'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Pff Suusje… wat heftig allemaal. Ik hoop het beste voor je, of dat met of zonder hem is dat weet ik niet, maar ik hoop het beste…
Zoek je nog contact met hem of juist niet?
Ik hoop dat hij uiteindelijk in elk geval zijn eigen keuze maakt en niet automatisch die van zijn familie hoe moeilijk dat misschien ook is voor hem.
En natuurlijk moet jij ook jouw eigen keuze maken! Niemand kan je vertellen wat je moet doen, met hem, met het kindje, dat weet alleen jij… Het is jouw lichaam en jouw kindje en daar heeft hij uiteindelijk (helaas voor hem) niets over te zeggen.

Ik wens je heel veel sterkte en liefde en wijsheid toe de komende tijd…

Lieve Suusje,
meid… tja wat valt er nog te zeggen…
Ik vind het echt niet normaal dat hij zo reageerd… Hij zal er wel zijn redenen voor hebben, al vind ik ze zonder te weten belachelijk!
Iemand dwingen een kindje weg te halen wat uit “liefde” gemaakt is (ook al was het niet zo gepland) dit kan hij gewoon niet van je vragen… verwachten… En dan ook nog denken dat je daarna weer dood leuk verder zou kunnen gaan?.. Is hij een robot?
Ik begrijp heeeeeeeeeel erg goed dat je nu ineens een hele andere (nare) kant van hem ziet die je waarschijnlijk niet kende… En dat dat je ogen ook wel even goed opend, hoe pijnlijk ook.
Meid, kies voor jezelf, je ongeboren kindje en doe wat jij voelt wat het beste is… Je neemt vast de juiste beslissing…
Ik hoop echt dat hij je niet helemaal in de war gaat brengen, blijft chanteren of wat dan ook…
Ik hoop echt het beste voor je ondanks alles.
Kop op meid!

Liefs Jessica

hey, dank jullie wel! zijn reactie doet me veel omdat ik dit toch echt niet van hem verwacht had! maar ik kom er nu wel achter zat zijn ware gevoelens voor mij zijn hoe hard het ook is waarschijnlijk zag hij mij als leuk tussendoortje tot hij ging trouwen of misschien is hij al wel getrouwd! ik vind het heel hard dat ik er op deze manier moet achter komen maar ja het is niet anders! vanuit zijn geloof gezien maakt hij ook een hele fouten keus volgens mij maar ja dat is zijn pakkie aan! het allerliefst zou ik zijn leven ook even goed verzieken maar ik weet niet hoe! en waarschijnlijk is dat ook een foute reactie van mij!

Hoi suusje

Ik vind het verschikkelijk voor je , ik hoop echt dat je voor je zelf kiest …
En natuurlijk doet het pijn ( zo veel ) je dacht dat je gelukkig was .
En dan is een kindje van je geliefde zo welkom , ja maar niet bij hem .
Snap het niet , normaal brengt het je dichter bij , want het is iets van jullie twee .
Maar heeft hij je ook nooit gezegt wil graag dat je mijn family ontmoet ?
En jullie hebben alleen een orfi hebben … maar goed dat is zo opgelost denk ik als je de volgende keer in Egypte kwam dan konden jullie trouwen .
En dat hij zich voor de family schaamt ok , maar niet zeggen laat het kind weg halen of ik zie je nooit weer .

Maar had er met mijn man over die zij denk dat hij wanneer het kind geboren is . zal hij contact met je op nemen . ( ik hoop dat hij van gedachten veranderd , en dat alles goed komt ).
Want hij zal toch wel willen weten wat het is geworden .
maar goed dan is het te laat .
Sterkte meid !!!

Sorry hoor…
maar 9 maanden alleen voor de zwangerschap opdraaien en dan ineens wel interesse tonen lijkt me ook niet hoe het hoort…
Tenminste dan kon hij van mij ook de boom in!
Suusje ik hoop dat je doet wat goed is voor JOU, ook als dat betekend dat je breekt met je vriend (die nu toch niet echt heel erg een goeie vriend is)
Ik wens je echt alle goeds toe!

Liefs

Hoi Sjess

Ik zal mijn berichtje ff verander … hihi bedoel het anders…

Hoi Suusje 84,

Ik vind het zeer erg dat je dit moet meemaken. Het is erg om te horen, maar ergens ben ik er niet van verwonderd. Mij man zegt tegen me: ‘wat heb ik je gezegd, zie je wel’ Mijn man is zelf Egyptenaar zoals ik je reeds vertelde, ik vertelde hem over jullie situatie en hij heeft deze situatie volledig zo voorspeld. Hij dacht dat je hem niet meer zou horen, ofwel dat hij zou ontkennen dat hij de vader is. mijn man weet heel goed hoe heel veel Egyptenaren zich gedragen met de vrouwelijke toeristen in Egypte. Gelukkig heb ik het zelf allemaal wel positief mogen ervaren.

Het is nu eenmaal zo dat de meeste jonge Egyptenaren uit de plattelandsdorpjes die naar de toeristenoorden komen werken, heel weinig oprecht respect hebben voor Europese meisjes, omdat ze goed weten dat ze meerdere partners hebben alvorens eventueel te trouwen, en daar spelen ze handig op in! ze flirten en maken enkel voor de fun relaties met europese meisjes, en scheppen er nadien over op bij hun collegas en vrienden: ik heb dat en dat gedaan met haar enzo.

Als ze het echt menen met je met bedoeling hun leven te delen met je als man en vrouw, dan zullen ze nooit met je naar bed gaan, en zullen ze je voorstellen aan hun familie. Egyptenaren hebben geen relaties zoals wij dat hebben in Europa, een koppel zijn, samenwonen, samen op vakantie ongehuwd enz… Het is erg om te zeggen maar je vriend kan zo al wel 20 meisjes voor jou gehad hebben, waar je niet vanaf weet, of hij kan in Luxor reeds verloofd/getrouwd zijn zonder je dat weet!

Ik ken een Egyptenaar die een dochtertje heeft, na een korte relatie in Hurghada met een toeriste. Hij heeft zijn dochter nog nooit ontmoet, enkel gezien op foto. Zijn familie + huidige Europese vriendin weet hier helemaal niets van!

Uiteraard zijn ze een slecht voorbeeld zowel voor hun eigen familie en cultuur als voor ons. Mijn man vindt het zelf een grote schande, hoe ze zich gedragen, maar zegt dat wij als Europese vrouwen hen er ook de kans toe geven, omdat we heel gemakkelijk en snel met een leuke jongen verder gaan dan wat praten.

IK WIL NOG ZEGGEN DAT IK HET ERG VINDT DAT IEDEREEN OP DEZE MANIER ZO EEN SLECHT BEELD KRIJGT VAN EGYPTISCHE MANNEN, WANT IK ZELF BEN 3 JAAR SAMEN (2 JAAR GETROUWD) MET EEN FANTASTISCHE EGYPTISCHE MAN, DIE ECHT EEN VOORBEELD IS VAN HOE HET WEL MOET ZIJN.
HET IS ZO DAT DE TOERISMEPLAATSEN IN EGYPTE MEESTAL DE VERKEERDE MANNEN AANTREKT, DIE NET OP ZOEK GAAN NAAR PLEZIER, DE GOEDE MANNEN ZIJN NIET GEINTERESSEERD IN ZOIETS EN ZOEKEN NOOIT BEWUST CONTACT MET MEISJES. HOE CHARMANTER EN VLOT ZE ZIJN DES TE MINDER KAN JE HEN VERTROUWEN. ALS EEN MAN JE NIET AANKIJKT, NIET AANRAAKT EN NIETS PROBEERT, HEEFT HIJ MEESTAL JUISTE MENTALITEIT EN HET MEESTE RESPECT.

rubia, helaas moet ik je gelijk geven! ik had hem zó anders ingeschat en ik dacht toch echt dat ik mensenkennis had dus valt me ook heel erg van mezelf tegen! ik dacht echt dat hij het serieus met mij meende! maar gelaat blijkt hij toch weer zo’n egyptenaar te zijn die europese meisjes als makkelijke prooi ziet! het is inderdaad heel jammer dat dit soort jongens het verpesten voor de paar die het wel goed voor hebben met vrouwen zoals bijvoorbeeld jouw man! maar meiden pas dus allemaal echt op, ze kunnen zich nog zo leuk en serieus voor doen maar uiteindelijk vallen ze door de mand! ook mahmoud heeft nooit wat van mij gevraagd of verwacht tot ik hem nu nodig heb en mijn gevoel zei zeker de laatste tijd dat het goed zat tussen ons! ondanks alles weet ik zeker dat het ook wel goed kan gaan daar zijn ook op dit forum enkele voorbeelden van! maar bij mij helaas niet! ik vind het super rot dat ik er op deze manier achter moet komen maar dat is nou eenmaal niet anders!

Suusje…
Kop op meid!
Ik hoop echt dat je kracht vindt en krijgt die je nodig hebt.
Deze situatie gun je niemand…
Ik weet gewoon ook niet zo goed wat ik moet zeggen…
Ik ga in mei terug naar Egypte zoals je misschien wel hebt gelezen.
Mijn doel… mn “relatie” beeindigen… Ik wil dit niet voor mijn leven, onzekerheid al die verschillen enz…
En door wat er nu met jou gebeurd, ik vind het wel wat hoor.
Maakt me ook wel een beetje meer zenuwachtig eerlijk gezegd om alleen terug te gaan…
Hoe “goed” je hem ook denkt te kennen, kijk hoe het nog kan lopen…
Ik denk ook dat ik Youssif “ken”, zo lief, geinterresseerd, lollig, goeie gesprekken, goed gevoel enz enz… Maar we kunnen het dus niet weten…
We zullen zien!
liefs en sterkte

Allereerst Suusje, ik wil jou voor de komende tijd heel veel sterkte wensen en dat je de kracht en moed hebt om verder te gaan…

Voor mij is het sprookje voorbij. Nadat 2 weken geleden mijn vriend mij om geld vroeg maar die ik weigerde te geven, begon het contact vanuit zijn kant minder te worden. Vorige week heb ik hem voor het laatst gesproken en sindsdien reageerde hij niet op mijn smsjes en oproepen. Hoe moeilijk het ook voor mij is (zit nu met tranen dit te tikken) heb ik besloten om het contact te verbreken. Ik heb hem een sms en een mail gestuurd, maar tot nu toe geen reactie. De reden waarom hij niks van zich laat horen, daar kom ik waarschijnlijk nooit achter.

Hoewel ik tegenwerking kreeg van mijn familie heb ik het toch geprobeerd en de tijd dat ik met hem was had ik niet willen missen. Ik zal de komende tijd dit alles moeten verwerken. Ik zal het forum blijven volgen.

Ladies, it was my pleasure dat ik jullie verhalen/ervaringen met jullie kon delen…Muchacha -X-

Wat een nare reactie Suusje! Dit kan je echt niet gebruiken op dit moment. Ik denk dat dit een reactie is op het feit dat hij niet met je getrouwd is maar nu wel een baby verwacht. Hij kan hier niet mee aankomen bij zijn familie, zeker niet als hij uit Luxor komt.

Wees sterk, maar volgens mij ben je dat sowieso al en laat je niet ompraten. Ga voor het leven dat jij wilt leiden en dat wordt vast mooi met een kleine erbij. Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat we je een beetje kunnen steunen de komende maanden.

Lieve suusje,
Wat zul je met gemengde gevoelens zitten…welke redenen M er ook voor heeft, het is geen excuus om jou zo in de kou te laten staan, geen begrip te tonen, geen gevoel voor jou etc, zeker gezien al het moois wat jullie samen hebben gehad. Op zn minst had hij je kunnen laten weten wat zijn reden is waarom hij het kindje niet wenst.

Ik hoop dat je toch van je zwangerschap kunt genieten, het blijft een mooi gegeven, en dat het gewoon goed met je gaat. Hoop ook dat je veel steun en liefde krijgt van de mensen om je heen want dat zul je best nodig hebben. En het forum is er ook nog, zeker weten.

X Clejo

Ook ik vind het erg rot voor jou dat je er op deze manier achter moet komen en wens je dan ook veel sterkte de komende tijd.
Ik hoop dat je ondanks alles toch kan genieten van jouw zwangerschap en dat uiteindelijk alles toch weer op zijn pootjes komt ( met of zonder Mahmoud ).

Groetjes Hadiya :zon02:

[quote=“RubiaaEgypt, post:5089, topic:28785”]

Hoi Suusje 84,

Ik vind het zeer erg dat je dit moet meemaken. Het is erg om te horen, maar ergens ben ik er niet van verwonderd. Mij man zegt tegen me: ‘wat heb ik je gezegd, zie je wel’ Mijn man is zelf Egyptenaar zoals ik je reeds vertelde, ik vertelde hem over jullie situatie en hij heeft deze situatie volledig zo voorspeld. Hij dacht dat je hem niet meer zou horen, ofwel dat hij zou ontkennen dat hij de vader is. mijn man weet heel goed hoe heel veel Egyptenaren zich gedragen met de vrouwelijke toeristen in Egypte. Gelukkig heb ik het zelf allemaal wel positief mogen ervaren.

Het is nu eenmaal zo dat de meeste jonge Egyptenaren uit de plattelandsdorpjes die naar de toeristenoorden komen werken, heel weinig oprecht respect hebben voor Europese meisjes, omdat ze goed weten dat ze meerdere partners hebben alvorens eventueel te trouwen, en daar spelen ze handig op in! ze flirten en maken enkel voor de fun relaties met europese meisjes, en scheppen er nadien over op bij hun collegas en vrienden: ik heb dat en dat gedaan met haar enzo.

Als ze het echt menen met je met bedoeling hun leven te delen met je als man en vrouw, dan zullen ze nooit met je naar bed gaan, en zullen ze je voorstellen aan hun familie. Egyptenaren hebben geen relaties zoals wij dat hebben in Europa, een koppel zijn, samenwonen, samen op vakantie ongehuwd enz… Het is erg om te zeggen maar je vriend kan zo al wel 20 meisjes voor jou gehad hebben, waar je niet vanaf weet, of hij kan in Luxor reeds verloofd/getrouwd zijn zonder je dat weet!

Ik ken een Egyptenaar die een dochtertje heeft, na een korte relatie in Hurghada met een toeriste. Hij heeft zijn dochter nog nooit ontmoet, enkel gezien op foto. Zijn familie + huidige Europese vriendin weet hier helemaal niets van!

Uiteraard zijn ze een slecht voorbeeld zowel voor hun eigen familie en cultuur als voor ons. Mijn man vindt het zelf een grote schande, hoe ze zich gedragen, maar zegt dat wij als Europese vrouwen hen er ook de kans toe geven, omdat we heel gemakkelijk en snel met een leuke jongen verder gaan dan wat praten.

IK WIL NOG ZEGGEN DAT IK HET ERG VINDT DAT IEDEREEN OP DEZE MANIER ZO EEN SLECHT BEELD KRIJGT VAN EGYPTISCHE MANNEN, WANT IK ZELF BEN 3 JAAR SAMEN (2 JAAR GETROUWD) MET EEN FANTASTISCHE EGYPTISCHE MAN, DIE ECHT EEN VOORBEELD IS VAN HOE HET WEL MOET ZIJN.
HET IS ZO DAT DE TOERISMEPLAATSEN IN EGYPTE MEESTAL DE VERKEERDE MANNEN AANTREKT, DIE NET OP ZOEK GAAN NAAR PLEZIER, DE GOEDE MANNEN ZIJN NIET GEINTERESSEERD IN ZOIETS EN ZOEKEN NOOIT BEWUST CONTACT MET MEISJES. HOE CHARMANTER EN VLOT ZE ZIJN DES TE MINDER KAN JE HEN VERTROUWEN. ALS EEN MAN JE NIET AANKIJKT, NIET AANRAAKT EN NIETS PROBEERT, HEEFT HIJ MEESTAL JUISTE MENTALITEIT EN HET MEESTE RESPECT.[/

Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens en wanneer iemand een serieuse relatie heeft of wil hebben met een Egyptenaar , dan denk ik dat het HEEL BELANGRIJK is om zijn familie te leren kennen !!
En leer de cultuur en het geloof en jouw vriend goed kennen !!

En wanneer je zeker weet dat het goed zit en dat je voor elkaar wilt gaan en samen een toekomst wil opbouwen (hier of in Egypte ) om dan te gaan trouwen en niet op de orfi manier, maar voor de imam !!
Maar dit geld alleen maar voor diegene die samen met haar vriend een toekomst wilt opbouwen en weet ( na verloop van tijd ) dat het goed zit !!

Ik ben zelf ook na 4 maanden getrouwd met mijn man en we zijn nu 4 jaar samen.
Ik heb hem wel hier in Nederland leren kennen en voor hem was het HEEL belangrijk i.v.m. zijn geloof om snel te trouwen voor de imam.

Groetjes Hadiya :zon02:

ik ben het ook met jullie eens! Ik kom er wel een beetje laat achter maar ik hoop dat andere hier weer van leren!

Voel me af en toe wel een domme doos hoor, dat ik zo er ingetuimd ben bij die jongen! Ik was er zo van overtuigd dat hij hetzelfde voor mij voelde. Ik had al wel familie ontmoet die in Hurghada woont maar nog niet zijn moeder, die zou ik eigenlijk op de bruiloft van zijn zus ontmoeten, waar ik niet mee naar toe kon uiteindelijk omdat de datum was verplaatst. Maar misschien waren dit ook alleen maar zoethoudertjes, ik twijfel overal aan!

Suusje,

laat de onzekerheid je nu niet opvreten, dat gaat ten koste van je eigen (geestelijke en lichamelijke) gezondheid en dus ook van de gezondheid van je kind! Mannen kunnen overal ter wereld eikels zijn, en zo reageren als je zwanger blijkt. Dat is helaas geen egyptisch voorrecht. Ook in NL weet ik van dit soort kerels voorbeelden. Geef jezelf niet de schuld, dat je naief ofzo zou zijn geweest, maar geef hem de schuld! Loser die misbruik van je gemaakt heeft. Wees blij dat je je leven in NL nog hebt, en niet getrouwd bent met hem ofzo.

Maar nu ben je zwanger, ongelofelijk wat een wonder! Proficiat! cheer
Geniet van deze tijd en verwen jezelf. Ik hoop dat je op termijn kunt terug denken aan hem zonder je dom te voelen, zonder boos te zijn op hem, maar er vrede mee kunt hebben wat gebeurd is. Tenslotte heb je een geweldige tijd met hem gehad voordat je zwanger bleek, en je hebt er een mini-egyptenaar aan overgehouden! :slight_smile:

Je weet inderdaad niet wat M. zijn bedoelingen waren, maar wees maar niet zo hard voor jezelf , er valt je niks te verwijten.
Het is erg pijnlijk allemaal , maar probeer , ondanks alles, toch van je zwangerschap te genieten.
Stress is niet goed voor jou en de baby.

Je kunt in iedergeval je frustraties en gevoel van je af schrijven op dit forum en doe dat dan ook vooral als je dit wilt.

Eikels heb je inderdaad overal te wereld en helaas kwam jij er een tegen in Egypte !!

Zorg vooral goed voor jezelf en de baby en blijf vooral positief denken ( en herinneer ook de leuke momenten ).

Groetjes Hadiya.

Jeetje ik heb even de site niet meer gelezen en het schrik ervan wat er allemaal is gebeurd!

Suusje84
Ik wil je ontzettend veel liefde en steun toewensen via deze weg! Ik weet niet hoe je je zult voelen maar dat je je bedrogen en verlaten voelt en je zeer waarschijnlijk dood piekert aan twijfel waarom zag ik dit niet eerder of wat heb ik gemist. het is makkelijk zeggen van verwijt jezelf niets hoe vaak we dit misschien ook zeggen of je het kan is ten tweede ik hoop dat je jezelf geen verwijten maakt je kunt de toekomt niet voorspellen deze veranderd per minuut.

Geniet van het feit dat je op een natuurlijke wijze bent zwanger geworden en dat je dit kleine wonder mag krijgen misschien is het je enige kans op een zwangerschap en zoals jezelf ook schrijft wil je het ook dolgraag houden. Ga hierdan ook voor! In Nederland is het geen schande om een alleenstaande moeder te zijn en van een inkomen ben je in Nederland zeker dus gebruik dat in je voordeel.
Jammer is inderdaad dat wij geen van alle weten of onze Egyptenaren het met ons goed voor hebben op een enkele uitzondering na. Alle andere horen slechte verhalen en hopen die van mij is een uitzondering waaronder ik haha.
Ik hoop in ieder geval voor jou Suusje84 dat jij de keuze zelf maakt en je ex als ik hem zo mag noemen er niet in betrekt. Hij heeft wel sex met je gewilt zonder voorbehoedsmiddel dat hij nu niet zijn verantwoordelijkheid neemt is een zwakte van hem. Dat jij het wel neemt is een kracht van jou. Jij neemt je verantwoordelijkheid hij wil de schone schijn op houden voor zijn familie wel de lusten niet de lasten. Sorrie moet het zeggen ik vind dit waardeloos oke dan maak je jezelf maar ten schande bij de familie en wordt je uit de familie gezet maar als je de daden onderneemt ben dan ook een man en ga op de blaren zitten!!!
Ik wens je een prachtige toekomst toe en ik hoop dat je deze site blijft gebruiken om je verhaal er neer te zetten zodat we je tot steun kunnen zijn in de komende maanden maar ook na de geboorte van je kind.

Ik zelf las dat je bent uitgenodigd voor de bruiloft van zijn zus ik ben dat ook ik ben ook van plan om te gaan. Mijn vriend en ik hebben geen sex samen gehad en om eerlijk te zijn hoop ik dat als ik terug ga ik dat ook niet met hem heb. Hij heeft mij aangegeven graag met mij verder te willen als man en vrouw ik heb aangegeven dat ik dat voorlopig nog echt niet zie zitten ken hem amper. Net 4 maanden kom op dat is toch niet serieus te nemen. Tevens zegt hij tegen me ik wil geen sex met je mocht het er wel van komen wil ik niet meer met je trouwen en zoek ik een andere vrouw. Geeft wel aan hoe ze over sex denken en vrouwen.
Ik weet niet waar mijn avontuur stopt of begint maar ik zou soms zo sterk willen zijn om te kappen want al die onzekerheden over de toekomst en de cultuur laten mij niet in mijn koude kleren zitten. Hij geeft aan zelf modern te zijn maar geeft ook aan dat als ik zijn familie bezoek nu in mei ik me anders dien te kleden in sharm el sheik of in een toeristen gebied mag ik lopen zoals ik zelf zou willen maar ga ik mee met zijn familie dan zou ik mijn armen en benen en decollete dienen te bedekken mijn haren gelukkig niet dit omdat dit in strijd zou zijn met mijn eigen geloof en dit dan ook niet zou mogen. Gelukkig. Ik ben geneigd om te zeggen je dient respect te hebben voor andermans geloof maar tja hun ook voor mij zou ik zeggen ben dus heel benieuwd hoe de vakantie begin mei gaat verlopen.
Hij zegt als je overstraart met mij gaat wordt er anders te veel naar je gekeken buiten de toeristen gebieden en tja zoals jullie al in kunnen vullen wil hij dit niet! hun vrouwen lopen namelijk allemaal gesluierd.

Gr. Myr.

Suusje84 sterkte meid je komt er echt wel en aub blijf deze site gebruiken om je emoties te uiten.!!

hey Myr,

ik kan me wel voorstellen dat je je qua kleding aanpast als je bij zijn familie op bezoek gaat. In NL ga ik ook niet in mijn kapotte jeans bij mijn schoonfamilie op bezoek! Je probeert toch je beste beentje voor te zetten.
Maar hoofddoek zou ik idd nooit doen! Het belangrijkste is dat je vriend je accepteert zoals je bent, ongeacht hoe je kleding eruit ziet. Als jullie samen in Sharm lopen, stelt hij dan bepaalde eisen?
Hij kan best wel modern zijn maar ik kan me voorstellen dat hij jou ook op je paasbest aan zijn familie wilt presenteren!

nog een kleine opmerking over de “financiële verzoekjes” discussie: ik krijg hulp AANGEBODEN om mijn volgende reis naar Egypte te betalen. Letterlijk “ik betaal je de helft, zodat je wel hierheen kunt komen maar ik je niet help om weer naar huis te gaan, want ik wil dat je hier blijft”.
Ik heb het aanbod afgewezen natuurlijk maar ik vind het wel heel lief! Zo kan het dus ook…

Hm interessant om te lezen… ik heb denk ik niet zoveel problemen met een hoofddoek, scheelt wel dat ik er al lang over aan het nadenken ben denk ik… Ik ben er nog niet helemaal uit hoor, maar M heeft wel gevraagd of ik dat zou willen…

Ik was er op tegen omdat ik dan doe voorkomen alsof ik moslim ben en dat ben ik niet, maar aan de andere kant hebben we het al lastig genoeg en als dit de dingen iets makkelijker maakt wil ik er over nadenken. Heb wel aangegeven dat ik het in NL nóóit zal dragen, maar in Egypte wil ik er over denken. Klinkt misschien hypocriet voor sommigen maar voor ons niet… (maar een burka gaat me een stap te ver hoor hihi M moest heel hard lachen toen ik dat zei, gelukkig :slight_smile: en ik ben ook erg gehecht aan mijn spijkerbroek :smiley: maar dat was ook geen probleem)
Mijn ervaring in Marokko en Egypte is door me deels aan te passen aan de normen en waarden van het land (dat betekent voor mij redelijk bedekt rondlopen) dat me dat meer respect oplevert…
Maar ik blijf het een lastig iets vinden.

Oh en M en ik zijn dus weer ‘on speaking terms’ :smiley: drama drama maar tussen ons is het uitgepraat en opgelost… we zien wel wat de toekomst (en zijn familie) brengt…