'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hey Suusje, het gaat straks vast wel beter hoor:-) Je hebt nu niet alleen de lichamelijke verandering maar ook nog hele andere dingen aan je hoofd en daardoor zul je wellicht ook eerder moe zijn. Goed dat je even afstand kunt nemen in het contact nu en dat het wellicht wat rust geeft. Je hebt je energie hard nodig.

Hihi, kop op. Misschien kun je nagaan of er iets geweest is tussen jullie waar hij erg teleurgesteld over is ofzo? Dan kan het best zo zijn dat hij zich even terugtrekt. Probeer rustig te blijven en ook even afstand te houden. Laat het van zijn kant komen en stel je niet te snel afhankelijk op. Het is moeilijk maar toch.

Hey,
ik denk wel dat ik actief blijf op dit forum… waarschijnlijk minder… Maar even zien hoe en wat…
Suusje goed van je! Aan jezelf denken nu en dat gezeur van hem heb je niks aan, jij hebt genoeg andere dingen aan je hoofd en je moet lekker gezond zijn en blijven voor jezelf en de baby.
Kop op meid…

hey meiden!!
ik ben weer terug van weg geweest, heb een fantastische week gehad.
Wel erg kort… te kort!!
Ik ga nu fulltime werken en hoop over 2/3 maanden terug te gaan.
Dan ga ik ook voor een wat langere tijd heen, ik denk 2 maanden.
Ik zal alles is even weer lezen, het gaat ook zo snel hier!! dus het zal wel even duren voor ik alles gelezen heb.
heb wel vluchtig iets over Orfi contract gelezen, mijn vriend enik hebben de hele week in een appartement geslapen en we hebben geen problemen gehad.
alleen de eerste dag werd hij aangehouden en werden we gevraagd, maar toen die man vroeg wie ik was en wat onze relatie voorstelde was dat ook al genoeg…
Ik weet niet of het beter is om het te doen als ik voor langere tijd heen ga?
ik zal me er is wat meer in verdiepen, en het ook even rustig terug lezen.

hey meiden, tis alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, want je ik benm t niet gewend om elke ochtend om half 7 op te moetne en om kwart over 7 in de bus te zittne naar t werk en dan pas om 7 uur savonds (als t neit later is) weer terug te zijn!
Nouja even een paar dingetje.
orfihuwelijk:
Ik heb hem niet, nog nooit nergens problemen gehad, zelf sneit in een hotelletje in Cairo. waarschijnklijk heet N. alleen wat meer betaald dan de rest, maarja dus neit echt een mega probleem.
Verder de vraag of we gevraagd hebben aan onze vriedn over hoe het zou gaan als ik ook zwanger blijk te zijn. (sorry suusje, want dat is natuurlijk erg confronterend voor jou)
Maar in ieder geval zei mijn vriend gelijk: dan moetenw e zo snel mogelijk trouwen.
Maarja hij weet al dat hij mij ten huwelijk meot vragen op een speciale manier haha, neit dat we over straat lopenm en hij me ten huwelijk vraagt.
Verder ben ik nu dus verhuist en zitten we samen in n appartementje die gelukkig wat ruimer is met een apparte slaapkamer en woonkamer.
Ook heb ik vandaagw eer een gesprek gehad bij Thomas Cook en ze hebben met spoed iemand nodig, dus vanaf vrijdag ebn ik aan het werk als tourleader!
Wel zit ik dan in Safaga, maarja ik krijg een auto en daar nog een extra kamer om overdag uti te kunnen rusten. ik heb vandaag mijn uniform gelijk gekregen tijdens mijn gesprek en zometeen nog een bellertje geven aan het duikcentrum voor de afsluiting van t werken daar.
ja heerlijk hectisch allemaal!!
vandaar dus dat ik redleijk weinig hier zit. ben lekker druk.

Mijn vriend is afgelopen weekend bij zijn ouders geweest en heeft een hevige ruzie gekregen emt zijn moeder. de woorden ik haat je en ik wil nooit meer met je praten zijn zelfs gezegd, en dat alleen doordat hij mij heeft. ik zie hoeveel pijn hij daardoor heeft, het is erg ladstig en ik probeer alles te doen om hemt e steuenen en ook om te zorgen dat hij zn moeder niet kwijt raakt. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik neits zou doen en hem afstand zou laten doen van zijn moeder, vooral omdat ik weet hoe belangrijk familie is.
bvoordat hij terug naar zijn familie ging heeft hij bekend dat de enige mensen die van mij af wisten in zijn stad, zijn ouders en zijnt ante waren. Dit deed me natuurlijk verschrikkelijk veel pijn en ik heb hem dus een vlinke preek gegeven.
Vooral erindepropt: wat zou ej familie zeggen als je verteld dat je gaat trouwen en ze wisten neiteens dat we al bijna 2 jaar bij elkaar zijn? den kl je nou echt dat ze er dan opeens positief over zouden gaan denken??? het word alleen maar erger, des te langer je het verzwijgt des te moeilijker je het maakt voor jezelf.
Gelukkig drong het op die manier wel tot hem door (hoop ik tenminste) maar voor mij is dat niet echt een goed teken. dus ik ben weer een beetje meer voorzichtig… waarom hij wilt verzwijgen dat ik in zijn leven ben, ben ik slecht ofzo? het maakt me in ieder geval wel heel erg verdrietig en vooral omdat hij het voor mij verzwegen had. en ja er zal em dus nog een hoop te wachtens taan… want de familie is heel heel heel erg belangerijk in de egyptische families… vandaar dat t me best wel angstig maakt. Natuurlijk maakt de situatie met zijn moeder het er ook neit makkelijker op.
nouja nu maar gewoon concentreren op mn nieuwe werk!
ik laat wel wee rvan me horen!
groetjes suus

Hey suus, wat leuk, ik vlieg binnenkort naar Hurghada en verblijf in Safaga! :smiley: Dus als je nog iets leuks weet… haha… Of een goedkoop appartementje :slight_smile:
Ik heb M inderdaad ook gevraagd wat hij zou doen als ik zwanger blijk te zijn, hij zei: I would make war to have u here with me… t Zijn natuurlijk woorden, maar goed…
Verder zijn M zijn ouders ook op een vervelende manier achter mijn bestaan gekomen en hebben hem nu ook voor de keus gesteld, mij of zij… Ze bellen hem dagelijks met de vraag of hij nog contact met mij heeft gehad en dringen er nu erg op aan dat hij een Egyptische vrouw moet gaan zoeken, dat maakt me wel verdrietig. We weten zelf nog niet eens precies hoe het zit tussen ons en ze kennen me niet eens maar t feit dat ik Europees ben zegt hen al genoeg.
Ze weten dus ook niet dat we nog contact hebben… lastig allemaal, maar we willen eerst zelf onderzoeken hoe het tussen ons zit voor we ons van alles op de hals halen…
Erg herkenbaar dus Suus, maar wel vervelend dat hij het niet tegen je verteld heeft en jullie zijn al 2 jaar samen? Pff… wanneer had hij gepland het ze te vertellen?
Succes! En veel plezier met je nieuwe baan!
Ik stuur je sowieso wel een berichtje als ik er ben :slight_smile:

Wat leuk dat je een nieuwe baan hebt Suusieme, en wel luxe met een eigen auto. Hopelijk gaat het bevallen.
Vervelend dat zijn moeder nog steeds moeilijk doet. Hopelijk trekt het bij op het moment dat ze je ontmoet.

Dreetje, hoe is het nu afgelopen met jouw vriend die boos op je was? heeft hij zelf weer contact met je opgenomen? Ik ben wel benieuwd. Leuk dat je hem weer gaat zien. Heerlijk hoor. Maar het is wel een erg lastige situatie als zijn ouders het niet zien zitten. Ook voor jou hoop ik dat ze bijtrekken.

Hey Dalfien, tja door miscommunicatie en de lastige situatie bij hem met zijn familie was het een tijdje niet zo ‘gezellig’ tussen ons maar inmiddels is alles uitgepraat en zijn we allebei weer overtuigd van al het moois. Ook is hij nogal jaloers aangelegd en haalt zich daardoor nog wel eens gekke dingen in zijn hoofd en voor je het weet is dat in zijn beleving de werkelijkheid :slight_smile: Maar goed, we hebben goed en lang gepraat en voor nu is alles weer ok.
Het lost de situatie nu natuurlijk niet op maar we zien wel hoe het loopt, step by step… Slowly slowly is het motto :slight_smile:

Ehm… heb je voor een orfi een pasfoto nodig?? M had het daar over maar daar heb ik hier nog niemand over gehoord… daardoor kan hij het evt niet regelen als ik er niet bij ben…
Weet iemand hier meer van?

Heb een teken van leven gehad , ik werd wakker en de laptop was nog steeds open .
En zag dat hij mij wat gestuurd had , alleen miss you, miss you smile , miss your tach and miss your hug .that`s all .:wub:
Maar goed weet dus nog steeds niet waarom … maar bel hem niet meer laat hem maar .

En Dreetje voor een Orfi ben je geen pasfoto nodig …

Zal ff weer proberen te slapen , ben iets rustiger nu dat ik reactie gekregen heb .

Je hoeft geen pasfoto te hebben voor het orfi. Op zich werd er bij ons wel een kopie van ons paspoort gemaakt maar dat was alles.

je hebt idd geen pasfoto nodig voor een orfi, eventueel een kopie van je paspoort, die willen ze nog wel eens hebben als je een appartement huurt!

Hihi, fijn dat hij toch wat heeft laten horen!

Ik wil graag iedereen overtuigen van hetvolgende:

IN EGYPTE BESTAAT SAMENWONEN VOOR TROUWEN NIET!

Een Egyptenaar zal dan ook NOOIT tegen zijn familie vertellen dat hij een meisje leerde kennen, dat hij een relatie heeft of gaat samenwonen of al samenwoont met haar.

Wat wél mogelijk is, is samen met hem zijn familie bezoeken, en hij jou op aan hen voorstelt als zijn verloofde/toekomstige vrouw. Maar hij zal zeker nooit kunnen zeggen dat jullie samenwonen.

Ik ben met mijn huidige man 3 jaar samen (2 jaar officieel getrouwd) en ben tijdens het 1ste jaar 2x zijn familie gaan bezoeken. We sliepen daar in aparte kamers, en er werd ook niet gesproken over ons samenwonen. Hij woonde volgens hen bij een collega, en ik ook.

Ik heb er toen ook niet moeilijk over gedaan, omdat ik respect heb voor hun cultuur en levenswijze. Ik heb gekozen om met een Egyptenaar (praktiserend moslim) samen te zijn, dus ik heb me echt aangepast zoveel als ik kon. Mijn man doet op zijn beurt heel veel andere dingen voor mij!

Maar onthou aub goed, dat als het puntje bij het paaltje komt, hun geloof en principes op de eerste plaats komen, en hoop of denk niet dat jij (omdat hij verliefd is op je) daarom jouw manier van denken en leven zal overnemen. ZEKER NIET!!

AAN SUUSIEME: super dat je bij TC mag starten! Safaga is wel een beetje stil, ben je er al geweest? Moet je dan elke dag de baan doen? Voorzichtig maar dan!

Veel succes!!

Rubiaa…
Ben het helemaal met je eens… en door mijn gesprekken met Youssif zijn wij gelukkig het nu eens over deze dingen en doen we daar iets mee… Ik heb direct de koe bij de horens gepakt en weet idd dat het zo zit.
Hoe verliefd je ook bent… op een bepaald gebied doet dat er niet toe.
Heel hard, maar wel de harde waarheid!
Toch heb ik nog steeds super veel zin in mn vakantie samen met Youssif, plak er zelfs heel misschien wel een week aan vast!
grtz Jessica

Ok ben ik weer, misschien een domme vraag, maar mocht ik daar iets tekenen, hoe weet ik zeker dat het een orfi is en niet een echt écht iets? :slight_smile: Waar kan ik dat aan zien? enz enz
Ik weet inhoudelijk de verschillen tussen een ‘echt’ huwelijk en een orfi en dat een orfi makkelijker te verbreken is enz enz, de theorie ken ik zeg maar, maar wat is verder het verschil?
Beetje warrig verhaal, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel…

Meid, wat ik kan adviseren (terwijl ik zelf in mei voor hetzelfde sta)
ik heb voor mezelf gezegd dat ik niks in het Arabisch teken, wat erg logisch is denk ik.
Verder goed lezen en ik heb het geluk dat wij een Egyptenaar in de familie hebben, volgende week heb ik een afspraak met hem en ga dingen bespreken met hem.
Verder heb ik goed vertrouwen in Youssif, dit n.a.v onze gesprekken en hoe we ervoor staan.
Maar dat is in mijn geval zo…
Verder ogen open houden en niks doen waar e niet achter staat… doe ik ook niet.
Zelf je papier en paspoort bij je houden, altijd.
Dit zijn ook de adviesen die ik heb gekregen.

grtz Jessica

Ja klopt, die adviezen heb ik ook allemaal gehoord en neem ik zeker mee, heb M ook verteld dat ik niets teken wat ik niet kan lezen :slight_smile: ik vertrouw M op zich ook hoor, maar toch… hahaha… Ik wil zo graag alles zeker weten :slight_smile:
Zoveel horror verhalen gehoord…

Ja idd…
maar ja zeker weten doe je alleen als je niks tekent!
Dan zit je sowieso nergens aanvast…
Blijft gewoon lastige situatie hoe dan ook!
grtz

Suusemie: Ik heb ook nog in Safaga gewerkt. Best wel lange afstanden hoor … Van het bureau naar de verschillende hotels, en altijd tijd genoeg voorzien tussen de meetings in de verschillende hotels in. En dan speciaal naar een hotel rijden waar niemand langs komt voor je informatie meeting. Plezant is anders :frowning: Of 's morgens je toer doen langs de verschillende hotels, 's middags op bureau aankomen en dan je vertrektijden vinden! Dan moet je wéér die toer gaan doen om je vertrektijden te gaan opschrijven …
En dan 's avonds in 't donker weer zo ver terug. Dat waren best wel lange dagen!

Maar goed, je hebt een auto, en dat betekent dan wel weer een hele hoop vrijheid he :slight_smile: Veel succes!

WhiHoo!
Ik ben even zo blij,
ondanks andere K.U.T omstandigheden…
Maar ik heb mn terugvlucht veranderd en blijf lekker een week langer in Sharm!
Ben zwaar aan het aftellen en heerlijk om te weten dat ik 2 weken blijf!
Even flink zuinig doen nu, het geluk is dat je daar redelijk goedkoop boodschappen kan doen…
toch?.. wha ha ha… ach ik zie het wel… desnoods droog brood en water, de zon maakt alles goed!
grtz Jessica…

ik dacht sowieso dat jij die week zou leven van de liefde :wink: dus droog brood en water is nog luxe !