'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

petry
Maar, het belangrijkste vind ik de houding van de moeders in deze. elfs hier lees je al dat moeders zeggen er niet aan te moeten denken dat hun dochters later dronken thuis komt, op stap gaat, vriendjes heeft…
Heb je er ooit aan gedacht dat je zélf óók zo geleefd hebt? Is dat dat ineens slécht geworden? Minderwaardig? Samenleven met een man, of enkel met een orfi…ik denk dat er maar weinig Egyptische mannen zijn die dat toe zouden staan voor hun dochter. Terwijl moeder wél zo was…dat klopt toch niet???

Ik denk heel veel over ons maar hoe kan je mij oordelen wie zegt dat ik vroeger dronken thuis kwam??? Je moet niet denken dat alle jongeren hier dronken zijn en met jan en alleman naar bed gaan.
Mijn zusje is 17 en drinkt, rookt niet en stapt ook niet wilt dit zelf niet en vind een bioscoopje pakken veel leuker en lekker shoppen.
Oordeel niet te snel.
Heb je zelf kinderen?? Ik denk als je die heb je toch echt wel bezorgd ben om je dochter zeker in deze tijd met al die rare dingen die je hoort.

En besnijdenissen hebben we het al uitgebreid over gehad het gebeurt in kleine dorpen niet in de stad waar me man vandaan komt. Zijn moeder en zusje is ook niet besneden. En als ik een zoon krijg dan laat ik hem besnijden ik vind het zelf hygienischer en hier in belgie kan dat in het ziekenhuis no problem.
Jij denk dat we alleen praten over de bloemen en bijtjes he.

Maar jij heb toch geen relatie met een egyptenaar waarom ga je ons dan zeggen wat we moeten doen waar we over moeten praten en met wie??

En tuurlijk heb ik een andere opvoedingen gehad dan hem logisch maar sorry wij zijn niet zoals jij denkt en beschrijft ik weet wel beter.

Camilla… you go girl!
Ben het met je eens!
Sorry… maar Petry, je geeft soms goeie feedback, echt… maar ook erg vaak feedback wat niet echt gepast is.
Ik vind dat je soms dingen wel heel heel heel erg zwaar en onpersoonlijk benaderd, terwijl wij meiden allemaal in een relatie staan en daar echt wel ons eigen van weten…
Natuurlijk vragen we elkaar advies, maar we weten allemaal het beste hoe en wat onze relatie met en tot de ander (vriend/man) is…
Misschien moet je hier ook rekening mee houden en je bedenken dat je hele kwetsende dingen kan zeggen…
Zoals je hierboven tegenover Camilla schrijft… ik zou dit ook erg persoonlijk opvatten en me ook echt beledigd voelen!
Kortom… volgende keer misschien even langer nadenken… of het waarschijnlijk goedbedoelde advies voor je houden…
grtz!

Hey hey!

Even reageren op Petry…
Eventjes een rechtzetting. Ik ben zelf 18 jaar en ik heb het nog nooit gewaagd om dronken thuis te komen of met eenders wie voor de deur te staan vozen, hoor. Persoonlijk denk ik dat dit niet alleen afhangt uit welke cultuur je komt, maar ook wel welk karakter je hebt. Nu niet denken dat ik een nerd of zo ben, want ik zet ook wel eens graag een stapje in de wereld hoor, maar je gaat zo ver als je zelf wilt. En ik zeg niet dat dit slecht is, maar iedereen bepaalt z’n eigen limiet hé.

Dreetje, echt super dat je op jezelf een avontuur hebt aagedurft, haha :biggrin: . Wel spijtig dat je je vriend niet hebt kunnen zien, maar ja het zonnetje zal wel veel goed gemaakt hebben zeker. :wink:

Sjess, Supertof joh! Voor welke baan ga je solliciteren? Gelijk heb je, als je een nieuwe uitdaging wil aangaan. Als je 80 bent moet je het ook niet meer doen. Maar geniet nu eerst maar van je liefdes/vriendschapsvakantie. :wink:

Ooh en Camilla… Helemaal waar!

Toeds!

1 like

Ja Camilla, ik heb (volwassen) kinderen, en ik wil niemand voorschrijven hoe -ie leven moet. Zoals ik al zei, ken ik best veel gevallen waarbij dochters gedwongen in Egypte verblijven,en het excuus is altijd die Westerse opvoeding. Er zijn wel vrouwen die gevraagd hebben wat er dan in godsnaam mis met hén was, want zij zijn immers moeder van de kinderen en bovendien afkomstig uit die samenleving die ineens zo verkeerd lijkt te zijn?
Geen mens zal vervolgens stellen dat hun partner niet deugt, maar die vormen dan toch ook het bewijs dat niet iedereen slecht is, ondanks het feit dat zij geboren en opgegroeid zijn op die bepaalde plaats?
Begrijp me niet verkeerd Camilla, dit is geen aanval op de vrouwen of op de manier hoe zij leven. Het is een poging om te laten zien hoe hypocriet het is om dochters van Westerse vrouwen gedwongen in een ander deel van de wereld te laten opgroeien.

Ja dat dacht ik…
Ik wordt dit jaar 30 en heb nu al teveel spijt van dingen die ik niet gedaan heb…
Kortom nu heb ik niks wat me hier houdt en mn allerbeste vrienden die willen het beste voor mij en zeggen ook dat ik moet gaan… als het allemaal door zou gaan.
Het is in de horeca, begin als allrounder; dus bar, bediening, restaurant, game hall… kortom alles wat ze daar hebben… Als ik alles onder de knie heb zal ik doorgroeien tot assistent manager van de club! Kortom lijkt me helemaal fantastisch…
Maar zoals ik al zei; het is nog allemaal in de beginfase, we hebben veel contact en skypen zowel vanwege t werk, maar ook om elkaar beter te leren kennen… wat heel erg belangrijk is als je samen moet gaan werken!
Dus we zullen zien, maar ik zal jullie op de hoogte houden…
grtz

1 like

Ik voelde me echt wel beledigt omdat het sloeg op mijn stuk maar wat jij schrijft is altijd dat iedereen zo is terwijl je niet iedereen met hetzelfde mag associeren.
Tuurlijk zullen er vrouwen zijn die hun dochter iets verbieden wat ze zelf wel hebben gedaan vroeger maar dan nog is het hun keuze om zo hun opvoeding te doen. Juist kan je ook leren van je eigen fouten van vroeger of dat je toch je dochter anders opvoed dan dat jij zelf bent opgevoed allemaal hun keuze en daar moeten ze vrij in zijn. Dat het niet altijd goed gaat weten we nu wel.
Ik heb een relatie met een egyptenaar we praten over vele dingen alles is bespreekbaar en dit doen we ook is wel logisch toch als je een relatie heb.
Ben het met zonnetje eens het is de karakter van de persoon waar je naar moet kijken.
Sjess spannend hoor leuk gefeliciteerd met je nieuwe job.

Ik heb de baan nog niet hoor!..
Zou erg graag willen dat ik dat al kon zeggen… maar dat is helaas nog niet zo…
Eerst de vakantie voor de boeg en dat is ook direct een goede test of ik me nog steeds zo goed voel daar… ook zonder roze bril… en als ik me even ga inbeelden dat ik daar zou gaan wonen, leven, werken enz…
Dit keer blijf ik 2 volle weken, compleet anders dan de vorige keer… dus ben heel erg benieuwd!
Zo spannend!
Grtz!

ik loop een beetje op de feiten vooruit ;). het land en sfeer is geweldig dus ben benieuwd naar je keuze maar waarom niet als het niets is dan kan je weer terug. En assistent manager klinkt goed zeker als je alle andere dingen onder de knie heb staat weer goed op je cv :slight_smile:

Ow als ik de kans krijg… en ze zouden mij dus echt wel willen… nou dan moet het wel heel raar gaan als ik het niet doe.
Ik kan ook haast niet geloven dat ik het nu niet fijn vind daar, ik had de vorige keer gewoon heimwee en nu loop ik al maanden af te tellen.
Maar en sollicitatie op afstand en via Skype is natuurlijk ook anders dan normaal, dus daarom ben ik ook heel blij dat ik in mijn vakantie bij hem langs kan (hij is ook nog Nederlander, wel fijn kan je even lekker in het NL kletsen) en kan hij mij de club laten zien… Die is nu nog under construction, dus mocht het doorgaan dan is het voor iedereen een nieuwe tent en nieuwe start!
Ik hoop echt dat ik er bij ben…
Dus iedereen DUIMEN voor mij… wha ha ha…
grtz

klinkt echt leuk nou ik ga voor je duimen

1 like

Hey Dreetje,

Jammer dat je M niet hebt gezien, hoop dat het goed komt met zijn vader. In ieder geval heb je het naar je zin gehad in Egypte. En hoe is het appartement bevallen? Was het in de omgeving van Sekala??

sjess, ik snap het even niet meer. Ben je nou op zoek naar een baan daar? Dus je wilt daar gaan wonen, maar ik dacht dat je het juist af ging sluiten met Youssef? Of zijn je plannen gewijzigd en wil je wel met hem verder?

Wha ha ha…
Sinds ik terug ben uit Egypte wil ik erg graag weer terug… in eerste instantie was dat vanwege Youssif… maar we weten dat onze relatie niet kan, dus dat zal idd na de vakantie afgesloten worden.
Maar mijn wens om weg te gaan uit Nederland is er nog steeds… ik heb de laatste jaren heel veel mee gemaakt, teveel spijt van dingen die ik niet heb gedaan en te vaak dingen gedaan voor andere mensen.
Dit jaar wordt ik 30 en ik wil eindelijk eens beginnen met leven voor mezelf.
Ik ga dus voor mezelf… als ik ga.
In Sharm voelde ik mij heerlijk, ik hoop dat deze baan/uitdaging/ervaring door kan gaan en ik hoop dat ik dan in ieder geval al een goede vriend daar heb!
Voor mij is het niet verwarrend… dit speelt ook al een tijdje, maar vanwege de onzekerheid heb ik niks gezegd… Maar ja, kon het ook niet langer voor me houden…
grtz… sorry voor de verwarring ha ha

haha ik snap hem…en het klinkt super, heerlijk om die mogelijkheid te hebben en je moet het zeker met 2 handen grijpen! Alleen kan je daar wonen en alleen op vriendschappelijke manier met Youssef omgaan?

Wat betreft Petry, sluit ik mij helemaal bij Camilla aan. meer hoef ik er niet over kwijt.

Uhm tja… ik hoop wel dat we dat kunnen ja…
Maar ik zie daar gen problemen in, al zal het misschien vreemd worden.
Alleen is het voor mij zo ontzettend duidelijk dat ik geen relatie met hem kan hebben, dit gebasseerd op de cultuur, het geloof, de verschillen in normen en waarden enz enz… Dit is voor mij zo verduidelijk… en voor hem ook.
Ik weet dat ik daar niet gelukkig mee ga worden, omdat ik zo absoluut niet in het leven sta.
Youssif weet ook dat het niet gaat werken en zegt zelf ook dat ie ooit met een moslim meisje zal gaan trouwen, dit om problemen te voorkomen.
Zeker heb ik gevoelens voor hem, heel veel… en ik kan niet wachten om straks 2 weken met hem te delen en te voelen hoe het is met hem samen te leven…
Maar ik weet dat ik daar niet meer door kan laten leiden voor ons geluk… voor ons geluk is het beter om niet een relatie door te zetten…
Dus ik hoop dat deze gedachte overeind blijft, maar ik denk het wel…
Er is gewoon geen andere optie…

je komt over als een heel sterk persoon! en ik denk dat je een goede keus maakt, maar uiteindelijk zal de toekomst alles uitwijzen…dus je moet je er ook niet al te druk om maken en sommige dingen gewoon over je heen laten komen!

Ik moet gewoon sterk zijn… want anders kan dit een hele verdrietige situatie worden.
Het enige wat ik hoop is dat Youssif het zal kunnen accepteren,
dat ik misschien in zijn werk/woonplaats aan het werk ga. Hij zal me wel vrij moeten laten en mij mijn ding moeten laten doen… En ik hoop dat hij dat kan, ik hoop dat ook hij onze relatie als een echte vriendschap kan gaan zien… zonder bezitterig jaloers gedrag even plat gezegd.
Maar ja… de toekomst zal het inderdaad uitwijzen hoe en wat!
Ik zit nu nog in NL en er is nog niks zeker…
We zullen zien.

Niet dat ik nu last heb van jaloers of bezitterig gedrag…
maar ik weet niet hoe dat is als ik (eventueel straks) werk en woon in dezelfde plaats als hij… Ik bedoel, je komt elkaar toch tegen dan…
Maar dat zal ik straks ook wel merken als ik met hem op vakantie ben enz…
ach ja… we zullen zien!

Spannend, spannend, spannend zeg!

Ik leef hier zo in op dat het aanvoelt of ik zelf op ontdekkingstocht ga. Hihi :teeth: Dus eenmaal ginder… verslag uitbrengen eh Sjess!
En waar ga je dan verblijven?
Trouwens, als je een Egyptenaar bij je hebt, die wat kan onderhandelen van tijd tot tijd, is het leven daar zo veel makkelijker heb ik al gemerkt. Dus daar een insider als vriend hebben, is zeker een pluspunt!
Ik wil het je nu niet nog moeilijker maken sjess, maar als ik je over jou en youssif hoor praten, hoop ik stiekem toch altijd wel dat het goedkomt hoor. Of misschien moet ik gewoon stoppen naar romantische films te kijken. :wub:
Nog iets van Mahmoud gehoord, Suusje?

Muchacha jij gaat ook naar Egypte… veel plezier!

Hey Zonnetje!
Ik vind het zelf ook heel erg spannend!..:-)… ik hoop ook echt dat het door zal gaan… En het zal inderdaad fijn en handig zijn om een Egyptische goede vriend te hebben die je kan helpen met dingen doen. Maar ik zou het in eerste instantie gewoon lekker zelf willen doen :wink:
Als het allemaal doorgaat ga ik in Sharm El Sheikh werken en wonen… Charming Sharm, here I come!
Verder is het leuk om te horen dat je stiekem hoopt dat we bijelkaar blijven, maar ik ben toch echt bang dat dat er voor ons niet inzit…
Onder andere omstandigheden had het gekunt, maar nu helaas voor ons niet…
xx