mafish moeskila= geen probleem
Hey,
Ik heb inderdaad ook van de Kuhl-scheiding gehoort maar zoals ik het heb begrepen kan dit echt alleen maar wanneer ismet in je huwelijkse voorwaarden staan en anders niet! Dus vandaar dat ik het een relevant onderwerp vindt vooral omdat de vrouw op heel veel gronden niet mag scheiden zoals als een man in de gevangenis zit gedurende 3 jaar niet en als haar man vanwege werk onbeperkt wegblijft zelf niet wanneer de man vreemd gaat zelf dan niet.
Dat is dus erg ingewikkeld als je dat allemaal leest. Ik geloof best dat ze met hun cultuur goede bedoelingen hebben zoals de vrouw onderhouden enz. maar het blijft een feit de man mag van zijn vrouw scheiden en heeft dan geen verantwoording meer naar haar toe als zij geen kinderen heeft heeft ze die wel is de woning van haar tot de hadda periode voorbij is maar ook hier zitten bij christelijke vrouwen haken en ogen aan want hierop heeft zij meestal geen recht. Zo ook het feit dat een vrouw welke niet meer getrouwd is met haar man niet meer in het land mag verblijven zonder een geldig werkgeversvergunning en tja dan kan de man haar wel een woning aanbieden maar hier heeft ze dan niets aan.
Voorlopig hebben we discussie gestaakt omdat we er beiden erg rot onder voelde ik heb zijn vriend gesproken en deze gaf wel een verklaring alleen was dit om 3 uur s´nacht dat ik werd wakker gebeld en eerlijk er is weinig van het gesprek blijven hangenik deed mijn best maar het was moeilijk het leek een beetje op de verklaring die teigertje van haar vriend kreeg.
Mijn vriend gaf aan dat we het gesprek nu beter konden laten voor wat het was en we er tijdens mijn vakantie op terugkomen. Dan zou de vrouw van zijn vriend er ook bij zijn die nu zwanger is. Ik ben benieuwd maar mijn mening zal zowiezo niet veranderen dus ben bang dat mijn bezoek net als dat van sjess een heel moeilijk afscheid gaat worden omdat die zeer wellicht voor eeuwig zal zijn. Ik ben knetter op hem maar ik weet hoe mijn ex is veranderd van een super leuke lieve gast en na een aantal tegenslagen is hij als een blad omgeslagen dus hoe leuk en lief iemand ook kan zijn 7 jaar lang of langer na 9 jaar of 20 jaar kan het anders zijn.
Liefs Myr,
hoi raks, terug van weggeweest?:dag:
bedoel je: be racha? batalli is hou je mond:dag:
Hey meiden,
voor mij is alles nu in ieder geval heel erg duidelijk.
Mijn vakantie gaat door, samen met Youssif… maar we zullen daarna als vrienden (voor het leven) verder gaan.
We hebben er zondag weer een heel gesprek over gehad (via Skype)…
Youssif heeft mij zelf verteld dat het voor hem niet mogelijk is om met een niet-Moslim meisje samen te zijn/ een relatie te hebben en te trouwen…
Hij verteld mij ook dat door onze gesprekken en onder andere mijn vele vragen over het Moslim geloof… hij zelf veel is gaan nadenken en tot inzien is gekomen dat hij weer meer als Moslim man moet leven…
Voor mij geldt ook dat hij mij dingen heeft doen inzien. Kortom we hebben elkaars ogen geopend en van elkaar geleerd.
Verder zijn we van mening dat als de mogelijkheid er was, we zeker samen door zouden willen gaan, want wat we voor elkaar voelen is erg speciaal…
Helaas is dit niet mogelijk.
Hij wil een goed en gelukkig leven voor mij en hij is ervan overtuigd dat hij mij dat niet kan bieden, o.a door verschil in geloof. We willen geen moeilijkheden voor elkaar.
Verder heeft hij intussen de ervaring van zijn broer meegemaakt, die met Engelse vrouw was… deze relatie is ook niet goed gegaan, ze is nu zwanger en weer in Engeland gaan wonen… Ze konden het niet eens worden over o.a de opvoeding enz…
Dit heeft bij hun thuis (familiehuis) veel stress en spanningen opgeleverd en vooral voor de moeder…
Hij wil dit niet voor ons en hij wil dit ook niet voor zijn moeder.
Ik ben heel erg blij dat Youssif en ik er zo goed over kunnen praten, het maakt het niet minder erg want vind het hartverscheurend, maar we begrijpen wel de redenen waarom!..
Ik ben erg blij dat we al deze dingen zo bespreekbaar meken, ik denk dat dit ons in ieder geval van veel ellende gaat besparen.
Ik weet dat ik er een hele goede vriend aan overhoud, en misschien is dat uiteindelijk me nog wel dierbaarder… Nu gaan we tenminste op goede voet, uit liefde voor elkaar uit elkaar.
Ok… dit was weer een update van mijn kant.
Grtz Jessica!
voor iedereen die vragen heeft over een huwelijkscontract (volgens mij kan je juist in een huwelijkscontract alles zetten wat je wil, dus ook het recht op echtscheiding etc) vind je waarschijnlijk meer info op dit forum: http://egypte-forum.nl/wonen/
Fijn dat je het open en eerlijk hebt kunnen bespreken, Sjess. Voor wat ik ervan meegekregen heb, is het zelfs voor een Egyptische praktisch onmogelijk van haar man te scheiden als hij dat niet wil. Terwijl het voor hem een kwestie van een half uurtje is.
Ik vind het vreemd, dat een religieus recht dat pretendeert gelijkheid te ambiëeren een zo’n grote ongelijkheid handhaaft. Tegelijkertijd is het dan óók weer zo dat er genoeg vrouwen zijn die juist géén scheiding willen omdat ze er te veel op achteruit gaan. Het is zuiver een kunstmatig in stand gehouden iets, wat overigens ook kunstmatig is begonnen, want de meeste huwelijken zijn gearrangeerd.
Het feit dat mannen én vrouwen er op een andere manier naar kijken als wat wij plegen te doen, bewijst dat de verschillen groot zijn.
Ik heb verschillende keren meegemaakt dat vrouwen beslissingen namen die ik niet kon begrijpen…
Ben ik ook blij om en ik ben blij dat hij zo eerlijk is… vind het heel wat dat we dit moeten beslissen. Maar hij laat me wel weten dat hij heel gek op me is en nooit weer een vrouw als mij zal vinden… maar toch uit liefde voor elkaar kunnen we niet doorgaan. Erg groot gebaar… hoe moeilijk ook.
Hij vertelde me ook dat hij genoeg “vrienden/kennissen” heeft die overal vriendinnetje/schatjes hebben. Ze gebruiken voor het geld, huwelijk, verblijfsvergunning enz enz…
Hij zegt eerlijk dat veel zo “werken” en dat hij niet wil dat ik denk dat hij ook zo is.
En dat weet ik, hij is niet zo, hij heeft nog nooit iets van mij gevraagd en hij wil ook niet naar Nederland.
Ik heb/had een goede Egyptenaar… helaas ben ik geen Moslim meisje en kunnen we geen toekomst hebben.
Hoe vaak ik het ook blijf typen, zeggen en schrijven… het zinkt niet in… in kan het nog niet geloven en ik wil hem niet kwijt…
Maar we zullen dit toch moeten accepteren… PPPpfffffff…
Sorry dat ik dit steeds schrijf… wil jullie niet lastig vallen.
grtz
Hey Sjess,
Je hoeft je echt niet te verontschuldigen,volgens mij is dit forum juist bedoeld om je ei kwijt te kunnen, juist omdat we elkaar hier soms beter begrijpen dan je beste vrienden en familie omdat we in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten. Ik denk dat dat heel fijn is!
Ik vind het heel knap hoe jullie hier mee om gaan,hoe rot het ook is…
Het is denk ik heel fijn om te weten dat hij zoveel om je geeft,en dat je er zo veel met hem over kan praten. Ik denk dat de twijfel blijft voor jullie,en groter zal worden als je daar bent,maar ook daarin kun je elkaar dan steunen!!
Heel veel sterkte en veel liefs!
"Heel veel mannen die zo werken ". Wij kijken daar op een andere manier tegenaan. Er zijn ook mensen die dat als een heel nobele daad van zo’n jongeman zien: Hij offert zichzelf op voor zijn familie. Er bestaan ook Westerse vrouwen die tegen betaling met zo’n man trouwen, met als doel een verblijfsvergunning of nationaliteit. Wij zijn dat niet als iets nobels…terwijl men dáár het ziet als “een goede vrouw, zij helpt een Egyptenaar”.
De eerste keer dat men mij vertelde over zo’n goede vrouw moest ik lachen: Laat je toch niks wijsmaken, ze wordt betaald. Het is gewoon een zakelijke transactie, en nog illegaal ook. Dus zó goed is dat allemaal niet…
Later leerde ik het van de ‘Egyptische kant’ bekijken. Het is gewoon een van de weinige mogelijkheden op een beter leven voor een familie. Zolang de man de vrouw in kwestie goed behandelt, zien zij dat als géén probleem.
Hey Jessica,
een heel moedig besluit waarvoor denk ik iedereen heel veel respect heeft. Jammer dat de problemen groter bleken dan de liefde die jullie delen. Maar ik hoop dat de connectie die jullie delen niet onder het verdriet van het moment gaat lijden!
Blijf je wel actief op dit forum? Ik hoop van wel. Dan ben ik tenminste niet meer de enige die geen relatie heeft met een egyptenaar maar “gewoon” een beste maatje ![]()
Wie kan mij helpen , hoe kan ik aan zijn huistelefoonnummer komen in Egypte .
Waar kan ik dat opvragen ???
Hij laat niets meer van hem horen , als ik hem op zijn mobiel bel , dan zegt het stemmetje de telefoon is uit geschakelt …
Ik weet me even geen raad .
Voor zover ik weet zijn er twee soorten van vaste aansluitingen: een waarmee je enkel gebeld kunt worden en een waarbij je kunt bellen en gebeld kunt worden. Er is een telefoongids, maar die kunnen wij niet lezen. ik denk dat de enige mogelijkheid voor jou zou zijn om iemand bereid te vinden dat nummer te achterhalen…
Hey
hoe lang is het nu dat je hem niet kunt bereiken?
Ik begrijp je gevoel, ik kan die boodschap ook niet meer horen… Is er niet iemand anders die je kunt bellen? Of zijn werk?
Nee hij heeft geen werk op dit moment … en het huisnummer wat hij mij in de tijd gegeven heeft klopt niet .
En kan hem al een meer als een dag niet bereiken … we hadden wat probleempjes .
Zijn telefoon staat uit zijn moeder neemt op en zegt hij is er niet .
We zijn al 2 jaar samen waarvan bijna 1 jaar getrouwd .
Waarom zijn ze ook altijd zo opvliegerig ??
We skypen bijna de hele dag aan staan … alleen als ik moet werken dan staan hij uit .
Hij heeft dit ook nog nooit eerder gedaan .
maar voel me machteloos zit aleen maar te janken niet slapen niet eten .
Weet het ook niet meer … we hadden zulke planner ik zou daar heen komen als het hier niet lukte .
En we zouden onze trouwdatum samen zijn de 22 april …
Als dat nog wordt … zie het somber in .
Ik weet somige meiden die horen een paar dagen niets of een week , word nu al gek .
kan niet eens meer denken … ik had alles voor hem over mijn familie , vrienden die niet met onze relatie eens waren .
Die ben ik kwijt… heb dus niets meer… 2 tante`s en een nicht maar verder helemaal niets .
En dan denk je waarom had alles voor je over alles…
En wat heb ik nu NIETS ja ellende .
het is toch niet zo heel raar als je elkaar na een ruzie eventjes niet spreekt, zodat bij beide kanten de boosheid wat weg kan trekken? Dat heb je toch ook als je een nederlandse man/vriend hebt! Dus ik zou gewoon nog even afwachten, hij gaat heus niet na 1 ruzie alles weggooien, hij heeft misschien alleen wat tijd voor zichzelf nodig!
Ik heb trouwens Mahmoud gister laten weten dat hij pas weer contact hoeft op te nemen als hij niet meer alleen aan zichzelf denkt! Hij loopt alleen maar te klagen dat hij zo moe is, hij zo hard moet werken, hij zo veel moet regelen en hij het zo vreselijk zwaar heeft. Nou daar heb ik op het moment niet zo’n behoefte aan, hij zegt dat hij nu eerst zijn ding gaat regelen! Ik merk het allemaal wel weer!
Ik snap wat je zegt maar dit is natuurlijk niet de eerst ruzie … en heeft dit nooit gedaan in de 2 jaar.
En we hebben wat ruzie gehad …
Dus daarom is het ook zo vreemd als hij dit nu altijd doet weet je het maar nu ?
Ik weet het allemaal niet meer .
ja ik snap dat het lastig is! maar misschien is het hem nu eventjes allemaal teveel! Het is zo jammer dat je dan niet even naar elkaar toe kan om het face to face uit te praten en te knuffelen! Ik hoop voor je dat hij snel wat laat horen!
Probeer een beetje te relaxen Hihi, net wat Suusje zegt. Het is goed om even rustig aan te doen. Hij neemt vast wel weer contact op. Maar hij heeft misschien behoefte aan rust, dingen op een rijtje te zetten.
als je hem nu om de vijf minuten gaat bellen dan voel je je alleen maar gestresst en geirriteerd als hij niet opneemt. Het is moeilijk maar beter voor je gemoedsrust om even af te wachten.
Goed van je Suusje, gezeur van zijn kant kan je op dit moment niet gebruiken. Hopelijk ziet hij dat ook in. Hoe voel je je verder? Niet al te misselijk hoop ik?
het gaat wel redelijk, af en toe echt flink misselijk, en dan hang ik ook boven de pot, de ene keer om alleen te kokhalzen en de andere keer echt overgeven. Verder gewoon vreselijk moe, echt bizar wat er nu al allemaal met mijn lichaam gebeurt! De leuke kanten van het zwanger zijn moet ik helaas nog ontdekken!