'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja, die had ik idd ook al als tip gekregen… En dat heb ik ook tegen Youssif gezegd, dat ik het papier in het Engels wil en dat ik het bij me wil houden… Had hij geen problemen mee…
Vind het gewoon een raar gegeven…
Vorige keer, toen ik hem heb ontmoet en we wat gingen drinken 's avonds… liepen niet eens hand in hand, want zover waren we nog niet eens… we waren gewoon aan de klets meter ruimte tussen ons… Werden we ook aangehouden idd, beveiliging oid vroeg wat we samen deden… Dat vond ik ook beetje raar gevoel.
Youssif moest zich toen ook identificeren, waar hij werkte enz enz…
Hij vertelde me toen ook dat die controles ook voor onze (als toeristen) veiligheid was. Na die bomaanslagen daar in Sharm zij ze veel strenger geworden met controles enz…
Alles liep goed af, maar heb daarna wel veel verhalen gehoord idd… Wil het voor hem gewoon ook niet moeilijker maken dan als het is… Lekker vakantie en genieten…

Met mij gaat het lekker, nog 6 weekjes te gaan tot de kleine er is ( als het goed is iig ). En moet zeggen zo in de buik is het een voorbeeldig kind, doet alles netjes volgens het boekje hihi en is nu met 34 weken dus ook netjes al ingedaald. Ben zo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! En na alle stress en moeilijkheden ben ik ook heeeeeel blij dat alles goed en gezond is:D
In Sharm heb je echt dat contract wel nodig, zeker als jullie zoals je zegt van plan zijn Sharm uit te gaan, Je komt meerdere controles tegen in de bus en daar vragen ze je on het contract en je paspoort ( die moet je dus ook altijd bij je hebben ). En wat ik zie idd, zelf het contract bij je houden dan zijn er geen zorgen over. Wel leuk dat Hayley vroeg of het via mij was haha, ja zijn super aardige mensen en Mohamed en ik vinden het ook eigenlijk ons stekkie ;)m Hoop dat het jullie ook zo goed gaat bevallen en wie weet, als je nou echt geeeen afscheid kan nemen, compromis kunnen altijd gemaakt worden he, van allebei de kanten ( Mohamed en ik hebben dat ook al vaak moeten doen, ook met de baby enzo ) en anders, vrienden kan ook altijd :wink:
kuxxx

Ik heb dat al een paar keer gelezen, zorg dat je zelf het papier houdt zodat je het het kunt verscheuren wanneer jij dat wilt. Vind het ook heel logisch klinken hoor maar…
Stel nou (ik neem mezelf maar even als voorbeeld) dat hij het houdt, eenmaal terug in Nederland blijkt het toch allemaal niet meer zo soepel te lopen, ik/wij verbreken de relatie, maar hij heeft het papier…
Als hij het nou niet verscheurt wat zijn dan de gevolgen voor mij?
Zijn er ernstige gevolgen? Of zit hij daar gewoon met een papiertje dat voor mij dan verder geen waarde meer heeft… En voor de wet daar ook niet echt als ik het goed begrepen heb, want wat ik begreep is dat Orfi-contracten daar niet geregistreerd worden toch?

Voor zijn eigen gemoedsrust ipv omdat het van de wet moet.

Trouwens, bij appartementen zoeken kun je ook bewust zoeken naar Koptische appartementen ipv moslim. Die maken hier namelijk al helemaal geen punt van, omdat bij de kopten maar 1 soort huwelijk bestaat. Het (vanuit ons gezien) 'echte" huwelijk.

Ik heb overigens begrepen dat een Egyptenaar alleen zijn Egyptische vrouw kan beletten het land uit te reizen en niet een westerse…
Maar een orfi wordt nergens geregistreerd ( tenzij je dat specifiek laat doen ) dus als de vrouw de enige is die het papier heeft dank kan je niets belet worden :wink:

Heel simpel, het hem niet laten houden.
En idd. zolang hij het heeft en jij hier zit maakt het helemaal niets uit, hij heeft er niets aan.
Maar gewoon nooit het papier door hem laten bewaren en zelf in de gaten houden, dan weet je zeker dat er niets kan gebeuren.

Ja dat heb ik ook zo begrepen, zolang je geen Egyptische nationaliteit hebt kan hij je niet beletten het land uit te gaan…
Ook niet als je na een ‘echt’ huwelijk een dubbele nationaliteit hebt, wat wij als Nederlanders sinds een aantal jaar kunnen…
Alleen als je echt alleen Egyptisch bent moet je een bewijs hebben met toestemming dat je het land uit mag, dat moet je kunnen laten zien aan de douane oid… wat klinkt dat gek zeg :slight_smile:

Wordt in Sharm echt zo fanatiek gecontroleerd? In Hurghada en omgeving is me dat nog nooit gebeurd als ik met een egyptische vriend onderweg was (bijvoorbeeld naar Sharm el Naga). Al klopt het wel dat in mijn favo hotel je ook geen egyptenaren mee naar binnen mag nemen ivm security en de toeristenpolitie moeilijk kan doen als een egyptenaar daar in de buurt in zijn eentje rond hangt. Maar er zijn genoeg hotels die gericht zijn op binnenlandse toeristen en daar is het weer geen probleem.

Neuk papiertje wist ik… das een van de redenen dat het me dwars zit…
Klinkt zo goedkoop, smerig enz enz en das het laatste wat ik ben en wil zijn…
Verder ben ik van plan 1 keer in mn leven te trouwen en dat wil ik goed doen! Wha ha ha…
Maar uuh, dat met dat verbieden van uitreizen? Das toch als je zeg maar zo’n echt echt echt huwelijk laat opzetten… Daarbij komt dat als ik een contract teken waar dat niet in staat vermeld, en ik houd mn paspoort bij mij incl dat papier… Dan is dat MAG IK HOPEN niet van toepassing…
En daarbij… ik zal toch wel vertrouwen in Youssif moeten hebben ook… Anders moet ik mezelf ook nog gaan afvragen wat me in vredesnaam bezielt dat ik alleen terug keer naar zo een ingewikkeld land…
En ja ik vertrouw Youssif er wel in dat ie mij weer laat gaan…
Mijn hemel… dat je uberhaubt over zulke dingen na moet denken hey… te bizar…

Ik heb in de 5 x dat ik er daar geweest ben al heel wat keren ons contract tevoorschijn moeten toveren. Overigens is het als je naar Cairo gaat wel prettig want dan betaal je egyptische prijzen als je een contract hebt en anders toertistische prijzen ( bij pyramides bv. 2 pond ipv 50 pond )

ja daar heb je gelijk in. Het is allemaal niet zo makkelijk en je moet met zo veel dingen rekening houden…

maar jij kent hem het beste, en als jij hem vertrouwt zal het wel allemaal kloppen :slight_smile:

Ja Sharm is fanatiek… zoals ik vertelde… na die bom aanslagen is alles aangescherpt… Heb met Youssif hele gesprekken gehad, hij was erbij toen die bommen ontploften… Hij dacht dat er oorlog was uitgebroken… Echt te erg om zulke verhalen te horen…
Nou meiden ik ben iig veel wijzer geworden.
Zo’n ORFI dus niet in tweefout, maar alleen voor mij… Of is dat standaard? Na ja, verder Skye we hebben het er idd al vaker over gehad en weet id dat het gewoon nodig is.
Heb Glenne ( van het app.) nog wer even een mail gestuurd… Of het echt echt echt nodig is zo’n ORFI… Ook al weet ik het antwoord al.
Maar ja… verder ben ik blij dat alles goed met jou en de kleine gaat… Gaat het ook nog lukken om M weer hier naartoe te halen? Zou mooi zijn…

Verder… ik weet niet of ik afscheid kan nemen… ik ben zo verliefd op die jongen, mn hart breekt nu al als ik eraan denk.
Elke keer als ik hem zie of spreek… dan wordt mn hart warm en vliegen die verrekte vlinders roekeloos door mn buik!
Maar ik weet dat ik dood ongelukkig ga worden met een lange afstand relatie… das geen optie… Dan zou ik daar heen gaan te wonen, maar ja… ik ben wel een echte echte echte Westerse stoere meid, doe mn ding en wil daar niet in belet worden… Dus of dat daar gaat passen? Dat vraag ik me erg af…
Verder moet ik zeggen, het boek “Grenzeloze liefde” heeft me zo enorm mn ogen geopend… Boek in 1 ruk uitgelezen en dacht… nee, dit is iets wat ik mezelf niet gun… Wat een problemen, ondanks de liefde…
Ik denk gewoon echt dat we er allebei aan onderdoor zullen gaan… En Youssif en ik gunnen elkaar gewoon een goed leven, ook al is dat dan niet samen…
Naja… het blijft gewoon kloten… want ik zal hem nooit nooit nooit van mijn leven vergeten…
Dus de evt. volgende man (mocht die er ooit komen) maar zo geen zijn in… moet erg zn best doen wil hij Youssif kunnen evenaren of willen overtreffen…
Ik weet het niet…

misschien een stomme vraag, maar zou je hem echt niet hierheen willen halen op termijn? Dat je, net zoals andere dames hier, eerst het op lange termijn probeert, daarna daar een tijdje, en als dat werkt hem hierheen proberen te halen?

Hey das wel een goeie idd…
Want ik had al naar de boot prijzen gekeken (Sharm-Hurgada) en dat was echt te raar…
Wha ha ha… Ik zei al tegen Youssif, das lekker… betaal jij een tientje en ik 40 (in euro’s dan even)…
Maar met zo’n papiertje ben je opzich natuurlijk “gelijken”
En dan nog… ik moet eerlijk zeggen… een week met Youssif getrouwd zijn, zou ik niet eens erg vinden omdat ik het een fantastische man vindt. Mn ouders zijn ook weg van hem, mn broer en schoonzusje vonden hem ook echt een toffe gast…
Dus misschien moet ik me maar even op al deze positieve gevoelens storten dan…

Zeker zou ik dat willen, dat zou ik ook wel willen proberen in onze “vriendschap” maar weet je…
Ik ben een niet zo goed met zulke dingen, dat vreet zoveel energie van mij… Ik ben dan niks anders meer dan “Jessica die een visum aan het regelen is”… Ik heb al 2 sollicitaties gehad in Egypte… 1 via Skype en via de mail… Ga in mei ook kijkje nemen bij die club…
Was dus al druk bezig met plannen om te emigreren… wha ha ha…
Als ik ergens voor ga, ga ik er vol vol vol in 100%… Maar dit heeft me ook al een aantal keren flink de kop gekost in mn leven…
Probeer nu te leren van die acties en heb een soort van besluit genomen dat het niet kan…
Ook al kunnen Youssif en ik daar helemaal geen vrede mee hebben…
Weet je wat het erge is… Ik heb een aantal kloten relaties achter de rug (echt slechte mannen) Dus ik heb me voorgenomen… dat nooit weer. Verder zeg ik al een aantal jaren tegen mn moeder, MAMMA, MIJN MAN LOOPT NIET IN NEDERLAND!.. Zelfs voordat we naar Egypte gingen zei ik het weer tegen mn moeder. Wie kom ik de eerste dag van onze vakantie tegen? YOUSSIF! En ik maar blokkeren en afhouden en het niet willen voelen…
Wat ik dacht is gebeurd… MIJN MAN LOOPT NIET IN NL MAAR IN EGYPTE… met de bijkomende bak aan problemen…
Tja… mn hoofd draait dag in dag uit over uren… slaap al weken slecht. Wil het gewoon goed doen, maar weet ook eigenlijk niet helemaal wat dat is.
Verstandelijk gezien… breken met Youssif… dit alleen al door alle regeltjes en wetten en dingen waar je als Westerse vrouw mee te maken gaat krijgen enz enz enz… Ook zou ik het heel erg vinden, om altijd gezien te worden als “buitenstaander”…
Gevoelsmatig… samen met hem een leven opbouwen, zou niets liever willen…
Kortom mijn gevoel en verstand liggen absoluut niet op een lijn… en ja waar moet je naar luisteren. Beide keren zal ik verdriet hebben ben ik bang…

Zo volgens mij was dat een super niet samenhangend verhaal… Gewoon alles op papier gegooid wat in mn hoofd zoal rondgaat… teveel… iig

Ow en dan nog een ding… Ik wil het Youssif niet aan doen om in Nederland te gaan wonen…
Ik weet en denk dat ie dood ongelukkig zal worden…
Nicht van mn moeder is getrouwd en gescheiden van een Egyptenaar en Mahmoud mist zn land elke dag, ik heb ook contact met hem… Hij blijft hier omdat ie kinderen heeft en die niet zonder vader wil laten opgroeien… maar hij heeft het erg moeilijk (is hier al 17 jaar)
Daarbij komt, ikzelf wil ook erg graag weg uit Nederland…
Samen hadden we al fantasieen over dat we samen een nieuwe start zouden gaan maken ergens op een Grieks eiland… Allebei nieuw en aanpassen en verder alleen elkaar… Dat leek ons heerlijk… Als dat toch zou kunnen…

We zitten te wachten op zijn werkgeversverklaring ( al zo’n 4 weken, personeelszaken van zijn hotel werkt lekker mee :S Maar zodra hij dat heeft gaat hij een afspraak maken met de ambassade en dan wordt het weer duimen dus vooralsnog weet ik nog steeds niets zeker :frowning: En weet je wat het is met die lange afstand…als je het nu kan kun je het volgned jaar ook nog :wink: en als je hem hierheen kan halen, nog beter want ik geloof nog steeds dat ware liefde overwint. En mocht je in Sharm willen wonen, das niet zo erg hoor, kun je gewoon jezelf zijn want daar wonen zoveel westerse mensen. Helaas is het best duur om daar te wonen anders had ik daar ook wel al gezeten :wink:
Maar meis, laat de afstand aub niet de reden zijn om afscheid te nemen als je zoveel van hem houdt en verhalen van een ander ook niet, het is mooi dat ze er zijn en je kan gewaarschuwd zijn maar laat het je niet tegenhouden. Kans bestaat nl. wel dat je er nooit overheen komt en altijd zal blijven leven met het idee: had ik nu maar doorgezet.
Kijk hoe het gaat volgende maand en ben je nog steeds zo gek op hem en hij op jou doe dan niet bij voorbaat je eigen hart breken ( het is al erg genoeg als iemand anders dat doet )…
Is iig mijn tip. Ik heb in het verleden al vaker mijn eigen hart gebroken zodat ik iemand voor was maar geloof me, je kan beter de sprong wagen met de "kans "op breken dan dat je het jezelf aan doet wellicht zonder reden…

Griekenland of Italie of what ever…waarom niet. Gewoon voor gaan als jullie je straks nog zo voelen. Het maakt toch niet uit waar je zit zolang je maar samen bent :wink:

hahaha idd niet erg samenhangend maar desondanks goed te volgen en te begrijpen. Niet alles in het leven lijkt logisch en makkelijk te verklaren. Maar juist zoiets als de liefde… moet dat rationeel zijn? Waarom vallen we voor iemand? Je hebt natuurlijk de biologisch verklaarbare aantrekkingskracht, de feromonen die goed aansluiten om aan te geven dat je biologisch een goede combi met met een grote kans op gezonde kids… maar de klik, de karakters die elkaar vinden in een wereld zo groot als de onze… dat is niet te rationaliseren. Dat is niet te verklaren. dat is er gewoon.

Hmm klinkt ik nou als een hopeloze romanticus? Vast en zeker wel. En ik heb ontzettend veel respect voor je keuze om het te verbreken omdat je geen toekomst ziet dankzij alle drempels die de afstand, de culturen en de bureaucratie opwerpen. Echt, dus laat je niet van de wijs brengen door me!

Ik heb zelf de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt waardoor ik ben gaan nadenken over wat ik wil met mijn leven. Het kan tenslotte ieder moment voorbij zijn. En als ik dan terug denk aan mijn leven, waar wil ik dan aan denken? Aan al die uren die ik op kantoor heb doorgebracht? Werken werken werken? Aan alle uren waarin ik me zorgen heb gemaakt? Verdrietig ben geweest? Boos ben geweest?
Of wil ik terugkijken op geweldige ervaringen? Kansen die ik gezien heb en genomen heb hoe klein ze dan ook leken? Op de keren dat ik op mijn gezicht ben gegaan omdat ik heb geprobeerd te kunnen vliegen?
Liever dat dan maar op de grond te blijven zitten.

it’s better to have loved and lost…

Nou dit is ook een onsamenhangende post geworden maar ik hoop dat je hem kunt volgen :slight_smile:

Is ook zo… je hebt ook gelijk… het is gewoon allemaal heel erg moeilijk…

Griekenland!!! De oplossing voor ons samen!!!

Meid ik hoop dat alles goed komt bij jullie en dat ie straks lekker weer bij jullie is… Samen een gezinnetje!
Trouwens, Glenne mailt me net terug en zegt dat het vanuit hun niet uitmaakt dat ORFI, maar dat ze idd bij de poort zullen controleren… Dus ja… Wat jij idd al zei, ik heb zo’n papier nodig.
Maar denk dat ik de eerste avond alleen zal slapen dan, tenminste… ik kom 's avonds aan en ga Youssif bij zn werk halen SURPRISE… Maar denk niet dat we die avond nog een ORFI kunnen regelen… Zou wel mooi zijn, maar ga er niet vanuit…