'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ondanks het feit dat je nog niet weet of het een felicitatie waard is: alle goeds voor jou en je kindje. Een kind krijgen is altijd een wonder, in wat voor omstandigheid dan ook. En een verantwoording, natuurlijk!
Zorg goed voor jezelf, dat is een eerste vereiste. Gelukkig heb je als Nederlandse vrouw geen medewerking van wie dan ook nodig, daar zijn voorzieningen voor. Neem de rust die nodig is, en ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

@Dreetje; als een man je gelijk als schuldige aanwijst als er iets aan de hand is, terwijl je zelf weet dat het niet zo is, en daarin volhardt, dan kun je beter gaan denken over wat er zou kunnen gaan gebeuren als er echt is iets mis zou gaan. Jij weet voor jezelf dat je niks verkeerd hebt gedaan, en als hij daar niet open voor staat dan zegt dat iets over hém en niet over jou…

ondanks alles weet ik ook dat het een wondertje is…en weet ik dat alles goed gaat komen!

Hoi Suusje84

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap …

gr hihi

Wat een nieuws zeg Suusje! Ik kan me goed voorstellen dat dit totaal onverwacht is, zeker als het van te voren duidelijk was dat het lastig zou worden om zwanger te raken.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, zeker de komende weken. Blijft natuurlijk hartstikke spannend of het goed blijft gaan.

Ik zou het jammer vinden als je hier minder zou posten, ik zou het leuk vinden om te lezen hoe het met je (jullie) gaat.

Hoi Suusje,

Nu even beetje beduusd. Maar geniet ervan. Hopelijk is je vriend er na de eerste schok ook blij mee. Je hebt nu echt iets samen.

Marmah

Hoi Suusje!

Ik ben zelf ook totaal onverwacht zwanger geraakt in Egypte bijna 2 jaar terug van mijn Egyptische vriend/man, we waren toen al wel een jaar samen en ook samenwonend in Hurghada. Ik heb er bijna 2 jaar gewoond. Het was ook een grote verrassing, moesten even doorslikken! Om een heel lang verhaal kort te maken:
Ondertussen ben ik vorig jaar in mei in Belgie bevallen van een zoontje en is hij onderussen bijna 11 maand oud. Een heel avontuur hoor! We wonen nu met zn drietjes heel gelukkig samen in Belgie (al missen we Egypte wel hoor) en genieten elke dag van ons prachtig wondertje! Hij heeft zulke mooie donkere krulletjes!

Ook mijn vriendin werd onverwacht zwanger van haar Egyptische vriend (onze mannen waren collegas op het werk in Egypte en zo leerde ik haar kennen) en haar situatie was goed te vergelijken met die van jou. Enkele keren op bezoek, en plots ook zwanger. Wel ook zij wonen ondertussen met hun 1 jaar oude zoon in Nederland, en het gaat prima!

Het is zeker niet makkelijk altijd, maar ik kan wel zeggen dat het op het onverwachte manier, heel veel extra liefde en kleur in mn leven bracht, en dat ik mijn zoontje voor geen geld van de wereld nog zou willen missen!

Ik hoop voor jou dat je ook een goede uitkomst krijgt met je vriend en ik wens je een mooie toekomst toe!

Je mag altijd contact opnemen met me!

veel succes!

thnx, zo’n berichtje doet mij goed, voel me tenminste niet de enige hier in! Mahmoud en ik kennen elkaar over 4 dagen een jaar. Maar voorlopig neemt hij zijn telefoon al 2 dagen niet op! Hij zit nog in Luxor bij zijn familie en ik ken hem langer dan vandaag, als het hem allemaal teveel word dan wil hij niemand spreken! Dus ik hoop snel wat van hem te horen!

Hoi Suusieme,

Mag ik misschien weten of jullie getrouwd zijn? Officieel, ofwel via dat papiertje in Egypte, je kent dat waaschijnlijk wel. Ik vertelde je situatie aan mijn man en dat is het eerste wat hij vroeg. Als jullie niet getrouwd zijn is dat voor hem wel een groot probleem, het feit dat jij een kindje van hem verwacht. Ik ken jullie persoonlijke situatie natuurlijk nog niet echt goed natuurlijk. Ken je zijn familie in Luxor, of heb je hen als eens ontmoet? En weten zij dat jij zijn, of een vriendin bent?

Dit is omdat de mensen uit zuid Egypte (opper Egyptenaren) en zeker uit Luxor afkomstig, veel strenger traditioneel van aard zijn en een andere mentaliteit hebben dan bijvoorbeeld Egyptenaren uit Cairo, of het noorden van Egypte. Dit is ook zo gekend onder de Egyptenaren zelf. Misschien weet je die dingen wel allemaal al die ik hier vertel. Ik hoop in ieder geval dat je hem snel hoort. Het is uiteraard een shock ook voor hem, en het is ook normaal dat hij even zal moeten bekomen. Ben je zelf al beetje gewoon aan het idee? :slight_smile:

Hopelijk hoor je hem snel!
Groetjes!

hey hey allemaal,
Rubia, ik denk dat je t over suusje hebt niet mij :wink:
Gefeliciteerd met je zwangerschap suusje! Wat een nieuws, ik kan me voorstellen dat je geschokt bent en van hem ook natuurlijk. Ik hoop dat alles goed blijft gaan tussen jou en je vriend en dat hij er ook blij mee wordt. Wel een heel bijzondere manier in ieder geval. het is dus gebeurd met je verjaardag??
Ik heb zo een vermoeden dat jou mannetje je zo verliefd heeft gemaakt, dat je lichaam ontzettend veel hormonen heeft aangemaakt ;). Ja die mannen kunnen er wat van!

Spannend hoor sjesss, kijk er maar lekker naar uit!

Dreetje, jij nogsteeds onwijs veel sterkte… pff die egyptische mannen hebben soms een ‘‘stone mind’’ .

verder ben ik vandaag eindelijk voor de eerste kee rmeegeweest met de boot… ook gedoken whieejjjj. eerst in de staffbus: collega nr 1: pff if anybody see me sit next to you and tell my woman, she will hit me and make my eyes totally blue. Collega nr 2: hmm i will call Nabil to say that he have to keep you at home, youa re to beautiful.
Even later op de boot collega nr 3: Your boy is really a lucky man to have nice girl like you. en tot slot Collega nr 4: i had a dutch girl before, also named Suzanne and i was really so much in love with her.I was always singing ‘‘the song’’ and she liked that so much.
Pfff die egyptische mannen veranderen nooit haha.
En ook nog een toevallige ontmoeting met onze mandyla van dit forum hihi!
Lachen! wat is de wereld toch weer klein!!
vanafond waarschijnlijk lekker stappen en morgen me vrije dag. de tijd vliegt voorbij!

in iedergeval voor iedereen:
sterkte, veel plezeir, succes, geniet van het weekend, en tot ooit! :smiley:

Oei, Suusieme!

Dat was inderdaad voor Suusje bedoeld! Ja lijkt beetje op elkaar en niet op gelet!

Werk je bij een duikschool? Toen ik bij Jetair werkte was Blue Paradise onze vaste duikclub!

geniet van je vrije dag!

Groetjes iedereen

nog eens voor Suusje84!

Mag ik misschien weten of jullie getrouwd zijn? Officieel, ofwel via dat papiertje in Egypte, je kent dat waaschijnlijk wel. Ik vertelde je situatie aan mijn man en dat is het eerste wat hij vroeg. Als jullie niet getrouwd zijn is dat voor hem wel een groot probleem, het feit dat jij een kindje van hem verwacht. Ik ken jullie persoonlijke situatie natuurlijk nog niet echt goed natuurlijk. Ken je zijn familie in Luxor, of heb je hen als eens ontmoet? En weten zij dat jij zijn, of een vriendin bent?

Dit is omdat de mensen uit zuid Egypte (opper Egyptenaren) en zeker uit Luxor afkomstig, veel strenger traditioneel van aard zijn en een andere mentaliteit hebben dan bijvoorbeeld Egyptenaren uit Cairo, of het noorden van Egypte. Dit is ook zo gekend onder de Egyptenaren zelf. Misschien weet je die dingen wel allemaal al die ik hier vertel. Ik hoop in ieder geval dat je hem snel hoort. Het is uiteraard een shock ook voor hem, en het is ook normaal dat hij even zal moeten bekomen. Ben je zelf al beetje gewoon aan het idee? :slight_smile:

Hopelijk hoor je hem snel!
Groetjes!

Hey,

Ik was er even niet, maar we hebben een orfi, dus niet echt officieel getrouwd. En zijn familie ook nog nooit ontmoet. Dus denk inderdaad dat hij een redelijk groot probleem heeft.
Zou dat kunnen betekenen dat hij er niks mee te maken wil hebben ivm de schande voor de familie.
Ik heb hem wel gezegd dat als hij er niks mee te maken wil hebben dit best is, maar dat ik niet zou liegen tegen het kindje over de vader en mocht het kindje ouder zijn dan zou ik ook gewoon zijn naam enso geven, zodat het kind opzoek kan naar hem.

Tips en advies altijd welkom

Hij kan héél goed bang voor de reactie van zijn familie zijn. Ten eerste omdat zijn gedrag niet geaccepteerd kan worden en ten tweede omdat zij misschien wel heel andere plannen voor hem hebben. Als de familie van niks weet, en als hij dat zo houden wil ( vanwege die angst de familie te schande gemaakt te hebben, of misschien wel buitengezet te worden) dan houdt hij die angst omdat hij niet weet wat jij met dat kindje gaat doen.
Als jij bijvoorbeeld met kind op bezoek komt, dan heeft hij wat uit te leggen!
En niet alleen de familie, maar de hele buurt…
Ik kan je geen advies geven, tenslotte ken ik geen der partijen, maar onderschat de kracht van de familie niet!
De enige oplossing voor hem zou zijn om naar Nederland te gaan, ver weg van de familie.
Maar tegelijkertijd werk je dan mee aan iets wat oneerlijk is…

Hey,
Ja ben het met je eens, denk idd dat voor hem zijn familie een grote rol hierin speelt. Hij heeft wel eens aangegeven dat hij alles eraan doet om zijn moeder gelukkig te maken.
Ik vraag me af of dit voor hem een reden kan zijn om al het contact met mij te verbreken en zijn kind niet te accepteren. Maar ja dat zal de toekomst uitwijzen denk ik!

Zit mij er vanavond wel heel erg druk om te maken en ben ook best emotioneel er onder, mede omdat ik mijn kindje een vader gun die hem/haar accepteerd!

Maar ja ik ga nu maar mijn bed in, want ik ga er niet vanuit dat ik nog wat van hem ga horen vandaag, hoorde wel dat hij van plan is morgen of overmorgen terug te keren naar Hurghada, dus verwacht dat ik dan wel weer contact met hem zal hebben. Al ben ik op dit moment SUPER BOOS op hem!!! En heb hem dat ook wel laten weten via sms! maar ja hij kent mij en mijn boze buien!

Boos worden heeft geen zin. In de Egyptische cultuur wordt het óók als schande gezien als je niet voor je kind zorgt. Dus, wanneer zou blijken dat hij zich terugtrekt, en mensen wéten dat, dan wordt dat als een grote schande gezien. Natuurlijk is de relatie op zich als iets wat als schandelijk wordt ervaren, maar daarin staat hij in een toeristische omgeving niet alleen; en onderling wordt het wel geaccepteerd. Maar niet voor je kind zorgen…dát is een ander verhaal! Dan krijg je die verhalen van: het is niet van mij… Er bestaan DNA-testen, maar moeilijk te realiseren…
Ik zou de eer aan mezelf houden. Hem duidelijk maken dat jij het kind wil houden, het zal opvoeden, en het later, de naam van de vader zal vertellen. Foto’s zal laten zien. Het verhaal zal uitleggen, zodat de beslissing bij het kind ligt.
Je kunt hem niet dwingen, tenslotte.
Dat wil niet zeggen dat het hem helemaal niks kan schelen. Het zal hem waarschijnlijk heel veel kunnen schelen, het is een reden om elk toekomstig huwelijk met een Egyptische te annuleren, omdat het zo schandelijk is. Maar de familie is altijd nummer 1…
Het zal de eerste niet zijn die een deel van zijn leven voor zijn familie verborgen houdt, omdat je moeder verdriet doen héél slecht is.
Hij kán in dit geval geen goede keuze maken, want hij zal altijd iemand verdriet moeten doen…
Ik wens je sterkte. Je bent jong, hebt mogelijkheden, en er is een scala aan voorzieningen beschikbaar voor vrouwen in jouw situatie. Gebruik ze, en ga verder met je leven…

Heb zo een beetje gevolgd op de blog en het klopt wat ik hier lees.
Suusje jou vriend moet momenteel echt wel in de knoop zitten. Egyptenaren zijn dol op kinderen dus kan ik me moeilijk voorstellen dat hij er niks mee te maken wil hebben.
Maar aan de andere kant is er inderdaad de druk van de familie. Mama is heilig hier bij wijze van spreken. De kinderen zullen er alles aan doen om haar geluk niet in de weg te staan.
Ik vind zelf dat als ik rondom mij kijk sommige moeders er een beetje misbruik van maken.
en teveel eisen van hun kinderen.
Ik wens jou heel veel moed en ik hoop dat je vriend een goeie oplossing vind om jullie kindje
een mooie toekomst te geven.
Het zal allemaal wel goed komen .zorg goed voor jezelf en je kleine schatje want dat is nu het belangrijkste.

nou ik heb hem gesproken! en hij wilt dat ik het weg laat halen! het is zo erg dat hij mij er zelfs mee chanteert! als ik het niet weg haal wil hij me niet meer zien en als ik het weg haal dan zijn we volgens hem weer samen! nou dit gaat dus niet gebeuren! volgens hem heb ik hiervoor gekozen en is het dus niet zijn kind maar alleen de mijne! het doet mij heel veel pijn, niet voor mezelf maar voor de baby! op het moment valt er niet normaal met hem te praten! maar ik weet wel dat ik er nu achter kom wat voor een eikel het is! dus tja relatie met een egyptenaar is voor mij niet meer van toepassing maar hopelijk over 7,5 maand moeder van een halve egyptenaar wel!

goh suusje niet te geloven !!! hoe kan dat nou ??? wat voor een reactie is dat nou.
van jou eisen dat je het kindje laat weghalen en dan daarna weer doen alsof er niets gebeurt is. onvoorstelbaar !!!zou hier iets meer achter zitten zoals dat hij in luxor reeds getrouwd is met een egyptisch meisje waarmee hij reeds een gezin heeft .
dat hij jou enkel wil als extraatje. hebben jullie het er oooit over gehad om gaan samen te wonen in egypte ?? want aan zijn reactie daarop weet je al veel
ik wens je veel sterkte en moed en dit kindje zal alvast een superlieve mama hebben

oh suusje wat vind ik dit erg voor je!!!
Ik vind het goed van je dat je je niet laat lijden door emoties en dat je ondanks alles volledig bij je eigen besluit blijft.
Ik hoop dat je genoeg steun om je heen hebt, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en steun toe de komende tijd.

Als je onder druk gezet wordt om tegen je wil een abortus te ondergaan, dan zal dit (mentale) gevolgen hebben. Van de andere kant, hij voelt zich eveneens onder druk gezet een kind te accepteren dat hij niet wil! En natuurlijk zal ook dit gevolgen hebben. In alle gevallen is het duidelijk dat de relatie definitief veranderd is, en dat doorgaan weinig zinvol is.
Als jij dus besluit het kind te houden, zul je het zonder hem moeten doen. Je krijgt een kind voor de rest van je leven… Ga eens praten met een instantie zoals bijvoorbeeld het FIOM. Misschien kunnen zij je helpen een keuze te maken.