelt zich af in en om een medische faculteit waar oude en jonge egyptenaren elkaar treffen… Auteur is Alaa al Aswani, koste 6,95…was in de aanbieding…abahahah…misschien een idee als je op het strand ligt…ahahahah…
Ben ik weer even…nou Deena, als je een week later ga, misschien kan ik nog in je laatste week een drankje doen…![]()
Alaa Al Aswani is beroemd geworden door zijn roman The Yacoubian Building, het fictieve verhaal van de bewoners van een appartementengebouw in Cairo. Het is fictie maar zou non fictie kunnen zijn, en hij vertelt het allemaal. Alles wat er achter de deuren van zo’n gebouw gebeurt, achter de facade van de islamitische samenleving.
Niet iedereen was daar even gelukkig mee, het boek is zelfs verboden geweest. Chicago vertelt het verhaal van Egyptische immigranten in de VS. In zekere zin ook herkenbaar, maar ik vond het Yacoubian beter.
ja dat is ook wel zo…haha, de meesten noemen dat vakantie, maar ik heb er net 3 maanden opzitten en naar M. toegaan voelt voor mij niet echt als vakantie. Ik heb mijn ticket geboekt en ja we kunnen wel zeggen dat we een relatie hebben. 3 maanden azie hebben niets veranderd aan mijn gevoel, kennen elkaar nu inmiddels 7maanden…Nog niet zo heel lang, maar ja, wanneer geef je het beestje een naam. Als je beide geen behoefte hebt om te scharrelen met een ander, dag en nacht aan elkaar denkt en niet meer kunt wachten om elkaar te zien…
De toekomst zien we vanzelf wel hoe dat gaat lopen. Ik neem voor de zekerheid maar mijn laatste loonstroken mee en mijn contract, hoef ik dat niet meer op te sturen. We zullen zien, blijft toch onzeker.
Zou leuk zijn om een drankje te doen daar met iemand van het forum
Is toch anders dan een berichtje typen, we zullen zien…Stuur anders maar een pb…
xx
Hey, nog even een vraagje over het hele naam geven gedoe ![]()
M zijn laatste naam is Achmed, en hij heeft een zoontje genaamd Achmed
Toen vroeg ik me af of zijn naam dan Achmed Achmed is, maar wat ik er van begreep kreeg zijn zoontje M z’n eerste naam als achternaam… Heel verwarrend, want hier hebben jullie het weer over het kindje de familienaam van je vriend krijgt, kan iemand me dit uitleggen?? ![]()
Gewoonlijk krijgen kinderen een roepnaam en dan daarachter de voornaam van de vader en dan de voornaam van de opa. Dus totaal 3 voornamen, voorbeeld: de vader heet Yassin Mohamed Aly, de baby (meisje of jongen) krijgt dan zijn/haar eigen roepnaam, dus voor een meisje bv: Maha Yassin Mohamed (de naam Aly vervalt).
Veel Egyptenaren hebben geen achternaam, soms wordt de naam van de overgrootvader als achternaam gebruikt.
Petry…dat andere boek ben ik ook van plan om te lezen…thnx iig
Ah ok, M heeft inderdaad ook 3 namen, maar heeft mij ooit eens vertelt dat dat was omdat zijn ouders het niet eens konden worden over de naam en hem daarom 2 namen hebben gegeven en dan nog zn laatste 3e naam. Dus zijn 2e naam is niet de naam van zijn vader…
Haha ingewikkeld… ![]()
En klopt het ook dat wanneer je in Egypte trouwt (en dan bedoel ik niet met een orfi) dat er dan aan de naam van de vrouw niets veranderd?
Ja dat klopt Dreetje, vrouwen houden hun eigen naam.
Er is daar inderdaad veeeel Facade! - kan me voorstellen
dat het boek verboden geweest is-
goed weekend allen
Al Aswani is/was in het dagelijks leven tandarts, en het boek Yacoubian is ook verfilmd.
dat het boek verboden geweest is zegt genoeg
;)- ps- huis in cairo is ook ngoed boek
Ik heb het besteld. Had er nog niet eerder van gehoord…
Oveigens ken ik wel families die in deze omstandigheden zijn geweest, én andersom: De nieuwe elite die ontstond nadat Nasser aan het bewind kwam. Het is raar en tegelijkertijd universeel: zodra een bevolking in opstand komt tegen een bewind en de elite ontstaat er een nieuwe elite die zich opnieuw boven de burgerij plaatst en zichzelf nét zo verrijkt als degenen die ze verjaagt hebben.
Het enige verschil is dat de oude elite en bourgeoisie( en dan bedoel ik dat niet als negatief, maar als aanuding van een klasse) dat vaak al generaties lang was zodat hun opleiding en werk, hun normen en waarden, daadwerkelijk van een hoger niveau waren. De nieuwe elite die recentelijk zijn ontstaan bezitten dat nog niet…