'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Wha ha ha ha…
Dat klopt idd…
Neem wel even shake it pannekoekbeslag mee… en uuh lekker instant noodles van de toko!
Wha ha ha ha…
nee komt helemaal goed… vakantiegeld komt er bijna weer aan!

x

heerlijk om die positieve vrolijke berichten te lezen :slight_smile: en wat een heerlijk vooruitzicht voor je.
zon, zee, strand, liefde, ahhhhhhhhhhhhh…en niet verder denken nog.
extra koffer nodig? haha

van die 2 persoons verpakkingen kant en klare rijstmaaltijden en pasta is ook zeer aan te bevelen, heeft je vent tenminste ook wat te eten :wink:

Ik ga trouwens ook weer naar Hurghada! In de meivakantie :slight_smile: En ga voor het eerst Sharm bezoeken. Iemand nog leuke tips voor daar?

@Suusieme: let je wel op de maximumsnelheid? Wat ik weet, is dat die de hele weg naar Safaga max.60km/uur. Misschien ook handig om aan collega’s te vragen waar de controles kunnen zijn. Met max. 60km/uur duurt het wel lang om in Safaga te komen!
Boete bij overtreding is LE150 (en dan maakt het weer niet uit hoeveel harder je gereden hebt!) kan je gelijk bij de controle betalen.

Veel succes met je nieuwe baan!

Wha ha ha…
Ik denk dat Youssif en ik gewoon lekker samen naar de buurtsuper gaan, lekker boodschappen inslaan en Jessica de vrouw gaat wel lekker aan de slag in de keuken! Komt helemaal goed, zal ook even een schortje voor Youssif meenemen :wink: ! Jeetje… 2 weken genieten daar!
Spannend ! Maar zo ontzettend veel zin!
grtz

Weet iemand toevallig wanneer in Egypte de zomertijd in gaat? :slight_smile:

t is altijd de laatste vrijdag in april… dus nu 30 april denk ik dan

Uhm nou…
Volgens mij gebruiken ze alleen maar zomertijd :zon02:… en even bij mn vriend Wikipedia gechecked en deze zegt ook dat Egypte de laatste decennia alleen maar zomertijd gebruikt…

En anders was ie inderdaad op de laatste vrijdag van April begonnen…

haha ja dat heb ik ook gelezen, ik begreep daaruit dat ze al decennia lang gebruik maken van de zomertijd, dus al jarenlang ieder jaar weer de zomertijd in laten gaan, in tegenstelling tot andere landen die het wisselend hebben gebruikt, dan weer een paar jaar wel, dan weer een paar jaar niet.
Als ze het hele jaar door zomertijd gebruiken zouden ze het toch geen zomertijd noemen? Verwarrend dus :slight_smile: Vandaar dat ik het hier vroeg.
M was er ook een beetje onduidelijk in, die weet ook niet precies wanneer het in gaat, die hoort waarschijnlijk net als ik een dag van tevoren dat de je niet moet vergeten de klok vooruit te zetten :slight_smile:

ik gaf een reactie op de opmerkingen over de zomertijd. Maar ik heb er beter een nieuw topic van gemaakt.

**zie: zomertijd
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=565982#post565982
**

Nou dan weet ik het nu ook niet meer… wha ha ha…
Ik merk het vanzelf wel…

Ow en trouwens Teigetje!
Sharm is gewoon super gezellig! Ik schrok de eerste keer een beetje van Naam Bay, waar dus de uitgaansgelegenheden (Pacha, Camel Bar, Fridays, Hard Rock cafe maar ook de sfeervolle ShiSha tentjes zijn…
Wha ha ha… het lijkt net een grote kermis als je aan komt en ze willen je van alle kanten hun tent intrekken… Maar ik zei gewoon La Shoukran oftewel nee bedankt en doorlopen maar…
Met Youssif lieten ze mij lekker met rust, na ja… op het nakijken na…
Verder is Old Market ook leuk, das meer het “echte” Egypte met lokale bevolking, markt enz of hoe je dat ook maar zegt.
Kortom gezelligheid op en top.
Dus komt vast goed, ga je met je maatje heen? Of hoe? Ow en met de boot vanaf Hurgada zeker!
grtz

Sharm el Sheik is een plaats die zuiver door toerisme is ontstaan en de inkomsten dus ook geheel en al uit het toerisme haalt. Een old market is nét zo toeristisch als Na’ama Bay, de prijzen liggen enkel wat lager. (De lokatie zelf is immers ook goedkoper)
En ja, de Egyptenaren doen dáár hun inkopen, er is immers niets anders voorhanden?
Als je het echte Egypte wilt zien, moet je zeker niet in een kustplaats aan de Rode Zee zijn…

Klopt, het echte Egypte is niet de toeristen stad Sharm el Sheikh… Maar Teigetje vraagt om leuke dingen, tips enz… daar geef ik een reactie op…

Nou Teigetje!
Echte Egypte… lekker de Mozes berg beklimmen! Jeetje das me toch een tocht pppfffff… vergeet ik persoonlijk nooit weer.
Maar wel echt Egypte, echte Sinai Woestijn, echte Kamelen en echte Bedoeinen…
Toch Petry?
Maar als je gewoon lekker een drankje wil doen en gezellig avondje wil hebben, relaxen dan maar naar Sharm El Sheikh… tenminste dat wilde je weten toch? Wat leuk was in Sharm…
Nou o.a Naama Bay en Old Market

Dat is waar, ik reageerde meer op de term ‘het echte Egypte’. Ik ga naar Sharm als ik een week niks anders wil doen als in de zon liggen en een boek lezen. Verder ís er natuurlijk ook niks te beleven als je het uitgaanscircuiten duiken…
Het ‘echte Egypte’ is weliswaar mooi om te zien, maar je wilt daar écht niet wonen! Wij zijn gewend aan moderne communicatie en hedendaagse voorzieningen zoals gezondsheidszorg, riolering, aardgas, waterleiding, etc. Dan is zo’n ‘echt Egypte’ charmant, maar tegelijkertijd smerig en vuil!

Ja… maar dat was niet de vraag… En ik denk dat we dat allemaal idd wel weten.
Volgens mij mogen we de gesprekken soms ook wel luchtig en gezellig houden en het was zeker niet mijn bedoeling om een gesprek op te wekken met nu wel of niet ECHT Egypte is…
Dus dit waren luchtige tips!
:wink:

Hey, iemand ervaring met Port Said? Is het leuk? Groot? Toeristisch? Wat kun je er doen? Enz enz…
Plannen zijn nl gewijzigd, waarschijnlijk ga ik daar heen… Pf zijn al die Egyptische mannen zo wispelturig? :smiley:

aaah jaaa wil ik ook weten!!!
ik ga straks voor 2 maanden heen naar hurghada en dan neemt hij me een week mee naar cairo om zijn familie te ontmoeten en hij wil me ook port said laten zien omdat hij daar geboren is