Ach meis, heb met je te doen, ik herinner het me nog als de dag van gisteren, ik heb mijn baby wat vervloekt de eerste 4 maanden. Ben er ook pas 2 maanden geleden van gaan genieten ( zodra ik het begon te voelen ). Geloof me, je komt er wel doorheen
en tussen jullie komt het ook wel goed, als hij niet om je gaf was hij ook niet zo uit zijn dak gegaan en had hij gelijk het contact verbroken, onze mannen zijn nou eenmaal erg temperamentvol en schreeuwen eerst voordat ze nadenken ![]()
eerste 4 maanden??? je bent toch ongeveer maar 12 weken misselijk? want dat zou betekenen dat ik nog 9 weken misselijk ben!!! Ik had zo de hoop dat ik mij nog maar een kleine 5 weken misselijk zou voelen!! Was jij ook zo bang voor een miskraam?
Hey Suusje,
fijn hoor dat jullie in elk geval weer âon speaking termsâ zijn! Ik begrijp zijn angst voor de familie wel, maar ook fijn om te horen dat zijn moeder het waarschijnlijk wel leuk/ok zal vinden toch?
Ik hoop dat jullie situatie verder verbeterd, en dat je hem binnenkort op kunt zoeken om face toe face alles te besprekenâŠ
Groetjes
Oh en ik wil je niet bang maken maar ik ken iemand die is de volle 9 mnd misselijk geweest :s Maar volgens mij is dat zeldzaam hoor! Eerste 3 mnd is ânormaalââŠ
Ja tussen de 12 en 16 weken, na 3 maanden werd het bij mij wel minder maar moet zeggen dat tot op de dag van vandaag ik nog steeds niet veel op mijn maag kan hebben, alles slaat er op. Maar ik hang gelukkig niet meer 4 /5 keer per dag over de pot. Bijna helemaal niet meer zelfs
En ja, was ( en ben ) heel bang geweest voor een miskraam , ook omdat het bij ons allemaal heel erg fout liep en n u ook nog steeds met heel veel onzekerheden zitten. Alleen weet ik nu zeker dat de kans heel groot is dat hij er gewoon goed uitkomt daar ik nog maar 5 weken hoef
Dus geloof me meis, ook al heb je veel stress, dat wil echt niet zeggen dat het fout gaat, vergeet niet, het is een klein egyptenaartje daarbinnen en die zijn sterk
en de tijd gaat zooooo snel, das ongelooflijk
hey,
dank je wel
ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!
het zullen in ieder geval hele mooie kindjes worden verwacht ik! Word het bij jou een jongetje? omdat je het over hij hebt! Ow nog maar 5 weken, heerlijk joh, al zullen die laatste loodjes ook wel vreselijk zwaar zijn! Is er al wat meer bekent of je man bij de bevalling kan zijn?
en Dreetje, niet van die gekke dingen zeggen he, ik blijf echt niet 9 maanden misselijk hoor hahaha
Ja, wij krijgen een knulletje ( en weet al dat hij wel op zijn pappa lijkt
3d echo laten doen ) en nee helaas weten we nog steeds niets, zijn werk heeft hem 5 weken aan het lijntje gehouden dat hij een verklaring zou krijgen en nu zeggen ze dat het niet kan omdat hij nog geen jaar in dienst is, dus we zullen wat anders moeten proberen maar ik krijg er een hard hoofd in nu ![]()
Zwaar is het best wel, veel moe, kan niet meer bukken, heeeeel veel plassen
maar ach, als tie beweegt maakt het alles weer goed :D:D:D:D
Tuurlijk niet!! ![]()
ow wat leuk een jongetje, en een 3d echo lijkt mij ook helemaal geweldig! Je ziet alles dan zo precies! Ach voorlopig ben ik al benieuwd naar mijn eerste echo en die is pas 22 april! Zal voor je duimen dat je man bij de bevalling kan zijn!
en iike ben terug in belgie- brrrrrrrrrrrrrrrr zit hier met 3sweaters an hahaha
heb een heeeeeerlijke tijd gehad-, mn standpunt over manen ginder is nog steeds hetzelfde, suusje erg hoor als ik dat almaal lees,tuurlijk is ie bang vd reactie van zijn zussen,Gij heeft het volges zijn geloof haram gedaan, maar vind ht grof dat ie jou vraagt te lata weghalen!!â, neen gij moet zijn famillie vertelle over jou,jou niet gebruiken ,tsja de lust -niet de last, id egyptische cultuur hetgene gij met jou deed is ie nooit meer welkom in zn famillie(ze gooien hem dr letterlijk uit) daarom is ie bang;;- en stelt ie zichzelf veilig, ik noem dit geen liefde(sorry) sterkte nog meid.
suusieme blij dat je ginder werk vond-hopelijk is het n,leuke job
ik ben (natuuuuuuuuurlijk) naar heel veel bellydans-shows gaan zien,en hb er leuke mensen lere kenneâŠalleen wil ht maar nie lukke tusse mij en egyptische mannencheercheer tsja x
Hey Suusje84, goed om te horen dat jij en je vriend weer met elkaar gesprekken hebben ik hoop echt dat jullie er samen uit kunnen komen. Sterkte en succes komende maanden.
Meiden.
Ik heb een vraagje ik en mijn vriend hebben het de laatste tijd een aantal keer gehad over de rechten van een vrouw en de huwelijkse voorwaarden niet dat ik al wil trouwen want ik wil hem eerst nog beter leren kennen en dit doe ik doormiddel van zijn standpunten over het huwelijk en nu met namelijk over de samenstelling van het huwelijkscontract. (geen orfi)
Als je als vrouw geen ismet opneemt kun je in principe niet van je man scheiden tenzij je er goede reden voor hebt maar deze zijn niet altijd te bewijzen.
Wil je dezelfde rechten als je man moet je dit dus vermelden in het huwelijkscontract zo ook het recht op een makkelijke scheiding vanuit de vrouw zonder deze vermelding heeft alleen de man het recht.
Tja, op dit onderwerp liepen we vast mijn vriend is het hier dus geheel niet mee eens. Ik heb hem het proberen uit te leggen maar nee hij wil het niet of kan het niet snappen. Hij zegt morgen komt mijn vriend mee internetten en legt hij het uit ik kan het niet zo goed uitleggen hij spreekt beter Engels hij is met een Engelse getrouwd.
Ik gaf aan sorry maar ik wil gewoon het recht van echtscheiding sowieso erin hebben staan de gedachte dat mocht ik ooit in de toekomst met hem trouwen en mijn huwelijk is slecht om wat voor reden dan ook en ik hem niet zelf kan beëindigen voelt voor mij als een celstraf. een huwelijks contract tekenen waar je zelf niet onderuit kunt voelt voor mij als het opgeven van mijn vrijheid.
Ik ben er geheel van van mijn stuk en heb nu ook de gehele nacht liggen te janken en nu nog! Hoe kan het dat hij er zo anders over denkt nu merk je toch echt dat er een groot cultuur en normen en waarde verschil is. Hij zegt gewoon ismet is alleen voor de man.
Door deze uitspraak voel ik me echt geheel ongelijkwaardig en ik ben echt niet bereidt om dat te accepteren. Hij zegt alleen ik zou voor jou naar NL willen komen en hier alles opgeven maar dat niet! tja onze wegen gaan zich dus mogelijk opsplitsen.
Ik ben heel benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben.
Heel erg bedankt
Liefs Myr
Dreetje,
Als je een auto wil huren om naar Cairo te gaan, zou ik wel een orfi-contract tekenen voor de zekerheid. Onderweg moet je af en toe stoppen om je te legitimeren. Wij gingen ook met de auto naar Cairo (zonder ene orfi), maar werd niks aan mij gevraagd. Misschien omdat ik er egyptisch uitzie. Maar ik zou het wel doenâŠgroetjes
Hey,
we hoeven geen auto te huren maar het gaat meer om de reis, lijkt me inderdaad dan misschien maar beter om het toch te regelen. Ik zie er nl ook totaal niet Egyptisch uit ![]()
Als hij die papieren kan halen zonder mij moet het denk ik wel lukken (zolang het een engelse versie is :))
Naja ik zal nog eens met M overleggenâŠ
Er is een scheiding waarvan elke vrouw gebruik kan maken: de Kuhl-scheiding. Er gaan geen rechten op wat-dan-ook mee gemoeid ( bezit, kinderen etc), maar scheiden is hierdoor wĂ©l mogelijk. Het schijnt een oneervolle manier van scheiden te zijn, maar dat ligt anders voor een Westerse die daar niet hoeft te wonenâŠ
Vrolijk paasfeest iedereen (beetje laat, I know)!
Over het trouwen, waarom zegt hij dat een vrouw niet het recht heeft te scheiden? Wat ligt eraan ten grondslag? zou hij het overwegen een NL huwelijk af te sluiten, om deze discussie te vermijden?
Ik heb eens met een moslim egyptenaar gesproken hierover en hij vindt het idee van een vrouw en de scheiding aanvragen belachelijk. Niet omdat vrouwen dom of minderwaardig zouden zijn. Juist precies andersom: een slimme vrouw vraagt geen scheiding aan! het zou niet eerlijk voor de man zijn als zij met zijn bezittingen ervan door zou gaan, maar anderzijds kan zij niet overleven zonder. Dus is het veel verstandiger dat, als het slecht gaat in het huwelijk, de optie overwogen wordt er een vrouw bij te nemenâŠ
Euhhh het zal jullie niet verbazen dat ik met een mond vol tanden stond over deze logica. De vrouw beschermen door haar niet te laten scheiden maar een extra wijffie erbij te pakken???
echt waarâŠ
Het hoeft dus niet eens slecht bedoeld te zijn dat hij niet wil dat jij kan scheiden :S
Geen paniek, wacht gewoon af totdat die ene vriend voor jou kan vertalen en dingen verduidelijken. Woont die engelse vrouw in Egypte? Misschien dat het zelfs handiger zou zijn haar contactgegevens te vragen om eens met haar te overleggen ![]()
Hey Teigetje,
grappig, ik heb het nl met M ook wel eens gehad over het feit dat een man in Egypte meerdere vrouwen mag trouwen en dat ik dat ook echt niet begrijp, maar hij gaf ook aan dat dat âgoed bedoelt isâ voor de vrouw, bijvoorbeeld wanneer zij zo ziek zou worden dat ze niet meer voor man en kinderen kan zorgen dan neemt de man een 2e vrouw om die taken over te nemen, niet omdat de man gewoon zin heeft in een 2e vrouw.
Hahaha ik snap zijn logica maar sta er zeker niet achter! Hij gaf ook aan dat het bijna niet meer gebeurd, dat een man meerdere vrouwen heeft, dat dat meer iets van vroeger is, zijn opa had bijv wel 2 vrouwen.
Blijft een lastig puntâŠ
Oh ja, kan iemand mij vertellen wat âslowly slowlyâ is in het arabisch?
M heeft het me wel verteld maar is een beetje lastig via de telefoon⊠![]()
haha grappig idd! Wat jij zegt heb ik ook te horen gekregen, dat het vooral iets historisch is. Het zou o.a. ontstaan zijn omdat de mannen altijd maar oorlog aan het voeren waren, waardoor er niet genoeg mannen over waren voor alle vrouwen lol2 Dus ja dan maar ze dubbel inzetten ![]()
langzaam⊠kan dat batii zijn geweest?
hm⊠ik dacht iets met een s⊠hahaha ik weet het echt niet meer, maar batii klinkt mij niet bekend⊠Dus als je nog een andere vertaling weet?
Maar ja, Sharm el Sheik klonk bij hem ook heel anders om maar een voorbeeld te noemen hahahaâŠ
Oh en weet je toevallig ook wat âno problemâ is in arabisch? ![]()
2% van de mannen heeft meerdere vrouwen. Het is niet enkel een kwestie van een tekort aan mannen, maar een manier om de veiligheid en de eer van een vrouw te borgen. Als bijvoorbeeld een vrouw weduwe werd, dan kon het zijn dat de broer van haar overleden man met haar trouwde omdat zij en eventuele kinderen zodoende voldoende inkomen kre(e)g(en).
Toen er later staatspensioenen kwamen werd de orfi een semi-legale mogelijkheid om én de veiligheid en de eer te behouden en tegelijkertijd dat staatspensioen nog steeds te kunnen ontvangen.
Je moet niet vergeten dat (nog steeds) de gemiddelde leeftijd en de gezondheidstoestand een stuk lager ligt dan hier. Daarnaast vraagt de cultuur een grotere verantwoordelijkheid van mannen op het gebied van eer en respect van hun vrouwelijke familieleden. Een huwelijk is gewoon een mogelijkheid om zoiets te realiseren.
Tegenwoordig zijn er veel meer ongetrouwde vrouwen die op een andere manier leven. Maar nog steeds zijn er gebieden waar zij een soort van prooi vormen voor mannen met wat minder waarden en normen. Alleenstaande vrouwen worden dus regelmatig lastig gevallen, of gemanipuleerd en geintimideerd.
Tenslotte zijn er nog steeds mannen met meerdere vrouwen voor het eigen genot. Er is geen sprake van verplichtingen jegens die vrouw, ze hebben een 2e, 3e of 4e vrouw zoals een man hier er vriendinnen op na houdt. Een man hoort zijn echtgenote daarvan op de hoogte te stellen, ze mĂĄg weigeren, echter, het enige wat zij kan doen is dat ze het recht heeft om echtscheiding aan te vragen.
Er zijn ook mannen die hun 1e vrouw niét inlichten en de wettelijke verplichte informatiebrief tegen betaling laten verdonkeremanen. Maar nog steeds bestaat er geen wettelijke sanctie tegen dit soort praktijken.
Mis muskillah (met een v op de s van mis waardoor je sj uitspreekt.