'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Myr,
ik begrijp je ook! Maar probeer zelf even vol te houden… focus even op andere dingen.
Youssif heeft op het moment niet zoveel geld en wil sparen voor onze vakantie, ons contact is nu ook niet optimaal… maar ja, hij heeft de reden verteld en ik moet dat ook maar even accepteren.
Kortom… gewoon even zo laten… Het is geen makkelijke relatie en daar zal je elke dag mee geconfronteerd worden, hoe moeilijk ook.
Ik weet het zelf ook en iedereen op dit forum waarschijnlijk. Meid je gaat bijna met vakantie, probeer er naar toe te leven en te relaxen… ervan genieten hoe dan ook.
Ik persoonlijk kan niet wachten! Ook al weet ik dat het na 14 dagendaar samen einde verhaal is… Knoop is door gehakt en onzekerheid is weg.
Prober knopen door te hakken… want meid, je maakt jezelf gek… Heb dat ook lange tijd gedaan, maar is tijd en energie verspilling!
Liefs KOP OP! Je gaat met je moeder toch? Das wel fijn… mocht het met hem tegen valen daar.
Ik ga alleen en vind dat best wel spannend! JAIKS!!! ha ha…

:'-(…

hey,

ik snap je reactie en dat het niet leuk is als je zo weinig van hem hoort. Ik heb met M. voordat dit allemaal gebeurde natuurlijk ook periodes gehad dat ik niet vaak van hem hoorde. Hij gaf dan ook aan waarom zou ik smsen/bellen ik weet dat jij belt dus dan spreek ik je sowieso! Als ik hem er dan op aansprak of 3 dagen of langer niks van me liet horen begon hij ineens te smsen, hij kan heel slecht engels schrijven en lezen, maar een miss u of kiss smsje kan die heel goed versturen hoor! En hij heeft zelfs smsjes in het nederlands gestuurd omdat hij een nederlands nummer op zijn computer had staan waar ik denk aan jou in voor kwam met tekst en dat typte hij dan over… of hij smste mij een groot gedeelte van een liedje in het engels wat wij allebei mooi vonden of hem aan mij deed denken, dat zocht hij dan gewoon op op internet en typte het helemaal over! Dus de mogelijkheden zijn er sowieso! Het hoeft niet vaak te zijn maar af en toe is wel heel fijn. En dan kan alleen ik mis je ofso al heel speciaal zijn!

Nu ligt het tussen ons allemaal anders en hoor ik niks van hem, hij heeft ook al een paar dagen niet opgenomen, had hem donderdag gebeld geen reactie en gister geen reactie! Maar onze situatie is ook niet vergelijkbaar.

Geniet sowieso van je vakantie daar maar maak wel een keus voor jezelf, kan jij leven met zo’n jongen en wil je leven met zo’n jongen! Als je er mee om kan gaan en jullie houden genoeg van elkaar dan zal je ook dit uiteindelijk gaan acccepteren! maar denk er wel goed over na het is alles behalve makkelijk en je moet er beide voor de volle 100% voor gaan!

Sjess, ik vind het heel knap van je dat je de knoop hebt door gehakt en er ook 100% zeker van bent. Geeft denk ik heel veel rust voor jezelf!

Voor mij is het misschien makkelijk praten nu, maar ik kom er nu achter (het is helaas te laat) dat ik er niet mee verder had moeten gaan. Hoe gek ik ook op hem ben/was het cultuur verschil is super groot en ik denk dat het uiteindelijk maar met een heel klein percentage echt goed gaat. En mijn relatie had daar waarschijnlijk niet onder gevallen!

Hey Suusje,
hoe gaat het met jou en de kleine? Hoop alles ok en dat je je goed voelt. Vind het echt heel erg voor je hoe het uiteindelijk gegaan is. Maar ja, je weet zelf dat je er alles aan gedaan hebt… dus het ligt niet bij jou… Ik hoop het beste voor jou meid.
Ik heb inderdaad wel meer rust, kan het ook aardig accepteren en probeer met dat doel voor ogen naar hem op vakantie te gaan.
Verder is het heel erg fijn dat we er beide hetzelfde over denken… dat scheelt ook wel.
Maar het feit blijft wel… en dat zal denk ook niet veranderen… dat ik het wel heel erg moeilijk vindt. Maar ik hou me vast aan de dingen die ik weet en wat Youssif en ik allemaal besproken hebben…
Heb super veel zin in de vakantie, vind het wel spannend zo alleen… maar ik geloof dat alles goed komt.
Ik wil nog niet denken aan de terugreis en mijn gevoel dan. Heb er in ieder geval een vriend voor het leven bij en dat is ook bijzonder!
Meid, jij verder succes met je zwangerschap! En ik vind het ook heel erg goed van jou hoe je hier mee omgaat! Echt! Lijkt me niet makkelijk, maar je doet het wel! En hou het goede doel… je kleine schatje… voor ogen! Volgens mij maakt dat ook sterk!

wahaha koeterwaals egyptisch engels is fantastisch hihi…

sorry, ik ga even verder lezen :smiley:

Hey Myr,
heel begrijpelijk allemaal en inderdaad, gewoon je frustraties spuien hoor, lucht misschien nog een beetje op.
Ja met jezelf afspreken geen contact meer op te nemen is erg lastig… Wahaha toen M in een boze bui een berichtje stuurde dat ik hem nooit meer moest bellen en zo was het eerste wat ik deed bellen :smiley: hihi…
Ik hoop dat je voor jezelf een beetje rust kunt vinden vwb je vakantie en jullie contact… Sterkte!

1 like

het is inderdaad niey makkklijk- knopen doorhakken- het is inderdaad energieverspilling, en dan dat liegen dr nog bij(bij de meeste egyptenaren)
jammer suusje dat het voor jou zo liep, die zal niet teveel meer reageren hoor(die zorgt vooral voor zichzelf), je bent zo jong en knap, en dan op zo,n manier-helaas heeeel herkenbaar verhaal-- cultuurverschil?? das zijn cultuur niet hee ,meissies zwanger maken en daarna dumpen!!! ze wete verdomd goed waar ze mee bezig zijn en dat maakt me zo boos(en verppest het voor de goede), misbruik noem ik dat ipv cultuurverschil sorry moest eruit- x
nou myr die is ook gezelllig met jou! geniet gewoon van je vakantie- x

hey,

hij heeft mij niet gedumpt hoor…we hebben elkaar net gesproken, hij wil dat ik daar kom wonen en daar beval, ik zie dat totaal niet zitten. Zijn eerste reactie was fout, dat weet ik en ga ik ook zeker niet goed praten, maar nu wil hij dat het kindje de egyptische cultuur en mentaliteit leert. Ik heb hem juist gezegd dat we beter vrienden kunnen blijven en niet meer, maar elke dag twijfel ik toch weer, ik weet het af en toe ook gewoon niet wat ik er mee aan moet en denk vaak zelf dat het beter is helemaal geen contact te hebben en alles te verbreken. Hij werkt op dit moment heel veel, doet 3/4 trips per dag wat betekend dat hij om 4 uur 's ochtends opstaat en om 21 uur pas thuis is en dan gaat hij gelijk slapen, hij wil zo veel mogelijk zo snel mogelijk geregeld en opgelost hebben, maar dit betekend dus dat hij er niet voor mij is en altijd moe is en dat irriteerd mij weer mateloos want ik ben ook moe en sago, dus we botsen continu! Allebei zoveel zorgen en hij die mijn angst en zwangerschapssymtomen niet snapt, dat maakt het allemaal erg moeilijk!
Ach ik weet het ook allemaal niet en twijfel continu… afwachten maar hoe het af gaat lopen, als ik het alleen moet doen doe ik het alleen en ga ik er ook echt voor!!!

Donderdag de echo, daar kijk ik erg naar uit, eindelijk duidelijkheid en hopelijk een gezond mini mensje!!! Ben nu 9 weken en 1 dag zwanger. Verder gaat het wel iets beter dan vorige week met mij, minder misselijk en iets minder moe al heb ik vanmiddag wel een paar uur op de bank liggen slapen en kijk ik er nu ook naar uit zo weer mijn bedje in te duiken!

ze zijn heel gauw moe(hiehie)
heeft ie zn ouders al ingelicht over jou?- mischien is dit tog n,belangrijke stap.
ja het is allemaal niet simpel, reis in ieder geval niet meer alleen naar hem , het begint nu tog wel bij hem door te dringen dat ie (n,egyptisch)kindje verwekte, die trouwes ook jou cultuur zal meedragen - tuurlijk ben jij ook moe- sterkte donderdag-x

ik weet niet of hij zijn moeder al ingelicht heeft, hij heeft het wel aan zijn broer verteld, laatst zei hij tegen mij dat hij het zijn moeder gaat vertellen zodra hij er zelf ook blij mee is,want als hij er blij mee is zal zijn moeder het accepteren beweert hij…ach dat is zijn zorg, ik heb juist liever dat hij het niet verteld, dan kunnen ze ook geen druk op hem uitoefenen en kan hij zijn eigen beslissing hierin misschien maken want uiteindelijk verwacht ik dat de familie zal bepalen hoe verder…hoe hard hij ook beweert van niet!

ja Egypte en famillie(ze aanvaaarden heel moeilijk) buitenstaanders maw wat niet egyptisch is.
tis almaal niet makklijk- ik heb geen kinderen met mn ex, dat was nharde keuze die ik destijds maakte-omdat ik aanvoelde dat het fout zat , zei ik hem i dont want your child(met pijn ih hart), en toen heb ik de echtscheiding in gang gezet… ik heb knopen moete doorhakken die ik liever niet deed toendertijd ,maar nu voel ik me zo verlost- sterkte meid x

Hey suusje84,

Ik heb in sharm een meisje leren kennen dat ook daar bevallen is van haar kind leek heel onschuldig maar nu kan ze niet zonder de toestemming van haar ex/man rondreizen met haar eigen kind.
Ze woont nu in sharm omdat ze dus niet met haar kind ergens anders kan wonen en op vakantie gaan naar nl is dus niet makkelijk daarvoor heeft ze zijn goedkeuring nodig en een handtekening nodig van haar ex omdat het kind zijn achternaam heeft.
Dus mag ik je een tip geven of je doorgaat met hem om niet kies ervoor om hier in NL te bevallen en zorg ervoor dat het kind jouw naam behoud. XX aub neem hierin geen risico´s …

Mijn vriendje heeft door dat ik hem niet meer vertrouw. Hij heeft inmiddels een aantal van zijn foto´s laten zien van andere meiden waarmee hij aan het feesten is geweest hij ziet dit allemaal als onschuldig. Ik denk dus eerlijk in hun cultuur mag een man vreemd gaan omdat de vrouw hun er toch niet voor mag scheiden. Ik denk dus echt dat hij denkt in mijn hart hou ik toch van jou en dat hij mogelijk met andere mee gaat dat maakt toch niet uit. bah ik gruwel er gewoon van. Zegt hij met een lach ik weet het ik ben slecht maar ik hou van jou kom op zeg inderdaad dit is een duidelijke aanwijzing. Hij gaat dus vreemd als hij kan simpel als dat. ik moet alleen nu ff voor mezelf dat ook ff duidelijk krijgen. en inzien nee dit is niet iemand waarmee ik een toekomst op wil bouwen. ff hard zijn voor mezelf en gevoel uitschakelen.

Dank je wel trouwens voor jullie steun en lieve berichtjes. Ik hoop echt dat ik me op andere dingen kan focussen. X

myr, gaat hij echt vreemd of gaat hij alleen maar stappen met meisjes? In hoeverre heeft hij toegegeven vreemd te gaan?
In Egypte mag je absoluut niet vreemdgaan, dat is niets cultureels maar iets klootzakkerigs!

(Ik zou bijna zeggen, zeker als moslim mag dat absoluut niet)

Suusje, ik ben het helemaal eens met de post hierboven. Blijf hier en krijg je kind hier, om het kindje te beschermen. We hebben allemaal die uitzendingen gezien van Vermist waar de vrouwen hun eigen kinderen niet eens meer te zien kregen in Egypte. brr

Ik zou sowieso wat er ook gebeurt het kindje alleen jouw naam geven…
Zelfs met mijn man zou ik dat ook nog willen… Hoe rot dat ook voelt, maar ik wil niet later spijt hebben als het fout gaat en ik mn kinderen straks kwijt ben…
En ik ga niet van het negatieve uit, maar ik blijf wel mn kop gebruiken! Het is hetzelfde als op gemeenschap van goederen trouwen of op huwelijkse voorwaarden. Veel mensen zeggen als je op huweljkse voorwaarden trouwt, je geen vertrouwen hebt in de toekomst en van het negatieve uitgaat. Ik vind dat alleen maar heel realistisch denken.
En de realiteit is helaas zo dat veel egyptenaren hun kinderen uit Nederland stelen. Ik wil me daar niet door laten verrassen als ik alle waarschuwingen ken en het nog had kunnen voorkomen ook!

Als hij niet genoeg om je geeft of jullie relatie is niet stabiel genoeg, kies dan heeeeel erg hard voor JEZELF!! Uiteindelijk ben JIJ die met JOU moet leven. Laat je kind niet de dupe zijn van jullie wel/niet relatie perikelen! En het zal misschien moeilijk zijn, alleen voor je kindje zorgen, maar je kunt dat! Je bent niet de enige op de wereld die haar kindje alleen verzorgt!
Maak je niet afhankelijk van hem!!

Hup Suus, neus in de wind, buik naar voren, blik op oneindig. Dit kan je!

Meid,
ik wil ook nog precies hetzelfde zeggen… Blijf hier en krijg hier je kind.
Denk alleen al aan het kind en zijn/haar vrijheid.
Je gaat het jezelf heel moeilijk maken door daar evt. te gaan wonen en kind te krijgen… en dan doel ik meer op het kindje.
Ik zou die gok absoluut niet wagen.
Meid je bent zo goed bezig en zo sterk! Twijfel daar niet aan!..
Is makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar toch…

Myr,
wat is dit voor nieuwe ontwikkeling bij jou dan?
Ben je hier pas achtergekomen of heb ik iets gemist…
Nou… nu lijkt me die knoop doorhakken ook niet meer zo moeilijk!..
Je wilt geen 2e, 3e, 4e vrouw zijn neem ik aan!
Maak wat van je vakantie! ook al zou het evt. niet meer om hem gaan… laat je die vakantie niet door je neus boren!..
kop op meid!

trouwens, een vraagje voor diegenen wiens vriendje moslim is…

ik heb begrepen dat als je ver van huis bent, je niet aan de ramadan hoeft mee te doen. Een soort van vrijstelling. Nu is mij ook ter ore gekomen dat sommige moslim mannen dit als excuus gebruiken om zich ook niet aan bepaalde andere moslims regels te houden. Dus, volgens het verhaal wat ik gehoord heb:
Man heeft vrouw in Cairo, werkt echter in Hurghada, is ver van huis, dus daar een vriendinnetje hebben “telt niet”. Een excuus om vreemd te gaan, alcohol te drinken, etc.

hebben jullie ook al dit soort verhalen gehoord? Gaat het hier om een broodje aap?

hey,

dat is ook 1 van de redene dat ik het kindje hier wil krijgen, ik wil dat hij geen rechten heeft, hoe hard het ook voor hem is, er zijn teveel gekke verhalen!

Broodje aap verhaal of niet, ik weet zeker dat 9 van de 10 getrouwde mannen vreemd gaat als hun vrouw in cairo, luxor of waar dan ook zit!!! Wat ze als excuus gebruiken weet ik niet, maar het gebeurt wel regelmatig!

Niets van gehoord…
Maar zal me niks verbazen… whah ha ha… voor hun wel erg gemakkelijk en misschien wel een heel logische verklaring… NOT…

Ik heb zelf van Youssif ook te horen gekregen dat een aantal vrienden van hem dus idd vriendinnetjes over de aardbol verspreid hebben… Hopen dat er iemand is die ze uit Egypte haalt…
Tja… misschien ben ik ook wel een van de… en misschien is Youssif ook wel getrouwd en heeft ie een vrouwtje wat thuis voor de kinderen zorgt…
Ik heb hem dit weleens gevraagd en hij heft toen gezegd dat dat niet zo is… Ik geloof hem daar maar in, om rust voor mezelf te hebben… Ik ben nog 6 weken met hem en dan is het afgelopen… ik wil gewoon nog genieten van wat we nu hebben…

Hm nog nooit gehoord van die ‘vrijstelling’ van ramadan… Heeft volgens mij weinig te maken met waar je je precies bevindt… wel eens gehoord dat wanneer je lichamelijk zwaar werk doet je wel vrijstellingen krijgt maar daar ben je nog altijd zelf vrij in om te kiezen… M doet lichamelijk zwaar werk maar wil geen vrijstellingen… doet gewoon de ramadan mee…
Ook zitten alle collega’s van M ver van hun vrouw vandaan maar ze gaan niet allemaal vreemd, (een aantal wel maar ik weet ook dat er anderen zijn, waaronder M die dat afkeuren, zegt hij…) het blijft je eigen keuze natuurlijk… Een fatsoenlijke man gaat niet vreemd ook al mag het van Allah of wie dan ook…
Of je partner een fatsoenlijke man is blijft natuurlijk altijd de vraag… M vertelt me regelmatig dat er weer vrouwen/meiden iets van hem willen, feit dat hij het me vertelt stelt me ergens wel gerust of zo (hoewel hij het misschien ook vertelt omdat hij er een beetje trots op is, details blijven me nl nooit bespaard :disgust:), maar ja, controleren of hij er echt niets mee doet kan ik het toch niet… daar heb ik me maar bij neergelegd… vertrouwen…

Maar niets gehoord over vrijstellingen of wat dan ook…