'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hey teigertje,

Wat lief zeg van hem dat hij de helft van je reis wil bekostigen, niet terug haha omdat hij wil dat je blijft echt lief.

In Sharm stelt hij geen eisen daar mag ik gewoon erbij lopen zoals ik wil zolang het niet hoerig is althans dat geeft hij nu aan ik weet natuurlijk niet hoe het de volgende de keer is haha. nee ik daar verwacht ik geen problemen mee. Maar een hoofddoek das voor mij ook een stap te ver dat doe ik niet dat zou echt een einde beteken van de relatie. Dat ik me netjes dien te kleden dat kan ik accepteren maar ik ben alleen bang van waar zou het eindigen het begint klein maar wat is de volgende stap. Ik zal dus gewoon alert blijven.

Gelukkig heb ik hem niet meer over geld gehoord wel nog een keer over dat bezness gebeuren.
Hij vind het niet fijn dat ik erover ruzie heb met mijn vader al is ruzie een groot woord beter vertaald als meningsverschil. Het doet hem pijn dat ik bang ben dat hij mij wil bedonderen maar zoals je hier nu ook op de site leest het komt voor dus je bent allert en dat meld ik hem.
Hij zegt dat hij een toekomst met mij wil. Hij wil met me trouwen ik wil alleen niet dat je ruzie hebt met je ouders je hebt maar een vader en moeder en er zijn meer mannen.
Gek he!! Ik weet het dus niet hoe of wat maar ik ga ervoor en ben heel benieuwd hoe de vakantie gaat verlopen. Ik wil voorlopig echt nog niet trouwen. Het gekke is wel dat hij meld!! Dat hij geen sex met mij wil voordat we getrouwd zijn. We hebben dit nu dan ook nog niet gehad. Mochten we wel sex hebben dan zoekt hij een andere vrouw en wil hij me niet meer raar vind ik dit. Hij weet dat ik geen maagt meer ben en ik weet dat hij dit ook niet meer is?? erg onlogisch en ik weet niet wat ik ervan moet denken…

Weet je al wanneer je naar Hurgada gaat naar je liefje ik hoop echt dat je gauw wat centjes bij elkaar hebt of een goedkoop ticket kan vinden!!

Liefs Myr

Hey myr ik denk dat je zelf goed moet kijken wat je wilt jij bent degene die daarover een keus maakt en niet hij.
Als je naar zijn familie gaat is het wel fijn om je goed te kleden dit ook omdat je erg nagekeken wordt en dan merk je zelf wel dat het prettig is om zo weinig mogelijk te laten zien.
In het begin is het nog wel leuk dat nakijken maar na een tijdje wordt je er helemaal gek van ik ben blond dus ja dat valt wel op.
Ik draag zelf ook geen hoofddoek me man zegt daar ook niets over het is immers van mijn keus.
Soms kan het idd makkelijk zijn maar dan toch voor mij gaat dat ook te ver dus ik doet dat niet ik heb wel een petten/hoeden tick dus dat draag ik wel zodat me haar wat minder opvalt.
Wat je zegt als hij je nu dingen opdraagt wat is dan de volgende stap.
Wat zijn hoerige kleren?? voor iedereen is dat weer anders.
Je moet zelf heel duidelijk zijn tegen je vriend.
Vind het heel goed dat je geen sex met hem heb dat zegt ook wel wat natuurlijk ongeacht zijn en jou verleden.
Ik heb ook een verleden gehad dat is gebeurd doet er niet toe maar wij hebben geen sex voor het huwelijk gehad en ik vind dat ook wel goed voor hem dat bewijst toch wel dat hij mijn niet als tussendoortje ziet.
Een bp-er is heel lastig maar ook heel uitdagend ga eerst kijken hoe het loopt en daarna zie je wel toch.
Wij zijn over 2 maanden alweer 3 jaar getrouwd wat gaat de tijd snell.

Suusje ik wens jou het allerbeste toe. Je moet trots zijn op jezelf dat je voor het kindje heb gekozen dat zegt veel over jou dat je een sterke goede vrouw bent.
Ik heb veel respect voor je. En gelukkig woon je in ned waar je heel goed kan zorgen voor een kind als alleenstaande. Ik hoop dat je mee blijft schrijven.
Alle liefs en goeds van de hele wereld.

misschien wil hij nu niet met je naar bed als teken van respect? Is hij moslim of kopt? Dat maakt in de praktijk nogal een groot verschil uit merk ik. Zonder een waarde oordeel uit te spreken hoor! Maar vooral als het gaat om dingen zoals maagdelijkheid merk je toch een verschil, ook in NL hoor.
En dan nog, beter dat hij juist geen sex met je wilt, dan dat hij je dwingt ertoe! In de stijl van ā€œga met me naar bed anders hoef ik je niet meer te zien, als je van me houdt bewijs je het door met me naar bed te gaanā€.

Nogmaals, ook dat zie je vaak genoeg in NL, dus Egypte is daarin echt geen uitzondering.

Goed dat je alert blijft! Het is een hellend vlak waar je je op begeeft en het belangrijkste is dat je jezelf er prettig bij voelt. Kies nu voor jezelf heel duidelijk wat je grenzen zijn en blijf erbij! Trouw aan jezelf blijven :slight_smile:

Hey,

Mijn vriend is een moslim!
Inderdaad ik pik het niet met mij naar bed willen ook op als iets positiefs, het is inderdaad een teken van respect en dat hij me niet als een tussendoortje ziet.
Camilla over twee maanden alweer drie jaar getrouwd. PROFICIAT. SUPER. Bevalt het je goed??.. hoop het. Niet kort drie jaar, wonen jullie nu samen in NL of Egypte ?
Hoe lang kende je hem voordat je met hem getrouwd bent, heb je hem eerst naar NL gehaald of eerst gehuwd en toen naar NL.
Ik zal me inderdaad aanpassen als ik naar zijn moeder broer en zus ga alleen al uit repect maar ik zal me inderdaad niet anders voor doen dan ik ben, uiteindelijk zullen ze vroeg of laat me toch leren kennen. Ik heb dan ook geen geheimen al zou ik zijn moeder of broer of zus niet over mijn verleden vertellen mbt tot vriendjes hahah al zijn er dat niet veel maar voor hun natuurlijk wel.

Jeetje zeg Teigertje dat mannen zeggen je gaat met me naar bed anders hou je niet van me sorrie maar dan wil je zo“n kerel toch al niet meer of heb ik het mis!!!.
Hoe lang heb je trouwens een relatie teigertje en hoe heb je hem leren kennen.

-mbt tot de sex-
Ik hoop alleen dat als ik daar ben met mijn knappe kerel dat ik hem kan weerstaan… ik denk dat ik daar moeite mee ga hebben. hahah maar voor het goede doel zullen we zeggen.

Hoe is je relatie Camilla met je vriend is hij moslim op kop. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhoudingen. Mocht hij hier in NL wonen hoe bevalt dit hem mist hij het niet het buitenleven.

Bedankt,
Myr

Ik ben naar belgie verhuist en inmiddels wonen wij nu 8 maanden samen time flys.
Ik heb hem nooit naar nederland gehaald na 2 mislukte pogingen ben ik altijd maar naar daar gegaan.
Mijn man is moslim. Het gaat heel goed en tuurlijk hebben we weleens misverstanden maar dat is nooit om het geloof. vaak is het miscommunicatie elkaar niet begrijpen wat namate je langer samenwoont wel veel beter wordt.
Ook het leven hier is zo anders en dat was en is nog steeds wel wennen voor hem wat ook elke dag beter wordt. Hij vind het hier niet super leuk het is saai (mede doordat we in een klein dorp wonen) en de leefstijl is heel anders waar hij nu meer aan gewend is hij heeft nu een betere ritme dan ik.
En idd het buitenleven wat hij enorm mist nu heeft hij werk 3 dagen in de week en daarvoor voelt hij zich wel beter hij kan me financieel ondersteunen want daar heeft hij in het begin grote moeite mee gehad.
Het was niet altijd makkelijk maar we hebben er doorheen geslagen en we zijn bij elkaar en daar deden we het voor.

waar woont jou vriend wanneer ga je? wel leuk om naar het huwelijk te gaan van zijn zus.

btw M heeft in het begin advies gevraagd bij de Al-Azhar moskee/universiteit in Cairo (hĆ©t instituut binnen de moslim gemeenschap als ik het goed begrepen heb), advies over onze relatie en of het mogelijk is binnen zijn religie met ons verleden en het feit dat ik christen ben enz enz…
Het advies daar, hihi: het kon allemaal wel, geen probleem (met wat kleine maar’s hier en daar maar goed) en, hihi, als we samen verder zouden gaan met onze relatie en mensen mij zouden vragen of ik moslim zou willen worden dan moest ik maar zeggen: not now, maybe later.
Hahahaha dat was het advies van de Al-Azhar moskee/geleerde, whatever :smiley: ik hoef dus geen moslim te worden (was ik ook niet van plan) dit antwoord was voldoende :smiley:
Toen M me dat vertelde moest ik heel hard lachen en M gelukkig ook, toch ook raar dat ze me dat adviseren! :smiley:

Haha ik ben het helemaal met je eens, als een kerel zoiets zegt moet je hem slaan en gillend wegrennen! Maar ja niet iedereen is zo verstandig, zeker als je echt van iemand houdt… Ik zal ze de kost niet geven die dat doen! Ik ken dr helaas zat.

Ik heb zelf geen egyptische vriend, maar ik heb een aantal vrienden in Hurghada, waarvan 1 (mijn beste vriend) al vier jaar. Ik kan met hem over alles praten, ondanks dat we zulke verschillende achtergronden hebben. Het is heerlijk met hem te praten over onze verschillende culturen, van elkaar te leren, maar ook om gewoon lol met elkaar te hebben. Te lachen om verhalen onder het genot van een cocktail :slight_smile: Ik kan me geen leven zonder hem voorstellen! We smssen elkaar elke dag, bellen, en/of chatten via msn.
Laatst hadden we vrienden van ons op bezoek (zij duits, hij egyptisch), en hadden we mijn beste vriend via Skype mee aan tafel zitten terwijl we falafel en foul etc aan het eten waren!
Soms zou je vergeten dat Egypte zo ver weg is :slight_smile:
(behalve wanneer je weer eens een reisje boekt… ouch die prijzen)

dreetje een moslim man mag ook met een christen trouwen je moet wel een bewijs hebben van jou geloof maar als er kinderen komen dan worden ze wel automatisch moslim er zijn ook addertjes onder het gras.

Ja weet ik, maar ik vond het gek dat ze me dat adviseerden want eigenlijk adviseren ze me dan om te liegen… lijkt met toch een beetje tegen hun geloof in gaan… in elk geval tegen het mijne :slight_smile:

He camilla
mijn vriend werkt in Sharm el Sheik en komt uit cairo. Ik ga eind april of begin mei ligt er een beetje aan of iets iets goedkoops kan vinden voor twee weken anders wordt het een week.
Zijn zus trouwt 8-9 augustus ik weet absoluut niet wat ik dan dien aan te trekken of dien te geven dus tips zijn van harte welkom.:thumbsup:

Vind het fijn om te horen dat het goed verloopt tussen jou en je vriend en tja misverstanden zelfs als je dezelfde taal spreekt kun je daar last van hebben zolang je maar met elkaar blijft praten en open staat voor elkaar moet het goed komen.:zon02:…
Naar NL blijkt inderdaad niet zo makkelijk dat lees ik erg veel op deze site! Ik heb zelf al ooit in Belgie gewoont en het is voor mij maar een half uurtje rijden dus verhuizen zou in mijn geval een voor de hand liggende optie zijn. haha maar voorlopig toch maar afwachten hoe alles verloopt want soms ben ik helemaal in de wolken en op andere momenten denk ik echt gatver waarom ben ik nu verliefd op een egyptenaar wat goeds kan daar nu uit voortkomen en dat is met name als ik heb niet kan spreken terwijl ik dat wil maar hij werk werk heeft grr en alleen s“nacht op 2 uur kan. Tja dat kan een keer maar niet dagelijks haha.
Maar mijn angst is dat als je echt voor elkaar wil kiezen zoals jullie dat gedaan hebben je echt dingen dient op te geven. Zo heeft hij zijn familie opgegeven in de zin hij woont niet meer in de buurt tuurlijk geeft hij ze niet op en zijn vrienden wonen nu ver van hem vandaan ook de cultuur en inderdaad het buitenleven :vak02:dat mis ik zelfs en ik ben het niet eens gewend haha. Ik zou zo bang zijn dat je uit eindelijk vanwege heimwee toch uit elkaar groeit. jij als je daar zou wonen en hij hier ik hoop voor je dat dat nooit een rol zal spelen. Misschien scheelt het dat veel het gewend zijn hun familie vanwege werk al weinig te zien.

Heel liefs gewenst saampjes.

He Teigertje…

hahah inderdaad meppen :retard:die vent en dat hij gauw weg is. haha. Maar als je verliefd bent ben je nu eenmaal beinvloeidbaar en denk je naderhand waarom heb ik dit in helmelsnaam toegestaan. Ik denk dat bijna iedereen zich wel eens vergist maar in dit geval is het wel heel helder.
Grappig dat er ook iemand tussen zit die geen relatie heeft en die het dus naar mijn menig dan het met mogelijk openen ogen kan bekijken de situatie. Mag ik vragen hoe het komt dat ze al zo lang je vrienden zijn en hoe je ze hebt leren kennen.

Je spreekt hem elke dag weet je zeker dat hij geen oogje op je heeft zelfs ik spreek mijn lief niet iedere dag haha. zou ik overigens ook wel willen maar zijn werktijden verlenen niet echt die mogelijkheid. Het is inderdaad waar dat je soms vergeet dat het zo ver weg is.
Alleen merk ik dat niet alleen als ik een reis wil boeken maar ook als ik plezier heb zoals laatst ben ik gaan skieen en dan denk ik echt verdorie waarom kan ik deze dingen niet gewoon met hem delen. Saampje uiteten naar de bios zwemmen wandelen op stap dansen. kan niet omdat je dan inderdaad een reis dient te boeken snik daar baal ik van!!

Maar wel erg lachen dat je zo met zijn alle at. komisch gezicht denk ik!!
Hoe praat je vriend eigenlijk over de vrouwelijke toerist heeft hij tips voor ons.!! Ik hoor ze graag …

fijne avond.:slapen:
Gr. Myr

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel addertjes, regeltjes, ditjes en datjes… Vooral wanneer je gaat trouwen, er kinderen komen, je man overlijdt, je wilt scheiden of wat dan ook… Ik vind het maar wat allemaal…
Vandaar mijn besluit om in mei mn relatie met Youssif ā€œofficieelā€ te beeindigen. Hoe erg we dit allebei ook vinden, een toekomst wordt te moeilijk.
Dus een week lekker vakantie samen en daarna… vrienden voor het leven…

Hey Dreetje,

Ik vind het heel nobel van je dat je zo ver wenst te gaan voor je vriend zoals een hoofdoek dragen en accepteren dat hij zo lang geen contact met je op neemt. Prima als jij dat wil!

maar een vraag je hoeft hem niet te beantwoorden!
Maar wat verwacht je van hem in jullie relatie en komt hij deze afspraken na.

Heb je er over na gedacht wat je verwacht van je man van je evetuele partner voor de toekomst en de vader van je kinderen.

Welke verhoudingen wil je binnen je huwelijk hebben en wat wil je je kinderen meegeven.

Ik weet zeker dat je hier een mening over hebt maar is deze bij hem bekend en wil hij zich ook ten opzicht van jou opofferen en tegemoetkomen. GEVEN en NEMEN

Ik respecteer de keuze“s die je maakt maar ik maak me wel zorgen als ik eerlijk ben. Heel veel liefs samen gewenst en ik hoop echt voor je dat hij de ware is maar maak het bespreekbaar :zon02:

Liefs Myr,

Hey Sjess,

Ik ben het geheel met je eens en tja ik handel er nog niet na voorlopig blijft het zoals het is maar wie weet wordt ik ook nog ooit zo wijs.
Ik hoop dat je vakantie een prachtig einde mag zijn op een bijzondere vriendschap/liefde en dat er wellicht nog vriendschap mogelijk is nadien dat zou het alleen maar mooier maken.:zon02:

Ik trouw voorlopig echt niet dat is zeker ik ga alleen vakantie :vak01:vieren. Eind april/mei…

En hopelijk valt die vakantie tegen en hoef ik me geen zorgen te maken over regeltjes en wetten enz…

gr. Myr

Tja… ik zou ook willen dat het anders zou zijn…
Hoe kan je iemand waar je het liefst bij wilt zijn, een toekomst mee wilt hebben en waar je smoorverliefd op bent… Hoe kan ik Youssif loslaten… Ik weet het ook niet, maar het voelt gewoon alsof het niet anders kan… Door alles wat ik nu weet…
We hebben vorige week weer geSkyped, had hem een maand niet gezien ivm zakenreis met zn baas… Jeetje, we konden de eerste 10 minuten alleen maar staren… Wha haha… stelletje verliefde pubers… te erg!
Vervolgens weer 2 uur heerlijk gekletst en alvast gefantaseerd over onze vakantie…
We hebben er super veel zin in…
Ik hoop dat ik tot het einde zo sterk kan blijven als dat ik me nu over het algemeen voel (totdat ik hem zie en weke knieen krijg!)
Heeellllllluuuuuuuuppppp!!!
x

We hebben beide veel moeten opgeven ik ben verhuist naar belgie alles achter me gelaten en hij natuurlijk zijn familie/vrienden/land. Maar goed hij is in november een weekje naar zijn familie geweest en in april gaat hij 2 weken dus dat is toch wel heel snel ik weet niet of ik dat ook zo hebben als ik daar zal wonen.
We kunnen hier een toekomst opbouwen en daarna zien we wel.
Het is idd veel geven en nemen maar als je erachter komt dat het de ware is dan is het het allemaal waard.

oohh woon je vlakbij belgie welke kant dan??

hey hey,

Suusje, wat balen zeg!! Hij verdient zo een toffe, slimme lieve moeder als jouw niet, en jouw kind verdient niet zo een vader. Maar ik weet dat je een topmeid bent, en ik weet dat het helemaal goed gaat komen, en waarschijnlijk zal jouw kindje een ontzettend mooi koppie hebben :wink:

Verder over het sex voor het huwelijk, dit is eigenlijk hetzelfde als samenwonen voor het huwelijk. Volgens de islam is het ongeoorloofd.
Ik was al zo een 3 maand samen met hem en toen hebben we besloten om samen een appartementje/studiotje te nemen, waar we nogsteeds in zitten. dit is dus ook nogsteeds zonder enig contract. Ik weet dat zijn familie niet weet dat we samen wonen, maar ondertussen weet ik ook heel goed dat ze wel een vermoeden hebben. ik spreek zo nu en dan nog met zijn zusje via de telefoon.
N. wilt komend weekend naar zn familie, ik baal dat ik niet mee kan, vanwege mijn werk. de andere receptioniste gaat oover een paar dagen weg en ik ga alles overnemen en moet gelik een nieuw meisje inwerken.
maarja dus na de eerste 3 maanden hebben we voor de eerste keer sex gehad, en ja je kan er op allerlei manieren naar kijken. Hij zei/zegt tegen mij dat ik voor hem vanaf dat moment zijn vrouw ben, en voor zijn gevoel zijn we getrouwd. Ook zei hij dat ik de eerste voor hem was (nouaj aan zijn manier van sex hebben kon ik dat wel geloven hihi). Maar toch wee tik dat het een erg leuke knul is om te zien, dus ik vertrouw hem op zn woord, maar soms toch nog twijvel.

Ik weet ook nog dat mijn vriend navraag had gedaan bij de moskee, en ruzie dat we daardoor hadden gekregen joh! want als ik niet in een God zou geloven, dan wilde hij uit elkaar. Want dat moest van het geloof. Nou sorry hoor, ik geloof in god, maar op mijn eigen manier en niet volgens eenā€™ā€˜boek’'.

Myr, over het kleren aanpassen kan ik me heel goe dbegrijpen. Ik had zelf niet veel aangepast, want ik voel me hoe dan ook prettiger met een lange broek en een t-shirt waarbij niet iedereen alleen maar naar mijn borsten staart haha. Maar toch merkte ik dat ik erg veel aandacht kreeg. voor een hoop mensen was ik de eerste westerse die ze ooit ezien hadden.
Ik snap precies wat je bedoelt met uitgaan en dingen samen doen, ik was daarom ook zo ontzettend blij dat hij in Nederland was, eindelijk kon ik dat ook!

Verder hadden we een paar dagen geleden een mega ruzie, en waarom??? omdat ik het gevoel had dat hij lleen maar ja en amen zei en geen eigen mening gaf… ja ik heb nou eenmaal iemand nodig die ook tegen me zegt: tot hier en niet verder… haha.
Nouja t is uiteindelijkw el weer goed gekomen. morgen gaan we verhuizen naar een iets groter appartementje. EINDELIJK een woonkamer EN slaapkamer en niet alles in 1! Dus al redleijk aan t inpakken. Vandaag kotm t er niet van bij mij, want ik heb verschrikkelijke buikpijn en ik plas om de 15 minuten, en heb amper iets gegeten/gedronken vandaag. dus waarschijnlijk zo even langs de dokter. eerst nog even internet chekken of ik daar iets kan vinden wat het kan zijn, en zo niet dan zeker naar de dokter. je weet het nooit in Egypte haha!

Dan nog even over het hoofddoek dragen, ik heb er wel eens aan gedacht om voor 1 dag compleet in galabea te lopen, met daadwerkelijk alles bedekt, gewoon om te kijken hoe de mensen dan op mij reageren. Maar dit is dus meer voor de grap dan serieus en dat is weer neit respectvol, dus daarom doe ik het ook niet. Maar ik blijf er wel nieuwschierig naar!

en dus nogmaals suusje, zet hem op, JIJ bent TOP!
en voor de rest een goede avond en tot snel!

Hey Myr
ik stuur je even een pb…

Suusieme… Leuk dat je er weer bent! Heb je geen blaasontsteking?
Ow en heb je mn pb nog gelezen? Over dat Youssif en ik misschien nog door Hurgada komen… we misschien een bakkie kunnen doen als ik weet waar je werkt/woont enz… zou lachen zijn.
xx

Suusieme: blaasontsteking?
Wat trek je aan naar een bruiloft? Is afhankelijk van het soort bruiloft. Een hulpmiddeltje is vragen wƔƔr het feest gevierd wordt. Is dat in een Westers hotel, dan kun je Westerse kleding aan, is het feest thuis of op straat (want dat gebeurt ook, dan is het een traditionele bruiloft en zou je wat meer bedekt moeten zijn. Ga je ook naar de huwelijksvoltrekking in de moskee, dan ook je haren bedekken.
En dan een algemeen advies inzake huwelijken en zwangerschappen: Let goed op wat er eventueel met je kinderen gebeurt na een overlijden. Denk net: dat gebeurt niet, want het kan iedereen gebeuren. Als je niet wilt dat je kinderen door familieleden in Egypte worden opgevoed, neem dan vooraf maatregelen en stel een voogd aan. (Via de notaris)
Zelfs als je als moeder niet met de vader getrouwd bent!!!