tege mij werd er altijd gezegd nog 6maanden geldig:tssk:, na terugkomst
is dit veranderd? x:zon02:
Dat is voor zaken lui… Maar zit je in ieder geval altijd goed
…
dank je sjess
maa het staat tog ook in vele brochures zo, dat het nog 6maanden geldig moet zijn, ik vind wel dat er in hurghada tog altijd(bij terugvluvcht)goed naar de paspoort gekeken word(vooral naar de visa stempel) dunkt mij…![]()
Heb de visa dienst ooit ook gebeld en die vertelden mij ook 2 maanden… Op egypte.nl staat het volgens mij ook.
Maar beter te lang dan te kort geldig… Ik kreeg het zelf gewoon even ineens benauwd ha ha ha…
Maar komt goed!
grtz
ja dat geloof ik -stel je voor dat je vast zit !!>>>
ag, steek wat geld in hun handen en je bent meteen op de vlucht !!! zo werkt het ginder ook wel vaak!!!:mad:
Hey Luxygirl,
Dat is net een dag verschil M. komt 5 mei. Hij vliegt om 3 uur snachts (NLtijd).
Hoe lang blijft je vriend?
Ik vind het maar een gekke gedachte hoor dat hij drie maanden blijft. Langs de ene kant wil ik mijn gewone leventje doen maar dat is vaak zo druk dat ik hem dan weer bijna niet zie. Vakantie is natuurlijk geen optie voor drie maanden. Zal al duur genoeg worden. Dus zal een beetje moeten schipperen. Gelukkig heb ik woensdag en donderdag vrij, dan dagje werken en dan 11 dagen. Dus begin is goed.
En lekker voordat hij komt ook nog een lang weekend dus ik heb er zin in.
Over een week is hij al weer hier als het goed is. Oh wat gaat het snel.
Taalles is gelukt. Hij gaat naar een abdij waar ze hem gaan klaarstomen voor de test en hopelijk wat meer.
Pien bedankt voor je PB en hoe lang blijft hij nu? Misschien vliegen ze wel samen:)
Marmah
ehhh volgens mij vliegt Luxurygirl juist de ander kant op…![]()
aftellen nu maar Marmah!!! ik ga snel ook de ander kant op…
Hey Camilla,
Ik heb de Viva al gelezen…leuk verhaal hoor
…jullie ontmoeting etc…jullie zijn een leuk stel…nog heel veel plezier en geluk samen…Groetjes
oohh oke wanneer heb je hem gelezen dan?? heb hem namelijk zelf nog niet gelezen ben benieuwd maar iig thanks
hey,
ook ik heb je verhaal gelezen, heel leuk stukje en ook positief! Eindelijk een keertje! Is het waar dat je man terug naar Egypte wil als hij een dochter krijgt? Hoe denk jij daar over? Sorry hoor, ik ben vooral erg met kinderen bezig haha! maar ik vind dat je uit het stuk opmaakt dat jullie een goede gelijkwaardige relatie hebben en dat is mooi om te lezen. ook de foto’s erbij zijn erg leuk, jullie zijn een mooi stel en je hebt een mooie man hoor!
ja vriendin van mij heeft het ook gelezen ik ga hem morgen kopen ik krijg hem wel opgestuurd maar post van ned naar belgie duurt lang
Hoi allen!
Ik heb veel gemist precies…
OOOOH , zou iemand kort (of lang
) kunnen samenvatten wat er in het artikel van Viva staat? Of Camilla zou jij het verhaal nog eens willen overdoen? :teeth: Ik heb hier in België namelijk al gezocht en gezocht, maar helaas nog niets gevonden. Waarschijnlijk omdat het een typisch Nederlands blad is?
Hoe gaat het met jullie? Wie vertrekt er binnenkort naar het land waar de zon nooit ondergaat? luxurygirl, sjess, raks? Jullie? of heb ik het mis? Een hele fijne reis gewenst allemaal!
Suusieme, hopelijk kan je nu terug wat uitblazen na die Hectische periode!
Suusje, hoe gaat het met jou en met de baby? Ben je al wat minder misselijk?
het is voor hem natuurlijk nog een cultuurshock en hij vind het niet erg als zijn dochter vrij is in de zin van naar school gaan met vriendinnnen de stad in maar bezopen thuis komen met een vreemde jongen ja dat wilt hij niet. Weet je we zien wel hoe het is tegen de tijd dat ik een baby heb maar om daarvoor naar egypte te gaan niet hoor. Maar hij zal haar wel willen beschermen
hey,
ja dat vind ik wel heel logisch klinken ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij dat gevoel heeft bij een dochter, Nederland is hier tenslotte heel anders in dan Egypte en de meisjes zijn een heel stuk vrijer, ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn dochter op stap gaat tot weet ik het hoe laat en dan dronken thuis komt…:S
Met mij gaat het wel ietsje beter, geef nog wel regelmatig over, ben ook nog heel erg moe, maar begin er aan te wennen en te weten hoe ik ermee om moet gaan maar kijk erg uit naar de weken dat ik mij weer beter voel. Ben inmiddels bijna 11 weken dus nog maar eventjes te gaan hopelijk tot ik kan genieten.
tussen mahmoud en mij wisselt het, gister wel goed gepraat, maar volgens mij snapt hij echt niet hoe een zwangere vrouw zich voelt en gedraagt door de hormonen. En bij navraag word dat bij hun ook niet met mannen besproken maar gaan dat soort dingen alleen met vrouwen onderling. Heb geadviseerd toch eens wat informatie in te winnen hierover maar ja daar zal die het wel te druk voor hebben (ahum) al heeft die gezegd het te gaan doen. ow ik heb zoveel vertrouwen in die jongen ![]()
Camilla…ik had hem vanmorgen in de winkel gekregen en het eerste wat ik deed was gelijk jullie verhaal opzoeken…blz 37…ahahahhaha…
Zonnetje…ik ga eind mei daar heen…:zon02:
gelukkig voel je je al wat beter en hopelijk is de misselijkheid snel over en kan heerlijk genieten.
ja suusje hormonen en mannen nou hoop dat hij info zoekt en naar jou wilt luisteren iig denk om jezelf.
Oke mu ja ik ben vandaag vrij dus heb ik niet kunnen kijken in de viva morgen moet ik weer werken ga ik er gelijk een aantal kopen op het station ben ook benieuwd welke foto ze hebben erin gezet. bladzijde 37 dus haha
Ja het verhaal gaat over onze eerste ontmoeting en hoe het nu zeg maar gaat.
We wonen trouwens naast de kroeg en 1 keer in de week is er een feest dus dan komen alle jongeren van essen en omgeving daar naar toe en die staan voor ons huis met een kort topje in de kou met een jongen te vozen etc etc nou dit wil me vent echt niet. Dat snapt hij nog niet zo goed zeker niet waarom ze in de kou gaan staan in een topje en waarom ze niet wachten tot de ware.
Opzich snap ik dat allemaal wel tuurlijk zal ik ook bezorgt zijn om me dochter net zoals me moeder is om mij.
We gaan het zien maar we lopen niet vooruit met de tijd.
Ik ken nogal wat gevalletjes van dochters die in Egypte opgevoed zouden moeten worden, en ik wil daar wat kanttekeningen bij zetten.
In de praktijk kwam het er op neer dat in bijna alle gevallen moeder met dochters naar Egypte ging, terwijl vader in Nederland bleef. In theorie om de kost te verdienen, in de praktijk lad dat ietsje anders: vader had de handjes vrij, dus gebruikte die vrijheid dan ook. In ruime mate, zullen we maar zeggen. Dat de moeders daar niet gelukkig mee zijn, moge duidelijk zijn. Daarnaast was er het financiële verhaal over kinderbijslag en zo. En verder is het als alleenstaande vrouw met kinderen in Egypte gewoon héél erg moeilijk!!! Daar wordt té weinig aandacht aan besteed!
Verder is het voor moeders en dochters in sommige sociale klasses zelfs ronduit gevaarlijk, ze vallen ten prooi aan mannen die er op uit zijn…
Maar, het belangrijkste vind ik de houding van de moeders in deze. elfs hier lees je al dat moeders zeggen er niet aan te moeten denken dat hun dochters later dronken thuis komt, op stap gaat, vriendjes heeft…
Heb je er ooit aan gedacht dat je zélf óók zo geleefd hebt? Is dat dat ineens slécht geworden? Minderwaardig? Samenleven met een man, of enkel met een orfi…ik denk dat er maar weinig Egyptische mannen zijn die dat toe zouden staan voor hun dochter. Terwijl moeder wél zo was…dat klopt toch niet???
En wat denk je van de besnijdenissen? Er zijn nog steeds miljoenen meisjes die besneden worden, zou je dat willen voor je dochter?
Er zijn in Egypte zoveel beperkingen in het leven van jonge vrouwen, waar overigens niks mis mee is als je daarin geboren en opgegroeid bent , ze weten immers niet beter en accpeteren het als onvermijdelijk. Maar zodra je ergens anders geboren en opgegroeid bent, verandert de zaak. Dat geldt ook voor een moeder. Een Nederlandse moeder is geboren en opgegroeid met andere normen en waarden en zodra ze meegaat in de Egyptische tradities voor háár dochters, verloochent ze als het ware haar eigen afkomst…
Eigenlijk zou je zoiets eens moeten bespreken met mensen die het zelf ervaren hebben. Jonge mannen en vrouwen die in Nederland geboren en opgegroeid zijn, en later naar Egypte zijn gestuurd. Echtgenotes die zich verbannen voelen, en een heel moeilijk en gesloten leven leiden. Maar ook degenen die het redelijk doen…
Hey mensen, even een korte update, ik ben weer terug.
Na een week in Egypte te zijn geweest M niet gezien. Wel regelmatig gebeld en gesmst. M zijn vader ligt nog steeds in het ziekenhuis en daardoor zat hij 5 uur verderop. De situatie van zijn vader is niet best, artsen kunnen niet vinden wat er is maar het gaat steeds slechter met hem. Waarschijnlijk gaan ze hem openmaken om te kijken of ze dan iets kunnen vinden, moeilijk allemaal. Al met al zorgde het er voor dat M mij niet kon opzoeken en we regelmatig verdrietig aan de telefoon hingen.
Heb in mijn eentje Hurghada een beetje verkend… Ik heb gemerkt dat ik me wel thuis voel in Egypte… mis het land nu al weer en ik ben nog maar net thuis haha… Naja, wie weet wat de toekomst brengt. Voorlopig even niet zoveel in die richting, t geld is helaas op…
hey zonnetje voorlopig reis ik niet richting Egypte(hoe graag ik het ook wil)
effe bijtanken in mn eige land!!!
;).
Hey!
Zonnetje ik vertrek inderdaad bijna!.. Over 18 dagen om precies te zijn! 14 dagen genieten!
Ik heb er zo ontzettend veel zin in… ook ben ik benieuwd of ik hetzelfde gevoel nog heb bij het land, bij Sharm El Sheikh!.. Ik voelde mij daar heerlijk, mooi weer, relaxed bestaan en tja toen de roze bril… Maar ik wil nu ook zonder de roze bril kunnen kijken.
De eerste week ben ik samen met Youssif en de 2e week is Youssif over dag aan het werk en kan ik lekker zelf op onderzoek uit!
Deze vakantie is erg belangrijk voor mij, ik hoop echt dat mijn gevoel nog hetzelfde is en dat ik liever niet weer terug wil.
Ik ben namelijk met een sollicitatie bezig… en tijdens mijn vakantie zal ik dan ook een face to face sollicitatie hebben… Nu spreken we elkaar via Skype.
Op dit moment zijn er nog teveel onduidelijkheden, vandaar dat die vakantie erg goed uitkomt zo tussendoor.
Hoe het zal gaan en of ik over een tijdje daar ga wonen en werken? Tijd zal het leren… maar ik hoop het wel… Ben toe aan iets compleet nieuws, uitdaging en leven! En ik krijg nu misschien die kans!
Maar zover is het nog niet! Eerst mijn vakantie… en de verder voorwaarden afwachten!
Dreetje wat jammer voor je dat je M niet meer hebt gezien, maar ja… de situatie was dan ook wel erg. Wel fijn voor je om te voelen dat je je fijn voelde daar! En dat je het nu bij thuiskomst weer mist!
Ik hoop ook dat ik datzelfde weer heb… dat zou een evt. stap om te verhuizen zoveel makkelijker maken!
Grtz