Advocaten bij Delta Sharm zijn volgens mij dag en nacht open
Wij hebben er ook weleens 1 gehaald voor vrienden ( toen als getuigen ) om 3 uur 's nachts dus je zou niet apart hoeven te slapen
( overigens bij ons hebben we als getuigen de taxichauffeur en iemand vd straat gehaald hahaha )
Teigetje, ben het helemaal eens met je filosofie, beter te proberen en te crashen dan op mijn sterfbed denken had ik die kans op mijn ware liefde maar gepakt.
Ik ben ook iemand die niet tegen afstand kan en het liefst mijn liefje 24/7 om me heen heb maar moet roeien met de riemen die ik heb en vertrouwen op de toekomst, dat we een keer echt samen zullen zijn. En ik houd het al 2 jaar vol ( voor mijn vriend onbegrijpelijk omdat ze me kennen ), zelfs nu ik zwanger ben sleep ik me er doorheen, al moet ik zeggen dat ik idd wel leef voor mijn telefoontjes ( lertterlijk ) en het regelen van visum en info doornemen hoe we zsm kunnen zijn maar al duurt het 10 jaar als we daarna samen zijn heb ik het er echt voor over.
Voor mijn gevoel is deze man mijn ware liefde en daar doe ik heb ik dus alles voor over ( blijkt ).
Ik kan hem zeker begrijpen en heel goed volgen!!!
Heb ook een kloten tijd achter de rug⦠wat vind het leven de laatste 10 jaar al niet echt interessantā¦
Youssif heeft me weer doen leven, erover doen na denken! WHAT THE FUCK WILL IK NOU MET MN LEVEN⦠LEVEN!!! VLIEGEN idd!!! (wow klinkt wel heftig) maar ik heb het goevoel dat we soulmates zijn⦠Als dat bestaat, dan zijn we datā¦
We zijn een soort van dezelfde mensen, onze eerste avond zal ik ook nooit vergeten! Het was soms net alsof ik mezelf hoorde praten wha ha ha⦠Zelfde uitspraken, gedachtes, opvattingen over het leven, doelen enzā¦
Youssif vertelde me later dat ie bij een een of andere heilige (sorry hoor weet niet hoe die officieel heet) over onze ontmoeting had verteld⦠Hoe wij ons voelden bij elkaar en dat hij heel erg het gevoel had dat wij elkaar kendenā¦
Er gebeurden ook een aantal onverklaarbare ātoevalligeā dingen toen we samen warenā¦
Dus het leek ook allemaal een soort van voorbestemdā¦
Mijn hemel denk nu aub niet dat ik een of ander zweverig typ ben⦠Ben zo ontzettend nuchter, dus nee dat is niet zoā¦
Maar toch voelen we dingen⦠allebei⦠en praten we daar overā¦
Hij vraagt er dus ook raad over en hoe en wat enz⦠Maar hij is daarentegen ook erg realistisch en weet ook dat het erg moeilijk is⦠waarschijnlijk te moeilijk.
Hij zegt ook dat ie mijn hart niet wil breken en is bang dat ik ongelukkig ga worden in Egypte (vanwege de regels enz enzā¦) Hij kent zn land natuurlijk ook, hij weet dat het daar niet makkelijk isā¦
tja⦠ik verheug me zo op een echte knuffel! Laat hem een week niet meer losā¦
Meidā¦
wat ik gewoon ook heel erg moeilijk vind⦠(oa door de vele verhalen) Maar vooral door mijn eigen ervaringen met mannen hierā¦
Heb je geen moeite met vertrouwen? Ik zeg ook tegen mezelf, hier in Groningen kunnen ze me bedonderen in dezelfde stad, wat voor je neus!
Maar zoān afstand⦠al die vrolijke vakantiegangers, lekkere wijven in bikini⦠enz enz⦠Ogen uitkijken daaro!
Zei gisteren nog tegen Youssif, (hij ging met zn broer en een vriend weg) āDonāt look at other girls, youāre still my man ;-)ā Als soort van grap, maar ook dood serieus (eigenlijk)ā¦
Belt ie mij terug en zegt ie: āMy love, you know if I look for girl she will be you. I have one heart and itās for you, only youā⦠ja en daar ga je dan heā¦
Zooooo lief⦠maar ook direct weer in de ankers.
Probeer te genieten, maar denk altijd dubbelā¦
Ja, ik vind het heel erg moeilijk⦠maar weet ook dat ik door mijn slechte ervaringen hier met mannen⦠hem daar niet op mag afrekenen en dus vertrouw ik hem daarin en geloof ik dat zijn gevoel oprecht is.
Ow en Skye ⦠lachen man, taxi chauffeur en iemand van straat⦠Is eigenlijk toch best wel erg hey!
Dus je moet er idd 2 getuigen bij hebben⦠Jeetje⦠Ben benieuwd wie het bij ons gaat worden⦠wha ha ha⦠Ik ga er maar om lachen is misschien het beste.
je mag niet vergeten dat een oprechte egyptenaar helemaal geen interesse heeft in van die Russische (sorry voor het woord) sletten die in bikini en/of korte rokjes rondhupsen. Als hij alleen sex wilde, was het voor hem toch veel makkelijker om het daar even op te doen? Waarom zou hij al die moeite doen voor jou? Voor het geld? Als je hem tot nu toe niets gegeven hebt en hij zich als een echte heer heeft gedragen, heeft het hem waarschijnlijk alleen maar geld gekost. Dus dat is het ook niet.
Ik kan me voorstellen dat als je in het verleden gekwetst bent, je nu voorzichtiger wilt zijn. En als hij de ware is, heeft hij daar ook begrip voor. En dan vindt je elkaar in het midden, tussen jullie culturen in, tussen jullie werelden in, tussen jullie ervaringen in. En beginnen jullie idd een nieuw universum waar jullie beide gelukkig zijn. Griekenland klinkt als een mooie plek voor dat nieuwe universum ![]()
Ja idd! Kloptā¦
Het eerste wat ik tegen Youssif zei toen ie vroeg of ik wat met hem wilde drinken (waar ik van hem over na moest denken en niet direct antwoord op mocht geven)⦠Ik de volgende dag in de avond, eind van weer een heerlijk stranddag⦠naar hem toe. Ik tegen hem, ik wil wel wat met je drinken, maar gewoon āals vriendenā Hij lachen en vroeg waarom ik dat zo nadrukkelijk zei. Ik tegen hem, nou ja in o.a NL hebben mannen vaak een ander idee bij een drankje samen doen. Ik maakte hem direct duidelijk dat ie niet moest denken dat ik met hem t bed in zou duiken.
Achteraf zei hij tegen mij⦠lieve Jessica, als ik met een meid naar bed zou willen weet ik dat ik daar met een vingerknip zo een goedkope Russische bitch voor kan krijgenā¦
Maar met jou wil ik gezellig een drankje doen en je beter leren kennen.
En Dreetje wat dat geld betreft, ik heb hem nog nooit geld gegeven of wat dan ook ( ja toen we samen waren wel kosten voor drankjes gedeeld, maar ja⦠dat vind ik logisch en geen probleem)
Ik zeg ook tegen mezelf, hij belt mij, smst mij en we skypen uren en uren⦠Dat kost hem idd geld. Heb hem ook een keer een fotoboekje getuurd, met persoonlijke fotoās⦠vrienden, familie, collegaās⦠fotoās van mijn leventje hier enzā¦
Dat ie mij nog beter leerde kennen zeg maar⦠vond hij super en koesterd ie ook echt. Hij vertelde mij later dat het hem wel āveelā geld had gekost om het in onvangst te nemen. Voelde me daar zo rot over, maar toen ik zei dat ik hem dat geld terug zou geven⦠zei hij direct nee, nee dat wil ik niet, ik ben er zo blij mee en het is van jou dus daar wil ik wel voor betalen.
Dus jaā¦
⦠Sorry Teigetje i.p.v Dreetje in mn verhaalā¦
LOL ik val in je verhaal van het ene deja vu moment in het andere! Ik zou bijna denken dat mijn beste vriend jouw vriendje is
ware het niet dat mijn beste vriend in Hurghada zit en jouw vriend in Sharm.
Klinkt in ieder geval alsof je een goeie te pakken hebt
Wat houdt je dan precies tegen (sorry als je dit al eens geschreven hebt, ik ben niet altijd even actief op het forum o.a. omdat iemand mijn posts hier tegen me gebruikte)?
Zijn religie? De afstand? Angst voor gekwetst te worden? Onzekerheid? De cultuur? De kosten? Zijn/jouw familie?
nogmaals, ik spreek geen waarde oordeel uit. Ik ben gewoon nieuwsgierig ![]()
Skyeā¦
Delta Sharm⦠Is dat vlakbij Golden Sharm?..
Ach Youssif kent het vast wel ![]()
Wha ha ha⦠Das wel leuk om te horen!
Youssif werkt in Sharm idd dus t kan m echt niet zijn neeā¦
Tja, wat houdt mij tegenā¦
Ten eerste waarschijnlijk angst voor het grote onbekende⦠de vele negatieve, trieste en rot verhalen, mān moeder haar nicht is getrouwd en gescheiden van Egyptenaar. Heb ook met hem gesproken en zelfs hij waarschuwde mij dat het heel erg moeilijk zou zijn.
Verder heeft het boek āGrenzeloze Liefdeā mij heel erg mn ogen geopende en alles waar ik bang voor was eigenlijk bevestigd.
Het geloof, ik ben christelijk en hij Moslim⦠Ik heb een grote kinderwens, maar kinderen van een Moslim man zijn automatisch Moslim⦠Dit brengt ook discussies ter sprakeā¦
Je rechten en plichten als vrouw in het land (mocht ik daar gaan wonen) daar wordt je ook niet helemaal blij van. Het lijkt wel of je overal op moet letten, regeltjes en dithes en datjes enzā¦
Alles lijkt gewoon zo opgezet te zijn, dat o.a onze liefde gewoon niet mogelijk is.
En moet je na gaan⦠dan heb ik het alleen nog maar over āpraktische zakenāā¦
Mijn liefde voor hem twijfel ik niet aan, ik weet wat ik voor hem voel⦠Het zijn gewoon alle andere dingen.
Ik ben mezelf gewoon zwaar aan het beschermen, tenminste dat probeer ikā¦
Ook zou ik het vreselijk vinden om altijd aangestaard te worden als die āgoedkope westerse vrouwā of alle andere dingen die er gezegd worden.
Ik ben namelijk niks van dat.
Verder weet ik van mezelf dat ik niet iemand ben voor een lange afstand relatie, ik zou dus daar heengaan⦠Aangezien hij hier niet heen wil en ik hiet niet wil blijvenā¦
Die hele rompslomp van papier boel visa enz enz⦠Daar kan ik me nu al druk om maken en wil ik liever niet aan beginnen.
Kortom ik wil bij hem zijn, maar voor mn gevoel is dat onmogelijk⦠door van allesā¦
Zoals ik idd in eerdere verhalen wel zei:
Hoe kan je 30 jaar normen en waarden, cultuur, geloof enz enz⦠vergeten, aanpassen, veranderen of wat dan ook.
Daarbij komt dat het respect voor de moeder zo groot is⦠daar wordt ik ook wel een beetje bang van.
Yousif en ik zouden niets liever willen dan met elkaar verder⦠maar het voelt onmogelijk, we gunnen elkaar het beste⦠een goed en gelukkig leven en Youssif is ook bang dat ie mij dat niet kan geven (ook vanwege zn verplichtingen voor zn familie)
Hij is bang dat ie niet goed voor mij kan zorgen enzā¦
Heb hem al gezegd dat ook al zou ik in een hutje wonen met een kameel ergens in de woestijn⦠Ik ben niet materialistisch, hij zou mij gelukkig maken door bijelkaar te zijnā¦
Tja⦠het is gewoon heel erg veel⦠Maar ook allemaal heel erg los van elkaar als je begrijpt wat ik bedoelā¦
De regels en de wetten van Egypte zijn gewoon bizar en onleefbaar (in de toekomst met kinderen enz)
Maar dan zou evt. Griekenland een oplossing kunnen zijn⦠wha ha ha haā¦
Tja⦠weer een heel verhaal⦠misschien heeft die goede vriend van jou nog tips and trics!
Ow en nee mijn famillie kent hem al en die vinden hem erg leuk!
Youssif had een āfeestjeā georganiseerd voor mn ouders⦠die waren 35 jaar getrouwd toen we er waren.
Dus dat zat direct goed, ze vinden het eerder erg dat we in zoān ingewikkelde situatie zitten.
Alles is toch dichtbij in Sharm
nee, ligt er niet naast of zo maar is een groot resort waar ook mensen wonen en zitten veel winkels en advocaatjes etc.
Overigens, ja vertrouwen is moeilijk, maar mijn vent zegt, ik ben niet jong meer ( hij is 30 ) en dat heb ik gedaan en gehad en vind het allemaal maar slechte meiden die dat doen. En tja, waar ben je zonder vertrouwen heā¦en ik weet dat hij voor 150% van mij houdt dusā¦
Maar idd soms wel moeilijk hoor maar dat vind ik het hier ook ![]()
jeetje er is weer onwijs veel geschreven en ik had geen mail gehad dus geen weet ervan.
jeetje sky nog maar 6 weken wat gaat de tijd snel man gelukkig gaat het heel goed met jou.
Hey hey meiden,
Vandaag is er inderdaad erg veel geschreven! haha wel allemaal erg herkenbaar. Ik weet precies wat je bedoeld Sjess je wil niet gekwets worden je wilt niet bedonderd worden en alles lijkt zo zwart maar dat ene stipje de zon als het ware Youssif voor jou verblind alles en maakt alles prachtig en warm waarom zou dat niet gewoon goed kunnen zijn.
Ik ben het met teigertje een je moet durven te leven en als je oud bent kunnen zeggen ik heb mijn hart gevolgt en ben er trots op. Zoals sommige mensen ook wel een zeggen je kunt beter spijt hebben van het geen je gedaan hebt, dan van het geen je niet gedaan hebt en tja in veel gevallen is dat waar.
Ik zelf heb het met mijn vriend nog niet over een orfi contact gehad alleen heel in het begin. het een van de eerste dingen die ik zij teken geen orfi nog voordat hij het ooit kon zeggen omdat ik hoorde dat het een contract was puur voor de sex dus ik flapte dat er toen al uit.
Hij lag helemaal dubbel van het lachen aan de andere kant van de lijn. Oke ik snapte het toen niet echt meer maar hij zij alleen nee meid dat is nergens voor nodig als ik trouw wil ik het voor de echt. Ik weet niet of hij er straks nog zo overdenkt vooral niet als het inderdaad problemen kan geven met de politie maar heel eerlijk gezegd denk ik dat mijn vriend daar minder mee bezig is of minder mee bekend is geen idee.
Ik hoop in ieder geval sjess dat je doet wat je denkt dat goed is mocht je op het allerlaatste moment toch twijfel hebben over het contract doe het dan niet volg ook daar je hart in je kunt niet alles doorzien.
Mijn grootste angst met dergelijk contracten is altijd wat als de wet veranderd en het straks toch rechtgeldigheid krijgt en het ergens toch genoteerd staat en niet alleen op dat velletje enz wat dan! tja ik weet het niet ik ben argwanent aangelegd en dat is frustrerend zeker in een met een bp-relatie.
Succes meiden.
En sky ik hoop voor je dat jij en je partner snel bij elkaar mogen zijn en een echt gezinnetje mogen gaan vormen. Ik vind het knap dat je het aan kan zwanger zijn en zo ver van je lief verwijderd zijn.
Een orfi wordt pas officieel als het bij een soort van rechtbank geregistreerd wordt. Normaal gesproken krijgen beiden een kopie die je dus kan houden. Ik zelf heb het in eerste instantie ook niet gedaan, in Hurghada is het niet nodig. Je kan dan ook een appartement huren, de huur is alleen wat duurder. Maar zodra je inderdaad gaat reizen dan is de kans groot dat je langs een controle komt en dan willen ze wel een orfi zien. Anders is het niet mogelijk om samen te reizen (of hij moet gids zijn).
Daarnaast verblijven we de laatste tijd vaker in een kleinere plaats en daar zijn ze (huisbazen) een stuk strenger en zonder orfi kan je dus niets samen huren.
Het is dus niet rechtsgeldig in NL, er kan niet gezegd worden dat je het land niet mag verlaten. Het staat er in het arabisch en in het engels op maar er zijn inderdaad verschillende versies. Inderdaad goed lezen voordat je tekent en altijd zelf een kopie houden.
Dat zijn mijn tips mbt orfi.
Je kunt je hoofd of je hart volgen, de uitkomst bepaalt of je een succes of een domoor gevonden zult gaan worden. De gedachte dat je beter spijt kunt hebben van iets wat je geprobeerd hebt in de plaats van iets wat je niet geprobeerd hebt is zeker zo relatief! Er zijn duizenden voorbeelden van zaken die je maar beter niet kunt proberen en waarvan je zƩker spijt zult krijgen, dus dat is onzin.
Ik denk zelf dat het grote probleem de onbekendheid met de cultuur is. Je kunt elke willekeurige buitenstaander die Egyptenaar is hun mening vragen over jouw eigen privƩsituatie, en je zult merken dat de standaard Egyptenaar heel wantrouwig is en zo mogelijk nog meer vooroordelen heeft dat tante Bep en de buurvrouw hier in Nederland.
Die vooroordelen zijn gebaseerd op vaak vertoond gedrag, niet op persoonlijke kenmerken. Je kunt pas een echte mening geven als je de persoon en de achtergrond kent. Ćcht kent!!!
En dat duurt een poosā¦
Meiden! Iedereen bedankt voor jullie reacties en meedenken en voelen⦠Dat vind ik echt super aan dit forum!
Petry⦠over dat spijt hebben⦠Ik heb het eerder in mn verhalen ook gezegd: Ik heb liever spijt van iets wat ik wel gedaan heb, dan spijt dat ik het niet gedaan heb.
En dat betekend niet dat ik zonder na te denken me in het diepe gooi of wat dan ook⦠Nee dat is iets wat ik intussen geleerd hebā¦
Maar ik heb al teveel dingen in mn leven NIET gedaan waar ik nu nog steeds heel erg spijt van heb⦠En dat zal me altijd blijven volgen.
Ik zou nu ook kunnen zeggen, ik ga niet terug naar Youssif⦠maar ik zal dan altijd het gevoel hebben dat ik het niet āafgeslotenā heb, dat ik niet alles eraan gedaan heb om mijn gevoel te volgen⦠Je kan niet altijd alleen maar naar je verstand leven, soms moet je risicoās nemen om te leven en om te leren⦠En dat ben ik van plan om de rest van mn leven wel te gaan doen. Wil geen vastgeroest bestaan, altijd op save spelen⦠nee, daar wordt ik niet blij van.
Ik zal echt nog wel een aantal keer op mn bek gaan, maar dat maakt mij wie ik ben.
Ik voel me goed bij deze beslissing en wet zeker dat ik geen spijt zal hebben dat ik gaā¦
Wat ik wel zeker weet is dat ik spijt krijg als ik niet zou gaan.
Maar ja⦠dat is voor iedereen weer een persoonlijk ding.
Wie helpt mij , als ik mijn man naar Belgie haal moet hij ook een inburgeringscurcus doen ???
nee dat is niet verplicht.
hey,
In Belgiƫ is het zo dat wanneer je vriend/je man echt onder de categorie van inburgeraar valt, hij een een inburgeringscursus moet volgen. De gemeente waar je woont, brengt je hiervan op de hoogte van zodra ook zij weet hebben van welke verblijfskaart DVZ uiteindelijk zal toekennen (afhankelijk natuurlijk van welke visum jullie aanvragen).
De cursus omvat een deel NT2 (nederlands als tweede taal), maatschappelijke oriƫntatie (kan in moedertaal gevolg worden zelfs) en eventueel loopbaanbegeleiding door VDAB. Dit alles wordt gecoƶrdineerd door het inburgeringskantoor van jouw provincie. Zij begeleiden jouw vriend hierbij. Het is niet zo dat er een examen volgt, wel moet je vriend aanwezig zijn op de lesmomenten want anders kan dit gevolgen hebben voor de aflevering van het attest (wat ze krijgen na het volgen van de cursus NT2 en maatschappelijke oriƫntatie)