'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

ik ben der bang voor dat t blaasontsteking is, bijna alle symptonen kloppen, dus morgen maar even langs de plaatselijke huisarts vor antibiotica. Vandaag was de dokter nog in Cairo :wink:

sjess ja ik had je pb gelezen hoor! lijtk me natuurlijk onwijs gezellig :wink:

liefs ssus

@Suusieme: waarom ga je niet met een beetje urine naar het Nile Hospital?

Tjonge jonge wat een post weer. En niet allemaal even plezierig. Maar Suusje voor jou wordt het weer beter hoor. Als je je kindje eenmaal gaat voelen over een paar maanden dan is je boosheid over. En denk maar zo beter nu dan er later achterkomen dat hij het helemaal niet zo met je meende als hij deed lijken. Wilde hij bijvoorbeeld naar Nederland komen en maakte hij toekomstplannen voor jullie samen? Meestal willen ze heel snel trouwen. M. wilde dat al nadat ik hem een week gezien had :slight_smile:

Ja en verder we zullen allemaal door de slechte berichten hier weer even achter onze oren krabben van ok ogen openhouden!!!

M. is vandaag weer voor een visum geweest. Was niet zo makkelijk als de laatste keer maar ja afwachten weer. Hij moet wel lang wachten deze keer. Mag pas de 15e terugkomen. Nu niet zo erg omdat hij pas 5 mei naar hier komt maar het blijft altijd weer spannend totdat dat stickertje in het paspoort zit.
Ben nog steeds op zoek naar een leraar NL omdat hij in augustus de test in Cairo wil gaan doen. Ik help zoveel ik kan maar de uitleg van de grammatica zal toch een docent moeten doen. (Geduld he, heb ik niet :slight_smile: En als hij naar een leraar gaat zit er ook veel meer druk achter. Nu te vrijblijvend en altijd toch maar weer bokra:)

Hopelijk komen de goede tijden er spoedig voor iedereen weer aan.

Nmloos kom jij nog wel eens hier???

Marmah

Het is moeilijk om vanaf de zijlijn ergens over te oordelen of te veroordelen maar toch wil ik iets kwijt. (En het is zeker niet persoonlijke bedoeld richting Suusje!!!)

Het kan toch ook zo zijn dat M. het wel goed meende, echt verliefd was etc, maar dat het nooit zijn bedoeling is geweest om (nu al) vader te worden. Laten we ook daar niet te licht over denken, er komt een hele verantwoording op je af. Ik spreek hiermee zijn ā€˜kort door de bocht’ reaktie niet goed maar menig egyptenaar is al niet gewend om op gevoelige kwesties goed te communiceren. En als ik eerdere berichten van Suusje goed begrijp is hij sowieso iemand die zijn problemen grotendeels bij zichzelf houdt.
De psyche en het karakter van mensen is vaak moeilijk te doorgronden…en hier speelt het cultuurverschil ook nog eens mee.

Laten we als vrouwen ook ervoor zorgen dat we goed beschermd zijn…ik ken al menig echtpaar dat na jarenlange pogingen incl IVF behandeling ed, niet zwanger kon raken en na alles afgesloten te hebben dan toch spontaan zwanger raken! De natuur is ondoorgrondelijk…

Het moest gewoon allemaal even van mn hart.

Hey,

Ook die optie gaat door mijn hoofd, ik weet het gewoon allemaal niet meer. Gister ook weer met hem gepraat, hij geeft ook aan dat hij er totaal niet aan toe is om vader te worden, de reden hiervoor laat hij in het midden, dus dat kan vanalles zijn! Ik vind alleen de manier waarop hij dit zegt en doodleuk zegt dat ik het maar even moet fiksen keihard. Heb hem proberen uit te leggen dat het niet zo makkelijk is als hij het voor doet komen, maar dat lijkt niet bij hem binnen te komen, hij kan niet begrijpen hoe het voelt en dat is erg moeilijk! De reden van reactie kan van alles zijn, ik denk dat alle mogelijkheden hier nu wel beschreven zijn.
De bedoeling was dat ik over een jaartje ofso daar heen zou gaan voor onbepaalde tijd en dat we dan zouden zien hoe het samenleven zou gaan, maar dat is nu uiteraard allemaal van de baan. Ik heb verder nog geen idee hoe het verder moet allemaal tussen hem en mij, ik hoop gewoon dat mocht de zwangerschap goed gaan dat hij toch wat meer betrokken raakt en misschien als het kindje er is interesse erin toont, niet eens voor mezelf maar voor het kindje!

Ik weet t Suusje…hoop dat het op welke manier dan ook helemaal goed komt, zeker voor het kindje. Probeer het voorlopig zoveel mogelijk naast je te leggen maar het contact toch open te houden. Misschien kan hij er over een tijdje toch anders tegenaan kijken en er beter mee omgaan. Kon hij gewoon maar duidelijker aangeven wat zijn beweegredenen zijn! Mannen…soms…

Liefs C

Suusiemie, al naar de arts geweest? Mocht die huisarts er nog steeds niet zijn, is het Nile Hospital echt wel aan te bevelen, zeker als je nog steeds je NL verzekering hebt en je egyptische vent om de onderhandelingen voor je te doen! Is een goed ziekenhuis waar iedereen Engels kan en ze echt hun best voor je doen.

Myr, hoe het komt dat ik met zo veel egyptenaren bevriend ben? Tja, geen idee eigenlijk. Ik ben vier jaar voor het eerst via een superlastminute er terecht gekomen en het is heerlijk! Mijn contacten daar zijn verspreid, enerzijds een aantal uit het hotel zelf, anderzijds ook van buiten, zoals het personeel van mijn favoriete cocktailbar of de juwelier. En vandaaruit leer je meer mensen kennen! Ik denk het belangrijkste is dat ik het personeel en andere locals nooit als personeel heb gezien, maar gewoon als mensen. Dus als ik ze zie vraag ik ook gewoon " Kolo ta mem?" Geloof me, niemand die dat vergeet! Ik krijg er nog steeds commentaar op, dat ik zo ā€œnormaalā€ ben en geen arrogante toerist. (trouwens, ik kan me voorstellen dat deze opmerkingen redelijk arrogant kunnen overkomen… zo bedoel ik ze niet hoor :slight_smile: )
Hmm grappig dat je dat zegt van dat oogje hebben op, de meeste van die vrienden hebben namelijk een oogje op mijn zus (gehad)! Op mij niet, ik denk dat ik met mijn rode haren net een stapje te eng ben :wink: Daarnaast weten ze ook allemaal dat ik een vriend heb, de meesten kennen hem zelfs, en respecteren dat. En ze kennen mijn moeder hahaha dus als ze al een oogje op me zouden hebben, durven ze niets te doen uit angst voor haar! Handig toch, die verheven positie die moeders hebben in hun cultuur :wink:

Heel herkenbaar dat je soms onderweg bent en ergens van geniet en er van baalt dat je het niet kunt delen met je vriend! Zoals toen het laatst zo sneeuwde :slight_smile: Dat kennen ze echt niet. Maar ik denk ook heel vaak andersom, bijvoorbeeld als ik in een druk station loop tijdens de spits. Dan denk ik ā€œgoh het lijkt Cairo hier, wat zou die zich hier thuis voelen!ā€

Hun wereld is zo anders van de onze, soms lijkt het letterlijk en figuurlijk een andere planeet.

Maar goed, om terug te komen op je vraag voor tips hoe een vrouwelijke toeriste zich zou moeten gedragen in Egypte! Ik heb het hem gevraagd en hij moest eerst ontzettend lachen. Hij vindt dit forum sowieso een vreemd verhaal :smiley: hij zegt: ā€œblijf trouw aan wie je bent, maar probeer niet al te opvallend te zijn. Zelfs de meest onopvallende toerist is zo opvallend als maar kan en dus een prooi voor de egyptenaren die daar misbruik van willen maken, die neerkijken op westerse mensen en je zien als tieten met portemonee. Niemand verwacht van je dat je in een hoofddoek gaat lopen, maar in bikini over straat of 's avonds een minirokje met diepe decol is vragen om problemen omdat mannen zich niet kunnen beheersen hier. Ze zijn snel heet, zeker als het om westerse vrouwen gaat!
Sommige toeristen gedragen zich alsof ze koning zijn, alsof wij minder zijn. Dat is kwetsend. Wij zijn ook maar mensen, die vaak ook nog eens hard werken voor hun geld en hun familie. Sta open naar ons, en wij staan open naar jou.ā€

Misschien zijn het nogal wat open deuren, maar dat maakt ze niet minder waar! En helaas zie ik zelf ook altijd genoeg toeristen die nog nooit gehoord hebben van deze open deuren…:mad:

nog kort ff een voorbeeld van hoe anders onze werelden zijn op de meest basale onderwerpen: Hij kijkt mij vreemd aan als ik zeg dat ik voor het shoppen in Aken (Duitsland) nog ff naar Belgiƫ rij om te tanken, en ik kijk hem vreemd aan als we gaan tanken maar de benzine bij het tankstation op is!

hey hey,
Ik ben net bij de dokter geweest. 2 soorten tabletten vor 1 weekn nemen en dan terug komen?? pfftt jakkie, ik haat het om medicijnen te nemen!!!
Ook vertrouw ik t niet volkomen, ik heb blaasontsteking opgezocht op t internet en ik denk/weet bijna zeker dat dat het is.
Deze dokter vroeg niets over brandend gevoel, stinkende plas, en ook zei hij dat het kwam door te veel falafele n foul enzo te eten. Ja ik eet t de laatste tijd een stuk meer dan voorheen, maar nergens op t internet kan ik ook maar iets vinden dat je blaasontsteking klan krijgen als je verkeerd eten eet.
Ik kijk eerst wel even of die tabletten helpen en zo niet weet ik gelijk dat de dokter neit goed is.
N. had navraag gedaan en was zelf ook wel eens bij deze dokter geweest, en het blijkt een goede te zijn… nouja afwachten maar…

hmmm een blaasontsteking van foul? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dat je last krijg van je darmen kan ik me nog voorstellen, maar een blaasontsteking? Zo werkt het menselijk lichaam niet!

Voor meer info over hoe je het krijgt, hoe je het kunt vermijden en wat voor medicijnen je ervoor (of ertegen natuurlijk, lol) nodig hebt, zie

Schroom niet om wat stampij te maken, het is jouw lichaam! en die dokter zou ik als ik jou was in toekomst links laten liggen… blaasontsteking van falafel en foul… pfff

ja dat dacht ik ook al… toch miss nog maar even langs t nile hospital…

Als 't geen ernstige blaasontsteking is( met bloed plassen), zou je het kunnen proberen met veel drinken: Om de 2 uur een halve uitgeperste citroen aangevuld met water. Citroen is een natuurlijk antibioticum, en in Egypte gebruiken ze het ook tegen diarree: Een halve citroen en een schep zout in een glas thee. (Dat laatste smaakt smerig, maar werkt perfect! Het is een soort van ORS)
De citroen bevat hoge doses vitamine C en dat schijnt de bacteriƫn aan te pakken.
Beterschap!

1 like

helemaal mee eens, behalve het laatste… vitamine C helpt niet tegen blaasontsteking, is een volkswijsheid die niet klopt. Wat wel helpt is cranberry, maar dat is niet vanwege de vitamines maar vanwege o.a. de tannines. Dit zorgt ervoor dat de bacterien zich niet meer kunnen hechten in de binnenwand, en in combinatie met veel plassen spoel je dus alles eruit. Ja, veel plassen, hoe vreemd het misschien ook lijkt tijdens een blaasontsteking, veel plassen is goed! In principe is je vele plassen een manier van je lichaam om de ontsteking eruit te krijgen, en niet een symptoom van de ontsteking zelf.
Dus als je echt geen medicijnen wilt, veel veel veel drinken en cranberry eten!
In Nederland heb je ook speciale ā€œblaas- en nierentheeā€, waar deze tannines inzitten, waardoor je het vele drinken met het innemen van de tannines/cranberry combineert. Maar ik vermoed dat dat in Egypte niet zo 1 2 3 te krijgen is…

(ik ben zelf nogal gevoelig voor antibiotica en deze tip is mij door mijn huisarts ooit eens gegeven… werkt erg goed!)

Daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn ook stemmen die zeggen dat cranberry goed is om blaasontstekingen te voorkomen, niet om te genezen. Maar, al met al, in Egypte groeien geen cranberry’s en wel citroenen. Vitamine C ( in o.a. citroenen) maakt de urine zuur. Citroen desinfecteert, is anti-bacteriologisch, anti-viraal en is hierbij dus een ontstekingsremmend middel. Vandaar dat men citroenen gebruikt…
[URL=ā€œcitroenā€]

… en ja ja ja… goed uitplassen na een vrijpartij ;-)…
Suusieme, veel drinken veel plassen hoe pijnlijk ook!
Beterschap
x

Hoi suus,

Ik heb een paar weken geleden toen ik in Egypte was ook een blaasontsteking gehad(heb ik wel vaker) en na drie dagen zoeken en uitleg geven de goede medicijnen gekregen en toen was het zo weg!! Heb het doosje ff opgezocht wat ik heb meegenomen uit Egypte, aan de ene kant staat het er in het Arabisch op,maar aan de andere kant staat Ciprobay 500, Ciprofloxacin. Het is van Bayer, Alkan Pharma, Egypt. Wit doosje met blauwe letters, 10 pillen, drie per dag, en het is zo over. Ik heb het 's avonds bij een apotheek kunnen krijgen dus hoop dat je het nog kunt vinden, dan heb je morgen al veel minder last!! Succes!!!

Hey meiden,

Hoe reageren jullie mannen op een verhaal zoals dan van Suusje84 en brengen jullie dat ook ter sprake? Ik schrok behoorlijk toen ik dit las en zat er wel heel erg mee, want ook ik geloof heilig in mijn vriend en dat we een geweldige toekomst samen gaan hebben, maar door zo’n verhaal slaan de twijfels toch wel heel erg toe. Hoe zou mijn Ahmed reageren, tenslotte kan het ons allemaal overkomen…Ik wilde toch heel erg graag weten hoe hij zou reageren dus had ik het er gisteren met hem over. Hij begon er meteen over dat er 70 miljoen mensen in Egypte zijn en dat dit er een paar zijn die het voor de rest verzieken en dat er bij ons in Nl ook van dit soort types zijn en dat niet iedereen hetzelfde is. En hij heeft natuurlijk helemaal gelijk…Maar toch opent dit in ieder geval mijn ogen en ik heb geprobeerd hem duidelijk te maken dat die verhalen hier gaan en dat het voor mij soms heel moeilijk is me daar volledig voor af te sluiten. Ik merk dat hij deze gesprekken niet leuk vind, omdat hij wel door heeft dat ik soms wel eens twijfels heb, maar ik vind dat hij dit moet weten,misschien ook wel onbewust om hem duidelijk te maken dat ik er echt niet intrap als het hem om wat anders zou gaan dan alleen maar echte liefde.Ik vertrouw hem echt,maar toch zijn daar af en toe die verhalen…grrrrr

Hey,

Ik vind het goed dat het iedereens ogen opent, maar hou er inderdaad rekening mee dat niet elke man hetzelfde is. Ik heb ook contact met een Nederlands meisje die even ver zwanger is als ik van een Nederlandse jongen en hij wil er ook niks mee te maken hebben en hij reageert hetzelfde als dat Mahmoud gereageerd heeft! Dus het maakt inderdaad niet uit waar een jongen vandaan komt, je hebt overal een paar rotte appels er tussen zitten!!
Ik vertrouwde mahmoud ook volkomen en dacht echt dat we een toekomst hadden, maar je kan je altijd in iemand vergissen en dat kan overal in de wereld voor komen!

Suusieme, balen van je blaasontsteking, cranberry sap werkt idd heel erg goed, maar dat heb je daar waarschijnlijk niet, maar in dat geval zou ik vragen naar de medicatie die Linnie had aangeraden, want dat is de anti-biotica die vaak voor een blaasontsteking gebruikt word, ook hier in Nederland! Beterschap!

Hey Linnie,
heb ik je ā€œintroā€ gemist? Ben je al lang bij ā€œonsā€? Hoe en wat en waar woont jou vriend enz…
Ha ha… vertel vertel…
Ik ga in mei weer lekker terug… al is de reden minder leuk, heb je misschien gelezen.
grtz

Soms kan ik het allemaal niet meer bijhouden…
Heb laatst een poging gedaan om alles te gaan terug lezen…
Jeetje, nou ik was zo een aantal uur verder.
Maar heb ja naam volgens mij nog nooit gezien…
vandaar…
grtz