'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Uhm… je kan niet kiezen of het kindje moslim wordt…
Het kindje IS moslim…
Kinderen van een moslim vader zijn automatisch moslim, heb hier veel gesprekken met Youssif over gevoerd… en ja ik heb veel gelezen.
Nu is dat opzich geen probleem, alleen als jezelf een ander geloof hebt… dan wordt het een ander verhaal.
Ik als christen zou namelijk geen moslim kinderen op kunnen voeden…
Dat zou voor verwarring zorgen en niet goed zijn voor de kinderen…
Dus lieve Suusje, bedenk goed wat je gaat doen…

… en…
mocht er een scheiding volgen of de man zou overlijden…
zou ik dan nog als christen op papier staan… dan zou ik kunnen fluiten naar mijn kinderen.
Dit bedoelde ik onder andere ook in mijn vorige stukje naar Suusje toe… informeer informeer informeer… meid, dit is gewoon iets waar je niet zomaar in stapt… Deze belangrijke dingen moet je erg goed uitzoeken… voor de toekomst (zonder ellende) Net als een huwelijk, wat voor ons echt meer een goed opgesteld contract moet zijn… Anders ben je nergens en kan je niks…

idd klopt je kind word moslim christen, jood of geen geloof als je met een moslim man trouwt dan wordt je kind automatisch moslim geen discussie mogelijk.
Ik weet dit en vind dit geen probleem ik ben niet gelovig opgevoed en vind het mooi als mijn kinderen opgevoed worden met het geloof.
En als ik zie hoe me man is geworden en hoeveel houvast hij aan het geloof heb vind ik heel mooi.
Maar hoe sta jij erin. Wat als je gaat scheiden in egypte waar sta jij dan als vrouw zijnde??
Er zijn zoveel dingen.

… als je op papier dus geen moslim bent, gaan de kinderen naar de vader/ schoon familie.
Ook als je wel op papier moslim bent krijg je tot een bepaalde leeftijd (meisje 12 en jongen 10) de zorg over de kinderen… Daarna gaat het naar de man en of de schoonfamilie.
Dit wordt voor de vrouw “hadana” en voor de man “wilaya” genoemd.
Verder… de enige manier om echt zeker te zijn van je kinderen, opvoeding en behoudt na scheiding/overlijden… is dit bij een huwelijk in het huwelijkscontract op te laten stellen. Net als dat je bv wilt blijven werken en minstens 1 keer per jaar terug wilt naar je eigen land.
Kortom veel haken en ogen om goed te weten!

maar je kan in je huwelijkscontract toch dat soort dingen verwerken? Dat mijn kind als moslim opgevoed word vind ik niet zo erg, maar ik wil wel met het kindje vrij kunnen reizen, ook zal het kindje een Nederlands paspoort hebben en wil ik, mocht er getrouwd gaan worden, uiteraard in het contract over scheiding en overlijden dat het kindje bij mij blijft! Is dit allemaal in een contract te verwerken??

je kan alles wel in het contract zetten maar de koran staat boven dit papier en goed dan zal je een rechtzaak moeten aangaan wat heel lang kan duren iig zorg voor je eigen paspoort met je kindje erin en de geboorteakte.
Je kan best in juni daar heen gaan om te praten maar denk nu nog niet wat te doen als het kind is geboren.
En je kent zijn moeder niet ik weet niet hoe zij is en hoeveel invloed zij heeft.
Gelukkig zijn mijn schoonouders heel modern en ze kunnen hoog en laag springen me vent doet toch wel wat hij wilt net als ik hahaha.

ja dat is waar, in moslimlanden gaat natuurlijk de koran daarboven…tja lastig allemaal! Ik weet inderdaad niet wat zijn moeder voor een invloed heeft op hem dat moet ik maar eens uit gaan zoeken… Daarom is het denk ik het verstandigste om in juni daar heen te gaan en dat soort dingen te bespreken, pfff het maakt het allemaal niet makkelijker!
Het is niet alleen mijn verliefdheid die graag dit met hem samen wilt doen, maar ook dat ik graag een gezinnetje met hem samen wil stichten ik denk namelijk dat hij een geweldige vader is! We hebben net sinds lange tijd weer een tijd zitten skypen en dat was weer als vanouds, hij toonde interesse in mij en vroeg hoe het met de misselijkheid en zo ging en gaf voor het eerst in tijden weer aan mij te missen! Uit de echo kon hij helaas niet wijs worden, terwijl die zo mooi is… ik begin echt trots te worden op dat kleine wondertje eens kijken of ik hem hier kan plaatsen, geen idee of het lukt!

volgens mij is het gelukt…het is nog inimini maar volgens mij al duidelijk een klein mensje met een veel te groot hoofd te zien haha het is een foto van de echo dus niet heel duidelijk helaas

je ziet het toch wel goed hoor wat een mooie echo echt een wonder idd nog iniminie
(oohhh me moedergevoelens komen boven)

haha wacht er nog maar even lekker mee…zwanger zijn is echt niet zo leuk als iedereen zegt, tenminste vind ik nog niet, de bijwerkingen zijn geen pretje maar het idee is wel heel wonderlijk

nou vollopig niet hoor al lijkt me zwanger zijn geweldig vind het echt heel mooi maar 2010 zoiezo niet.
ja die bijwerkingen wie weet heb ik ze niet :wink: om elke dag boven de pot te hangen lijkt me idd niets ze zeggen dat het de eerste 3 maanden is dus ik hoop voor je dat het ook echt zo is.
Al hoor ik zoveel verschillende verhalen.

Suusje… mooi hoor, klein wondertje!
Je moet echt even veel dingen uitzoeken en idd de moeders die kunnen heel veel willen en bepalen… moeders zijn voor de meeste Egyptische mannen iemand waar ze heel erg tegenopkijken.
Youssif heeft ooit tegen mij gezegd dat zijn moeder zou kunnen zeggen dat hij met een Egyptische moet trouwen en dat hij dat dan moest doen… Of in ieder geval hij had toch echt wel het gevoel dat het niet anders kon dan…
En dan kan je hoog en laag springen met je “maar ik zal goed voor je zorgen en ik ben een goede vrouw voor je” Voor de moeders is het toch vaak erg belangrijk dat ze een Egyptisch Moslim meisje krijgen, voor het aanzien van de familie en voor de zekerheid dat het goed gaat.
… ik ben intussen (helaas) al deze gesprekken al verder, maar dat maakt wel dat ik nu zo sterk en stellig kan zeggen dat er geen toekomst mogelijk is voor ons.
Teveel haken en ogen en ik persoonlijk vind het bijna te moeilijk om maar gewoon verliefd te zijn… het lijkt wel of je overal voor op je hoede moet zijn en je overal voor moet indekken. Dit is zo in strijd met mijn persoonlijkheid.
Ik bedoel niet te zeggen dat het niet mogelijk is of niet kan… Maar voor mij en Youssif in ieder geval niet.
Suusje jij zal ook zelf die dingen uit moeten zoeken en veel moeten vragen enz enz en dan kijken EVEN LOS VAN JE VERLIEFDHEID en je droom van een gezinnetje… Want dit soort relaties is vooral belangrijk om je volle verstand te gebruiken en je vooral niet alleen maar te laten gaan door je gevoel…
Kop op meid…

Jey suusje84 wat een prachtige foto hoop dat je binnenkort ook vsn je zwangerschap kan genieten.
Suusieme het klopt ik heb weinig zin iin de vakantie. Reden ik ben er nu volleig achter dat ik niet de enige ben voor taher. Taher heeft met meerdere meiden contact eerst kon ik het niet echt ontdekken maar na het bericht op facebook van een meisje ik mis je en ik kom terug in augustus en zijn reactie erop i miss you tja dan is het duidelijk ook voel ik dat hij minder gek op me is. Dus tja mijn hartje is gebroken ook al had ik het kunnen weten toch hoopte ik ff dat het echt was de egyptenaren kunnen zo attend warm en romatisch en lief zijn. Hij weet nog niet hoe ik er nu over denk maar op vakantie zal het wel ter sprake komen. Ook woonde al veel vriende van hem in het buitenland dit vond ik al vreemd ik denk dat hij echt alleen een visum wilde. En ik ja ik was ff naief maar nu weet ik gelukkig tijdig beter maar het is wel pijnlijk.

de reis is geboekt ga gelukkig niet alleen pfffff dat scheelt.

Succes allemaal met jullie liefdes hoop echt dat het toch in de meeste gevallen oprecht is alleen is mijn geloof hierin nu ff nul.

X

Jey suusje84 wat een prachtige foto hoop dat je binnenkort ook vsn je zwangerschap kan genieten.
Suusieme het klopt ik heb weinig zin iin de vakantie. Reden ik ben er nu volleig achter dat ik niet de enige ben voor taher. Taher heeft met meerdere meiden contact eerst kon ik het niet echt ontdekken maar na het bericht op facebook van een meisje ik mis je en ik kom terug in augustus en zijn reactie erop i miss you tja dan is het duidelijk ook voel ik dat hij minder gek op me is. Dus tja mijn hartje is gebroken ook al had ik het kunnen weten toch hoopte ik ff dat het echt was de egyptenaren kunnen zo attend warm en romatisch en lief zijn. Hij weet nog niet hoe ik er nu over denk maar op vakantie zal het wel ter sprake komen. Ook woonde al veel vriende van hem in het buitenland dit vond ik al vreemd ik denk dat hij echt alleen een visum wilde. En ik ja ik was ff naief maar nu weet ik gelukkig tijdig beter maar het is wel pijnlijk.

de reis is geboekt ga gelukkig niet alleen pfffff dat scheelt.

Succes allemaal met jullie liefdes hoop echt dat het toch in de meeste gevallen oprecht is alleen is mijn geloof hierin nu ff nul.

X

suusje ,meid meid----kan er niet iemand met je meereizen, dat je dr niet alleen bent??
myr…heeeeeeeeeeeeel herkenbaar(de meeste)egyptenaren houden met meerdere meiden contact(welke prooi vangt gij de grootste vis)
The egyptian is n,mooie film, alles is ginder gefilmd, maar het speelt zich wel af in het oude Egypte (de faraotijd) dus weet niet of je dat wat lijkt…

zo hee, ouja myr, gelukkig dan dat je er wel achter bent gekomen…
ik heb vabndaag te horen gekregen dat de moeder van N. alle familie aan het inlichten is over mij en ook zijn zusje heeft vele vriendne van haar getrakteerd op wat te drinken als een soort van ‘‘huwelijk/verloofdheids’’ iets hihi.
Ik was erg bang voordat ik N. zijn moeder had ontmoet, dat het met mij ook zou gebeuren wat jess beschrijft… dat d emoeder zegt: je moet met een egyptische meisje trouwen. N. zei dna elke keer wel, mijn hart gaat naar jou, ik heb 1 hart, jij hebt die gekregne en niemand anders. Maar nu ik zijn moeder ontmoet heb (en blijkbaar een goed eindruk heb gegeven) lijkt het wel totaal omgekeerde wereld. geeft vor mij in ieder geval een stuk geruststellender gevoel dan ooit verwacht!

Suusje echt onwijs tof die foto hoor! ik vidn t toch nog best duidelijk te zien!

Even een vraagje, als je NIET getrouwd bent, maar toch zwanger bent… Is het kind dan alsnog moslim? En kan de man dan alsnog het kind ‘‘afpakken’’? het lijkt me namelijk erg raar, dat de man een kind mee kan nemen, terwijl het kind niet zijn naam heeft en ook geen egyptisch paspoort?
En gelden die dingen van getrouwd zijn en kinderen meenemen ook als je alleen getrouwd bent met een orficontract?

Suusje, heeft hij je al officieel ten huwelijk gevraagd?

groetjes mij

hey,

wat super voor je zeg dat het zo goed gaat tussen jou en zijn moeder!

Nee hij heeft mij nog niet officieel ten huwelijk gevraagd, wel gezegd hier over te willen praten maar dat te willen doen als we bij elkaar zijn en tussen neus en lippen door gezegd dat we moesten trouwen maar ja zo werkt dat natuurlijk niet. Ik zit mij inderdaad ook af te vragen of het zo makkelijk is een kind te ‘ontvoeren’ als het kindje een Nederlands paspoort heeft en daar maar 1 ouder (mij dus) op heeft staan… dan heeft Mahmoud toch geen poot om op te staan als we niet getrouwd zijn. We hebben wel een orfi, maar die is nooit officieel gemaakt en heb ik hier, dus daar kan hij ook niks mee!

STerker nog Suusje, als jij hier bevalt en jullie zijn niet getrouwd zal hij het kind moeten erkennen voor enige aanspraak. Dit kan ALLEEN in persoon emét toestemming van de moeder dus idd heeft hij in principe helemaal geen poot om op te staan. Ik vraag me zelfs af of je het uberhaupt zijn naam kan geven als hij het niet erkend heeft…heb ik iig niet uit hoeven zoeken want mijn ventje gaat accoord met mijn achternaam voor de baby :wink:

het kindje zal sowieso mijn achternaam krijgen, dat vind ik veiliger en ook beter… maar ik zit er wel aan te denken om bijvoorbeeld als 2e naam de naam van Mahmouds familie te kiezen, maar dat moet nog besproken worden. Maar de ontvoeringen waar je zo veel over hoort zijn allemaal van vaders die hun kind herkent hebben in Nederland dus ik denk inderdaad dat het het veiligste is om in Nederland te bevallen en mijn achternaam en paspoort! En het kindje ook in Egypte niet op zijn naam te zetten hoe hard dat misschien ook voor hem is…
Hoe ga jij dat doen??

Mijn zoontje krijgt idd. de familienaam van zijn vader als 3de naam zodat hij toch iets heeft :wink: Bij ons is het de bedoeling dat mijn man uiteindelijk hier komt dus iets in Egypte aangeven gaan we niet doen maar volgens mij werkt het daar ook anders. Mohamed heeft eens verteld dat ze dat doen zodra ze weten dat je zwanger bent en dat er niets hoeft te worden aangegeven, dat de doktoren dit doen. Maar dat gaan we zoiezo niet doen :wink: Ik zou wel graag willen dat wanneer hij hier is hij zijn zoon erkend maar idd. wel in mijn paspoort ( of zijn eigen paspoort die ik bewaak :wink: ) Het is nu eenmaal niet anders en gelukkig doet mijn ventje hier niet moeilijk over. Wel zou ik als ik jou was idd. wel nog daar heen gaan om er goed met zijn 2en over te praten, over de verwachtingen, de ideeen over de opvoeding etc. etc. Zoals ik vorige keer al zei, die egyptenaren schreeuwen eerst en gaan daarna pas nadenken :slight_smile: EN jullie zijn getrouwd in de ogen van de moslimwet dus daar hoeft hij zich niet echt druk om te maken, het zou veel erger zijn als jullie niet een orfi hadden gehad ( ook in verband met zijn familie )