'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

ik denk ook dat dat de conclusie is ja…iedereen is anders en heeft zijn eigen ideeën en beweegredenen.
Toch zijn er bepaalde ‘cultuurzaken’ die op menig persoon van een bepaalde cultuur van toepassing zijn…zo staan hollanders ook om bepaalde redenen bekend in het buitenland en geldt dat dan voor allemaal nee natuurlijk niet…, maar vind het gewoon interessant om te weten en horen van Esra.
En in mijn situatie denk ik dat het te maken had met het feit dat er veel communicatiemisverstanden waren en niet eens zozeer met het feit dat hij geen vriendschap kan hebben met meisjes ofzo. Het was alleen zo vreemd gelopen allemaal en ik dacht wellicht heeft het te maken met wat Esra zei over vriendschappen, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Daarnaast is het hebben van vriendschap na een relatie natuurlijk niet altijd een heel logische stap…, voor mij was dat echter wel een optie - misschien was hij zodanig teleurgesteld (om wat voor reden dan ook ;)) of whatever dat het voor hem geen optie was.
Dus Esra verwacht uiteraard niet dat je nu gaat zeggen waarom Ahmed geen vriendschap wilde met mij he! hihi…gaat meer om ‘in het algemeen’ zoals ik jouw eerste stukje ook las.

Ik ben ook erg benieuwd wat je ons daarover kan vertellen… Net als maud ben ik benieuwd naar wat je te zeggen hebt… dit naar aanleiding van jou geschreven stukjes…

Ik ben ook geen Egyptische - maar goed ingeburgerd als toerist(ze noeme me daar fifty -fifty egyptian?):hihi:-- ik denk dat Esra hiermee bedoeld dat vriendschaps-omgang tussen egyptische mannen en vrouwen(zowel westers als arabisch)niet hun Gewoons is , alsof het voor ons zo is- dat zie ik bij mn marokkaanse collega ook, ze zei me dat ook ooit-- mannen gaan gewoon niet om met n,vrouw Als n,vriendin(ma ja tijden veranderen), maar dat zit er tog niet ingelepeld bij hun (ik denk dat ze dat bedoeld…- ginder noemt trouwes niemand me hun vriendin, ik ben een Regular toerist met egyptian blood??(waar hala ze het uit);; mn grootvader moet Egyptisch zijn(want ik weet zoveel over hun lol2) ja in een vorig leven mischien!!!

even iets heel anders… mijn echo was goed! Er was een mini-mensje te zien met armen en beentjes, echt heel bijzonder! En ik ben er heel blij mee!
Daarna Mahmoud gebeld, en ik helemaal enthousiast…hij dus niet echt, hij wil alleen maar weten of het een jongen of meisje is, dus gelijk het contact (voorlopig) verbroken. Ik vier dit goede nieuws wel met mensen die wel van mij houden en met mij blij kunnen zijn. Als ik iemand nodig heb om mij nog meer zorgen te maken dan ik nu al doe bel ik hem wel…NOT

ooohhh super suusje wat een bijzonder moment en laat hem jou dat niet afpakken ga er lekker van genieten en je zegt het al zelf met de mensen DIE WEL OM JOU GEVEN.

:mad:(wat een gezelligaard!)
ja met mensen die Wel om jou geven:zon02:- x

ik vind dat gij je es wat meer mag bellen(gij is verdikkie de vader)
je hebt al genoeg an je hoofd, en gij helpt ook niet echt hee(sorry moest er effe uit)
truste meid

Mooi he Suusje om nu al te kunnen zien wat er goeit binnenin je lichaam…wat een goed gevoel zal dit je geven. Hou het fijne gevoel gewoon vast en laat je niet van de wijs brengen, door niemand. Geniet ervan!

Wat fijn dat het gezond is Suusje, super voor je!! Geniet daar maar lekker van. Jammer dat hij zo reageert maar inderdaad, dan maar geen contact. Jouw gezondheid en van de baby gaan nu voor en dan kan je dit gezeur en niet bij gebruiken. :dag:

Goedemorgen dames!

Suusje, ben heel blij voor je dat alles goed gaat met de kleine! Geniet er van!

Ik ben blij dat men geen aanval meer ziet in mijn post.

Mijn moeder is dus ook met een Egyptenaar getrouwd, dus ken ook de goede verhalen!

Maar even over het vriendschapsaspect. Er bestaat geen vriendschappelijke omgang tussen mannen en vrouwen dat is FOUT. Dan gebeuren er rare dingen. Het maakt hierbij niet uit of men moslim of kopt is. Het zit in de cultuur geworteld. Dus natuurlijk kun je wel een Egyptenaar treffen die wel openstaat voor een vriendschap, maar de maatschappij ziet het als iets duivels. Ook zie je vaak dat wanneer je in een relatie zit, je langzaam je vriendschappen met mannen zult moeten opgeven omdat dit haram is.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen… Maar geloof zit bij Egyptenaren in het dagelijks leven verweven, wat ik zelf prachtig vind. Moslima’s en Koptische vrouwen kunnen niet daten, tenzij stiekem of met het oog op een verloving, met mannen.

Ik zal nooit iemand veroordelen… iedereen is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.
Ik ben afgelopen jaar ook met een vriendin naar de Rode Zee gegaan. En het zijn echte charmeurs! Maar die denkwijze kan me vaak erg boos maken. Mijn vader zegt ook vaak, als je als toerist naar een ander land gaat heb je geen idee met wat voor iemand (welke laag uit de samenleving) je te maken hebt. Geregeld wordt mijn vader gevraagd om kennis te maken met de nieuwe verovering. En dan stoort het mijn vader vaak dat het om hele laagopgeleide asociale Egyptenaren gaat. Die geen enkele manieren hebben. Hij schaamt zich dan vaak. Maar dat hebben de vrouwen vaak (nog) niet door. Logisch natuurlijk.

Ik denk dat het er vaak mee te maken heeft, dat in de toeristische gebieden vaak (wil niet generaliseren, er zijn ook anderen) de onopgeleide Egyptenaren zitten, die een andere(geen) moraal bezitten. De Egyptenaren kijken zelf neer op die mannen. Vandaar al dat Bezness. Ik walg er van!

Ik reageer hierbij op de reacties en denk niet de wijsheid in pacht te hebben, hoor! Vind het interessant om hierover te discussieren.

Suusje! Wat fijn om te horen dat alles goed was op de echo! Wat zal dat toch een bijzondere ervaring zijn geweest.
Jammer, dat je het wilde delen met een toch belangrijk iemand… en dat hij het zo afwimpelde. Maar meid, deze dingen geven jou elke keer denk ik wel weer een stukje meer kracht om er alleen mee door te gaan!
Je probeert het in ieder geval en daar kan hij jou in mijn ogen alleen maar voor waarderen… maar zo werkt het daar waarschijnlijk (zeker weten) niet…
Kop op meid! Je hebt vast genoeg andere belangrijke en liefdevolle mensen in je leven!

En Esra26… heel erg fijn om te horen dat jou ouders nog lekker bij elkaar zijn en blijkbaar alle “problemen” hebben overwonnen…
Ben blij te horen dat dat toch gewoon kan!
En wat je over vriendschap te vertellen hebt, ik heb dat ook wel in boeken gelezen enz… Maar ik wil altijd geloven dat tijden veranderen en dat er toch ook echt wel andere mannen zijn, met een andere gedachten gang daarover…
Na ja… we zullen zien hoe het met mij en Youssif verloopt!
Bedankt voor je uitleg/reactie…
grtz

goeiemorgen iederen,
dit artikel stond vandaag in de krant en moest aan eerdere discussies denken… misschien dat het voor opheldering zorgt mbt het naar NL halen van je buitenlandse liefde!

http://img38.imageshack.us/img38/1601/krantenartikel1.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Esra, ik vind je uitleg heel duidelijk, begrijpelijk en voor mij ook geen nieuws eigenlijk, herkenbaar.
En juist over deze cultuurverschillen, zoals het vriendschappelijk omgaan met andere mannen, praten mijn vriend en ik best veel. Leg hem dan uit dat het in onze cultuur wel mogelijk is etc. Hij staat daar ook open voor.
Redelijk in het begin van onze relatie had ik namelijk een keer zijn neef getroffen op msn en heel kort en oppervlakkig (dus heel onschuldig) wat met elkaar gesproken. Hij reageerde daar heel verdrietig op, had zijn neef daar ook op aangesproken, en deze verontschuldigde zich weer naar mij enz. Dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

Verder is het ook zo dat ik over veel mannen in de toeristengebieden hetzelfde denk, zie er veel gebeuren en hoor er veel over. Het moeilijke is en blijft dat je als vrouw niet direkt aan de buitenkant kunt zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik vind het goed dat je dit nog eens aan de orde brengt, reakties zullen nog wel volgen :slight_smile:

voor mij als niet egyptische ook heelherkenbaar
en inderdaad id toeristische gebieden zie je vaak de laag opgeleide (associale-irritante) egytenaren, mijn egyptische vriendin en ik walgden er ook vaak van(ma wat doe je deraan!!),
a sallaam- allen prettig zonnig weekend!! x

Hoi Esra,

Fijn dat je nog even reageert :wink:

dat in de toeristische gebieden vaak (wil niet generaliseren, er zijn ook anderen) de onopgeleide Egyptenaren zitten, die een andere(geen) moraal bezitten. De Egyptenaren kijken zelf neer op die mannen

Ahmed kon ook zo afgeven op de onopgeleide egyptenaren. Ik kon daar weer slecht tegen, want hou er niet van om lager opgeleide zo naar beneden te halen en jezelf zodoende beter te voelen (hadden we ook discussies om ;)) Zijn engels was goed, maar miscommunicatie hadden we toch, maar had vaak te maken ook met niet willen begrijpen volgens mij. Hij voelde zich in veel gevallen ook beter dan mij, hij had universiteit gedaan. toch vond ik mijn engels beter, maar ja hihi lol. en die universiteit schijnt gewoon hogere schoolniveau te zijn wat ik hier heb gevolgd (maar dat geloofde hij niet).
Bedankt voor je duidelijke uitleg, altijd interessante zaken om te weten!

Groetjes

hey dames
ik heb een vraagje,
ik ga straks voor 2/3 maanden naar Egypte en ik wil er ( als het kan ) werken.
niet voor het geld maar puur voor de ervaring.
Mag ik als ‘‘toerist’’ wel werken daar???

Volgens mij gaat alles zo illegaal en zwart als de neten daar…
Dus ik voorzie geen problemen! Wha ha ha…
Maar zeker weten doe ik dit natuurlijk niet,
heb zelf een sollicitatie gehad via Skype en als ik maar een visum (gewoon) had dan was het ok.
Verder wel met andere mensen en bedrijven gesproken en die wist mij ook te vertellen dat alles illigaal is.
Je hebt ook geen verzekeringen enz zoals hier in NL… dus allees gaat zo compleet anders!
Maar ja, dit is wat ik weet en heb vernomen… Maar meid, hou me nergens aan!
Succes! Komt vast goed!

ja oke dat wist ik… maar iemand zei tegen mij dat je dan bij de douane moet laten zien ofzo:S
maar als k door de douane kom weet ik bijwijze van spreke nog nie eens dat ik ga werken.
dus dacht midsschien weten jullie er wat meer over

Ik weet niks van douane… zou ook niet weten wat je daar dan moeten laten zien…
Meer kan ik je niet vertellen iig…
grtz

hey lieve dames!
Weer eens een bericht van mij… zoals jullie wel weten was er een ‘‘geweldige’’ vulkaanwolk, dat is dan ook de reden geweest dat ik de afgelopen week geen tijd heb gehad om ook maar 1 minuut op t internet te zitten!
Mann nouja eerst dat ongeluk gehad, 2 dagen rust, vrijdag aan het werk, en toen begon alle drama!
vanaf zaterdag minimaal 2 meeting op het kantoor, alle klanten in de avond om 22.30 uur informeren dat ze niet kunnen vliegen en hun kamer mogen behouden, dat de kosten gedekt wordne door thomas cook. Volgende dag, wachten op neiuws, ern klanten vertellen dat we nog neits meer weten.
Dag erna nogsteeds geen nieuws, klanten moeten alles zelf gaan betalen, weer n volgende dag, een hotel is vol dus allemaal belgische/fransen & nederlanders worden overgeboekt naar mijn hotels. errug leuk om totaal geen lijst t ekrijgen van kantoor met de namen… alleen dankzij n inhouse list van de hotels wist ik wie er van thomas cook in t hotel was. weer een dag later, wij betalen de kosten weer voor de gasten, aangezien onze concurrent tui at voor een dag meer had gedaan, zullen wij het nu doen voor het gehel bedrijf.
Oh dit ewas trouwens alleen voor de duitsers. Thomas cook belgie en neckerman belgie hadden sowieso de gehele periode betaald en neckerman nederland of 1 van de france was neits voor betaald. dat meot iedereen regelen in Nederland of Frankrijk.
Elke dag milloenen telefoontjes van 7 uur in de ochtend tot 12 uur in de avond.
Aangezien ik het ongeluk gehad heb krijg ik geen auto mee van t kantoor, meot dan eerst mijn internationale rijbewijs hebben. Dat betekende alles te voet doen met mijn hotels…
en dan om 15.20 krijg ik een telefoontje, ja jouw klanten van dit hotel worden om 15.10 opgehaald vandaag!
MANNN 10 minuten terug en de gasten moeten nog geinformeerd worden!!!
dan later die avond om 20.00 een telefoontje, om 21.00 uur worden 20 gasten opgehaald! ja heel leuk, binnen 1 uur 20 mensen zien te vinden… daarna om 21.00 uur, om 22.30 uur worden 84 personen opgehaald van het volgende hotel dat weer n 15 min rijden was met taxi… met andere woordne ik had 1 uur en 15 min om alle 84 mensen te bereiken.
Hamdulela dat ik in totaal van alle gasten maar 4 niet op tijd heb kunnen bereiken. Uiteindelijk zijn die 4 toch 1 dag later vertrokken.
Nouja, waarsdchijnlijk zegt dit al wel genoeg hoe verschrikkelijk druk ik het had, oh en dan nog nadat alle 84 pers. op de bus waren, terug naar een ander hotel om 8 klanten te informeren dat ze de volgende ochtend om 08.30 opgehaald worden, waarvan ik 1 vsan de klanten neit bereikt had. dus de volgende ochten om 8.00 alweer wakker om de gasten te proberen te bereiken.
Hihi, ja het was een verschrikkelijk drukke week, denk dat ik wel weer een paar kilo afgevallen ben, want ik heb amper tijd geha dom ook maar iets te eten. 1 keer heeft een hotel speciaal voor mij om 23.30 uur nog een bord met rijst kip en groente voor me klaar gemaakt.
Gelukkig kon ik dankzij de vele meetings (ook in de aovnd om 22.00 uur) veel in Hurghada zijn en dus ook vele malen bij N. slapen. Hij heeft me uiteindelijk toch zo veel kracht gegeven dat ik me er toch heel goed doorheen heb geslagen.
Nu sinds 2 dagen is het weer rustig bij me. vanochtend wee rneiuwe mensen aangekomen op de luchthaven en ik ben nu lekker verbrand.
Nouja in iedfer geval gaat het lekker met me. zo nu en dan nog een beetje last van mijn rug (door het hotelbed denk ik) maar verder helemaal nergens meer last van. Nouja van rustig beginnen na het ongelk was het dus neit echt.
Toch heb ik een erg gezellig team en heb ik ook erg veel gelachen. het was veel stress en natuurlijk ontzetten veel drukte, maa rik heb me er toch ontzettend goed doorheen gelagen en dat als jongste teamlid, ja ik ben er trots op.
Ook nog een paar smsjes gehad van klanten, dat ik het goed gedaan had en dat ze me bedanken. daar doe ik het voor!
nouja ik ga nu lekker slapen! mijn bedtijd is aangebroken hihi!
slaaplekker dames en ik spreek jullie snel weer!