'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Zo tjonge jonge wat een post.

Maar ik ben weer bij. M. was vorig jaar in Ramadan hier en zoals skyblue zegt gewoon Ramadan hoor. Alleen als je reist mag je zondigen maar dat doen de meesten ook niet hoor. (Te lezen in de Koran:)

Ik ben aan het aftellen nog twee weken en dan komt hij mits de vulkaan in Ijsland natuurlijk weer deze kant op gaat spuwen.
Ik heb er enorm vel zin in. Hij kan terecht op een internaat om Nederlands te leren. Dus in ieder geval heeft hij dan 3x per week les. Maar eerst een weekje vakantie. Heerlijk.

Toch maar raar vorig jaar ben ik 4x naar daar geweest en nu nog niet een keer. Maar wie weet op 1 -8 gaat hij weer terug en dan zien we weer verder. Stapje voor stapje dan breekt het lijntje niet.

Verder voor iedereen denk ik hetzelfde. Ogen en oren openhouden en je bewust zijn dat alles maar dan ook alles anders is in hun cultuur.

Marmah

Wat een heerlijk vooruitzicht toch. Over 2 weken zit ik in Egypte maar helaas niet voor 3 maanden.

Wat goed dat je een plek hebt gevonden voor zijn NL les. En ik denk dat je vriend onze taal dan snel onder de knie krijgt, het is Maxima immers ook gelukt :slight_smile:
Heeft hij ook een nuttige tijdsbesteding en zit ie niet de hele dag op je te wachten.

Wie ging er morgen ook alweer vliegen?..
Meid, ik hoop voor je dat het allemaal weer een beetje op schema loopt op schiphol!
In ieder geval ga je een heerlijk warm weertje tegemoet! Fijne vakantie!
grtz

Ik vlieg morgen!! Althans, daar lijkt het op, ik moet het nog even zien haha maar komt vast goed…
Aaaaaaaahhh spannend. Ik weet nog steeds niet of M op het vliegveld zal staan, hij weet het zelf nog niet… afwachten dus… Ik heb in elk geval vervoer geregeld naar mijn appartement en van M hoor ik wel wat zijn plannen zijn. Wispelturig ventje haha… maar ik ga sowieso genieten van de zon, de rust en mijn boeken!! :zon02:
Oei, als ik hem zie is het ruim 5 mnd geleden… hoe bizar!! Hahaha… naja ik heb er sowieso zin in, ik vind het heerlijk in Egypte.

Iedereen succes hier, houd het een beetje rustig, dat scheelt me een hoop terug lezen als ik weer terug ben :wink:

waarom weet hij niet of hij op het vliegveld is?? als je elkaar zolang niet heb gezien dan wil je elkaar toch opwachten?? dan hoop ik dat je hem toch wel morgenavond ziet plannen of niet van hem je bent toch zijn vriendin/vrouw?
veel plezier geniet van de zon en let op jezelf

Zijn vader ligt in Cairo in het ziekenhuis en het gaat slecht met hem, er moet iemand bij zijn, verder zit de hele familie geloof ik in Hurghada of weet ik het waar, naja we zien wel… ik trek mijn eigen plan wel hoor, laat me niet meer leiden door hem :slight_smile:
Hij ging in elk geval zn best doen zei hij, naja, ik merk het vanzelf, heb in elk geval een goed backup plan.
Ik ga mijn vakantie niet af laten hangen van zijn wisselende buien heb ik besloten en dat voelt heel erg goed, heb hem ook sinds vrijdag niet meer gesproken dus het is sowieso een vage bedoening :slight_smile:

Meiden, fijne dagen hier, het wordt hier ook mooi weer hoorde ik, geniet er van en ik laat nog weten hoe het was!!

Liefs :vak01:

Dreetje! Meid goed zo! Lekker je ding doen hoe dan ook!
Ik zie Youssif vanaaf op skype, maar als ik ga over kleine 4 weken… dan heb ik hem ook 5 maanden niet gezien! Net als jij! Vind dat ook zo bizar idee! Alles wat je hebt besproken en meegemaakt in die 5 maanden… alles via computer en telefoon… hoe bizar!
Ook ik heb geregeld dat ik van het vliegveld wordt gehaald, in eerste instantie omdat ik hem wilde verrassen… maar das intussen geen verrassing meer wha ha ha… Nu zou hij mij verrassen als ie op het vliegveld staat, maar liever zie ik hem bij t appartement… Ik weet zeker dat ik zo van de zenuwen ben, ben alleen al bang dat ik hem straal voorbij zou lopen omdat ik zo op hem gefocust ben wha ha ha…
Ik en zenuwen en geen controle… echte ADHD-er… nee hoor, stippel ook al mn plan! Is ook heel verstandig ben ik van mening!
Als ie er staat zou extra verrassing zijn! Of niet dan meid!
Een hele hele hele fijne vakantie, hoe het ook gaat lopen!
Lekker lezen en van het zonnetje genieten!
grtz Jessica

Dreetje, goede vlucht vandaag en geniet van je verblijf, hoe het ook gaat lopen.
Hoop toch wel dat hij je op komt halen van het vliegveld, ik vind het altijd zo’n mooi moment.

Hai dames,

Ik lees sinds kort mee, vind het interessant.
Ik heb overigens geen Egyptenaar als vriend, maar ben zelf half Egyptisch. Heb dus vele vakanties meegemaakt en ken de cultuur van binnenuit.

Ik heb echt een hele slechte indruk van de Egyptenaren in de toeristenplaatsten. Maar daar wordt hier al genoeg over gesproken. Wat mij echt zorgen baart is de vraag waarom vrouwen een vakantieliefde opzoeken, terwijl hij duidelijk aangeeft geen toekomst te zien? Dan laat je jezelf toch vernederen en gebruiken? Egyptenaren hebben namelijk geen vriendschappelijke omgang met vrouwen.

hoi welkom,

Ik denk dat veel van ons niet op zoek zijn naar een vakantieliefde maar dan kom je iemand tegen met wie het heel goed klikt. En dan is de vraag hoe het verder gaat.
Nog 5 daagies dan komt me mannetje weer terug :slight_smile:

Zo hallo!
Goeie binnenkomer!
Ten eerste… Ik persoonlijk ben niet op zoek gegaan naar een vakantie liefde… Liefde overkomt je, geloof mij… ik wilde het liever ook niet… Maar ik ben verliefd geworden en ga over kleine 4 weken terug om onze relatie te beeindigen en onze vriendschap te starten.
Ten tweede… Ik persoonlijk ben van mening dat je niet iedereen over een kam mag scheren, dus DIE EGYPTENAREN hoeven niet allemaal hetzelfde te zijn…
Ten derde… Ik laat mij door niemand vernederen en gebruiken!
En zoals Yossif mij tot nu toe heeft behandeld is met meer respect dan dat ik door menig man hier in NL ben behandeld…
Verder geloof ik wel dat wij een vriendschap kunnen opbouwen…
Maar ach… misschien vind je mij dan dom…
groetjes

dom ben je zeker niet sjess je komt heel zelfstandig, verantwoordelijk en goed denkend over en het is raar dat men gaat zeggen dat we zoeken naar een vakantieliefde.
We gaan op vakantie voor het strand, zon en het land en dan kan je weleens iemand tegenkomen en dan overkomt je de liefde dan rest de vraag wat doe je ermee. Het kan goed gaan het kan slecht gaan of je wilt er niet voor gaan alles kan dat is bij een ieder heel verschillend.
Ach wat men ook zegt mijn egyptenaartje is een super goede jongen en ik ben heel blij met hem.

2 likes

Knal binnekomer van Esra26…
Dat ā€œop zoek gaan naar liefdeā€ en het ā€œlaten gebruiken en vernederenā€ schoot bij mij in’t verkeerde keelgat! Vandaar dat ik direct een reactie erop gooide…

hai!

Ik bedoelde het helemaal niet als een aanval. Ik bedoelde met opzoeken, letterlijk weer terug gaan naar Egypte om met je liefde te zijn. Ik snap heel goed dat je verliefd kunt worden op vakantie en dat niemand daar voor kiest. Ik maak me gewoon zorgen om de vrouwen. Ik ken zoveel slachtoffers van deze mannen. generaliseren kan je niet, I know, maar jullie begrpen vast wel wat ik bedoel. Ik wil juist opkomen voor de westerse vrouw! De cultuur is zo totaal anders dat ze de westerse moraal niet kunnen begrijpen. Ik snap jou heel goed Sjess80 dat je terug wilt keren om nog even te genieten van je laatste weken met hem. maar Egyptenaren kunnen dit niet begrijpen. Hoop dat dames dat in hun achterhoofd houden.

net zoals SJess denk ik niet dat je iedereen over 1 kam kunt scheren, alhoewel het natuurlijk inderdaad zo is dat het een andere cultuur is dan de onze.
Maar net zoals je hier sukkels kunt tegenkomen die je niet begrijpen, misbruiken en geen toekomst zien maar je wel een mooie wortel voor houden, kun je daar ook iemand tegenkomen waarmee het wel klikt, die je wel snapt, die geen misbruik van je maakt en die je heel snel in je hart sluit.

De ene egyptenaar is de andere niet. Er zijn hier meerdere vrouwen op het forum die zelfs getrouwd zijn met hun egyptische vent! En dat zou toch zeker geen egyptische kerel doen als hij er geen toekomst in zag?

Daarnaast wil ik toch zeggen dat het wel degelijk mogelijk is om een vriendschap te hebben met egyptische mannen. Zeker niet met ze allemaal, maar met de krenten in de pap zeker wel! Ik kan je zo een lijstje geven met egyptische mannen in EU of in Egypte die mij als ā€œgewoneā€ vriendin beschouwen en echt niet als meer dan dat. Daar is bij mij echt geen twijfel over mogelijk!

sallaamaleikum esra…
ik weet gewoon dat (die egyptische)mannen heeel goed weten dat WIJ westerse vrouwen heen en weer vliegen voor hun(daar word onderling over gepraat) ag ze komt wel, oftwel geven ze het zelf aan, relatie opbouwen en over en heen komen!!!- maar langs de andre kant ik was ook niet op zoek naar een vakankieliefde(met mn ex) het overkwam mij- maar hier herken ik zoveel herkenbare signalen dat ik er nooit meer voor kies ,(maar ieder zn life).
ps ze begrijpen wel de westerse moraal om te profiteren (van veel) vrouwen!!! Haram! sterkte sjess (en laat je vakantie niet verknallen door hem)x

Hey hey,
Raks… met mij gaat het helemaal goedkomen hoor!.. Youssif en ik gaan samen een leuke vakantie hebben. Ik laat mijn vakantie door niemand daar verpesten… Ik hoop dat Youssif en ik kunnen genieten van onze laatste 2 weken… maar ik weet zeker dat dat goed komt.
En Esra… wat bedoel je met ā€œEgyptenaren kunnen dit niet begrijpen?ā€ Dat ik de laatste weken met hem wil delen? Youssif begrijpt heel goed waarom ik kom, dat we uit respect naar elkaar alles goed af willen sluiten… Hier zijn al tig gesprekken over gevoerd. Liever hadden we het ook anders gehad, maar het feit is dat er voor ons geen toekomst is… als stel…
Ik vraag mezelf ook no elke dag af, waarom ik juist met Youssif die klik heb, deze band die we hebben en voelen… Als ik had kunnen kiezen had ik zeker deze situatie niet uitgekozen… Ik vind het heel moeilijk… maar weet dat dit goed is.
Daarbij ben ik van meening, als ik trouw aan mezelf blijf… dat mannen en zelfs ā€œEgyptenarenā€ dat kunnen voelen… Dat je niet zomaar een mokkeltje bent wat even lekker naief ergens in duikt… Ik ben een sterke en volwassen vrouw en straal dat uit…
Ik ben geen wandelende portemonee met tieten… en ook zeker niet op mn achterhoofd gevallen…
Wha ha ha… gisteren nog met Youssif geskyped en hem nog gewaarschuwd dat ie het nog zwaar zou krijgen met mij als ā€œvrouwā€ 2 weken met hem… wha ha ha…

das heeeeeeeeel belangrijk dat je dat uitstraalt dat je geen wandelende portemonnee bent(hie goed gesproken)
naar het schijnt straal ik uit dat ik geen wandelend Visum-ticketje ben… , hie hie-maar kheb er ook vrienden hoor- x

Hallo Esra,

Fijn dat we ook een ā€˜insider’ erbij hebben :wink:

Altijd handig als we iets willen weten over de cultuur (buiten de informatie die we van internet e.d. kunnen halen).

Wat mij echt zorgen baart is de vraag waarom vrouwen een vakantieliefde opzoeken, terwijl hij duidelijk aangeeft geen toekomst te zien? Dan laat je jezelf toch vernederen en gebruiken? Egyptenaren hebben namelijk geen vriendschappelijke omgang met vrouwen.

Als ze duidelijk aangeven geen toekomst te zien, denk ik niet dat er veel vrouwen toch heel erg hard teruggaan naar die jongens/mannen om toch een relatie of iets te willen.

…dat je terug wilt keren om nog even te genieten van je laatste weken met hem. maar Egyptenaren kunnen dit niet begrijpen. Hoop dat dames dat in hun achterhoofd houden.

Wat kunnen ze dan niet begrijpen? Als je het samen zo besproken hebt, zoals degene waarop dit eigenlijk gericht was, dan heeft hij daar toch ook besef en begrip van? en als er toch mannen zijn die dan niet begrijpen dat je toch terugkomt om nog even vakantie hebben, om zaken ā€˜af te ronden’, etc. dan is het volgens mij meer een kwestie van niet willen begrijpen. denk dat dat in het geval ven Sjess zeker niet aan de orde is.

weet wel dat ik ook dacht nog vriendschap te kunnen hebben en dat ā€˜lukte’ inderdaad niet, maar waarom dan eigenlijk niet? ik bedoel in mijn geval wist hij veel van de westerse mentaliteit (geen domme jongen en al 30 jaar dus genoeg in aanraking geweest met de mentaliteit van …). bovendien had hij naar eigen zeggen wel degelijk vriendschappen met vrouwen, dus hoe zit dat dan. Wat is bij jou de reden te zeggen dat ze geen vriendschap met een vrouw kunnen hebben of dat ze ā€˜ons’ (even generaliseren) niet begrijpen?

1 like

Ik denk dat Ʃlke mening afhankelijk is van omstandigheden. Leeftijd, achtergrond, klasse, opleiding, intelligentie, sociale omgeving, beroep, vele factoren dragen bij aan het vormen van een mening. Iemand die half Egyptisch is ( en dan mag je aannemen dat vader Egyptenaar is, en dat de kinderen het land en zijn gebruiken tenminste kennen van de vakanties) heeft familieleden in Egypte, en ook die vertegenwoordigen een sociale klasse, hebben een achtergrond, enz.enz.
Dus, ze zal misschien best meer weten dan de gemiddelde toerist, maar ze weet nog steeds niet alles, en ze kent ook niet iedereen.
Ik ben niet eens half Nederlands maar helemaal, en toch kom ik regelmatig situaties tegen die ik niet gelijk kan plaatsen. Soms vergis ik me. Ik maak ooit foute inschattingen.
En allemaal bij Nederlanders…