'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

en evalien,
je kan gewoon werken met alleen een toeristenvisaum hoor!
Doe ik ook nogsteeds :wink: alleen als er een controle is van de politie bij het bedrijf, kan het zijn da je je moet verstoppen of meot doen alsof je een gast bent, hihi :wink: heb ik ook mee gemaakt toen ik als guest relation werkte!

Door het vestigen van buitenlandse hotelketens heeft Egypte inkomsten dor toerisme en een gegarandeerd aantal arbeidsplaatsen voor Egyptenaren. De bevolking zou zich dan tegelijkertijd ontwikkelen.
Echter, de toeristen en de hotelmanagements werken liever met Europeanen. Beter opgeleid, betrouwbaarder en punctueler. Vanwege die gegarandeerde arbeidsplaatsen is dat niet toegestaan, en daarom werken er heel veel dames (en heren) in feite gewoon zwart.
Daar wordt weer geen belasting over afgedragen, die weer niet kan worden aangewend voor de bevolking, onderwijs, gezondheidszorg etc.
Een cirkeltje…

Nou nou wat een week Suusieme! Ik had er helemaal niet bij stilgestaan wat voor een effect zo’n wolkje op een GR hostesse kan hebben ^^* Niet helemaal de meest ideale manier om af te vallen maar ach een gegeven paard… :wink:
Wel nog veel boze mensen gehad? Ben je helemaal hersteld van je ongeluk?

ik zat daar eigelijk wel an te denken
wat met de mensen die id reissector werken in het buitenland, die zulle het
ook wel geweten hebben!! haha suusieme -hopelijk kan je nu bekomen -wie weet wat volgt nog…in Egypte werken ,nou daar moet je staaaaalen zenuwen voor hebbe!!- trouwes hoe reageerde Egypte op alle gasten die vastzaten???---- leuk dat je nog smsjes kreeg van gastten(dat doet tog altij deugd).

hihi, ja natuurlijk boze gasten gehad, mensen die gRAAg terugwillen, maarja ik zeg hun gewoon hoe het zit, ze moesten al blij zijn dat ze een bed hadden om in te slapen! dus nouja ik zeg dat natuurlijk wel op een veel lievere toon,m en ik zeg gelijk al dat het heel irritand voor iedereen was dat het elke dag verlengt moest worden, maarja heb ook vlink een grote mond moeten laten zien natuurlijk!
ben verder wee rhelemaal hersteld van t ongeluk :wink:
groetjes suus

ja das war-ze mochtte blij zijn dat ze een bed hadde
maar ja vele moestte ondertussen in thuisland aan het werk, maar ja de natuur is baas(overmacht), en niet alle bedrijven in belgie of nederland tolereren extra verlof, onbetaald of wat dan ook(sommige bazen tonen weing begrip) mischien hadde velen schrik hun job te verliezen- , ooit al in egypte geweest als er een aanslag was??(dan wil iedreen ook gelijk terug!) hopelijk blijft de vulkaan nu rustig>>>…

Meiden…
Nog even extra check…
Ons paspoort als toerist moet bij terug kost nog 2 maanden geldig zijn? Correct? Ja toch…
Nu kom ik 2 juni terug… mn paspoort is geldig tot 10 augustus.
Kortom 2 maanden en een week geldig bij terugkomst… is dit ok? Of krijg ik daar problemen mee?..
Nu t dichterbij komt begin ik me af te vragen of ik misschien toch nog mn paspoort moet verlengen… terwijl volgens de ā€œregelsā€ het ok is…
grtz…

Suus, wat een hectische week was dat voor je zeg…gelukkig is het voorbij en kan je weer bijkomen cheer

Sjess, je geldigheid van je paspoort ken net, maar heb even gekeken voor je op www.egypte.nl.

Om gegarandeerd te zijn van juiste en actuele paspoort- en visuminformatie, raadpleeg de volgende instanties en organisaties:

Ambassade van Egypte
Badhuisweg 92
2587 CL Den Haag
Tel +31 (0)70 - 3542000

Ik dacht idd ook dat het net kon… had ook al op verschillende sites gekeken enz enz…
Zal voor de zekerheid de ambassade maar even bellen dan…

thnx
grtz

nee dat is wel genoeg…ik ben ook heen geweest met 2 maanden en de laatste keer had mijn vader hem ook nog 2 maanden en geen probleem mee, je hoort alleen wel bij elke controle ; BIJNA VERLOPEN HE!? wanneer kom je terug??? jaaa k weet het!!

1 like

Kreeg het gewoon even een klein beetje benauwd ineens wha ha ha ha…
Tja, sta je daar straks… kom je er niet in of er niet weer uit of… wat dan ook…
Maar dan waag ik het er ook op! Scheelt me weer even 65 euro!!!
grtz

hoeraaaaaaa
myn vriend mag op vakantie naar nederland cheercheercheer
de 2e aanvraag is goedgekeurd
liefs pien

aaah super!!! wat goed.
ben je in hoger beroep gegaan of heb je gewoon voor de tweede keer een uitnodiging gestuurd??

WhiHoo!

ja zonder advokaat gewoon zelf gedaan
hy had my gemachtigd om alles voor hem te doen

de eerste aanvraag door hem was een NEE toen heb ik een brief geschreven en kreeg daarop een pak papier wat ik moest invullen daarop kreeg ik nog een brief met wat persoonlyke vragen en die heb ik beantwoord had ook een leuke foto van ons samen er by gedaan misschien heeft dat gehopen cheer

een brief naar de ambassade in cairo?? met wat er in als k vragen mag?

nee gewoon de nederlandse

Proficiat!

weer leuke en minder leuke verhalen!!! nog 8keer slapen en ik kan vertrekken naar men ventje wiiieeehhoooeeeee :slight_smile: nog altijd niemand die vliegt op 4mei naar cairo vanuit brussel?