'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja ik zit in een hotel waar hij werkt, hij haalt ons ook op van het vliegtuig maar als dat niet het geval is vind k het ook niet erg, vliegveld is 5 km van het hotel af en volgens mij word dat ook allemaal geregeld.
Ik vind het ook spannend hoe hij reageerd op mij, straks val ik vet tegen in zijn ogen! haaaahh nouja dat zien we dan ook wel weer.

Je zegt nu dat het makkelijker is voor jou om naar daar te gaan en dat hij niet naar hier wilt komen en dat hoeft ook niet voor jou maar goed wat wil jezelf.
Een leven opbouwen na een gebroken relatie kan ook hij weer in Egypte natuurlijk en als hij hier is dan kan hij gewoon op familiebezoek toch??
Zeker hier is dat makkelijker als je werk en beetje spaart dan heb je al een ticket en daar heb je het toch wel iets minder.
Ik wil niet negatief doen hoor maar dit waren ook allemaal dingen waar ik over heb na moeten denken.
Ik zal graag daar even willen wonen maar dan zal ik in een andere plaats werken dan me man en dan zouden we elkaar nooit zien nou daarvoor ga ik niet in Egypte. Dus heb ik besloten dat het beter is hem naar hier te halen.
Hier een leven opbouwen en hopelijk na wat gespaar in Egypte wat gaan beginnen.
En me man gaat nu in april zijn familie opzoeken hij is in november ook geweest dus genoeg mogelijkheden voor hem meer dan als ik daar nu zal zijn.
Hopelijk winnen we de jackpot want dan zal ik het wel weten.
Een eigen huis ja misschien kan je een huurder regelen?? Zijn lastige kwesties maar iig je heb genoeg tijd om erover na te denken.

Welkom Juut, iedere situatie is anders, maar je moet wel goed alles afwegen of je in Egypte gaat leven. Suusiemme, heel veel succes en leuk dat je omgeving positief heeft gereageerd.
Morgenochtend haal ik mijn man op van Schiphol. Iedere keer weer zenuwen, moeilijk slapen. Maar deze keer extra moeilijk. Gisteravond zwaar gesprek gehad. We hadden afgesproken dat hij naar Nederland zou komen. Hij heeft echter 3 kinderen en familie waarvoor hij zorgt. Ik had het gevoel dat hij iets minder zeker was van zijn beslissing. Blijkt nu dat hij zeker wil weten wat voor werk hij kan gaan doen en volgens mij opziet tegen inburgering e.d. Voor mij voelt dit als dat we nooit echt samen zullen zijn. Ik begrijp heel goed dat het een hele beslissing is, maar we hebben al samen naar huizen gekeken e.d. Hij zegt dat als ik van hem houd ik op hem kan wachten. Ik kan en wil hem ook niet kwijt, maar het voelt alsof mijn dromen in duigen vallen.Ik wil een leven samen en hij kon niet wachten. Nu zegt hij dat hij bang is dat hij geen werk krijgt, Hij is achter in de veertig. Zal ook niet meevallen, maar ik zal alles doen om hem te helpen.Ben ik nu onredelijk, ik weet alleen dat ik moeite heb om morgenvroeg vrolijk te doen.
voor iedereen die naar Egypte gaat veel plezier.

dinwilk komt hij hier voor vakantie of defenitief??
Ik snap dat je nu even de kluts kwijt bent maar voor hem zal het ook moeilijk zijn een grote stap en nu ine de zenuwen die meespelen. De ontwetenheid die je heb als je naar een ander land verhuist zal ook meespelen.
Onredelijk ben je zeker niet hoor en ook hij niet. Het is een grote stap met veel onzekerheden en goed hij wil natuurlijk zijn kinderen onderhouden daarom wil hij waarschijnelijk zeker weten of hij kan werken.
Misschien de komende dagen heel goed met elkaar praten en alles afwegen.
Succes.

ga eraan beginnen om een visum aan te vragen hehe :slight_smile: iemand nog tips? ***

Hij is ook al bezig met nederlands leren, maar iedere keer met tussenpozen. We zouden ook voor een mvv gaan en dat is ook nog niet uitgesloten, maar het is gewoon niet realistisch om te denken dat je al werk hebt als je hier komt. Hij komt hier nu voor de zesde keer en ik ben drie keer daar geweest. In het begin kon hij niet wachten tot en nu ontstaan er steeds twijfels. misschien ben ik de enige maar het steeds maar weer uit elkaar gaan en wachten tot het toeristenvisum weer velennd wordt geeft me geen rust. Ik tw ijfel niet aan zijn liefde, maar de familie is daar in mijn ogen te belangrijk. Ieder probleem voelt hij zich verantwoordelijk voor.
Maar wil toch genieten. Ik hoop dat ik kan opbrengen om niet steeds opnieuw over het thema te beginnen. Bedankt Camilla, zijn maar een paar woorden, maar het helpt me toch.

wat is een mvv?

mvv is een machtiging tot verlopig verblijf of tewel als je partner hier voor definitief komt het d-visum voor belgie.
dinwilk lastig hoor zeker jullie situatie omdat hij ook kinderen daar heeft. Klopt het is zeker niet realistisch om nu te denken dat hij werk heeft.
Het elke keer afscheid nemen is zeker niet leuk je wilt meer dan dat. Waarom twijfelt hij nu zit hem iets dwars of is het onzekerheid misschien is hij het ook zat dat heen en weer reizen??
Ik denk dat jullie heel veel moeten praten met elkaar en wat hij nu precies wilt.
Succes en geniet toch maar van morgen want dan kan je elkaar weer in de armen sluiten altijd fijn om hem dan in het echie te hebben.
Hoop dat jullie eruit komen.

Tja zodra ik ben geweest en ervaring heb zal ik het hier zeker laten weten, helaas zal ik nog even moeten wachten… ingewikkeld allemaal, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. We zijn nu 4 mnd aan het wachten tot we elkaar weer zien, waarschijnlijk moeten we nog 1,5 maand wachten, maar dat zal wel lukken denk ik, het moet gewoon.
Ben wel bang geweest dat hij er geen heil meer in zou zien, dat het hem te lang zou duren en zo maar hij heeft nooit iets in die richting laten merken, gelukkig :slight_smile: Wel dat het lang duurt natuurlijk maar verder niet…

veel succes dinwilk!!! en thx camilla :wink:

Oh ik snap die gevoelens hoor. Toen ik vorig jaar februari voor de eerste keer ging had ik drie plannen geloof ik.
Was ook bang dat hij er niet zou zijn etc.etc.
Ik had wel reserve tel. en vele nummers bij. Ik heb hem dat ook daarna allemaal verteld. Hij vond dat niet zo gek. Beter goed uitkijken toch. Gelukkig was het een sputertijd en daarna nog drie keer teruggeweest. Zonder allerlei extra plannen.
Suus veel succes met je onderneming om naar Egypte gaan. Je houdt ons toch wel op de hoogte he.

Voor visumaanvraag kijk naar de vele adviezen die al diverse malen zijn gegeven.
Wij gaan ook weer beginnen. Nu voor drie maanden zodat hij hier verder NL kan leren en dan kan hij daarna de test gaan doen voor MVV. Hij kent al wat woorden en kleine zinnetjes maar de uitspraak is erg slecht. Dat is natuurlijk omdat hij hetzelf doet en geen correctie krijgt. Dus beter hier naar school.
Ja dat werk he. Ook M. zou zeker willen zijn van werk in de toekomst. Helaas kunnen we dat niet beloven.

Marmah

heey heey,
Dinwilk, ik kan het wel begrijpen van hem hoor. Ik sta nu ook eigenlijk op het punt om te vertrekken naar egypte. met het idee om met kerst en oud en nieuw naar nederland kom voor een korte vakantie. Toch krijg je nu de erge spanning, nu gaat het echt gebeuren. ik heb daar nog geen baan, want ik wil een mooi salaris en daarbij moet je natuurlijk wel altijd eerst op sollicitatiegesprek komen. vorige keer dat ik voor 2 maanden naar eg ging, had mijn vriend werk geregeld tegen een salaris van 365 euro per maand. niet veel dus en ik wil toch erg graag meer proberen te verdienen deze tijd.
Ik ga er heen, ik ken de taal nog niet goed genoeg, maar ga het zeker goed proberen te leren lezen, schrijven en praten. daarbij heb ik geen baan. Het is een erg grote stap om te maken, vooral omdat je gewoon niet weet wat er gaat gebeuren zodra je daar bent. dit zal ook voor je man gelden. en er komt natuurlijk wel een extra druk op hem omdat hij kinderen heeft. die moet hij ook een hele tijd missen. toch afscheid nemen…
Het leeftijdsverschil van hem en mij is natuurlijk extreem groot, maar toch kan ik me wel in hem verplaatsten. zodra het dichterbij komt is het toch wel heel erg spannend, want eigenlijk is het ‘‘het begin van je leven samen’’.
genet ervan en geef hem een dikke knuffel op de luchthaven, en denk erbij dat het voor hem natuurlijk ook een onwijze grote stap is.

Het voordeel voor mij is eigenlijk dat mijn vriend hier deze laatste 2 weken bij me is. hij ziet ook wat er met mij gebeurt en hoe mijn ouders reagewren. hij blijft nu maar zeggen: als je twijvelt blijf in Nederland, of als het echt niet goed gaat met ons dan kan je gewoon terug, als je je niet op je gemak voelt of veilig voelt, ga dan terug, want ik wil dat jij blij bent.
Hij ziet nu wat ik achter me laat en ook voor hem is dat lastig te zien.
ga niet te veel spoken zien dinwilk, het is gewoon spanningm want dit is HET moment dat het ECHT gaat gebeuren. en in welk opzicht dan ook, het is eng…:wink:
sterkte!

Luxury girl, kijk bij de ind op de website en het ministerie van buitenlandse zaken voor alle dingen die je vriend en jij nodig hebben. laat je vriend naar de ambassade bellen waar hij ook nog eens via een bandje kan luisteren welke dingen er nodig zijn. als je vragen hebt, stuur me maar een pv, want na 6 maanden inclusief bezwaar en zonder iemand die garant staat, is het mij gelukt om mijn vriend voor een vakantieb van 2 weken naar NL te krijgen.

nouja ik stop weer!
doegiess en sterkte,succes, hou je sterk, heb je man lief en geef ze allemaal een hele dikke knuffel en kus! via internet, in het echt of via sms! want ze zijn nou eenmaal zo versc hrikkelijk lief :wink: hihi :smiley: slaaplekker!!

l

veel plezier suus en houd ons op de hoogte van al je belevenissen.

heeft iemand wel een een reis verzet? of weet iemand of dat kan?

Suusieme heel veel succes en geluk in Egypte!
Hou ons inderdaad op de hoogte, ben erg benieuwd.
Ik zit over 5 weekjes ook in hurghada dus who knows!

Hallo ik heb net gekeken bij jetairfly
zover ik zie kan je op 16 april vanaf brussel naar sharm voor 79.95,terug moet je wel even zoeken maar dan kost het 129,00.
En boeken tot 5 maart,afreizen tot oktober.

groetjes

Hallo allemaal, lang geleden dat ik weer wat heb gepost. Weet iemand of er toevallig iemand in Sharm is op dit moment of binnenkort naar toe gaat?

Suusieme, ik weet niet precies welke datum je gaat maar het zal vast snel zijn. Ik wil je een hele goede reis toewensen en heel veel geluk in Egypte.
Succes met het vinden van een baan, hopelijk gaat het lukken>>>

Ligt dat niet ook aan het feit dat jij totaal geen interesse hebt voor een relatie met een Egyptenaar? Dat maakt de relatie tussen jou en egyptenaren al heel anders… Ik lees uit jouw eerdere posts al dat jij een fysieke afstand creeert wanneer een egyptenaar tegen je begint te praten.
Zolang er geen verliefdheid in het spel is, en die houd jij naar eigen zeggen bewust af, gaan de gesprekken al gauw over andere zaken dan een leven samen opbouwen, gezamenlijke toekomst en dat soort dingen.

Ik denk dat ik niet meer bij zou komen van het lachen als ik eindelijk mijn man weer s zou zie na lange tijd en hij zou beginnen met: “Ja schatje, ik hou zo van je! Maar weet jij eigenlijk wel wat Mubarak voor ons land heeft gedaan?”
Is die korte tijd die je samen door KAN brengen daar niet veel te kostbaar voor dan? Als ik de geschiedenis van zijn land van voor tot achter zou willen kennen, dankan ik daar ook boeken op naslaan.

Daarnaast is het een kwestie van persoonlijke interesse. Mijn interesse ligt niet in de politiek, ik hou het bij, maar het is niet mijn favoriete onderwerp. Datzelfde geldt voor mijn man. Waarom zou dat onderwerp dan ineens een belangrijke rol in onze relatie moeten gaan spelen?
Familiaire aangelegenheden, die zijn belangrijk om over te praten, cultuurverschillen die je in het dagelijks leven tegenkomt, opvoeding van eventuele kinderen, geloofsbelijding. Dat heeft toch veel meer zin in je relatie dan het over de politiek van een land te hebben? Balkenende gaat mijn relatie niet redden als het mis dreigt te gaan. Praten met elkaar, wederzijds begrip, de cultuurverschillen erkennen en Herkennen, dat redt je relatie.

He Suus! Lachen dat je in Amsterdam was! Ik was op dezelfde dag ook in Amsterdam met mn man! Hahaha!! We hadden op internet een goedkoop combiticket voor een boottocht en Madame Toussaud gevonden. Echt gelachen daar! En hij heeft mn hele geheugenkaart volgeschoten met allerlei huizen waar we langs voeren.
Van de prostituees begreep ie niks. Dat vond ie maar vies, totdat ik hem wat uitlegde over verschillende soorten van prostitutie en hoe die meiden daar zelf mee om (kunnen) gaan. Nu heeft ie er wel wat meer begrip voor. Ik moest wel lachen toen hij in een smal steegje even achter mij moest lopen, waarop er meteen vier prostituees naar hem begonnen te knipogen Hahahahaha!!!

Hij begint aardig zn weg te vinden hier, gaat zelf boodschappen doen in ‘die grote blauwe winkel’, heeft de Kanaalstraat helemaal ontdekt en heeft zelfs egyptische lekkernijen gevonden. Dit weekend hebben we heerlijk egyptisch gegeten! Wat heb ik dat gemist!

Ik vraag me toch af waarom ik telkens die mailtjes niet meer krijg… Echt irritant!! Elke keer moet ik eerst weer 5 pagina’s teruglezen!

Echt?? Zijn er in de Kanaalstraat Egyptische lekkernijen te vinden? Waar?? Dan ga ik even kijken! :slight_smile: Ik heb er in een zijstraat gewoond en woon er nu ook redelijk dichtbij, ben wel benieuwd! Haha…
Heb wel laatst in de A’damsestraatweg een beetje gekeken maar daar is volgens mij niets te vinden… Let me know :wink:

Oh en btw ik ben ook niet bepaald geïnteresseerd in de politiek maar n.a.v. de posts hier toch even navraag gedaan bij M of hij geïnteresseerd is maar dat is hij ook niet echt :smiley: Dus dat weten we ook weer, hoeven we daar voorlopig niet onze kostbare minuten aan te verbellen :wink: