heb ook nog nooit iets gehoord over vrijstellingen
wel bij zwangere vrouwen- of zieke bejaarden die zouden ramadan moge overslaan(heb ik gehoord)???
trouwens, een vraagje voor diegenen wiens vriendje moslim is…
ik heb begrepen dat als je ver van huis bent, je niet aan de ramadan hoeft mee te doen. Een soort van vrijstelling. Nu is mij ook ter ore gekomen dat sommige moslim mannen dit als excuus gebruiken om zich ook niet aan bepaalde andere moslims regels te houden. Dus, volgens het verhaal wat ik gehoord heb:
Man heeft vrouw in Cairo, werkt echter in Hurghada, is ver van huis, dus daar een vriendinnetje hebben “telt niet”. Een excuus om vreemd te gaan, alcohol te drinken, etc.
hebben jullie ook al dit soort verhalen gehoord? Gaat het hier om een broodje aap?
Nou ik heb geen moslimvriendje, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord. Vrijstelling is sowieso niet aan de orde als je het mij vraagt. Wanneer je ziek bent of iets, moet je het later gewoon inhalen. Ook zwaar werk is geen excuus.
Een fatsoenlijke man gaat niet vreemd ook al mag het van Allah of wie dan ook…
Ook nog nooit gehoord dat je vreemd mag gaan hoor! Zeker niet, als je een andere vrouw hebt zul je daar ook voor moeten kunnen zorgen! En aangezien ze al een vrouw niet kunnen onderhouden en dus pas laat trouwen, proberen ze toch aan hun gerieven te komen door met de toeristen het bed te delen, want de egyptische gelovige vrouwen hebben pas sex met hen als ze trouwen. er zijn ook egyptische vrouwen die niet zo gelovig zijn en wel degelijk sex hebben voor het huwelijk.
ooo ja maud nu je het zegt Inhalen-- zo had ik dat ook gehoord van mn marokkaanse collega.
maar zij zei me ooit es , bij echt zwaar zieke oude bejaarden hoeft het niet(kwee niet hoor)
vreemdgaan (nou je zult hun echtgenote horen)als ze het te weten komt!!! die zet meteen een echtscheiding in gang, mn egyptische vriendin vertelde me dat vorig jaar 3miljoen vrouwen (recht) een echtscheiding aangevraagd hebbe in egypte… dus niet enkel toeristen zien af met egyptische mannen!! ze wist me te vertellen als die wet erdoor komt er velen zullen scheiden van hun man ( ze willen nu dat de vrouw meer rechten krijgt bij een echtscheiding) 3miljoen ? jeeetje
Mijn man was hier afgelopen ramadan en die heeft zich toch echt gewoon aan de ramadan gehouden ( tot 9 uur s avonds ). Heeft het toen zelfs nagevraagd bij zijn imam in Egypte of hij de uren mocht aanhouden van egypte maar datmocht dus niet. Zijn dus broodje aap verhalen!!! Ramadan gaat gewoon door waar je ook zit…
SCheidingspercentage in egypte ligt op 1:3, dit gaat dus om egyptische stellen. En vaak puur omdat ze uitgehuwelijkt worden ( en niet mogen daten van te voren dus totaal niet weten of ze bij elkaar passen ).
Idd. als vrouwen hun periode hebben, zwanger zijn of als mensen goed ziek zijn krijg je een 'tijdelijke ’ uitstelling. Dit hoort ingehaald te worden ( op eigen verantwoording ) wanneer het weer mogelijk is…
Zijn dus gewoon 'slechte ’ moslims als ze zo denken ![]()
nou bij heel oude zieke mensen ligt dit tog moeilijk vind ik
ja, de vrouwen die vorig jaar de scheiding aanvroegen(bij de regering) lopen inderdaad almaal ongelukkig (hopelijk)krijgen ze betere kansen. x
Volgens mij is er ook wel een start leeftijd en een eindig leeftijd. Ik weet dat kinderen horen te beginnen als ze rond de 9 zijn en dan ook maar halve dagen ( dit is iig wat mijn man mij verteldetoen ik vroeg hoe dat straks met ons zoontje gaat )
voor zieke mensen en oudere die om gezondheidsredenen niet mee kunnen doen geld ook dat ze eten moeten geven aan de armen, als compensatie, die hoeven dus niet in te halen als de gezondheid dat niet toe laat!
Dat van het vreemdgaan gebeurt natuurlijk wel veel en als die mannen het dan voor zichzelf proberen goed te praten door te denken dat het mag als je ver weg bent, tsja. Volgens mij probeert iedereen die vreemd gaat zijn of haar gedrag op de een of andere manier goed te praten in ieder geval voor zichzelf.
Hallo
kinderen beginnen aan hun ramadan ook volgens principe: jongens als ze hun eerste zaadlozing gehad hebben en meisjes na hun eerste menstruatie. Het scheidingspercentage zou veel hoger liggen in Egypte als er geen financiele clausule in de huwelijksakte zou staan. De mannen moeten nl meestal bij een scheiding een extreem hoog bedrag aan alimentatie betalen. Het is in Egypte zo dat de mannen een cadeau aan hun bruid geven bij het huwelijk , als de mannen geen geld voor dit cadeau hebben, schrijven ze dit geschenk in de huwelijksakte in de vorm van dit bedrag. Indien het tot een scheiding komt, moet dit bedrag dus betaald worden. Dit weerhoudt veel mannen om te scheiden, liever nemen ze dan een tweede vrouw, die ze echter financieel ook moeten kunnen onderhouden.
Uitstel van de ramadan gebeurt regelmatig, vooral door zwangere vrouwen, oude mensen proberen ondanks hun ziekte toch vaak mee te doen.
gr L.
Hoi Suusje, alles goed met je?
en op jouw reactie nog even een laatste woordje over de ramadan…ook gezonde moslims worden geacht te geven aan de armen (hoort er allemaal bij ;))
ja zitten ook mooie dingen aan het geloof he, maar zelf maar bepalen of je als moslima zou kunnen leven, want ik ben nog steeds van mening dat het een erg overweldigend geloof is als ik het zo even mag uitdrukken…christenen worden daar vermoord omdat de islma het enige echte goede geloof is…dus ja (gelukkig zijn niet alle moslims extreem, maar toen ik met Ahmed praatte kwam daar niet veel hoopgevends uit…vond het niet goed dat het gebeurde, maar ontkende dat dat zo was…wordt ook in de doofpot gestopt als je het mij vraagt).
maar leven en laten leven ![]()
groetjes
Wat over de bruidsschat/mahr/dowry: Onredelijke trouwafspraken met bekeerde bruidjes! - Pagina 9 - Marokko Community De zg. ‘alimentatie’ staat in het huwelijkscontract omschreven en is dus vooraf tussen beide partijen overeengekomen.
En wat betreft de ramadan… er bestaan legio mogelijkheden om ramadan uit te stellen of om dispensatie te krijgen. Toch vasten bijna alle moslims. Het is immers ook een sociaal culturele traditie, het wordt van je verwacht…
Woehahaha… die mannen zetten niet alleen onze wereld op zijn kop :D:
‘Aardbeving veroorzaakt door vrouwen’
TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen.
Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. “Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt”, aldus de hoge imam.
Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: “We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes.”
President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving.
jeetje te gek gewoon!!! laat die mannen hun oerdriften lekker in bedwang houden ipv de vrouwen daarvan de schuld te geven!!! dat is het hele probleem, nee lekker makkelijk om het op de vrouwen af te schuiven en die in burka’s te laten rondlopen! zelf mogen ze wel halfnaakt op het strand lopen e.d. alsof wij vrouwen geen gevoelens hebben en mannen aardbevingen veroorzaken hahah, nee mooi verhaal! ![]()
Houd ze dom, arm en bang. Een visie die al eeuwenlang werkt.
ja das een feit vrouwen (hebbe ze nog altijd graag) moeten dom gehouden worden!:mad:— geloof dat hun verstand al op hol slaat van het minstte dat ze zien-
inderdaad oerdriften ( tot irritant toe) toen ik er was zat het fayrouz zonder manager
gevolg - er kwamen egyptenaren, de volgende dag nog meer-de volgende dag nog meeeer- het liep compleet uit de hand, wat ik er allmaal zag je houd het niet voor mogelijk(zelf het strand ernaast had er last van!) echte oerdrift zoals beesten!! eerlijk ik heb er 1 een mep verkocht!!! - er waren wel 40 mannen ih water, en iedre vrouw die in het water ging ,werd wel op de een of andre manier gevolgd!! na mijn mep ,werd ik dus met rust gelaten(hie)— en inderdaad het extremisme rukt meer en meer op , christenen worden in een hoekje gedrukt, (op elk vlak), da gaat daar nog uit de hand lopen…
ps (ik had n-tshirt aan) met short , was niet in bikini
was eigelijk half egyptisch aangekleed ih water, haha…
vrouwen krijgen inderdaad nogal makklijk schuld van alles, en n,vrouw met een mening
hebbe ze ook nie al te graag , ze hebbe zoiets van hou je kop meid (je bent nvrouw) grrrrrrrrrrrrrr, duidelijk mijn gading niet die mannen ginder- maar gelukkig heb ik mn dans (wat haram is) maar ze kome wel allmaal kijke??? suusje sterkte morgen lieverd- x
ik ben bang dat de christenen niet opgewassen zijn tegen al die moslims hoor…vluchten niet voor niets…even een apart forum opzoeken/openen… ![]()
doegie
het is er al n,ganse tijd aan het rommelen tussen christenen en moslims
dit ontploft ooit hoor , en velen zullen er het slachtoffer van zijn- leyers beaamde dit trouwes ook toen ie terug was van zn reis door de moslimlanden(dat er in egypte iets broed) tsja… wie zijn wij -ze dulden geen pottenkijkers ,dus ze zulle het zelf moeten oplossen!!! doeggie maud:dag: