'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

HEb net even bij mijn profiel een foto gezet van mijn zoontje bij 30 weken, kun je zien wat je kan verwachten als je een 3d echo laat maken :smiley:

wow wat gaaf zeg, je ziet echt al helemaal zijn gezichtje… Het begint echt al op te schieten voor jou. Is het trouwens al bekend of je man bij de bevalling kan zijn?

Ik ga hard sparen om eind juni die kant op te kunnen, ik heb het helaas niet echt breed op het moment en ook met oog op de toekomst heb ik mijn geld hard nodig, maar ga wel alles op alles zetten ik denk dat het voor Mahmoud en mij het beste is om een weekje met elkaar face to face te praten. Nu maar hopen dat er tegen die tijd wat goedkope tickets te verkrijgen zijn.

Leuk he, je kan zelfs al een beetje zien op wie die lijkt hihihi
Nee, hij kan er helaas niet bij zijn, kreeg geen werkgeversverklaring van zijn werkgever en 2 weken geleden is zijn moeder met spoed opgenomen dus is hij ook een week thuis geweest en heeft dus geenm druk meer kunnen uitoefenen voor de verklaring. Hij gaat het nu weer opnieuw proberen maar heb er een hard hoofd in dat hij hier snel zal zijn. Moet het dus alleen doen, gelukkig staat mijn moeder me heel erg goed bij, anders zou ik me echt geen raad weten :frowning:

pff heftig hoor… en jammer dat hij er niet bij kan zijn. Het is idd niet makkelijk om het allemaal alleen te doen, ik kom daar nu al achter en ben nog maar 11 weken!

In principe als je via de NLse wet getrouwd bent dan hoef je als man zijnde niet apart het kind te erkennen bij geboorte. Maar als je samen zou wonen dan moet dit wel. Je hebt als man zijnde niet het ouderlijk gezag op het moment dat je het kind niet hebt erkend als zijnde van jou.
Wat dat betreft maakt het dit voor jou makkelijker Suusje, je hoeft niet bang te zijn dat het kind ontvoerd wordt of iets dergelijks. Als jij zelf niets regelt in NL en Egypte kan hij nooit aantonen dat het zijn kind is.

Ik denk wel dat het goed is om rustig met elkaar te overleggen hoe of wat en gewoon kijken wat het beste is voor jou en je baby.

Wat leuk om die echo te zien. Ook die van jou Skyebleu, ziet er goed uit.

Suusje, ik ben zelf niet op de hoogte van de regels en wetten in Egypte over kinderen etc… Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik hoop echt dat het goed komt tussen jou en je vriend. Ik snap niet dat ze zo koppig kunnen zijn. Dat is de mijnes ook. Wel spannend dat je nu ook goed de baby kan zien…

Skyblue, jij gaat binnenkort ook bevallen…ook heel veel sterkte en geniet ervan. Niet van de bevalling natuurlijk, maar als de kleine er is…ehehehehe

Suusieme, helaas zit ik niet in 1 van die hotels…waarschijnlijk sunrise holiday resort…maar ik zal de viva niet vergeten…ahahaha…

ahh sunrise holidays is een erg mooi hotel;) zity ook meer in het centrum, dus in dat geval een stuk beter hihi.
gelijk nog iets, zou je dan ook voor mij het boek grenzeloze liefde willen menemen, ik betaal het betaalde bedrag voor eht boek natuurlijk dan. Dat ik nog in NL was kon ik hem nergens vinden en ik wil m toch nog erg graag lezen!

skyblue leuk hoor ook jouw echo! hmm ik krijg zo de kriebels ervan, ik wil ook kinderen, maar meot van mezelf nog even wachten tot ik wat ouder ben en alles goe dop een rijtje heb en ene leuk zakcentje op de rekening heb staan haha. maar een kindje krijgen, oh wat lijkt me dat heerlijk. als ik hier op straa tkijk altijd van die kleine hummeltjes die aan het dansen, spelen zngen zijn! wat lijkt me dat toch heerlijk!!
maarja eerst nog maar trouwen en dat allemaal zien te regelen hihi!
groetjes suus

leuk man skyblue je ziet het gezichtje van jullie baby echt super goed.

Suusieme…is goed hoor geen probleem cheer…laat het je nog weten…

heel ff kleine reactie van mij over de kleine…
Ik was met een nederlandse man die onze kinderen heet erkent tijdens onze relatie later zijn wij getrouwd en ook gescheiden. Doordat hij de kinderen had erkent en zijn achternaam dragen en ook middels het huwelijk (wat men ook apart kan zien rechtsgeldig) heeft hij ondanks de scheiding automatisch gedeelde voogdij dit desondanks dat er geen alimentatie wordt betaald of enig andere vorm van contact is! Wel heb ik zijn toestemming nodig om: paspoort van de kinderen te verlengen, school, medicatie, evt. (spoed) operatie enz enz en dit moet ondertekend zijn!!!

Let dus goed op jullie kinderen als ik deze ellende van te voren had geweten had ik hem nooit laten erkennen laat staan trouwen na zijn mooipraterij!!!

Verder heb ik heel kort iets met een Egyptenaar gehad al zijn wij niet verder gegaan dan handen vast houden en vele goede gesprekken. Uiteindelijk zijn we heel goed met elkaar bevriend geraakt en morgen ga ik weer naar Sharm terug met mijn oude bruidsjurk als geschenk voor zijn zusje die deze maand gaat trouwen. Echt tof dat de jurk waar ik met hart en ziel aan heb gewerkt toch zijn bestemming heeft gevonden na al die jaren :wink: (destiny ;)) . Zijn oudere zus is morgen jarig en wilde mij graag erbij hebben al ga ik dat helaas niet redden dan heb ik zondag ook een verjaardag van een Egyptenaar dus gaat gezellig worden. Oh ja en ik mag mij geen toerist meer noemen van mijn vrienden ik ben een van hun en ik ben hun zusje ( en mijn kids hun neefje en nichtje) die ze moeten beschermen hahahaha

skyblue -het huwelijk is tog nooit officieel gemaakt (van suusje) dus wat betekent in de ogen van de islam dan???- ik vindt de tickette duur momenteel!
als egyptenaar zijnde, denk ik dat ie zal andringen op een huwelijk, maar ja ik ken hem tuurlijk niet, ik zou in ieder geval niet alleen reizen in jou situatie suusje…
voor de vader blijft het kindje sowieso (in zijn land) , Egyptisch op elk vlak -erkent door de vader of niet… - hee dimphij goede vakantie!!

Gewoon de ambassade om advies vragen…

poeh, een weekendje weg en dr zijn weer heel wat dingen gebeurd hier op het forum!!

ff beginnen met het leukste: wat een superschattige babyfoto’s! het maakt het zo echt om zo een klein wezentje te zien dat al echt menselijke trekken heeft. Suusje, ik kan me voorstellen dat mensen je waarschuwen. Dit doen ze omdat ze om je geven. In principe kun je het ook als een compliment beschouwen, ze geven namelijk genoeg om je om dingen tegen je te zeggen die je niet wilt horen. En ze nemen het risico dat jij vervolgens je terugtrekt van hun.
Dus neem het ze niet te hard kwalijk :slight_smile: Ik kan me voorstellen dat je je kindje het liefst met de vader wilt opvoeden. Natuurlijk is dat de droom van iedere moeder! Maar (jups ik ga nou ook misschien dingen zeggen die je liever niet wilt horen, ik hoop dat je nu niet boos wordt :S) het gaat vanaf nu niet meer om jou en wat jij wilt, maar om wat het beste voor je kindje is. Je kindje beschermen is nu topprioriteit!
En helaas is het zo dat er genoeg verhalen zijn van vrouwen a la ā€œvermistā€ die hun kinderen kwijt zijn en geen poot hebben om op te staan. Omdat de liefde voor de man hun blind heeft gemaakt voor de realitische gevolgen van hun acties.

En afgezien daarvan nog zou ik me persoonlijk zorgen maken om zijn heftige reactie na je goede nieuws toen. Als hij al zo reageert op goed nieuws, hoe reageert hij dan op slecht nieuws? Is hij echt je rots in de branding waarbij je de rest van je leven terecht kunt als het slecht gaat? Stel het kindje is niet gezond, wat dan? Ik gun het je van harte dat het kindje supergezond is, maar wat als?
En wat als het een meisje is? Tja, de westerse maatschappij is misschien niet de meest vrouwvriendelijke ter wereld, maar dat is de arabische zeker ook niet. En als ik me bedenk dat ik al die gekkigheid niet zou hebben meegemaakt die ik nu heb meegemaakt, alleen maar omdat ik in Egypte zou zijn opgevoed… ik was toch heel anders geweest dan nu. En als je terug denkt aan je eigen jeugd, wat zijn dan de meest geweldige herinneringen? Die keren dat je in de les zat, braaf je huiswerk deed, en op tijd in bed lag? Of zijn het die keren dat je met je vrienden in het eerste zomerzonnetje in het stadspark ging liggen, je eerste zoen op het schoolfeest (die grandioos mis ging natuurlijk), de drama’s van tienerliefde, of zoiets als je eerste omafiets waarmee je eindelijk je vrijheid hebt om zelf de stad in de fietsen zonder begeleiding van je ouders!
Allemaal dat soort dingen zou je dochter moeten missen.

Ik denk opvoeding doe je zelf, ben je zelf verantwoordelijk voor, ongeacht in welke omgeving je dat doet. Tuig bestaat overal, nerds bestaan overal, nette mensen bestaan overal, etc. Je kunt alleen je best doen :slight_smile:

hmm ik begin als een wijsneus te klinken dus ik hou snel op. Dit is al een veel te lange post geworden!
Anyway, heel veel plezier iedereen die naar Egypte gaat, ik ben zelf zaterdag weer aan de beurt :slight_smile:

p.s. nog ff een duit in het zakje doen mbt religie: natuurlijk hebben verschillende religies de ā€˜regel’ dat als je een ouder hebt die de religie aan hangt, jij automatisch ook die religie hebt. Dat is een overlevingsstrategie. Maar als jij het er niet mee eens bent dat je moslim zou zijn, en je je laat dopen, wat zou je dan zijn? Moslim vanwege je geboorterecht, of christen vanwege het dopen? Of christlim? Je bent altijd vrij om je te bekeren, simpelweg omdat niemand je kan dwingen iets te geloven (ok, brainwashen daargelaten). Alleen het is wel zo dat als je van kinds af aan wordt opgevoed met een geloof, de kans groot is dat je die aan blijft houden en dus ook verder zal verspreiden, dan wanneer iemand als atheist opgevoed wordt maar met 18 de keus krijgt zich alsnog ergens bij aan te sluiten.
Maar NIEMAND kan mij dwingen in Jaweh, God, Allah of Neptunus te geloven, wat de keuze van mijn ouders ook was.
Dat is juist het mooie aan het westen denk ik… het recht op een eigen keuze.

Zo wat een baby-boom praat. Superleuk hoor. Alleen jammer dat er altijd en maar aan zit. Of hij twijfelt of hij wil zo graag maar kan er dan weer om andere redenen niet bij zijn. Dit zijn dus allemaal van die voorbeelden dat een verre afstandsrelatie veel energie kan kosten.

Ik heb het zo ontzettend druk gehad dat ik eerst weer een boel moest inhalen voordat ik weer weet waar het overgaat. Wel natuurlijk de Viva gehaald die ligt al klaar om aan M. te laten zien morgen.

Nog een paar uur en dan vervolgt hij zijn reis weer. Vannacht vliegt hij en als het goed is is hij morgenochtend om 08.00 uur op Schiphol. Aangezien ik vanavond nog lekker naar en voorstelling van het NDT ga zal het een korte nacht worden. Maar beter als af te zitten tellen totdat ik naar Schiphol kan rijden.

Drie maanden…die ik lekker met twee weken vakantie begin en dan weer gewoon soms 7 dagen moet werken. Nooit thuis ben…Ben benieuwd hoe we dit samen gaan doen :slight_smile: daarom zo fijn dat het lekker wat langer is nu.

Volgende week de lessen voor NL in gaan plannen want dat is tenslotte het uiteindelijke doel van deze drie maanden :slight_smile:

Iedereen die gaat veel liefde en plezier. De zwangere dames GENIET ERVAN het is zo snel voorbij. De twijfelaars volg je gevoel als je het doordacht hebt en het voelt nog steeds goed. Voor de werkzoekende zoek en vindt.

Voor Camilla. Dat wordt vast wel een keer borrelen wij samen :slight_smile:

Marmah

Teigetje…heel veel plezier en geniet van alles en ook van de zon…ahahaha…
Marmah…jij ook veel plezier vanavond en geniet van je man als die er morgen weer is…

hallo allemaal vanuit Hurghada…ook hier blijf ik meelezen natuurlijk. Wat mooi om die echo’s te zien van jullie, Suusje en Skyblue. Spannende dagen Sky zo vlak voor je bevalling. Je moet er nog even hard tegenaan maar dat ben je snel vergeten zodra je je kind echt in je armen houdt. Is mijn ervaring…
Suusje, hoop dat t gaat lukken in juni te gaan want t is gewoon t beste om even goed met elkaar te kunnen praten, evt afspraken te maken etc. Er is nog even tijd voordat de baby er is maar het gaat snel!

Marmah…kun je nog wel slapen vannacht? :slight_smile: ik zou geen oog dichtdoen.

En ik heb de ook Viva bij me hier, volgens mij is zijn er extra veel van verkocht deze week haha.

Veel liefs voor iedereen, ik ga nog even van t zonnetje genieten hier.

Mijn vriend zegt dat je kindje niet zomaar automatisch moslim wordt omdat het een moslim papa heeft. Stel dat zo’n koppel (Belgisch - Egyptisch) niet samen blijft of het kind groeit hier op en wordt opgevoed door de mama, dan maakt het niet uit of de papa moslim is of niet. Jij geeft het zelf een religie mee, of die papa nu moslim is of niet. In Egypte is dit anders, als je daar bevalt en de papa is moslim wordt het kind ook zo ā€œgemerkt en bestempeldā€ want dit komt op alle officiĆ«le documenten te staan maar als je hier bevalt (en de papa is er niet bij om welke reden dan ook en dan nog) is dit niet het geval hoor. En stel dat je partner ook in dit land verblijft dan zal hij willen dat het kind moslim wordt omdat hij moslim is maar er is (tot nu toe) geen enkele wet die zegt dat een kind automatisch moslim is omdat de papa dit is. Net zoals bij alle andere religies uiteindelijk.

hallo allemaal,
het is eventjes geleden, maar ik ben Deena en heb een reis van 3 maanden door azie gemaakt wat helemaal geweldig was. Ik heb daar helaas geen tijd om de verhalen bij te houden dat begrijpt iedereen wel. Ik kan ook niet 3 maanden terug lezen dus degene die zin hebben mogen een korte update geven. Mijn update is dat ik zaterdag as (8mei) naar Hurghada vlieg en daar voor ong.3 weken ga blijven! We hebben elkaar 17dec. voor het laatst geknuffeld dus dit is echt lang genoeg geweest en kan echt niet wachten!!!
Hij moet misschien wel een paar dagen werken in deze tijd dus misschien zou het leuk zijn om iemand die dan ook in Hurghada is te ontmoeten om eens te kletsen over alle ervaringen enzo, aangezien familie en vrienden je lang niet altijd begrijpen in deze situatie…We kijken wel…
Ik ga even een paar blz terug lezen…

xx Deena

oohh ja hey deena is goed dat je even zegt dat jij was die ging reizen hoe was het?? en nog veel contact gehad met je vriend??
Ik heb geen bijzonderheden alleen morgen kan je nog de viva kopen staan wij in onder het rubriek ā€˜ā€˜wereldkerels’’ in de vagina editie hihi
Lekker hoor 3 weekjes het warme weer opzoeken ben benieuwd hoe jullie het samen gaan hebben december is al een tijdje geleden.

hebben heel veel contact gehad, of ja heel veel, elke week geskyped…Slechte verbinding of niet, maar wel gedaan. haha.
Nu moet ik beginnen met een uitnodigingsbrief schrijven naar de ambassade, ik heb de site van de IND al gelezen maar ik kan er niet uit opmaken wat er precies in de brief moet staan, kan iemand me hier een kort advies over geven?
Is het verstandig dat ik ook alvast kopieen meeneem zoals kopie van mijn paspoort, kopie van arbeidscontract wat ik niet meer heb omdat ik 3 maanden ben gaan reizen en mijn nieuwe contact pas weer 1juni in gaat…
Op de IND site staat het allemaal heel gemakkelijk en nuchter maar iedereen weet hoe moeilijk het hier is en gaat…

Staan jullie in de VIVA? ooh dat ga ik zeker ff kopen dan morgen in de winkel, wereldkerels, klinkt goed. :wink:
xx