Suusiemie, al naar de arts geweest? Mocht die huisarts er nog steeds niet zijn, is het Nile Hospital echt wel aan te bevelen, zeker als je nog steeds je NL verzekering hebt en je egyptische vent om de onderhandelingen voor je te doen! Is een goed ziekenhuis waar iedereen Engels kan en ze echt hun best voor je doen.
Myr, hoe het komt dat ik met zo veel egyptenaren bevriend ben? Tja, geen idee eigenlijk. Ik ben vier jaar voor het eerst via een superlastminute er terecht gekomen en het is heerlijk! Mijn contacten daar zijn verspreid, enerzijds een aantal uit het hotel zelf, anderzijds ook van buiten, zoals het personeel van mijn favoriete cocktailbar of de juwelier. En vandaaruit leer je meer mensen kennen! Ik denk het belangrijkste is dat ik het personeel en andere locals nooit als personeel heb gezien, maar gewoon als mensen. Dus als ik ze zie vraag ik ook gewoon " Kolo ta mem?" Geloof me, niemand die dat vergeet! Ik krijg er nog steeds commentaar op, dat ik zo ānormaalā ben en geen arrogante toerist. (trouwens, ik kan me voorstellen dat deze opmerkingen redelijk arrogant kunnen overkomen⦠zo bedoel ik ze niet hoor
)
Hmm grappig dat je dat zegt van dat oogje hebben op, de meeste van die vrienden hebben namelijk een oogje op mijn zus (gehad)! Op mij niet, ik denk dat ik met mijn rode haren net een stapje te eng ben
Daarnaast weten ze ook allemaal dat ik een vriend heb, de meesten kennen hem zelfs, en respecteren dat. En ze kennen mijn moeder hahaha dus als ze al een oogje op me zouden hebben, durven ze niets te doen uit angst voor haar! Handig toch, die verheven positie die moeders hebben in hun cultuur 
Heel herkenbaar dat je soms onderweg bent en ergens van geniet en er van baalt dat je het niet kunt delen met je vriend! Zoals toen het laatst zo sneeuwde
Dat kennen ze echt niet. Maar ik denk ook heel vaak andersom, bijvoorbeeld als ik in een druk station loop tijdens de spits. Dan denk ik āgoh het lijkt Cairo hier, wat zou die zich hier thuis voelen!ā
Hun wereld is zo anders van de onze, soms lijkt het letterlijk en figuurlijk een andere planeet.
Maar goed, om terug te komen op je vraag voor tips hoe een vrouwelijke toeriste zich zou moeten gedragen in Egypte! Ik heb het hem gevraagd en hij moest eerst ontzettend lachen. Hij vindt dit forum sowieso een vreemd verhaal
hij zegt: āblijf trouw aan wie je bent, maar probeer niet al te opvallend te zijn. Zelfs de meest onopvallende toerist is zo opvallend als maar kan en dus een prooi voor de egyptenaren die daar misbruik van willen maken, die neerkijken op westerse mensen en je zien als tieten met portemonee. Niemand verwacht van je dat je in een hoofddoek gaat lopen, maar in bikini over straat of 's avonds een minirokje met diepe decol is vragen om problemen omdat mannen zich niet kunnen beheersen hier. Ze zijn snel heet, zeker als het om westerse vrouwen gaat!
Sommige toeristen gedragen zich alsof ze koning zijn, alsof wij minder zijn. Dat is kwetsend. Wij zijn ook maar mensen, die vaak ook nog eens hard werken voor hun geld en hun familie. Sta open naar ons, en wij staan open naar jou.ā
Misschien zijn het nogal wat open deuren, maar dat maakt ze niet minder waar! En helaas zie ik zelf ook altijd genoeg toeristen die nog nooit gehoord hebben van deze open deurenā¦:mad: