'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Allemaal

Ben net weer terug uit Egypte , ben weer lekker verwend in deze 2 weken …
Maar las in de KRANT NRC HANDELSBLAD in het vliegtuig wanneer ik terug vloog naar Nederland .
Dat gezinsheriniging geen inkomenseis .
Mensen die een huwelijkspartner uit het buitenland halen zijn niet langer verplicht ten minste
120 procent van het minimumloon te verdienen .
Dat heeft minister Hirsch Ballin ( Justitie , CDA ) bekendgemaakt in reactie op een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in Luxemburg gisteren bekendgemaakt .
Aanleiding voor die uitspraak is een zaakrond de Marokkaan M. Chakroun die sinds 1970 in Nederland woont en volgens de regels te weinig verdient om voor zijn vrouw , met wie hij sinds
1972 getrouwd is , een verblijfsvergunning aan te vragen .
Het Europese Hof van Justitie bepaalde dat d inkomenseis van 120 prcent van het minimuminkomen , die in 2004 is ingevoerd onder toenmalig VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie , in de strijd is et het recht op gezinshereniging .
Volgens het hof moet per individu worden bekeken of iemand over stabiele en regelmatige inkomen beschikt .
Overeind blijft dat degene die zijn partner uit het buitenland wil laten overkomen , geen beroep
mag doen op een bijstandsuitkering .
De minister zei de uitspraak te respecteren , de eis van 120 procent moeten we laten vervallen .
Volgens de VVD e de PVV wordt hiermee een gat geschoten in het Nederlandse beleid voor huwelijksmigratie .
Nederland volgt ook de uitspraak van het hof dat geen onderscheid gemaakt mag worden tussen getrouwde mensen die naar Nederland ( gezinshereniging ) en mensen die een partner naar ons land halen ( gezinsvorming ) .
Hirsch Ballin wil voor beide groepen een minimumleeftijd voor de partner hanteren van 21 jaar .

Ik hoop voor jullie dat als je het niet gelezen hebt hier wat aan hebt .
Ik ga meer informatie hier hier over zoeken .

Dat klopt maar dit is nog niet het geval dat het voor ons is het chakroun arrest is nu voor niet-nederlanders die hun partner overhalen ze willen nu kijken of dit ook naar de nederlands toe kan komen.
Ga er maar vanuit mocht dit er ooit komen dat het nog heel lang gaat duren.
Hirsch Ballin spreekt in kabinet over 120% inkomenseis
vandaag
Het Chakroun arrest ook voor Nederlanders?

Naar aanleiding van het Chakroun arrest brengt minister van Justitie Hirsch Ballin op de kabinetsbijeenkomst aanstaande vrijdag de 120% inkomenseis voor gezinsvorming ter sprake.

webadvocaat schreef (Bekijk bericht):
Volgens [het Chakroun arrest] hoeven de ‘niet-Nederlanders’ niet te voldoen aan de hogere norm, 120%. De heer Chakroun was geen Nederlander. …

Het Hof heeft eerder bepaald, dat de Nederlandse overheid Nederlanders slechter mag behandelen dan de burgers van de andere EU-landen, toch denk ik dat na deze uitspraak en gelet op de mededelingen van Hirsch Ballin (zich neerlegt bij de uitspraak van het Hof) de inkomensnorm ook voor Nederlanders verlaagd zal worden. …

Ook over gezinshereniging / vorming is nog niet het laatste woord gezegd, nu het Hof heeft bepaald dat de Richtlijn geen grond vormt voor het stellen van strengere hogere inkomensnorm bij het aangaan van een relatie vanuit Nederland (gezinsvorming) dan vóór de vestiging in Nederland (gezinsvorming).

Maar als het verschil tussen gezinshereniging en vorming wegvalt, dan daarmee toch ook de inkomens eisen van de twee groepen?

Trouwens, de inkomenseis voor gezinsvorming ligt al veel lager, ik geloof rond de 1200E ofzo. Dat heb ik destijds uitgezocht omdat het erop leek dat ik daar ook voor in aanmerking kwam. Dan wordt op deze manier het verschil alleen maar groter, toch?

Naja, ik ben niet goed met cijfers… Ik snap er sowieso niks meer van, want van de ene kant wil een bepaald iemand dat er liever helemaal geen buitenlanders meer hierheen komen en wil de eisen juist verhogen. Van de andere kant wordt er nu dus over een versoepeling gepraat…

Trouwens, ik lees op de site van SBP dat er een idee rondgaat voor een demonstratie of iets in die trant, om eens te kijken naar de gehele regelgeving over dit onderwerp. Omdat dit nieuwe plan dus alleen voor derdelanders geldt (NL inwonenden met geldige verblijfstitel uit EU-land) en dit het verschil tussen Nederlanders en buitenlanders wel erg groot maakt.

Als zo’n dag doorgaat, ben ik er zeker bij!!

Dit klopt gezinsvorming ligt idd lager dit als je een kindje heb of al een langere tijd heb samengewoont met je partner.
Je kan zijn dat het wegvalt maar dan is het positiever in beide gevallen maar of dit er gaat komen ik betwijfel het.
Iig chakroun-arrest is voor niet-nederlands en ze gaan kijken of ze dit ook voor nederlanders kunnen doen.
Ik betwijfel of ze dit zullen doen want dan zal immers de eu-rechten ook anders worden.

Nog een aanvulling wij gaan ook naar een ander eu land om daar ons partner te laten komen dus waarom kan dit niet als iemand naar ned gaat hiervoor want dit is mogelijk. De eu-regels zijn anders en hiervoor verhuis je binnen de eu.

**Persbericht

Toelatingseisen gezinshereniging en gezinsvorming gelijkgetrokken**

12-03-2010

De ministerraad heeft er op voorstel van minister Hirsch Ballin van Justitie mee ingestemd om het gezinsmigratiebeleid aan te passen naar aanleiding van een uitspraak van het Europees Hof van Justitie in Luxemburg. De toelatingsvoorwaarden voor gevallen waarin de gezinsband al bestond vóór de komst naar Nederland (gezinshereniging) en gevallen waarin sprake is van een nieuwe gezinsband (gezinsvorming) dienen volgens deze uitspraak te worden gelijkgetrokken. Dit betekent dat voor wie een partner uit het buitenland naar Nederland wil halen voortaan de algemene eis geldt van een stabiel en regelmatig inkomen, waarbij het minimumloon als referentiepunt dient. De minimumleeftijd wordt voor beide partners 21 jaar.

Volgens de uitspraak van het Hof mogen lidstaten van de Europese Unie in hun voorwaarden voor gezinsmigranten geen onderscheid maken tussen gezinsvormers en gezinsherenigers. In het Nederlandse beleid werd dit onderscheid wel gemaakt. Bij gezinshereniging moesten beide partners volgens dit beleid beide minimaal 18 jaar oud zijn en lag de inkomenseis voor gezinshereniging op de bijstandsnorm. Bij gezinsvorming moesten beide partners minimaal 21 jaar oud zijn en lag de inkomenseis op 120 procent van het minimumloon. Het Hof sprak echter uit dat, hoewel stabiele, regelmatige en voldoende inkomsten gevraagd mogen worden, deze hogere inkomenseis voor gezinsvormers in strijd is met de richtlijn gezinshereniging. Het Hof gaf daarbij ook aan dat steeds een individuele beoordeling van de omstandigheden noodzakelijk is.

Het is op voorhand niet met zekerheid vast te stellen wat de gevolgen van de beleidswijzigingen zullen zijn voor de instroom van vreemdelingen in het kader van gezinsmigratie. Als gevolg van de beleidswijzigingen waartoe de uitspraak noopt, zal de instroom van gezinsvormers naar verwachting kunnen stijgen omdat de inkomenseis wordt verlaagd. Tegelijkertijd wordt er voor de komende jaren een daling van de totale instroom voorzien als gevolg van de verhoging van de leeftijdseis voor gezinshereniging. Bovendien zullen binnenkort de eisen voor het basisexamen inburgering in het buitenland worden verhoogd.

De beleidswijzigingen betreffen dus de minimaal noodzakelijke aanpassing om aan de uitspraak van het Hof gevolg te geven.

bron: http://www.regering.nl/Actueel/Persberichten_ministerraad/2010/maart/12/Toelatingseisen_gezinshereniging_en_gezinsvorming_gelijkgetrokken

Citaat:
**Nieuwsbericht

Gelijke eisen aan gezinshereniging en gezinsvorming**

12-03-2010

Voor mensen die een partner uit het buitenland willen halen voor gezinshereniging of om een nieuw gezin te vormen, gelden voortaan dezelfde eisen: een inkomen op ten minste bijstandsniveau en een minimumleeftijd van 21 jaar.

Dit is het gevolg van een uitspraak van het Europees Hof van Justitie in Luxemburg.

Onderscheid gezinsvorming en gezinshereniging
Volgens het Hof mogen EU-lidstaten in hun voorwaarden voor gezinsmigranten geen onderscheid maken tussen gezinsvormers en gezinsherenigers.

In Nederland werd dit onderscheid wel gemaakt. Bij gezinshereniging moesten beide partners minstens 18 jaar zijn en lag de inkomenseis op de bijstandsnorm. Bij gezinsvorming gold een minimumleeftijd van 21 jaar en een inkomenseis van 120% van het minimumloon.

Gelijke toelatingseisen
In de nieuwe situatie gaan gelijke toelatingseisen gelden:

*Een stabiel en regelmatig inkomen op ten minste bijstandsniveau voor degene die een buitenlandse partner naar Nederland wil halen;
*Een minimumleeftijd van 21 jaar voor beide partners.

Gevolgen beleidswijziging
Het kabinet verwacht dat door de beleidswijziging meer mensen naar Nederland zullen komen om een nieuw gezin te vormen, omdat de inkomenseis lager wordt.

Tegelijk zal de totale instroom gezinsmigranten naar verwachting tijdelijk dalen, omdat de leeftijdseis voor gezinshereniging hoger wordt. Ook gaan hogere eisen gelden voor het basisexamen inburgering in het buitenland.

nou ziet er goed uit en dan is de inkomingseis veel beter te bereiken voor vele waarom niet 2 jaar geleden dan had ik mijn partner naar nederland laten komen.
Maar ja dat is nu eenmaal zo we zijn gelukkig bij elkaar en waar op aarde maakt ons niet uit.

1 like

Hoi Hoi…Er was gelukkig weer een teken van leven vanuit Hurghada…kan weer rustig gaan slapen…heb voorgenomen om niet zo snel aan het ergste te denken…groetjesss

als deze eis doorgaat komen er wel andere nadelen bij de leeftijdgrens gaat omhoog en de inburgering wordt ook een nivea hoger.
dus ja elke voordeel heeft zijn nadeel.

hey,

ik denk dat het voor veel mensen wel goed nieuws is! Die leeftijdsgrens vind ik heel logisch eigenlijk, voor die tijd kan het naar mijn idee nooit zo serieus zijn dat je iemand voor altijd naar Nederland wilt halen en tja dat inburgeringsexamen, als M. echt naar Nederland wilt dan mag hij daar wat mij betreft best hard voor gaan leren!

Verder hier afgelopen nacht een flink meningsverschil gehad, wat erg heftig was, ik had hem verkeert begrepen en hij mij! Waarna ik boos op gehangen heb, daarna flinke nachtmerrie gehad, ik droomde dat hij dood was, heb vreselijk liggen huilen in mijn slaap en de hele ochtend met een rot gevoel gezeten. Dus vanmiddag mijn trots maar opzij gezet en hem opgebeld, want hij zal niet snel de eerste stap zetten als ik boos heb opgehangen, dan laat die me liever een tijdje afkoelen! Gelukkig alles uitgesproken…maar het gaat helemaal niet goed met hem, hij heeft veel stress vanwege het weinige toerisme op het moment en daarbij flink ziek (buikgriep) en dan heeft hij geen behoefte om te praten terwijl ik dat juist wel heb als ik mij rot voel, daardoor wil het nog wel eens botsen tussen ons! Het is soms zo moeilijk om zo ver uitelkaar te zitten, ik zou hem zo graag een hele dikke knuffel en kus willen geven :frowning:

Kan er mij iemand helpen … een Egyptisch vriend van me is getrouwd met een Duitse en zal deze maand in Duitsland gaan wonen … nu had ik graag geweten wanneer hij ons mag komen bezoeken in Belgie ? … Is er een bepaalde periode dat ze het land eerst niet uit mogen of kan hij reeds van in het begin ons komen bezoeken ?
Heb al meerdere site bekeken maar vind nergens een antwoord op mijn vraag …

hoe komt deze egyptenaar naar duitsland met een toeristenvisum of een visum van duitsland??
Ligt aan de kaart die hij krijgt als hij gelijk zijn defenitiefe verblijfsvergunning krijg dan mag hij reizen en anders krijgt hij eerst een voorloppige waarmee hij niet mag reizen.
In belgie duurt het 5 maanden voor je de defenitieve verblijfsvergunning krijg nu weet ik niet hoe het zit in duitsland. Misschien staat dit op de site van de gemeente waar hij zal gaan wonen.

als hij getrouwd is dan mag hij wel samen met zijn vrouw reizen zorg dat ze dan alle papieren mee heb als ze reizen (huwelijksakte, verblijfkaarten van duitsland)

Ben ik weer, ik kan M nog steeds niet bereiken… tis nu een week. Weet iemand of er netwerkproblemen zijn in/rond Hurghada? Lijkt me vreemd een week lang, maar goed… Vervelende is dat ik niet zeker weet waar hij nu is.

Naja het komt wel goed, ik hoop alleen dat dat snel is :slight_smile:

Dreetje mischien heeft hij gewoon de lader van zijn gsm niet mee en is de batterij gewoon af. Hij heeft op dit moment ook mischien niet echt veel geld om telkens weer kaarten voor de publieke telefooncel te kopen.het is erg stresserend maar er zal wel niks ergs aan de hand zijn.

Goede Morgen Allemaal

Ik hoop dat alles goed komt voor ons met de eis dat het inkomen lager wordt , word het toch misschien wat makkelijker …
Maar telkens als ik ergens mee bezig ben voor ons hebben we weer een meningverschil , wordt er soms niet goed van .
Het is niet altijd makkelijk een relatie op afstand … maar goed als je van elkaar houdt wat doe je dan .
Dan vecht je zo hard als je kan en je bent niet eerder rustig dat je hem weer in je armen kan houden .
Ben net terug uit Egypte ben weer lekker verwend moet nu alles zelf weer doen …
Dat valt ff tegen haha .
Nu maar kijken wat we nu gaan doen … kan weer lekker denken en bellen .
Ik zal ff weer gaan neusen op het internet wat we kunnen doen of gaan doen .

Volgens mij zijn er geen netwerkproblemen in Hurghada, ik heb dagelijks conatct met bellen en sms’en.
Maar misschien is er inderdaad iets met zn telefoon aan de hand. Lastig dat je er niet achter kunt komen wat het nu precies is.
Nog even volhouden hoor!

Hejhej allemaal!
Ik heb eens een vraagje:
In welke landen mogen Egyptenaren gewoon binnen om op vakantie te gaan.
Want ik heb een vriend in Egypte en het is echt een heel gezever geweest om hem hier binnen te krijgen en uiteindelijk is het niet gelukt.
Ik begrijp nog altijd niet zo heel goed waarom niet.

Zoenen
Kristien

sorry dat ik me terug in jullie gesprekken meng hoor, maar dreetje ik vind dat uw vriend toch wel iets mag laten horen na een week, er zijn toch altijg mogelijkheden om via een vriend een sms te sturen he,vind ik zeker niet erg positief van hem, sorry.