[quote=“RubiaaEgypt, post:5089, topic:28785”]
Hoi Suusje 84,
Ik vind het zeer erg dat je dit moet meemaken. Het is erg om te horen, maar ergens ben ik er niet van verwonderd. Mij man zegt tegen me: ‘wat heb ik je gezegd, zie je wel’ Mijn man is zelf Egyptenaar zoals ik je reeds vertelde, ik vertelde hem over jullie situatie en hij heeft deze situatie volledig zo voorspeld. Hij dacht dat je hem niet meer zou horen, ofwel dat hij zou ontkennen dat hij de vader is. mijn man weet heel goed hoe heel veel Egyptenaren zich gedragen met de vrouwelijke toeristen in Egypte. Gelukkig heb ik het zelf allemaal wel positief mogen ervaren.
Het is nu eenmaal zo dat de meeste jonge Egyptenaren uit de plattelandsdorpjes die naar de toeristenoorden komen werken, heel weinig oprecht respect hebben voor Europese meisjes, omdat ze goed weten dat ze meerdere partners hebben alvorens eventueel te trouwen, en daar spelen ze handig op in! ze flirten en maken enkel voor de fun relaties met europese meisjes, en scheppen er nadien over op bij hun collegas en vrienden: ik heb dat en dat gedaan met haar enzo.
Als ze het echt menen met je met bedoeling hun leven te delen met je als man en vrouw, dan zullen ze nooit met je naar bed gaan, en zullen ze je voorstellen aan hun familie. Egyptenaren hebben geen relaties zoals wij dat hebben in Europa, een koppel zijn, samenwonen, samen op vakantie ongehuwd enz… Het is erg om te zeggen maar je vriend kan zo al wel 20 meisjes voor jou gehad hebben, waar je niet vanaf weet, of hij kan in Luxor reeds verloofd/getrouwd zijn zonder je dat weet!
Ik ken een Egyptenaar die een dochtertje heeft, na een korte relatie in Hurghada met een toeriste. Hij heeft zijn dochter nog nooit ontmoet, enkel gezien op foto. Zijn familie + huidige Europese vriendin weet hier helemaal niets van!
Uiteraard zijn ze een slecht voorbeeld zowel voor hun eigen familie en cultuur als voor ons. Mijn man vindt het zelf een grote schande, hoe ze zich gedragen, maar zegt dat wij als Europese vrouwen hen er ook de kans toe geven, omdat we heel gemakkelijk en snel met een leuke jongen verder gaan dan wat praten.
IK WIL NOG ZEGGEN DAT IK HET ERG VINDT DAT IEDEREEN OP DEZE MANIER ZO EEN SLECHT BEELD KRIJGT VAN EGYPTISCHE MANNEN, WANT IK ZELF BEN 3 JAAR SAMEN (2 JAAR GETROUWD) MET EEN FANTASTISCHE EGYPTISCHE MAN, DIE ECHT EEN VOORBEELD IS VAN HOE HET WEL MOET ZIJN.
HET IS ZO DAT DE TOERISMEPLAATSEN IN EGYPTE MEESTAL DE VERKEERDE MANNEN AANTREKT, DIE NET OP ZOEK GAAN NAAR PLEZIER, DE GOEDE MANNEN ZIJN NIET GEINTERESSEERD IN ZOIETS EN ZOEKEN NOOIT BEWUST CONTACT MET MEISJES. HOE CHARMANTER EN VLOT ZE ZIJN DES TE MINDER KAN JE HEN VERTROUWEN. ALS EEN MAN JE NIET AANKIJKT, NIET AANRAAKT EN NIETS PROBEERT, HEEFT HIJ MEESTAL JUISTE MENTALITEIT EN HET MEESTE RESPECT.[/
Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens en wanneer iemand een serieuse relatie heeft of wil hebben met een Egyptenaar , dan denk ik dat het HEEL BELANGRIJK is om zijn familie te leren kennen !!
En leer de cultuur en het geloof en jouw vriend goed kennen !!
En wanneer je zeker weet dat het goed zit en dat je voor elkaar wilt gaan en samen een toekomst wil opbouwen (hier of in Egypte ) om dan te gaan trouwen en niet op de orfi manier, maar voor de imam !!
Maar dit geld alleen maar voor diegene die samen met haar vriend een toekomst wilt opbouwen en weet ( na verloop van tijd ) dat het goed zit !!
Ik ben zelf ook na 4 maanden getrouwd met mijn man en we zijn nu 4 jaar samen.
Ik heb hem wel hier in Nederland leren kennen en voor hem was het HEEL belangrijk i.v.m. zijn geloof om snel te trouwen voor de imam.
Groetjes Hadiya :zon02: