Yeeeeeeeeyyyyyy!! Ik heb gisteren geboekt. Ik ga een klein weekje mijn lief zien. Helaas heeft hij geen vrij maar zien we elkaar s avonds na zijn werk en voordat hij gaat werken. Het is in ieder geval iets en dat is altijd beter dan niets zeggen we dan maar. Ik vertrek 16 maart. :zon02:
Leuk om te lezen hoe je man het hier in Nederland oppakt en zich al aardig weet te redden. En dat ie totaal niks van die prostitutiewereld snapt begrijp ik helemaal ![]()
En het overige wat je schrijft sta ik helemaal achter. Overigens een ieder bepaalt zijn eigen waarden in een relatie. (Maar laten we dit onderwerp niet verder oprakelen)
Nou, t hangt ervan af waar je naar op zoek bent natuurlijk ![]()
Ik ben niet zo van de zoetigheden, maar ik vind Molokhia heerlijk, net als mahshi en koshari.
Als je vers turks brood koopt en zelf foul maakt, jonge (die witte zachte zoute) kaas met tomaten en een gebakken ei, dan heb je dus al een egyptisch ontbijt.
We vonden in de groentewinkel tegenover die redelijk grote turkse bakker, in een koeling achterin de winkel, verscholen onder van alles en nog wat molokhea! Diepvries weliswaar, maar tis beter dan niks! We hebben mahshi (gevulde groente) gemaakt, Koshari (mix van pasta, rijst, linzen en saus) en gele linzensoep gemaakt. Heerlijk! En zondag egyptisch ontbeten. Ineens begonnen zn ogen te stralen! (Ik had hem al eerder gewaarschuwd dat hij het eten oa zou gaan missen uit zijn eigen land, hij beweerde van niet…)
Ik wist helemaal niet dat jij ook in Utrecht woont!
Ja, ongeveer aan de A’damsestraatweg
Jammer want de Kanaalstraat is naar mijn idee veel leuker ![]()
Oh maar jouw mannetje is kok toch? Dat scheelt hahaha… Maar ik zal eens op onderzoek uitgaan, ik denk dat ik weet welke groenteboer je bedoelt.
Ja klopt! Alleen hij zegt dat ie niet goed is in Egyptisch koken. Das niet waar, want het is hartstikke lekker wat ie maakt…
Ik weet op de amsterdamsestraatweg sowieso niet veel goede winkeltjes hoor… En idd de kanaalstraat is leuker! Heb ik ook heel lang gewoond… Nog spijt van dat ik dat heb verruild voor het centrum…
hey heey allemaal!
Weer een berichtje van mij!
suusje gefeliciteerd en ik hoop dat je een leuke verjaardagsavond hebt! (ookal zie je dit berichtje later hihi)
wat een raar gedoe vandaag!
Ik nam afscheid van mijn liefie op schiphol, na 2 fantastische weken… met het idee dat ik 1 nacht zonder hem moet slapen en ik morgenavond weer in zijn armen ben alleen dit keer in egypte!
Hoe raar is dat!!! whihihi!
Net nog even gestemt, en verder vandaag alles in orde gemaaskt. Morgen vele lagen kleding aan, zodat ik meer andere bagage mee kon nemen hihihi!
vanavond toch nog even skypen met mijn schateboutje. Toch dringt het nogsteeds niet echt door dat ik echt weg ga. het lijkt op elke keer dat ik daar heen ging als ik er ging werken. aangename spanning. maar toch dit kee rkom ik alleen terug in Nederland met vakantie!
Ohh lekker hoor omi! die egyptische lekkernijen.
N. had vorige week woensdag toen ook een tante van me op bezoek was, egyptisch gekookt. dopewrten en worrteltjes in tomatensaus. ik had kofta gemaakt en verder hadden we nog rijst.
Was erg lekker haha, zijn moeder die geloofde neiteens dat hij zou koken, want had hij noueenmaal nooit voor een groep gedaan en al helemaal niet dat gerecht!
Ook op de zwarte markt bij beverwijk waren we geweest. hebben we shoarma gehaald en ook wat zoetigheid/baklava. Hij bvond het verbazingwekkend dat er daar zoveel arabische mensen wAREN en ook nogeens arabisch eten.
Nouja morgen vertrek ik met t vliegtuig van 13.05 uur richting hurghada. waarschijnlijk zit suusje in t zelfde vliegtuig alleen zij vertrekt naar NL en ik kom aan.
eigenlijk wel grappig alleen jammer dat we elkaar dan net mislopen.
Voor alle anderen die in de komende maanden/jaren naar HRG gaan, stuur me n pb en dan spreken we gezellig af!
groetjess!!
He Suus!
Heb een geweldige tijd daar!! Wat zijn die twee weken snel gegaan zeg! Dat heb ik niet eens in de gaten gehad! Maar tof dat hij het naar zn zin heeft gehad hier.
Liefs!
dankje!
ik heb even een aantal foto’s geupload van foto’s dat ,mijn liefie in Nederland is! echt t was geweldig! en onvergetelijk!
Mijn uders vooral mijn moeder is wat losser geworden gelukkig.
Alles aan hem is goed, alleen 1 ding. het is een egyptenaar en de wetten/rechtne vor vrouw zijn er neit goed. voor de rest is hij een geweldige schoonzoon. althans mijn moeders woordne nu hihi! dus dat is ook een stuk beter! nu ZIJN moeder nog… ![]()
groetjess en ik ga nu heerlijk snel slapen, ik heb al online ingechekd dus heb mn boardingspass al haha, lekker relaxed!
slaaplekker allemaal!
Suusie… hele leuke foto’s, zo te zien hebben jullie veel gedaan deze weken in NL. En nu vandaag op weg naar je nieuwe avontuur, lekker samen in Egy. Goede reis vandaag!!
Erg leuke foto’s Suusieme, nogmaals heel veel succes en geluk in Egypte gewenst!:vak01:
Hey,
i’m back!!! And i hate it!!!
Het afscheid is nog nooit zo moeilijk geweest en ik heb 2 super weken gehad. Hij had de hele periode vrij dus we hebben heel veel leuke dingen gedaan en van elkaar genoten!
Morgen schrijf ik een verslag nu geen energie meer voor!
Suusieme, ik zat denk idd in hetzelfde vliegtuig, jij vloog dus lekker op tijd en kwam op tijd aan! Idd jammer dat we elkaar mis gelopen zijn, volgende keer beter, maar dat moet goed komen want jij zit daar inmiddels!
Ook mijn planning is helemaal gewijzigd en het gaat er toch heel erg op lijken dat ik voor langere tijd daar heen ga! Nu nog niet maar over een jaartje ofso als alles zo blijft als dat het nu is! Eerst wil ik hier dingen afsluiten en regelen en geld sparen zodat ik daar een goede start heb!
Nou ik duik lekker mijn bed in en lees morgen weer helemaal bij!
Kus
Suusje, wat leuk om te lezen dat jullie het gezellig hebben gehad.
Ik ben benieuwd naar al je avonturen. Voor nu lekker uitrusten en succes met het gemis van je lief.
Hallo Allemaal,
Ik ben weer terug van weggeweest! Mijn winter seizoen zit er hier op, nu weer lekker terug in Nederland. Brr koud hier…
Wat een hoop verhalen zeg, ben dagen bezig geweest om alles terug te lezen. Haha.
Wie is er 27 maart in Hurghada? Ik ben er dan weer voor 11 daagjes, maar nu voor vakantie. Ole Ole ![]()
Laat je horen,
Groetjes
Ik ben dan in Hurghada!! nu al zelfs jippieeee
ik zit ook in hurghada, maar dan de 30ste! ![]()
hoe ging de vlucht suusieme???
Hallo allemaal,
Sinds december van vorig jaar ben ook ik gevallen voor een egyptische prins :-)… Ik was voor het eerst in Egypte om samen met een vriendin vakantie te vieren en om vooral niks te doen en om van de zon te genieten.
Ik heb hem de laatste week van mijn vakantie ontmoet, ben een paar dagen met hem opgetrokken. Thuis gekomen bleven we elkaar bellen en smsen. Het thuisfront kon aan me zien dat ik straalde :-)… Alleen mijn ouders vonden het minder, aangezien hij een moslim is en uit Egypte komt…Na 1 maand ben ik weer terug gegaan voor 11 dagen (tegen de wil van mijn ouders). Ik wilde bij hem zijn en zelf ervaren hoe hij is als ik 24-uur bij hem ben…Ik heb een appartement gehuurd via een patriculier (internet) en het was geen probleem dat we samen verbleven. Wij hebben dus geen orficontract moeten maken… Het was echt gezellig, we hebben gepraat over van alles, ik heb zijn vrienden ontmoet en ik ben met een goed gevoel naar huis gegaan.
We hebben nog steeds elke dag contact, maar wel minder smsjes dan voorheen… niet dat ik me zorgen moet maken, maar toch… Mijn ouders zijn er nog steeds niet mee eens, ze zijn bang dat ze mij misschien “kwijtraken”. Ze hebben een artikel gelezen over die Beznezz, en vooral mijn vader is overtuigd dat hij mij ook gebruikt daarvoor. Zelf heb ik dat gevoel niet eens, want hij heeft me tot nu toe niet eens om geld gevraagd, voor wat dan ook. Tuurlijk weet ik dat ze het beste voor me hebben. Voordat ik op vakantie ging wist ik niet eens wat Beznezz betekende, maar dankzij dit forum en de vele verhalen die ik hier lees ben ik dus ook op mijn hoede dat het wellicht ook bij mij kan gebeuren. Maar tot nu toe gaan er nog geen belletjes bij mij rinkelen. Ik heb zoiets, ik ga ervoor en ik zie het wel…komt misschien naief over, maar ik wil het proberen. Alhoewel ik na al de verhalen gelezen te hebben ik dan ook mijn twijfels ga krijgen. Door al de oordelen die mensen hebben ga ik hem eigenlijk onbewust veroordelen wat misschien helemaal niet zo is.
Anyway, wat wilde ik eigenlijk zeggen…ahahahah…ik ga er in ieder geval voor en ik vind het hartstikken leuk en fijn om jullie ervaringen te lezen… Ennuh, ik wil 27 maart ook naar Hurghada voor 4 dagen, maar zonder aankondiging. Kijken hoe hij reageert. Alleen maar hopen dat ik een ticket kan betalen…hhihihihi…
Groetjes, Muchacha
oehh spannend! dat is wel erg tof om te doen! ik had dat vorig jaar ook gedaan, en via zijn vriend die in sharm woont geregeld dat mijn vriend dacht dat zijn vriend zou komen. Hierdoor was ik er zeker van dat hij op de luchthaven zou staan en het appartementje had schoongemaakt. hihi! oh dat waren nog eens tijden! heel veel succes, want ggeloof mij… je zal staan trillen op je benen en zenuwachtig zijn van hier tot tokio!
want eigenlijk is het natuurlijk toch een grote test… hoe reageert hij, is het positief verrast en blij, of geschokt en verrast omdat hij nu de afspraken emt ‘‘andere’’ meiden meot omgooien.
Voor mij was t eigenlijk de grootse vertrouwenstest en hij is geslaagd en ik maak me er nu totaal geen zorgen meer om!
eindelijk bij hem voor altijd. vandaag ga ik op werkjacht… we zien wel wat er uit komt en hopelijk iets beters dan wat ik eerde rhad gedaan.
Mijn vlucht was goed goed gegaan evalien, allen het vertrek en afscheid was vol tranen. Mijn ouders en broer gaven me een donald duck boekje, een foto van de hele familie en een kaart en mijn zus heeft me een boedahbeeldje, kaart en brief gegeven. afscheid nemen was erg moeilijk, maar het hoort erbij. eindelijk kan ik nu echt mijn leven starten met mijn lief.
gisteren zijn we naar de ouderwetse markt geweest. kilo rijst, kilo pasta, halve kilo bonen en een kwart kilo kerriepoeder… 13 LE!!! niet normaal gewoon, ik weet nu wel waar we voortaan de boodschappen zullen doen, geen abu ashra meer!
hihi, groetjes suus
Hoi Suus,
Jazeker spannend, vooral om zijn reactie te zien als ik ineens voor zijn neus sta…ahahaha…ik hoop iig niet dat hij afspraken moet omgooien met andere " meiden"…dan ben ik gelijk weg…
Maar ik begrijp uit je verhaal, dat je nu voor een tijd bij je vriend zit…echt top vooor je…geniet er maar lekker van…groetjes…
suusieme, ik ben zo jaloers op je!!! Lekker voor hele lange tijd samen met je vriend!!! ![]()
Ik zit er even door heen, het besef dat ik niet meer daar ben komt ineens heel heftig opzetten… Wil zo graag bij mijn lieve mannetje zijn en knuffelen! Mis hem vreselijk! Hoe gaan jullie daar eigenlijk op zulke momenten mee om? Kan vandaag echt alleen maar janken ![]()
heey suusje, ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan me indenken dat het een erg gevoel is.
Aan de andere kant moet je denken waarom je zoveel verdriet hebt.
Het is echt wat jullie hebben en het is zo fijn om bij elkaar te zijn.
Het is alleen maar goed om de emoties te laten gaan.
Ik denk dat je je meer zorgen moet gaan maken als je helemaal geen verdriet hebt.
Bel lekker met je mannetje en denk aan de dingen die nog gaan komen.
Kun je je daar weer lekker na toe werken en voor je het weet zie je hem weer!