Wat enorm frustrerend dat jullie elkaar niet gezien hebben Dreetje, je had het toch anders voorgesteld lijkt me. Balen hoor, dat zijn vader zo ziek is. Daar kan hij natuurlijk niets aan doen, maar het zou fijn zijn geweest als jullie elkaar toch nog even gezien zouden hebben.
Ik weet niet of je veel NLse vrouwen kent Petry, die een relatie hebben met een egyptenaar en door hem naar Egypte gestuurd worden met hun dochter?!? een beetje vreemd lijkt me. Daarnaast is het al geschreven, iedereen is anders. Ik drink niet, heb dit nooit gedaan. Ik rook niet, heb dit ook nooit gedaan, maar dat zal wel aan mijn karakter liggen…
Suusje, fijn dat je wat minder misselijk bent, hopelijk zet dit door.
Jippiee!!! ik heb eindelijk de moeder van N ontmoet! ze is samen met N zijn zusje voor ene paar dagen in Hurghada! sinds gisteren en morgne gaan ze weer weg.
Whiejj ik ben zo blij! Ik had er niet op gerekend, want eerst zien en dan pas geloven… aangezien zijn moede rnogal moeilijk deed.
Het is alleen balen dat ik niet zo goed arabsich kan om goed met haar te praten. maar ze zegt dat ik heel ander ben dan wat ze verwacht had (in positieve zin)!
Hihi!
zo hehe dat is fijn voor je suusiemie dat moest er een keer van komen nu moet jij nog een keer daar heen en dan ga je steeds een betere band krijgen.
Heb je wel veel kunnen spreken met elkaar dat je vriend het voor je vertaalde?
Ja ik kom er ook nog even achteraan… leuk artikel van jullie in de viva camilla!
Dreetje, oh wat erg jammer dat je elkaar niet hebt gezien. hoop dat het snel beter gaatmet zn vader en dat je snel weer naar hem toe kunt. Wat zal het raar zijn geweest, in feite ben je zo dich bij elkaar en lukt het niet om bij elkaar te komen. Ik denk dat ik een taxi had geregeld hoor
eindelijk!suusieme:smile:-- ja nu moet jij nog daarheen, kijke waar gij opgroeide enz… zijn moeder zal nu mischien het initiatief nemen jou uit te nodigen Toppie…
sjess… tog effe dat roze brilletje maar af dunkt mij, vriendschapplijk omgaan met iemand waar je ooit iets voor voelde is heel moeilijk…, ik hoop dat het almaal duidelijk word voor jou id toekoemst:dag:
Eigenlijk is het andersom: Ik ken veel Egyptenaren die met een Europese getrouwd zijn geweest. Natuurlijk is elke situatie anders,maar over het algemeen vind ik dat vrouwen té veel en té vaak hun eigen cultuur opzij schuiven. Elke Westerse vrouw die een relatie met een Egyptenaar heeft, is geboren en opgegroeid in een cultuur die haar heeft gemaakt tot wat zij nú is. En als hij dan vervolgens kiest voor haar, dus je zou dan toch kunnen stellen dat haar persoonlijkheid hem bevalt, nietwaar? Waarom zou een dochter dan anders worden? Zij voedt haar toch op, samen met hem?
Ik zie het als een teken van afwijzing van haar persoonlijkheid, als hij ervoor kiest dat dochters daar opgevoed zouden moeten worden. Bovendien is het een probleem waarin beide partijen een stem zouden moeten hebben. Mijn man zou hoog en laag kunnen springen, maar hij zou mij écht niet zover krijgen dat ik tegen mijn zin met de kinderen naar Egypte gestuurd zou worden… En natuurlijk zou het tegen mijn zin zijn, het zou exact hetzelfde zijn als ik ervoor zou kiezen om in Egypte te gaan wonen, daar trouwen met een Egyptenaar, en vervolgens kinderen krijgen om die na een aantal jaren naar Nederland te sturen omdat ik niet zou willen dat mijn kinderen een Egyptische mentaliteit zouden krijgen…
Pardon, ze zijn half Egyptisch hoor… ze zijn verwekt door een Egyptenaar en dan zouden ze niet op hem mogen lijken???
Zo krom als dit lijkt zo krom is ook de redenering dat een kind uit een Egyptische vader en een Nederlandse moeder niet Nederlands mag lijken…
Suusieme!..
Wat leuk en wat een enorm belangrijke ontmoeting! Ik kan me voorstellen dat je je helemaal goed voelt!.. Ik hoop echt voor je dat je een band met haar kan opbouwen en dat ze je kan en gaat accepteren…
De ontmoeting is geweest en dat is al een hele vooruitgang! SUPER!..
Raks…
dat met die roze bril gaat helemaal goed komen, ik ben allang blij dat ik hem als vriend in mijn leven kan houden!.. Tuurlijk zal het eerst moeilijk zijn, maar we denken er beiden hetzelfde over en dat scheelt!..
ik hoop dat gij zo blijft denken;)
ze kunne goed inspelen hoor op situaties…
erges begrijp ik petry haar standpunt wel, tusse mij en mn ex zijn er (gelukkig!) geen kinderen, maar gij liep ook al te plannen dat het hier??maar te westers is voor kinderen hun opvoeding(voor hem niet dan!!!), en
de kinderen of tkindje zou veel beter af zijn in india …nou nou…ik ken ook veel egyptenaren met een europese, en de meeste kinderen worden ginder grootgebracht weges hier te westers, ik had inderdaad MIJN persoonlijkheid niet meer, wij doen meestal tog veel water bij de wijn… ik denk dat het dit is waar petry op doelt…
ma ja - help camilla ik vind de viva niet:dag:
Hey Camilla,
ik heb jullie verhaal in de Viva ook gelezen… Heel erg leuk om te lezen!
Maar… ik persoonlijk word er ook wel een beetje verdrietig van… omdat ik weet dat dit voor mij met Youssif nooit zal gebeuren.
Ook al ben ik er zo sterk in (denk ik) als ik jullie foto dan zie en jullie verhaal lees…
ik zou dan zo graag willen dat dat voor mij en Youssif ook had gekunt, tijdens het lezen voelde ik gewoon weer dat mijn liefde voor hem zo sterk aanwezig is…
PPPpppfffffffffff…
Maar erg mooi en leuk om te lezen, ik hoop echt dat je vriend zich hier goed kan settelen en zich hier goed gaat voelen. Ik weet dat dit moeilijk voor hun is en dat ze hun land altijd missen.
Ik blijf me maar op de vakantie verheugen en probeer me sterk en groot te houden!..
grtz
thanks.
tja sjess je gaat het straks ervaren om met hem te zijn (vriendschappelijk) en of het wel of niet lukt tuurlijk heb je gevoelens maar kan je die verbergen?? We horen het wel als je weer terug bent.
Soms is een keuze maken heel moeilijk maar dan wel de juiste.
Me ventje voelt zich nu meer op zijn gemak hij werk en heeft vrienden en vooral zijn eigen centjes dus voelt zich nu meer man dan daarvoor heen.
Beetje bij beetje wordt het steeds beter en kunnen we wat gaan opbouwen en vooral leuke dingen doen met elkaar en van elkaar genieten
Blij te horen dat hij zich hier steeds beter gaat voelen… dat hij zijn werk en vrienden heeft.
Ik kreeg zonet een sms van Youssif… het regende daar al de hele dag en hij kon niet begrijpen waarom? Waarom regen en geen zon? En hij liet me weer even weten hoe erg hij mij mist en hoeveel zin hij in onze vakantie heeft…
Ik hem terug sturen dat de regen daar vast kwam omdat mijn hart op het moment huilde (was namelijk vlak nadat ik Viva had gelezen) en dat het een teken was voor hem om mij een sms te sturen hoeveel hij mij mist en van mij houdt…
En… idd door mijn huilende hart en de regen in Sharm kreeg ik het smsje wat ik net even nodig had van hem…
Zulke dingen vind ik zo bijzonder… en dat heb ik alleen met hem…
Tja… we zullen zien… Ik ga maar even achter de pannen.
grtz
Sjess wat super dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt en dat je ervoor gaat kiezen om in het buitenland te gaan wonen en dan toch Egypte wie weet heb je Youssif nodig gehad om deze keuze te kunnen maken. In ieder geval heel veel succes met je sollicitatiegesprek.
Camilla ik heb je artikel in de Viva gelezen erg mooie foto en ook een leuk verhaal heerlijk positief. Goed om te horen dat je vriend het nu beter naar zijn zin heeft in Belgie. Ik kan me voorstellen dat het voor hem niet prettig was om volledig van jou afhankelijk te zijn en dat dat frustratie geeft is niet vreemd. Ik hoop wel dat zijn mening inderdaad bijschaaft over een dochter groot brengen in NL-BE maar tegen die tijd woont hij toch al zeker weer 14 jaar hier. Dus dan is hij ook niet meer de persoon van nu en zal hij meer gewend zijn aan onze normen en waarde. Al sprak ik laatst wel met mijn collega )man uit egypte hij is getrouwd met een nl en hij geeft juist aan dat hoe ouder hij nu wordt hij meer en meer waarde gaat geven aan zijn eigen cultuur dat vond ik jammer om te horen maar ja niet iedereen is hetzelfde hij is vanaf zijn 26 in Nl en is nu 48 dus dat is al een lange tijd zeg maar.
Suusieme wat super dat je zijn moeder en zus hebt ontmoet! Succes ik hoop dat het contact fijn mag zijn.
Ik ga nu 4 mei naar mijn vriend ik zie er een beetje tegen op maar dat zal spanning zijn neem ik aan. Het contact verloop nu beter dus ik ben benieuwd maar ik ga wel met de gedachte dat dit mogelijk wel eens een afscheid kan zijn.
Dreetje wat zonde dat je M niet gezien hebt ik hoop dat de volgende vakantie beter gaat zijn.
We gaan het zien maar ik merk wel dat hij nu wel meer van hier begrijpt en zich meer kan aanpassen dus ook met het helpen in het huishouden etc etc dus we zien wel hoe zijn mening is.
Hij is ook een stukje relaxter nu hij heeft zijn draai gevonden en bepaalde dingen ziet hij nu in een ander daglicht.
We leren echt heel veel van elkaar ik van hem en hij van mij. We vullen elkaar echt goed aan.
En het is echt een super goede jongen en hij wilt zijn kinderen beschermen maar ik ook.
Maar vollopig niet hoor ik heb af en toe al 1 groot kind
Oohh myr nog 3 daagies spannend hoor ben benieuwd naar je verhaal als je terugkomt.
Myr…
Nog 3 daagjes! Bijna!..
Vandaag regende het in Sharm, net als bij ons dus… Maar daar zal je vast geen last meer van hebben… wha ha ha…
Ik ben ook benieuwd hoe en wat er gat gebeuren meid.
Laat je vakantie niet verpesten en doe waar je jezelf goed bij voelt!
In ieder geval wens ik je een hele fijne vakantie toe en we horen vast en zeker je verhaal als je terug bent!
grtz
oooooo lieverd sjess… gij leest jou gedachten
ik vrees echt dat het roze brilletje terug zal breken, gij pamt je nu al terug in, omdat ie beseft dat je er terug zal staan-, ik vrees dat jij het moeilijk gaat krijgen hem gewoon als vriend te houden, onze?vakantie, nou het word tog lekker jou vakantie, wat jij wil- laat hem jou vakantie niet uitstippelen meid(of je bent zo weer verkocht):wub:, nee mn ex is geen marrokaan?? terug regen in sharm? wat is daar ad hand in egypte…
Hey Raks,
even iets een beetje rechtzetten Het is wel “onze” vakantie, dat was het in januari al en dat is het nog steeds… Ik noem het ook zo en heb er ook ontzettend veel zin in. We zijn nu ook nog WE en een stel… alleen als ik wegga zullen we vrienden zijn.
Verder heeft hij de 1e week vakantie met mij en de 2e week moet hij weer werken en kan ik lekker mijn ding doen, al wil ik dan gewoon ook graag bij hem in de buurt zijn (als dat kan). Ik heb super veel zin om weer bij hem te zijn. Ben zo benieuwd hoe dat is, samen vakantie met hem!
Ja het gaat moeilijk worden, maar ik ga in eerste instantie 2 weken vol genieten van ons samen, want daar gaat het om… Alleen vermaak ik mij ook echt wel, komt goed.
En Youssif palmt mij niet in, zo voel ik dat niet. Hij laat gewoon weten hoe hij zich voelt en dat doe ik ook. We zijn gewoon ontzettend gek op elkaar en dat zal ook wel zo blijven ja. Alleen omdat we weten dat het niet kan, moeten we stoppen. Dat heeft helaas niets met ons gevoel te maken maar alleen maar met het verstand.
Ons gevoel is nog hetzelfde… alleen zijn er andere dingen, hele belangrijke dingen die bepalend zijn voor deze beslissing… helaas…
grtz
o jullie zijn nog WE - ingewikkelde situatie
ja zoiets van het hart zegt ja en verstand zegt neen-
o jee ik zou dat niet aankunne- in ieder geval het beste daar…x
Als ik het zelf nog maar begrijp en achter de beslissingen sta en blijf staan die er genomen zijn en worden…
Ik persoonlijk heb er veel vertrouwen in… het zal moeilijk zijn/worden… Maar ja… er is geen andere optie dus ja…